loading...

عشق سفر

وبلاگ عاشقان سفر

جشن فانوس (Lantern festival)

ریشه  این جشن تاریخی به چین باستان برمی گردد و همه ساله در فصل برداشت برپا می شود.نام دیگر این این فستیوال جشن کیک ماه می باشد و افسانه ی آن به رهبران شورشی چینی ، زمانی که با فرستادن کیک هایی برای مردم که داخلش نامه ای بود از زمان و مکان شورش ، برمی گردد.در این فستیوال مردم کیک هایی متنوع می خرند ، شهر پر از فانوس های رنگی می شود ، و همچنین مراسم آتش بازی و رقص و موسیقی نیز برپا می گردد و مسافران اگر در این ایام به مالزی سفر کنند غرق در جذابیت های این جشن باشکوه در اکثر خیابان های کوالالامپور خواهند شد.

Lantern festival

 

Lantern festival

Lantern festival

منبع: چرخ فلک

حسام بازدید : 221 دوشنبه 14 بهمن 1398 زمان : 22:22 نظرات (0)

رپورتاژ

عکس پروفایل ها روی تلگرام و اینستاگرام و استوری ها استفاده می شود .

عکس عاشقانه heart عکس پروفایل جدید و غمگین sad عکس پروفایل شاد laugh و عکس پروفایل و نوشته پروفایل enlightened مفهومی و تیکه دارcheeky ، همه و همه در سایت http://axneveshteh.ir و http://profilepicture.ir ؛ با ما همراه باشید .

هر عکس پروفایل که شما می بینید روی تلگرام افراد نشانگر احساسات و علاقمندی های آن افراد هست و می توان گفت که عکس پروفایل شخصیت هر شخصی را نمایان می کند .

عکس پروفایل عاشقانه

عکس های عاشقانه معمولا دخترانه هم می شوند و پروفایل دخترونه را می توان از روی تصاویر عاشقانه استفاده شده روی آن ها هم شناسایی کرد :) .

دردهایت را
دورت نچین تا دیوار شوند
زیر پایت بگذار
تا پله شوند…

عکس پروفایل فلسفی و تیکه دار

این عکس ها معمولا برای خواهر شوهر و مادر زن و برادر زن و خلاصه فامیل همسر به کار میرود :D ولی توصیه می کنیم خیلی کمتر استفاده کنید .

عکس نوشته و عکس پروفایل

خلاصه عکس پروفایل ها می توانند خیلی جالب هم باشند و به همین خاطر پیشنهاد می کنم بیشتر از این عکس ها دیدن کنید .

در ابتدای این مطلب 2 سایت معرفی شده که کارشان جمع آوری عکس نوشته ها و دسته بندی آنها هست تا شما براحتی هر زمان که خواستید عکس پروفایل مدنظرتان را از ان سایت ها پیدا کنید .

  1. عکس نوشته 22 بهمن مبارک 98 + متن و جملات تبریک 22 بهمن
  2. دانستنی های جالب عاشقانه روز ولنتاین (روز عشق)
  3. عکس نوشته عاشقانه جدید متن دار – عکس نوشته عاشقانه برای پروفایل
  4. روز ولنتاین 98 چه روزی است – تاریخ دقیق روز ولنتاین 2020
  5. عکس نوشته دخترونه فیک خوشگل + عکس دخترونه فیک شاخ و لاکچری اینستا
  6. متن دخترونه شاد و شیطون کوتاه + جملات و عکس دخترونه باحال و قشنگ
  7. متن های خاص دخترونه خفن و زیبا اینستاگرام + دلنوشته کوتاه دخترونه برای استاتوس
  8. عکس نوشته فاز سنگین تیکه دار دخترونه + متن های خاص نیش دار پروفایل پسرونه
  9. متن های فاز سنگین جدید دخترونه + نوشته و جملات فاز سنگین دخترونه
  10. متن و جملات دلتنگی و تنهایی زیبا + عکس نوشته تنهایی عاشقانه و احساسی
  11. عکس نوشته کنایه زدن و تیکه دار + متن های تیکه دار و غمگین جدید 2020
  12. عکس نوشته بازیگران ایرانی برای پروفایل + عکس نوشته های متن با عکس بازیگران
  13. عکس نوشته محمدرضا گلزار عاشقانه + عکس محمدرضا گلزار برای پروفایل
  14. عکس نوشته با عکس شهاب حسینی + عکس پروفایل از شهاب حسینی
  15. عکس پروفایل حلقه و انگشتر نامزدی جدید + عکس نوشته عاشقانه حلقه نامزدی
  16. عکس نوشته نامزدی برای پروفایل + متن و جملات تبریک نامزدی عاشقانه
  17. عکس نوشته سالگرد ازدواج خودمون + متن عاشقانه تبریک سالگرد ازدواج خودمون
  18. متن ادبی تبریک ازدواج دوست و همکار + جملات ادبی زیبا برای تبریک ازدواج
  19. متن تبریک سالگرد ازدواج بازیگران و هنرمندان + عکس نوشته سالگرد ازدواج بازیگران
  20. متن طولانی سالگرد ازدواج به همسر + عکس پروفایل عاشقانه سالگرد ازدواج
  21. متن عاشقانه بلند سالگرد ازدواج + عکس نوشته پروفایل سالگرد ازدواج زیبا
  22. عکس نوشته پریا جان تولدت مبارک + متن و عکس پروفایل تولدت مبارک پریا
  23. عکس نوشته پریا جان تولدت مبارک + متن و عکس پروفایل تولدت مبارک پریا
  24. پروفایل های اسمی علی + پروفایل های جدید علی 98
  25. عکس پروفایل و تصویر زمینه با نام های زیبا نرگس + نگار با کیفیت خوب
  26. عکس نوشته های زیبای اسم پدرام و پژمان با کیفیت بالا
  27. عکس نوشته پروفایل اسم فاطمه به صورت خاص جدید
  28. عکس نوشته اسم محمد برای پروفایل
  29. عکس اسم فاطمه به شکل قلب برای پروفایل

enlightenedیایدتان باشد هر عکس پروفایل را برای اکانت خودتان استفاده نکنید .

 

منبع : سفرانه

حسام بازدید : 619 پنجشنبه 10 بهمن 1398 زمان : 19:24 نظرات (0)

استانبول بعنوان بزرگترین و معروفترین شهر ترکیه در سراسر فصل های سال مخاطبین بسیاری را به سوی خود جذب می کند.  این کلانشهر جاذبه های دیدنی بسیاری دارد و می تواند یکی از خاطره انگیزترین سفرهای خارجی شما باشد.

یکی از جذابترین مکان های دیدنی استانبول آکواریوم فلوریا است که میزبان حدودا هفده هزار موجود دریایی و غیر دریایی است. در سفرنامه آکوا فلوریا استانبول با معرفی مجموعه دیدنی آکواریوم فلوریا استانبول ما را همراهی نمایید.

یکی از مناطقی که در شهر استانبول در هر چهار فصل سال جذاب و دیدنی است، آکواریوم فلوریاست. آکواریوم فلوریا محدود به فصل نیست و از آن دست جاذبه هایی است که که نه تکراری می شود و نه حتما باید در زمان خاصی از آن دیدن کنید.

آکواریوم استانبول نه تنها که بزرگترین آکواریوم کشور ترکیه است، بلکه بزرگترین آکواریوم موضوعی دنیا نیز هست !یکی از مزیتهای آکواریوم فلوریا قرار گرفتن در جوار مرکز خرید فلوریا استانبول و نیز ساحل زیبای استانبول میباشد که میتواند یک سفر بسیار خاطره انگیز خانوادگی را رقم بزند.بچه ها یقینا از دیدن این آکواریوم بزرگ و بویژه قسمت پنگوئن های آن یقینا لذت خواهند برد.

مطلب سفارشی برای سفرنامه /رپورتاژ

حسام بازدید : 102 چهارشنبه 09 بهمن 1398 زمان : 13:01 نظرات (0)

تاکسی‌ها و توک‌توک‌ها چطور در پوکت کار می‌کنند؟
 
تاکسی‌ها و توک توک‌ها یکی از رایج‌ترین روش‌های رفت و آمد در تور پوکت هستند، که شما را مستقیم به مقصدتان می رسانند. هزینه تاکسی‌ها و توک ‌توک‌ها از اتوبوس و تاکسی‌های موتوری بیشتر است اما بسیار سریع‌تر از اتوبوس و راحت‌تر از تاکسی‌های موتوری هستند. طبعاً بازار آنها از کرایه خودروی شخصی و رانندگی نیز گرم‌تر است.

 

 

تاکسی‌های تاکسیمتردار

 

بر خلاف تور بانکوک، تاکسی‌های تاکسیمتردار در پوکت به سختی یافت می‌شوند. اگر برای گرفتن یک تاکسی تاکسیمتردار (کَب) کنار جاده بایستید، احتمالاً زمان زیادی معطل خواهید شد. تاکسی مورد نظر شبیه تاکسی‌های تاکسیمتردار در دیگر نقاط دنیا به رنگ روشن هستند و علامت «TAXI METER» روی سقف آنها نصب شده است.
بعد از سوار شدن باید توضیح بدهید که مقصدتان کجاست. اغلب رانندگان به زبان انگلیسی مسلط هستند و به راحتی مسیر جاذبه های گردشگری اصلی و اقامتگاه‌های مشهور را پیدا می‌کنند، اما برای هتلهای کوچکتر شاید ناگزیر شوید که نشانی یا اسم خیابان را بدهید. حتماً بخواهید که تاکسی‌متر را روشن کنند. کرایه پایه و دو کیلومتر اول 50 بات است و 7 بات به ازای هر کیلومتر به آن اضافه می‌شود.
برخی تاکسی‌های متعلق به شرکت‌های خصوصی از تاکسی‌متر استفاده نمی‌کنند و به جای آن یک نرخ ثابت دارند. شاید بتوانید با چانه زدن کمی تخفیف بگیرید اما باز هم احتمالاً باید کرایه بیشتری نسبت به تاکسی‌ها تاکسی‌متردار بپردازید. معمولاً این مسئله به خاطر کیفیت بسیار بالاتر خودروهاست. برخی رانندگان تاکسی‌متردار نیز، به ویژه در مسیرهای طولانی، قیمت ثابت مطالبه می‌‌کنند.
اگر از فرودگاه قصد رفتن به شهر را دارید، می‌توانید از لیموزین‌های فرودگاه (که از سیستم‌ قیمت ثابت استفاده می‌کنند) یا تاکسی‌های تاکسیمتردار (که 100 بات بیشتر از قیمت تاکسیمتر دریافت می‌کنند) استفاده کنید. به خاطر داشته باشید اغلب تاکسی‌های فرودگاهی در نزدیک دفتر یک تور توقف می‌کنند تا شما را ترغیب کنند یک تور بخرید یا ادعا می‌کنند که هتل مورد نظرتان جا ندارد. این کار با وجود غیرقانونی بودن بسیار رایج است. فقط تحمل کنید و اگر نمی‌خواهید چیزی نخرید.

 

 

 

اپلیکیشن موبایلی گراب تاکسی

 

گراب‌تاکسی (GRAB TAXI) یکی از رایج‌ترین ابزارهای گرفتن تاکسی تاکسی‌متردار در تور تایلند است. همانند دیگر اپلیکیشن‌های مشابه در نقاط دیگر جهان، خودرو به مکانی که در آن قرار دارید می‌آید. به راحتی محل مورد نظر برای سوار شدن و مقصد خود را در اپلیکیشن ثبت کنید و تاکسی‌های تاکسی‌متردار نزدیک به شما پاسخ می‌دهند، معمولا خودروی نزدیک‌تر برنده می‌شود. سپس راننده با شما تماس می‌گیرد تا محل سوار کردن شما را تائید کند. شما می‌توانید خودرو را روی اپلیکیشن تعقیب کنید.
وقتی سوار شدید، همه چیز مانند تاکسی‌های عادی خواهد بود. اپلیکیشن حدود نرخ کرایه را از پیش به شما اعلام می‌کند که اغلب درست است اما نرخ کرایه نهایی را تاکسی‌متر تعیین می‌کند. مزیت اصلی این روش امکان انتخاب دقیق مقصد است که شما را از نشانی دادن به راننده بی‌نیاز می‌کند.
با گراب‌تاکسی می‌توانید لیموزین یا خودروهای شاسی‌بلند SUV را نیز سفارش دهید که یک گزینه عالی برای کسانی هستند که همراهان یا بار زیادی دارند. تا به امروز، گراب‌تاکسی تنها اپلیکیشن از این دست است که با خودروهای خوب در پوکت کار می‌کند و سرتاسر جزیره را تحت پوشش خود دارد.
در فصل توریستی 15/2014 اوبر برای مدت کوتاهی وارد پوکت شد اما در آپریل 2015 فعالیت خود را متوقف کرد. شاید در آینده دوباره اوبر به جزیره بازگردد.

 

 

 

توک توک‌ها

 

توک توک‌های پوکت سه چرخه‌های رایج در بانکوک و دیگر نقاط کشور نیستند. این وسیله نقلیه مشهور در زمین‌های تپه‌ای پوکت چندان کاربردی ندارد! به جای آنها مینی‌تراک‌های بهینه‌سازی شده با رنگ‌های روشن قرمز و زرد را خواهید دید. تعدادی از آن‌ها به سیستم‌های صوتی و رقص نور مجهز هستند.
توک‌توک‌ها رایج‌ترین وسیله نقلیه عمومی در جزیره هستند. در کنار خیابان‌های مختلف می‌توانید ده‌ها عدد از آنها را ببینید که در انتظار مسافر پارک کرده‌اند. متاسفانه، توک‌ توک‌ها به گران بودن مشهور هستند، به طوریکه یک سفر کوتاه از میان شهر 100 بات هزینه بر می‌دارد. توک توک‌ها همانند تاکسی‌های خصوصی و لیموزین‌ها نرخ ثابت دارند. مقصد خود را به راننده بگویید و پیش از سوار شدن سر کرایه با راننده توافق کنید. مطمئن شوید که نرخ توافقی به ازای هر فرد است یا تمام گروه.
با وجود اینکه مسافرت در داخل شهر با توک توک‌ها بسیار رایج است، سفر‌های بین‌شهری با آنها چندان راحت نیست. به علاوه کرایه چنین سفری معمولاً بسیار بالا و تا حدود دوبرابر بیش از سفر مشابه با تاکسی تاکسی‌متردار است.

 

منبع: نکست هالیدی

حسام بازدید : 77 چهارشنبه 09 بهمن 1398 زمان : 12:55 نظرات (0)
 
 

امروز قصد داریم دو نمونه از ترسناک ترین موزه های جهان را برایتان معرفی کنیم.با گسترش توریسم ماجراجویانه (adventure tourism)  و توریسم وحشت که از زیرمجموعه های آن محسوب میشود ، در سالیان اخیر بر تعداد علاقمندان این نوع گردشگری افزوده شده و به موازات آن فعالان صنعت گردشگری نیز در این زمینه ورود کرده اند.از هتل های قبرستانی و اقامت در قبر ها  و تجربه مرگ گرفته تا کلبه های وحشت ، موزه ها و مجموعه های گردشگری و …

با سفرانه همراه باشید

 

 

آنچه در پی می آید دو نمونه از مشهورترین و ترسناک ترین موزه های جهان بشمار می آیند.شایان ذکر است که تماشای تصاویر این پست برای افراد زیر ۱۲ سال توصیه نمیشود.

۱٫موزه روان پزشکی گلور (The Glore Psychiatric Museum)

موزه روان پزشکی گلور که در کشور آمریکا قرار دارد جزء یکی از ترسناک ترین موزه های دنیا به حساب می آید. گردشگران در این مجموعه می توانند به وضوح آثار و نشانه های بیماری های روانی را تماشا کنند، به طور مثال دست نوشته هایی که از ذهن بیماران نشات گرفته، وسایل و داروهایی که برای درمان بیماران استفاده می شده و حتی لباس افراد روانی در این مکان به نمایش گذاشته شده است.

این  مکان به این دلیل در لیست موزه های ترسناک قرار گرفته است زیرا با بازدید از این مکان صحنه های دردناک و خشنی هم پیش رویتان نقش خواهد بست و با روش های وحشتناکی که برای کنترل بیماران استفاده می شده آشنا خواهید شد.

۲٫موزه ملی تاریخ مراسم تشییع جنازه (Museum of Funeral History )

 

موزه ملی تاریخ مراسم تشییع جنازه یکی دیگر از  مجموعه های گردشگری ترسناک جهان می باشد، این مکان جالب و ترسناک نیز در کشور آمریکا قرار دارد. اعتقادات مختلفی درباره مرگ و چگونگی وداع و یا ترک زندگی دنیوی وجود دارد، برخی از مرگ وحشت دارند و برخی نیز برای رویارویی با آن لحظه شماری می کنند.

 

در طی تاریخ افراد مختلف روش های متفاوتی را برای تشییع جسد خود انتخاب می کردند که آشنایی با آن ها جذاب است. به همین خاطر این موزه را در شهر شیکاگو بنا کردند که بازدید کنندگان در آن می توانند با تاریخ و انواع و اقسام روش های تشییع جنازه آشنا شوند.

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، در حالی که مقوله مرگ برای بسیاری از افراد ترسناک به نظر نمی آید، اما جمع کثیری از افراد نیز از آن خوف دارند و از آن فرار می کنند، به همین خاطر این موزه در لیست ترسناک ترین موزه های دنیا قرار گرفته است. یکی از قسمتهای جالب این مجموعه اختصاص به تشریفات دفن روسای جمهور آمریکا اختصاص دارد.

منبع: سفرانه

حسام بازدید : 158 چهارشنبه 09 بهمن 1398 زمان : 12:38 نظرات (0)
 

به گزارش هتل‌نیوز، وب‌سایت جهانی Tripadvisor به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرجع حوزه گردشگری جهان، بهترین هتل‌های ایران در سال ۲۰۱۹ به انتخاب کاربران خود را به شرح زیر معرفی کرد.

۱ – هتل زندیه شیراز 

۲ – هتل بزرگ داریوش جزیره کیش 

۳ – هتل اسپیناس پالاس تهران

۴ – هتل نیلو تهران

۵ – هتل اسکان تهران

۶ – هتل‌ مجلل درویشی مشهد

۷ – هتل اسپیناس خلیج فارس تهران

۸ – هتل‌ مشیرالممالک یزد

۹ – هتل بزرگ شیراز 

۱۰ – هتل پارسیان آزادی تهران

منبع:سفرانه

حسام بازدید : 165 چهارشنبه 09 بهمن 1398 زمان : 12:30 نظرات (0)

 

همه در این شهر می‌دانند که بیدمشک نخستین درختی در ارومیه است که پیش از رسیدن بهار شکوفه داده و به بار می‌نشیند، اصلا باید ارومیه را با عرق بیدمشک و نقل معروفش شناخت؛ مردم این دیار نسل‌ها در پای دستگاه‌های عرق‌گیری بیدمشک خاطره‌ها داشته و همیشه از خاصیت دارویی آن از جمله تسکین اعصاب، کاهش تپش قلب و رفع کم‌خوانی فایده‌ها برده‌اند.

گیاه دارویی بیدمشک از بید معمولی با نام نژادی از درخت بید است که اندازه آن از بید معمولی کوچکتر ولی سنبله های آن دارای اسانس معطری است. جالب است بدانید که گل های گیاه دارویی بیدمشک قبل از بازشدن برگ ها ظاهر می شوند و معطرند و رنگ این گیاه در بهترین نوع بیشتر است . اسانسی از گل های این گیاه گرفته می شود که به آن عرق بیدمشک می گویند که همراه با شربت جهت معطر شدن شربت مصرف دارند و مصرف درمان نیز دارا می باشد. طبیعت گیاه بیدمشک سرد و تر و مقوی قوای دماغی و قلب و مفرح مزاج است و سردردهای مزاج را تسکین می دهد.بیدمشک

بیدمشک

خواص بیدمشک

درختان بیدمشک به عنوان نخستین درختان در فصل بهار در شمال غرب ایران شکوفه می کنند و این شکوفه ها به عنوان پیک بهاری به گل می نشیند. به دلیل داشتن خواص پزشکی متعدد عطر و طعم بیدمشک از زمانهای دور مدنظر بوده و این امر باعث شده تا مردم منطقه عرق بیدمشک را به دلیل خاصیت درمانی آن، در خانه های خود داشته باشند. مردم این منطقه معتقدند که عرق بیدمشک در تسکین اعصاب، درمان کم خونی و ناراحتی های قلبی موثر است.

در مورد این عرق بسیار مفید باید گفت که عرق بیدﻤﺸﻚ با داشتن ترکیباتی همچون ژرانیون سالیسین، تانن، به عنوان داروی موثر در تقویت قلب، آرام بخش و رفع کننده درد و خستگی شهرت یافته است. عطاران معتقدند بیدمشک گیاهی ملین و تقویت کننده قلب و دستگاه گوارش است و مصرف عرق آن اشتها را افزایش می دهد. عرق بیدﻤﺸﻚ تقویت کننده دستگاه عصبی و جوشانده برگ آن با عسل آرام کننده اعصاب است، همچنین جوشانده گل آن بیماریهای عصبی، افسردگی، دردهای عضلانی و بیماریهای روماتیسمی را درمان می کند.

همچنین از شربت آن به عنوان نوشیدنی معطر و خوش طعم در مراسم و دید و بازدیدها استفاده می شود. تهیه عرق بیدمشک در آغازین روزهای بهار یکی از سنتهای خانواده های آذربایجانی به ویژه خانواده های ارومیه ای است که به شکل سنتی انجام می پذیرد و این امر به عنوان یک سنت ویژه با آیین های خاصی و به وسیله دستگاه های تعریق صورت می گیرد. اسانس یا عرق بیدﻤﺸﻚ علاوه بر خواص درمانی برای معطر کردن شربتها نیز به کار می رود. علاوه بر عرق بیدمشک و شربت بیدمشک از نقل بیدمشک ارومیه بعنوان مشهورترین خوراکی خوشمزه که از این گیاه معطر تهیه میشود میتوان نام برد.
 

بیدمشک گیاهی است ملین و تقویت کننده قلب ،اعصاب و محرک قوای جنسی .این گیاه داروئی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می دهد. به گزارش اسان طب جوشانده برگ یا پوست درخت بیدﻤﺸﻚ سبب دفع انگلها و کرمهای معده و روده می شود. عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و برای حفظ سلامتی آن بسیار مناسب و موثر است و همچنین باعث کاهش تب شده و خاصیت تب بری دارد.

عرق بیدﻤﺸﻚ قند خون را پایین می آورد و نوشیدن آن بدون مواد شیرین کننده به مقدار قابل توجهی قند خون را کاهش می دهد.

برای خرید نقل بیدمشک با بهترین و اعلاترین کیفیت  میتوانید از اروم سوغات معتبرترین فروشگاه اینترنتی سوغات ارومیه اقدام و از عطر و بوی دل انگیز و مسحور کننده بیدمشک در هر جای ایران لذت ببرید.

حسام بازدید : 165 سه شنبه 01 بهمن 1398 زمان : 19:37 نظرات (0)

دوستان عزیزی که تمایل دارن بطور متقابل لینک وبلاگمون و یا وبسایتشون رو تبادل کنیم لطفا اعلام کنن !

میتونین لینکتون رو تو نظرات بزارین و یا از طریق ایمیل بفرستین و البته که بهتر از همه از طریق منوی ارسال لینک تو ساید بار سایت بفرستین.


یا علی

تا بعد


حسام بازدید : 148 یکشنبه 22 دی 1398 زمان : 21:07 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

این سرآغاز فعالیت من و اولین پستی است که اینجا میزارم.با نام و یاد خداوند آغاز میکنم و امیدوارم که لطف و رحمتش همیشه ایام شامل حالمان باشد.

این وبلاگ همونطور که از اسمش پیداست در زمینه سفر و گردشگری و بعبارتی عشق سفر ها میباشد.

 

البته بزارین همین اولش بگم که این اولین تجربه وبلاگ نویسی من در رزبلاگ هست که خب تعریفش رو از دوستان عزیز خیلی شنیده ام.

همیشه سعی خواهم کرد که پستهام مختصر و مفید و خیلی کوتاه باشن!

حسام بازدید : 84 یکشنبه 22 دی 1398 زمان : 20:50 نظرات (1)

تعداد صفحات : 11

درباره ما
عشق سفر وبلاگی در زمینه سفر و گردشگری و کلیه مباحث جنبی در زمینه صنعت توریسم بوده و پایگاهی برای عاشقان سفر میباشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • کدهای اختصاصی
    ارسال لینک

    تبلیغات بنری هاست

    بک لینک رایگان - بک لینک رایگان و افزایش بازدید شما