loading...

عشق سفر

زندگی و لایف استایل

باکو پایتخت آذربایجان یک قدرت فرهنگی و اقتصادی قوی در دریای خزر و یک شهر پر جنب و جوش است که فقط منتظر اکتشاف شماست. با تاریخ غنی که به زمان امپراتوری روم می رسد، فرهنگ غذایی شهر باکو بسیار متنوع و در حال گسترش است. در اینجا ما بهترین و پربازدیدترین رستوران های باکو را به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران الون – Eleven Restaurant & Lounge

رستوران الون (Eleven Restaurant & Lounge) یک رستوران ژاپنی عالی در باکو است که در طبقه یازدهم هتل پارک این (Park Inn Hotel) قرار گرفته است و منظره ای بی نظیر از پایتخت آذربایجان را به شما ارائه می دهد. این رستوران یک محل بسیار شیک است که مکانی عالی برای کسانی است که به دنبال سوشی و انواع خوراک های لذیذ ژاپنی و آسیایی می گردند. شب ها رستوران الون به منحصر به فرد ترین مکان در باکو تبدیل می شود و با موسیقی زنده جاز فضاهای آن پر از مردم محلی و توریست ها است.

 

بهترین رستوران های باکو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعات بیشتر؛

ساعات کاری: دوشنبه تا یکشنبه ، 6:00pm – 2:00am

تلفن تماس: +994515100011

آواز داینینگ – Avaz Dining & Lounge

آواز داینینگ (Avaz Dining & Lounge) یک رستوران سنتی است که هدف آن ارائه فرهنگ آذربایجان است. این رستوران نه تنها دستورهای غذایی معمول از تاریخچه غنی غذاهای آذری را ارائه می دهد بلکه با اجرای موسیقی جاز و محلی در آخر هفته ها فضایی دلپذیر را فراهم می کند. منو رستوران با لیستی از غذاهای سنتی و غذاهای مخصوص سرآشپز همه به تاریخچه غنی آشپزی این کشور در قرن ها، موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و فراوانی سبزیجات و میوه های ارگانیک و محلی است. از جمله غذاهایی که پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید، ماهی با زنجبیل، سوپ کدو تنبل و کباب بره است.

 

بهترین رستوران های باکو

 اطلاعات بیشتر؛

ساعات کاری: تمام روزهای هفته ، 11:00am – 12:00am

تلفن تماس: +994125309979

آرت گاردن – The ART Garden  

یک مکان فرهنگی، آرت گاردن (The ART Garden) محلی است در قلب شهر تاریخی باکو که حتما باید امتحان کنید. با فضای ناهار خوری فوق العاده باز و چندین اتاق غذاخوری خصوصی که توسط هنرمندان با استعداد محلی با صحنه های سنتی از منطقه تزئین شده اند، آرت گاردن یک رستوران مجلل است. منو این رستوران شامل انواع شیرینی های کلاسیک شرقی، چای آذری دم کشیده در سماورهای سنتی است که با موسیقی جاز فضایی دل انگیز را برای شما فراهم می کند.

 

بهترین رستوران های باکو

 

اطلاعات بیشتر؛

ساعات کاری: تمام روزهای هفته ، 8:00am – 2:00am

تلفن تماس: +994512257777


حسام بازدید : 154 یکشنبه 12 بهمن 1399 زمان : 20:47 نظرات (1)

شاید این جمله را خیلی  شنیده باشید که برای رفتن به سفر سن و سال مهم نیست و اهمیتی ندارد که که جوان هستید یا مسن، چند سال سن دارید و یا اینکه شغل و تحصیلاتتان چیست . سفر کردن و رفتن به مسافرت از نیازهای اساسی زندگی هر انسانی محسوب میشود به همین دلیل تا زمانی که کودک درونتان به دنبال شادمانی و تفریح باشد، همیشه برای سفر وقت دارید.

وقتی سفر می کنید اهمیتی ندارد چه کاری انجام می دهید و یا چه کسی هستید؛ با سفر احساس آزادی می کنید و تمام محدودیت ها را کنار می زنید. از فواید سفر این است که می توانید خود واقعیتان باشید و بدون محدودیت از لحظات لذت ببرید.

با این وجود سفر در ایام جوانی طعم و لذت دیگری داشته و فواید آن بسیار بیشتر از زمانی است که مثلا بعد از بازنشستگی بخواهید به آن بپردازید. این را با پرسش از هر فرد بازنشسته ای به راحتی متوجه خواهید شد!

اگر در سن حدودا ۲۰ تا ۳۰ سالگی هستید و به تازگی فارغ التحصیل شده­ اید و برای ورود به دنیای کار، احساس می­ کنید تجربه کافی ندارید و یا اینکه هنوز هدفی برای زندگی خود انتخاب نکرده ­اید، سفر در ایام جوانی را به هشت دلیل زیر در اولویت کارهای خود قرار دهید.

 

فواید سفر و مسافرت در ایام جوانی و میانسالی

هنوز وابسته نیستید

اگر هنوز تشکیل خانواده نداده ­اید و یا برای بلند مدت  در جایی استخدام نشده اید، از این فرصت مستقل  بودن نهایت استفاده  راببرید.  لحظات زندگی با سرعت در حال  گذر بوده و محدوده زمانی کوچکی وجود دارد که در آن شما فردی جوان با حداقل مسئولیت­ها و تعهدات هستید، و از دیگر سو  آنقدر بالغ که بتوانید دنیای اطراف را تشخیص دهید، پس اکنون زمان آن فرا رسیده است که از این فرصت استفاده کنید و سفر در جوانی را تجربه کنید.

استقلال مالی و  نداشتن بدهی بانکی

اینکه شما در رابطه با بازپرداخت وام بانکی و یا مخارج مربوط به کودک و خانواده، نگرانی ندارید، شانس بزرگی است. اگرچه شما پول زیادی ندارید  در عوض به همان اندازه هم  هزینه های چندانی ندارید. با صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصد در مخارج و پس ­انداز آن در یک حساب بانکی، می­توانید هزینه سفر خود را تأمین کنید و برنامه ریزی داشته باشید تا سفر در جوانی را تجربه کنید.

پول همه چیز نیست

بدون شک با سفر در جوانی، متوجه بی ارزش و کم اهمیت بودن پول و مادیات خواهید شد. به دنبال اتومبیل بهتر و یا اپارتمان بزرگتر نباشید. سفر به کشورهای مختلف و تجربه سنت­ های گوناگون و طبیعت زیبا، بی ارزش بودن مادیات را به شما اثبات خواهد کرد.

با سفر در جوانی فرهنگ و تمدن جدید را تجربه می­ کنید

با سفر در کشورهای مختلف، مکان­های شگفت انگیزی را می­بینید که فراتر از حد تصور شماست. شما قوانین اجتماعی مختلف و راه­های برقراری ارتباط را یاد می­ گیرید و شاید مهمتر از همه به بینش و بصیرت برای زندگی واقعی خواهید رسید. تجربه­ های سفر در جوانی فرصت آشنایی با زندگی مردمی را که درک کاملا متفاوتی از جهان دارند را برایتان مهیا می سازد که تجربه ای بسیار ارزشمند و سودمند برایتان در ادامه مسیر زندگی تان خواهد بود.

فواید سفر و مسافرت در ایام جوانی

پیدا کردن دوستانی جدید و ایجاد ارتباطات دوستانه

یکی از بهترین مزایای سفر در  ایام جوانی این است که در طول سفر  با افراد محلی، سایر مسافران و افراد دیگر آشنا می­ شوید و می توانید براحتی روابط دوستانه برقرار کنید. با این کار نه­ تنها دوستان جدیدی خواهید داشت، بلکه ممکن است برقراری این ارتباطات در آینده به شما کمک کند. از طریق فضای مجازی و یا  گرفتن شماره تماس با این افراد ارتباط خود را حفظ کنید. چه بسا در سفر بعدی میزبان شما باشند و یا حتی در آینده با برقراری ارتباط تجاری و کاری به شرکایی موفق تبدیل شوید!

سفری با هزینه کمتر خواهید داشت

در بیست سالگی با اقامت در یک هاستل و یا اقامتگاه های ویژه جوانان،  نیازی به اقامت در هتل و صرف وعده ­های غذایی در آنجا نخواهید داشت، شما می ­توانید با خرید مایحتاج خود از بازارهای محلی هزینه های سفرتان را کاهش دهید. ممکن است بعدا در زندگی به چیزهای خوب و کمی گران­تر عادت کنید، اما درحال حاضر فقط از تجربه چیزهای مختلف لذت ببرید. با یک کوله پشتی سوار قطارهای بین ­المللی شوید. قطعا از هر لحظه آن لذت می­برید و با هزینه کمتری مکان­های زیادی را خواهید دید.

سفر در زمان جوان بودن

برای رفتن به هرجایی در آینده زمان نخواهید داشت

بسیاری از مردان و زنان منتظر می­ مانند تا بعد از بازنشستگی به سفر و تفریح بروند. اما حقیقت این است که شما در بازه محدودی از زمان نمی ­توانید تمام جاهایی که رویای دیدنش را در سر داشتید، ببینید. شما هرگز نمی­توانید برای شرایط غیر منتظره ای که در آینده رخ می­دهد، برنامه ­ریزی کنید، پس ریسک نکنید. از زمانی که هم اکنون دارید، برای سفر در جوانی به هرجایی که می­توانید، استفاده کنید حتی اگر رفتن به مناطق اطراف شما در تعطیلات آخر هفته باشد.

درباره شخصیت خودتان بیشتر یاد می­گیرید

با سفر و رفتن به خارج از محدوده راحتی، نه تنها راجع به مکان­ها و مردم اطراف، بلکه در مورد خودتان بیشتر یاد می­گیرید. ممکن است شما ترسی داشته باشید که هرگز نمی­دانستید و بر آن غلبه کنید، متوجه شوید که چه چیزی شما را تهدید و یا آرام می کند.

شما موارد سودمند جدید و یا موارد قدیمی را کشف خواهید کرد.ممکن است شهرهای کوچک روستایی ثروتمند را به شهرهای بزرگ و ناشناس ترجیح دهید. درک خواهید کرد که چه چیزی ارزشمند است و چه چیزی بی ارزش. پس، در جوانی به دنبال این یادگیری ها باشید.

منبع: اینترنت

حسام بازدید : 70 جمعه 10 بهمن 1399 زمان : 21:29 نظرات (0)

اولین و مهمترین نکته در صنعت هتلداری مهمان نوازی است و از آنجایی که اولین تماس و مواجهه مسافران و مهمانان  هتل ها با کارمندان بخش پذیرش یا همان رسپشنیست ها  می باشد، نحوه رفتار این کارکنان بسیار مهم است و مجموعه کارمندان پذیرش هتل ها می توانند در بالا بردن جایگاه هتل ها در ذهن مهمانان بسیاز تاثیرگذار باشند. و ناهماهنگی رفتاری آنها با استانداردهای تعریف شده در آموزش های هتلداری می تواند صدمات جبران ناپذیری به مجموعه  هتل وارد نماید. از همین رو آموزش شیوه ها و تکنیک های رفتاری به کارمندان پذیرش هتل ها یکی از ضروری ترین و ابتدایی ترین مباحث در صنعت هتلداری محسوب می گردد . 

آنچه در پی می آید ده نکته بسیار مهم در مورد نحوه رفتار رسپشنیست ها یا همان کارمندان بخش پذیرش هتل میباشد؛ با سفرنامه همراه باشید:

۱- کارمندانی که در شیفت شب کار می کنند نباید در شیفت بخوابند و مسافران وقتی در نیمه شب وارد هتل می شود نباید اولین چیزی که با آن روبرو می شوند یک کارمند خوابیده و یا در حال چرت زدن در پشت میز رسپشن باشد. مهمان در هر ساعتی که وارد هتل می شود باید این حس را داشته باشد که میزبان منتظرش بوده و از دیدنش بسیار خوشحال است و بهترین ها برایش مهیا است.

۲- در هتلداری بسیار مهم است که حس خاص بودن و متفاوت بودن و توجه طلبی مهمانان ارضا شود به همین منظور مهمان نباید با یک کارمند ساندویچ به دست یا سیگار به دست مواجه شود. کارمند  پذیرش سیگار به دست پشت میز رسپشن نشان از عدم توجه به مهمان است و رعایت این اصول به وسیله کارمندان هتل نشان از آموزش هتلداری در مجموعه هتل است.

۳- مهم است که  بدانیم که مهمان نوازی در  صنعت هتلداری آداب مخصوص خود را دارد و کارمند بی حوصله ای که پشت کانتر پذیرش نشسته و حتی به خود این زحمت را نمی دهد برای مهمان وارد شده به هتل بایستد و در حالت نشسته پاسخ می دهد درکی از هتلداری و اینکه ساختن تصویر ذهنی مناسب از یک برند به دلیل رعایت نکاتی از سوی تک تک کارمندان و خدمه هتل و مدیران است ندارند و متاسفانه در بعضی از هتل ها این مهم شفاف سازی نشده است و آموزش کارمندان هتل باید در راس اهداف مدیران نیروی انسانی باشد.

البته  اکثر افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند اصولا فارغ التحصیل رشته های هتلداری و گردشگری هستند و آموزش نکات اصلی هتلداری در دانشگاه ها اتفاق می افتد با همه اینها مدیران منابع انسانی باید در آموزش مداوم کارمندان هتل بکوشند چرا که کارمندان آموزش دیده یکی از بزرگترین  سرمایه های یک هتل محسوب می شود و حتی اگر هتلی دارای بهترین خدمات از جمله رستوران ها و اتاق ها و …باشد اگر نیروی انسانی کارامد نداشته باشد نمی تواند در بازه زمانی طولانی مدت به موفقیت چشمگیری دست یابد.

۴- پوشش کارمندان پذیرش هتل بسیار مهم است و مهمانان نباید آن ها را بدون پوشش استاندارد تعریف شده ار سوی هتل ببینند. رسپشنیست باید مانند یک مهماندار با مهمان خود رفتار نماید و عدم استفاده از پوشش مناسب یا یونیفورم رسمی هتل میتواند نشان از بی احترامی  تلقی گردد.

۵- باید توجه کرد که مهماندار به طور تمام وقت در خدمت مهمان است و رفتار خوش و لبخند و  گفتن صبح بخیر در اول صبح و عصر بخیر در موقع عصر از بدیهی ترین ها برای کارمندان میز رسپشن است.

نکات آموزشی رسپشن هتل

۶- رسپشنیست باید بداند که در صورتی که هتل دارای اتاق خالی نمی باشد باید با خوشرفتاری این موضوع را به اطلاع مهمانانی که وارد هتل می شوند برساند و نباید هیچگونه تابلو یا اعلامیه ای مبنی بر عدم وجود اتاق خالی به روی در ورودی هتل نصب شود. مهمانی که پشت در هتل به بیرون رانده می شود در دفعات بعد هم هتل شما را انتخاب نخواهد کرد و هتلداری یک فرایند مستمر است و یک هتلدار باید به صورت مستمر مهمانان را به سمت خود جذب کرده و نگهداری نماید.

۷- مسافران دوست ندارند که جمله کارمند مربوطه حضور ندارد و بعدا مراجعه شود را بشنوند پس حتما طوری برنامه ریزی نمایید که این اتفاق تحت هیچ شرایطی روی ندهد.خالی نبودن میز و کانتر پذیرش از اساسی ترین نکات آموزشی در صنعت هتلداری میباشد.

۸- در ورودی هتل ها همیشه باید باز باشد و  میهمانان نباید در تمامی ساعات شبانه روز برای ورود به هتل زنگ بزنند.

۹- کارمندان پذیرش در هتل ها نباید در حین ارائه خدمت به مسافران در حال حرف زدن و شوخی کردن با همکاران خود باشند.

۱۰- هیچ کارمندی تحت هیچ شرایطی نباید مهمان را مسخره و یا به او بخندد  چرا که این امر بدترین حس را  در مهمان ایجاد نموده و منجر به تخریب تصورات ذهنی مهمان از برند هتل خواهد شد.

منبع:سفرنامه

حسام بازدید : 80 شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 19:04 نظرات (0)

 

در شانزدهمین دوره‌ جوایز اروپایی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI)، فرودگاه استانبول (IGA) موفق به دریافت جایزه‌ بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتال شد.

مدیریت فرودگاه استانبول (İGA) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این فرودگاه موفق به دریافت جایزه «بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتال» از سوی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) شد.براساس این گزارش، جایزه مذکور در چارچوب شانزدهمین دوره جوایز اروپایی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها به فرودگاه استانبول اعطا شده است.

 

کادری سامسونلو (Kadri Samsunlu) مدیرعامل فرودگاه استانبول، در این خصوص گفت: در حال حاضر مهم‌ترین تقاضای مسافران، سفر کردن با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی است. ما از روز اول ساخت‌و‌ساز فرودگاه استانبول، تکنولوژی‌های دیجیتال را در این فرودگاه راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیر فرودگاه استانبول با بیان اینکه هدف آن‌ها افزایش سرعت در استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی و مدیریت فناوری است، گفت: ما می‌توانیم برای مسافران خود فرصت یک تجربه سفر دیجیتالی منحصر‌به‌فرد را فراهم کنیم.

او خاطرنشان کرد که اولین قدم در این فرآیند استفاده از کیف پول دیجیتال است و این اقدام با راه‌اندازی یک پلت‌فرم تجاری به نام “Ist-buy” عملی خواهد شد. این پلتفرم به‌صورت یک بازار دیجیتالی در فرودگاه عمل می‌کند و تمام فروشگاه‌های فرودگاه، فرصت تبلیغ محصولات خود را در این سیستم‌عامل خواهند داشت.

 

 فرودگاه استانبول برنده جایزه بهترین فرودگاه اروپا

 

سامسونلو افزود: مهم‌ترین کاربردی که قرار است در شش ماه آینده در این اپلیکیشن راه‌اندازی شود، فناوری امکان سفر و خرید با استفاده از سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریک» (تشخیص چهره) است.

با استفاده از این اپلیکیشن مسافران می‌توانند از طریق تلفن همراه خود بلیط، پاسپورت و داده‌های «تشخیص هویت بیومتریک» را با یکدیگر مطابقت دهند. علاوه بر این، به لطف سیستم چت هوشمند که به‌عنوان بخشی از طرح فرودگاه هوشمند راه‌اندازی شده است، اطلاعیه‌های فوری با پشتیبانی ۲۴ساعته به مسافران ارائه خواهد شد.

از دیگر اقدامات دیجیتالی فرودگاه استانبول، استفاده از فناوری اینترنت اشیاء (IoT)، به‌منظور راه‌اندازی مکانیسم‌های ردیابی در فرودگاه است.‌

سامسونلو گفت: این که ما در شانزدهمین دوره جوایز “ACI” اروپا، شایسته دریافت جایزه‌ی بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتالی شد‌ه‌ایم، بیانگر این واقعیت است که ما در مسیر درستی به‌سوی اهداف خود گام بر می‌داریم.

در پایان لازم به ذکر است که این جایزه بر اساس موفقیت اقدامات پیشگیری از انتشار ویروس «کووید-۱۹» در ساختمان‌های فرودگاه‌، راه‌حل‌های دیجیتالی ارائه‌شده به مسافران و… در زمان همه‌گیری ویروس کرونا به فرودگاه استانبول اهدا شد.

منبع: سفرانه

 

حسام بازدید : 158 شنبه 22 آذر 1399 زمان : 16:53 نظرات (0)

در این مقاله از وب سایت تاپ توریست شما را با بهترین کافه های آتن پایتخت زیبای یونان آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

بهترین کافه های آتن | یونان

کافه نوئل

خودِ آتنی‌ها عاشق کافه نوئل با آن فضای گرم و خودمانی‌اش هستند. هنر و معماری هاوانایی و پاریسی بیشترین تاثیر را روی طراحی داخلی اینجا گذاشته. کاشی‌های منقوش، ساعت دیواری‌های بزرگ، لوسترهای طلایی و لامپ‌های ریز خورشیدی از مهم‌ترین اِلمان‌های نوئل هستند. نوئل از آن کافه‌های اصطلاحا «شیک و پیک» نیست، در عوض با طراحی سبک وینتژی (Vintage) که دارد، مخصوصا آن فرش‌های قرمز حس نوستالژی به شما می‌دهد.


کافه های آتنکافه های آتن

کافه نوئل هرروز هفته از 10 صبح تا 2 نیمه‌شب باز است که البته در روزهای جمعه و شنبه به 4 صبحهم می‌رسد. برای رفتن به اینجا باید به خیابان Kolokotrani 59B بروید که تنها یک خیابان با آگورای باستانی آتن فاصله دارد.


کافه های آتنکافه های آتن

کافه حیاط Cabezon

در جریان شکم‌گردی آتنی یادتان باشد که تابلوی همه‌ی کافه‌ها و رستوران‌های شهر مثل سایر شهرهای دنیا در معرض دید عموم نیست. بنابراین باید شَمِ کاراگاهی داشته باشید و خیابان‌ها و کوچه‌های شهر را بیشتر بگردید. آن وقت است که در لابلای همین کاراگاه‌بازی‌ها به کافه‌های هیجان‌انگیزی می‌رسید که شبیهش را قبلا ندیده‌اید. کافه Cabezon دقیقا چنین ویژگی را دارد؛ حیاطی پنهان در کوچه‌ای باریکی در منطقه‌ی Metaxourgerio. اینجا پاتوق محلی‌هاست و از منطقه‌ی توریستی شهر دور است.

این مطلب را هم مطالعه کنید
محله پلاکا (Plaka District) | آتن

کافه های آتنکافه های آتن

کافه حیاط Avli

هیچی بیشتر از رنگ آبی و دیوارهای سفید یک حیاط نمی‌تواند تداعی‌کننده‌ی معماری آتنی باشد. کافهAvli درست همین ویژگی‌ها را دارد: حیاطی باریک و طولانی با دیوارهای سفید در محله‌ی Psyrri و خیابان Agiou Dimitriou. به جز پنجره‌های آبی رنگ از گلدان‌های زیادی هم استفاده شده. Avli با آن میز و صندلی‌های فلزی و چوبی‌ یادآور روزهای دهه‌ی 50 میلادی آتن است. روزهایی که هنوز مدرنیته وارد بخش‌های مختلف شهر نشده بود و صمیمت آدم‌ها در کافه‌ها بیشتر بود. منوی Avli پر است از دسرهای سنتی یونانی، سالاد، سبزیجات سرخ‌شده، املت و کوفته که میانگین هزینه‌ای که برای‌شان پرداخت می‌کنید بین 8 تا 10 یورو است. ما پیشنهاد می‌کنیم Pokilia سفارش دهید: ترکیبی از چند غذای مختلف یونانی که هم ارزان است هم شکم‌پُرکن.


کافه های آتنکافه های آتن

کافه Six D.o.g.s

یه کافه دنج که هم جا برای نشستن تو کافه داره هم تو فضای باز و باغی که پشت کافه هستش. نوشیدنی، دسر و میان وعده های کافه هم حرف نداره. اینجا موسیقی زنده و برنامه های هنری زیاد دیگه ای هم برگزار میشه که می تونه برای آشنا شدن با فرهنگ و هنر مردم عامه در آتن جالب باشه.
کافه های آتن
حسام بازدید : 114 جمعه 07 آذر 1399 زمان : 9:41 نظرات (0)

جو پرک

ممکن است از فهمیدن اینکه جو پرک چه خواصی داشته باشد تعجب کنید.

بله ، غلات خارق العاده ای که برای صبحانه از آن لذت می بریم ، (یا شاید نه!) ، یکی از بهترین درمان های طبیعی برای خشکی پوست است.

جو دوسر رول ساده ، می تواند برای ایجاد یک پاک کننده طبیعی ، بسیار نرم و مایع پوست ، اسکراب صورت و ماسک صورت تسکین دهنده استفاده شود.

جو پرک که یک درمان عالی چند منظوره برای مراقبت از پوست است ، به رفع خشکی کمک می کند و تعادل طبیعی رطوبت را بازیابی می کند تا به دلیل تحریک تحریکات جزئی به دلایل مختلف و حساسیت های پوستی کمک کند.

تحریکات جزئی پوست می تواند به دلیل حساسیت به مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در محصولات تمیزکننده خانگی ، لایه برداری با محصول نامناسب ، مالش یا مالش بیش از حد در طول لایه برداری و بسیاری از عوامل دیگر باشد.

پاکسازی صورت با آرد جو دوسر به تسکین تحریک پوست و کاهش ناراحتی کمک می کند.

جو پرک ، هنگامی که به عنوان پاک کننده پوست استفاده می شود ، در واقع آلودگی و آلودگی های سطح را جذب و از بین می برد در حالی که لایه برداری بسیار ملایمی ایجاد می کند ، پوست را صاف ، نرم و تمیز و بدون صابون می گذارد.

جو پرک به عنوان ماسک صورت ، منافذ پوست را بدون تحریک و خشکی پوست تمیز می کند. و به عنوان یک اسکراب صورت ، جو پرک به آرامی اما به طور موثر سلولهای مرده پوست را از بین می برد تا پوستی نرم و لطیف پیدا کند.

علاوه بر این ، تمیز کردن و لایه برداری با آرد جو دوسر ، یک امتیاز درخشش طبیعی و سالم را فراهم می کند.

برای لذت بردن از فواید زیبایی مراقبت از پوست جو پرک به موارد زیر احتیاج دارید:

- جو دوسر - در بخش غلات سوپرمارکت یافت می شود

- مخلوط کن یا غذاساز

روش درست کردن: جو دو سر را در مخلوط کن یا غذاساز آسیاب کنید تا زمانی که جو دوسر از آرد پایدار باشد.

داخل شیشه بریزید ، محکم روی آن را بپوشانید و به شرح زیر استفاده کنید:

 

پاک کننده و اسکراب صورت جو پرک:

مقدار کمی جو پرک آسیاب شده را در کف دست بریزید ، و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. به صورت و گلو بمالید و روی پوست ماساژ دهید. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

ماسک صورت جو پرک:

مقدار کمی جو پرک آسیاب شده را در کف دست بریزید ، و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. (برای ماسک مرطوب کننده تر ، به جای آب از شیر استفاده کنید.) به صورت و گلو بمالید و حدود 5 دقیقه روی پوست بگذارید. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

ماسک صورت لیمو جو دوسر:

یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه به جو پرک اضافه کنید و یک خمیر درست کنید. به صورت و گلو بمالید و بگذارید 5 دقیقه روی پوست بماند. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

استفاده هفتگی از ماسک صورت لیمو جو دوسر می تواند به سفید شدن لکه های تیره و کک و مک به طور طبیعی کمک کند. آب لیمو حاوی اسید سیتریک و ویتامین C است که به عنوان آلفا هیدروکسی اسیدهای طبیعی عمل می کند و به حل سلولهای مرده پوست برای داشتن پوستی روشن و یکدست کمک می کند.

احتیاط:

آب لیمو تازه می تواند احساس سوزن سوزن شدن ایجاد کند که ممکن است ناراحت کننده باشد. برای پوست های حساس ، قبل از مخلوط شدن در جو پرک و استفاده از آن روی پوست ، آب لیمو را با مقدار مساوی آب رقیق کنید. اگر سوزن سوزن شدن شدید شد ، پوست را بلافاصله با آب گرم بشویید.

بعد از لایه برداری از پوست از ماسک صورت لیمو صورت استفاده نکنید.

توجه:

این اطلاعات برای استفاده ، معالجه ، التیام یا بهبود هر بیماری پزشکی در نظر گرفته نشده است. لطفاً در مورد هرگونه مشکلات بهداشتی با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

نوشته شده توسط گروه مستر وب سئو

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد..

حسام بازدید : 176 چهارشنبه 30 مهر 1399 زمان : 5:45 نظرات (0)

آداب صحیح غذا خوردن در رستوران لوکس

حتماً برایتان پیش آمده یا در آینده‌ای نزدیک پیش خواهد آمد که یک رستوران لاکچری را تجربه کنید. هرچیز آدابی دارد. همانطور که آداب اجتماعی در برخورد با افراد مهم است، رستوران رفتن هم، به خصوص زمانی که به یک رستوران مجلل می‌رویم، آداب مخصوص خود دارد.
برای مثال اگر جزو آن دسته افرادی هستید که در فلافل فروشی، هر یک عدد فلافل را در دو نان باگت قرار داده و نوشابه را با شیشه و بدون نی میل می‌کنید، قاعدتاً زمانی که به یک رستوران مجلل می‌روید یا به یک مجلس شام دعوت شده‌اید، نمی‌توانید رفتارتان را که در فلافل فروشی دارید، تکرار کنید.

شاید آدابی مانند استفاده از قاشق و چنگال و نحوه‌ قرار دادن آن و… بدانید؛ اما می‌خواهم به نکاتی اشاره کنم که به شما کمک بزرگی خواهد کرد تا چطور مانند یک حرفه‌ای، باکلاس رفتار کنید.با سفرنامه همراه باشید

از بدو ورودتان شروع می‌کنیم:

میز غذا، کمد شما نیست!

شاید دیده باشید افرادی که به رستوران می‌آیند و موبایل و کیف پول و کیف دستی و هر آنچه که دارند را روی میزشان می‌گذارند. لطفاً رعایت کنید. قرار دادن این وسایل بر روی میز ممکن است باعث آزار همراهتان یا پیشخدمت‌ها شود. وسایل اضافه را در کیف و کیف‌تان را در صندلی کناری یا روی زمین قرار دهید.

دستمال سفره را همانند دستمال کاغذی مچاله نکنید!

خب، حالا پشت میز نشستید. اگر بر روی میز و در قسمتی که نشسته‌اید برایتان دستمال سفره گذاشته‌اند، آن را بردارید و روی پاهایتان بگذارید. از دستمال سفره فقط برای تمیز کردن مختصر دهان استفاده کنید نه چیزی بیشتر. اگر ناچارید میز را برای مدتی کوتاه ترک کنید، دستمال را روی صندلی‌تان بگذارید. این کار به گارسون اعلام می‌کند شما بازخواهید گشت. سپس دستمال را تا کرده و سمت چپ بشقاب‌تان قرار دهید.                                                      

آرام‌ تر، صحبت کنید!

بهتر است منتظر بمانید تا زمانی که پیشخدمت رستوران به میز شما نزدیک شد، او را با اشاره‌ نگاهتان صدا بزنید. اگر متوجه نشد انگشت اشاره‌‌تان را کمی بالا بیاورید و به آرامی صدا بزنید. حتی اگر تعدادتان زیاد است، رعایت حال بقیه افراد را هم کرده و آرام‌تر صحبت کنید. اگر شخصی آشنا در میزی در آن سمت رستوران قرار دارد، لزومی ندارد کل رستوران از مکالمات شما با خبر شوند. بلند شوید و به آن سمت روید و آرام و ملایم با او احوالپرسی کنید.

ترتیب چینش میز را بدانید!

معمولاً در رستوران‌های لوکس و لاکچری، روی هر میز چندین کارد و چنگال وجود دارد که در دوطرف هر بشقاب چیده شده است. چنگال‌ها در سمت چپ و کارد و قاشق در سمت راست بشقاب قرار می‌گیرد. نزدیکترین کارد و چنگال برای غذای اصلی سرو می‌شود. برای خوردن سالاد از چنگالی که در یکی مانده به آخر سمت چپ بشقاب‌تان است، استفاده کنید. دورترین قاشق و کارد و چنگال هم برای پیش غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

آداب نشستن را رعایت کنید!

هر از گاهی دور دهان‌تان را با دستمال تمیز کنید. غذای‌تان را به تکه‌های کوچکی قسمت کنید تا مجبور نشوید دهان‌تان را بیش از حد باز کنید. همچنین اگر گوشت یا مرغ و ماهی میل می‌کنید، قبل از برش دادن تکه‌ جدید، تکه‌های قبلی را تمام کنید. پیش از نوشیدن لبان‌تان را تمیز کنید تا رد چربی بر لبه‌ لیوان‌تان نمایان نشود. هنگامی که در حال نوشیدن هستید به داخل ظرف نگاه کنید. نگاهتان را به افراد دیگر ندوزید. صاف نشسته و به هیچ عنوان حین خوردن غذا آرنج‌تان را روی میز نگذارید. هنگامی که غذای‌تان را میل کرده و تمام کردید، دست‌تان را روی زانو و یا مچ دست‌تان را روی میز قرار دهید.  

طرز صحیح دست گرفتن قاشق و چنگال ؟

برای بریدن و خرد کردن غذا، چنگال را با دست چپ و کارد را با دست راست گرفته و سپس با چنگال آنچه را که می‌خواهید ببرید، محکم نگه دارید و آن را با کارد ببرید. بعد از آن، چنگال را به دست راست منتقل کرده و میل کنید. البته پیش از همه‌ این موارد، می‌توانید غذایی سفارش دهید که صرف آن با چنگال یا قاشق و چنگال مقدور باشد و غذاهایی که باید با دست خورده شوند را به موقعیت‌های غیر رسمی اختصاص دهید.

اما چه غذاهایی را می‌توان با دست خورد؟ تکه نان، بلال، گوشت‌دنده‌ها، صدف و خرچنگ خوراکی، مرغ سوخاری، ساندویچ، میوه‌های کوچک، شیرینی، سیب‌زمینی سرخ کرده، چیپس و پیتزا.

سرمیز راجع به غذا نظر ندهید!

درست است که هرکس ذائقه‌ خود را دارد. ممکن است شما غذا را نپسندید و در نظرتان شور یا بی‌نمک باشد. کمی خویشتن‌دار باشید. لازم نیست مدام زیر گوش فرد کناری‌تان، از شفته بودن برنج یا گوشت خورش شکایت کنید. می‌توانید بدون سر و صدا، به آرامی از گارسون بخواهید ظرف غذایتان را عوض کند. 

غذایتان را میل کردید؟ نوش جان! با بشقاب کاری نداشته باشید لطفاً

بعد از اینکه غذایتان را تمام کردید، بشقاب را به سمت جلو هل ندهید. اگر مجبورید منتظر اتمام غذای سایرین باشید، با باقیمانده‌ چیزی که در بشقاب‌تان است، بازی نکنید. بشقاب را به حال خود رها کنید خواهشاً. جالب است بدانید در اتیوپی غذا را با دست و آن هم در یک ظرف مشترک می‌خورند. دراصل آن‌ها بشقابی ندارند که پس از اتمام غذا، آن را به سمت جلو هل دهند!

  
غذا در یک رستوران شیک، نوش جان‌تان !

در موقع خروج همهمه نکنید، بلکه با متانت و آهسته رستوران را ترک کنید. جابجایی صندلی‌ها و اشیاء دیگر روی میز را به عهده پیشخدمت‌ها بگذارید. اگر در رستوران لاکچری مهمان هستید، هرگز باقیمانده‌ غذایتان را با خود به منزل نبرید.

 

اما برای کسانی که دوست دارند بیشتر در مورد نحوه صحیح غذا خوردن یاد بگیرند…

دستمال سفره

این اولین چیزی است که قبل از هرکار دیگری باید به آن توجه کنید.

  • هنگام نشستن بر سر میز، دستمال را باز کرده و روی پاهای خود قرار دهید. هرگز (!!) دستمال سفره را درون لباس یا پیراهن خود قرار ندهید.

اگر می‌خواهید موقتا میز را به دلایلی ترک کنید، کافی است دستمال را روی صندلی خود بگذارید. در پایان غذا هم دستمال را تا کرده و آن را سمت چپ بشقاب خود قرار دهید.

علاوه بر این موارد، دقت کنید که دستمال برای تمیز کردن اطراف دهان با ضربات آرام می‌باشد. بنابراین، هیچ وقت دستمال را روی پوست خود نکشید.

زمان شروع غذا خوردن

اگر تعداد افراد حاضر بر سر میز کم است، صبر کنید تا غذای همه سرو شود، سپس شروع به خوردن کنید. اما در مورد مراسم‌‌‎های پرجمعیت یا ملاقات‌های کاری، حق انتخاب با شماست. می‌توانید تا زمان سرو غذا برای همه صبر کنید، و یا قبل از آن و به دعوت میزبان، شروع به میل کردن غذای خود کنید.

نحوه استفاده از قاشق سوپ‌خوری

اگر به عنوان پیش غذا قرار است سوپ میل کنید، دانستن این نکات بسیار مهم است:

  • در زمان خوردن سوپ، بشقاب باید روی میز بماند. قاشق را از مرکز ظرف به کناره‌ها بکشید تا از سوپ پر شود.
  • قاشق را لبالب پر نکنید. کافی است نیمی از آن پر شود.
  • قاشق را به طرف دهان خود ببرید و هرگز برای خوردن سوپ، سر خود را به سمت ظرف و قاشق نبرید.
  • از لبه قاشق سوپ را بنوشید و قاشق را کامل در دهان خود قرار ندهید.

راستی حواستان باشد که قاشق سوپ‌خوری گود است و با قاشق غذاخوری تفاوت دارد.

نحوه خوردن نان

نان درواقع مثل غذاهای انگشتی یا همان فینگرفود می‌ماند، بنابراین نباید آن را با کارد و چنگال میل کنید. آداب صرف نان به صورت جدا کردن تکه‌های کوچه به وسیله دست است به طوری هر تکه با یک یا دو بار گاز زدن تمام شود.

نحوه استفاده از کارد و چنگال

در هنگام سرو غذا، به احتمال زیاد با بشقاب غذایی مواجه خواهید شد که برخلاف وعده‌های روزمره با قاشق و چنگال خورده نمی‌شود، بلکه نیاز است از کارد و چنگال استفاده کنید.

یادتان نرود، چنگال همیشه در دست چپ شما و کارد در دست راست شما قرار می‌گیرد (مگر اینکه چپ دست باشید!).

اگر غذای شما تمام نشده است و می‌خواهید برای مدتی میز را ترک کنید، یا از نوشیدنی خود میل کنید، کارد و چنگال خود را مشابه یک عدد ۸ فارسی داخل بشقاب قرار دهید. در پایان پذیرایی هم کارد و چنگال را موازی هم و در وسط بشقاب مشابه عدد ۱۱ مورب فارسی قرار دهید.

 

نحوه خوردن مرغ و غذاهای استخوان‌دار

هرگز، هرگز، و هرگز، غذاهای استخوان دار که در شرایط غیر رسمی با دست خورده می‌شوند را در مهمانی‌های رسمی با دست نخورید! این نوع غذاها باید حتما با کارد و چنگال و همانطور که قبل گفتیم میل شوند.

نوشیدنی‌ها

اگر تشنه شدید یا می‌خواستید برای دقایقی غذای خود را کنار گذاشته و از نوشیدنی خود لذت ببرید، قبل از هرچیز قاشق و چنگال (یا کارد و چنگال) خود را داخل بشقاب قرار داده و سپس برای برداشتن لیوان اقدام کنید.

 

منبع:سفرنامه

حسام بازدید : 59 شنبه 26 مهر 1399 زمان : 0:23 نظرات (0)

پیش غذاهای سنتی بلغارستان

بانیتسا

یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی بلغارستان بانیتسا است. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین غذا های بلغاری هستید، بانیتسا را از دست ندهید. بانیتسا یک صبحانه سنتی است و به عنوان میان وعده هم سرو میشود. این غذا کمی شبیه غذای بورک است که در کشور های دیگر حوزه بالکان معروف است ولی مزه و شکل آن کمی متفاوت است. 

این وعده ی خوشمزه ی بلغاری، با خمیر فیلو پوشانده شده با کره درست شده است. ماست محلی، پنیر سیرن و تخم مرغ با هم مخلوط میشوند و در خمیر فیلو مخصوص خود پخته میشوند. سپس آن را به صورت لوله ای در میاورند و به صورت اسلایسی سرو میشوند. میتوان بانیتسا را در همه ی شیرینی پزی های مخصوص بانیتسا پیدا کرد. ( در بلغاری به آن بانیچارنیکا میگویند.)  این شیرینی پزی ها در سرتاسر صوفیه و همینطور دیگر شهرهای بلغارستان یافت میشوند. ممکن است با انواع دیگری از این غذا هم مواجه شوید که در آن اسفناج یا کدو تنبل وجود دارد. ولی پنیر و ماست پا ثابت همه بانیتساها هستند. در حقیقت همه بانیتسا ها غذا های سبز و سالمی هستند.

تاراتور

اگر از مردم بلغارستان در رابطه با غذاهای سنتی بلغارستان بپرسید در همه ی جواب ها تاراتور شنیده می شود. تاراتور نوعی سوپ ماست سرد است که خوردن آن در روز های گرم تابستان بسیار لذت بخش است. اگر شما شوید دوست ندارید باید قید این غذا را بزنید زیرا شوید یکی از مواد اولیه اصلی این غذا است.

بقیه مواد اولیه اصلی تاراتور، خیار و سیر هستند که همگی در یک پوره مخصوص خوشمزه آنقدر مخلوط میشوند که قابل خوردن شوند. این غذا غذای بسیار مناسبی برای گیاه خواران است.

لوکانکا

این گوشت یکی از بهترین و مهم ترین گوشت های بلغاری است. که کمی شبیه به سالامی هم هست. البته کمی از سالامی ایتالیایی خشک تر است ولی مزه آن تفاوت چندانی ندارد. معمولا این گوشت به صورت یک استوانه در فروشگاه ها وجود دارد که این کمی این گوشت را عجیب و غریب میکند ولی از مزه خوب آن نمی کاهد.

غذاهای اصلی سنتی بلغاری

کوفته

تقریبا همان کبابچه است. ولی صاف شده. این گوشت های خرد شده دقیقا از همان گوشتی هستند که در کبابچه از آن استفاده شده. فقط کمی سیر و پیاز بیشتری به آن اضافه میشود. سپس آن را صاف میکنند و مانند همبرگر سرخش میکنند. این غذا با نان سرو نمیشود و معمولا آن را با سیب زمینی سرخ کرده و یک سس مخصوص بلغاری سرو میکنند. البته عکس بالا از کوفته ترکی گرفته شده است ولی کوفته بلغاری هم دقیقا همین شکلی است فقط کمی کم ادویه تر.

مشانا اسکارا

اگر از شما بپرسند که چه غذایی از میان غذاهای سنتی بلغارستان میخواهید و شما همه ی غذا ها را بخواهید، بهتر است که مشانا اسکارا سفارش دهید. که معمولا ترکیبی از همه گوشت هاست آن هم به صورت گریل شده.

کوفته، کبابچه، استیک خوک، و گوشت خوک به سیخ شده در این غذا وجود دارند و اگر آشپز آن بخواهد غذای سالمتری درست کند، میتواند کمی سینه مرغ هم به آن اضافه کند. این غذا کاملا شما را سیر میکند ولی از نظر کارشناسان تغذیه خیلی غذای سالمی به نظر نمی اید.

زلوی سارمی

برگ های پر شده کلم یکی از غذا های ملی همسایه شمالی بلغارستان، یعنی رومانی است. اما در بلغارستان نیز غذای بسیار معروفی است.  این غذا برای گیاه خواران نیست و برگ های کلم  از برنج و گوشت خوک پخته شده پر میشوند. در پایان برای سرو کمی سس گوجه فرنگی به آن اضافه میکنند. این غذای خوشمزه را می توان به عنوان یکی از غذاهای سنتی بلغارستان دانست.

ساچ

تا حالا شده که دلتون یک بشقاب پر از گوشت و سبزیجات که روی آتش سرخ شده باشه بخواد که بتونه حداقل یک خانواده 4 نفری را سیر کنه ؟

ساچ دقیقا همون غذاییه که شما میخواین. این یک وعده بسیار معروف در بین شهر های کوهستانی بلغارستان است که بعضی وقت ها میتوان آن را در بعضی از رستوران های سنتی صوفیه نیز پیدا کرد. این غذا بسیار پر حجم، سنتی و خوشمزه است. پس در تور بلغارستان این غذاهای سنتی بلغارستان را از دست ندهید.

میش مش

معمولا غذا های بلغاری خیلی برای انسان های گیاه خوار مناسب نیستند ولی یک غذا وجود دارد که برای این انسان ها مناسب است. ( گیاه خواران عزیز ببخشید ولی بلغارستان برای شما جای خوبی برای خوردن غذا نیست.) آن غذا میش مش است.

این غذا از تخم مرغ  و هر سبزیجات دیگری که دم دست باشد درست شده است. این سبزیجات معمولا فلفل رنده شده، گوجه، پیاز و کمی پنیر سیرن هستند. این غذا برای وقتی که شما گرسنه اید مناسب است و میتواند شما را سیر کند. و همچنین یک غذای سالم و بدون گوشت و از غذاهای سنتی بلغارستان است.

دسر محبوب بلغاری ها

باقلوا

این شیرینی یک شیرینی محبوب در بلغارستان است که در اصل از عثمانی وارد این کشور شده است. اگر به بلغارستان بروید بدون شک باید این شیرینی را امتحان کنید. برای پخت آن از همان خمیر فیلو ای استفاده میشود که در بانیتسا از آن استفاده میشود. با این تفاوت که در اینجا این خمیر در شربت شکر یا عسل خوابانده میشود و شپش با گردو قطعه قطعه شده پوشانده میشود. در نتیجه ما یک شیرینی کیک مانند چسبناک و بسیار شیرین از خمیر و آجیل داریم که با عسل کنار یکدیگر نگه داشته میشوند.

حسام بازدید : 61 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 20:15 نظرات (0)

بعد از 9 سال سفر به سرتاسر جهان من چیزهای زیادی درباره امنیت در سفر یاد گرفته ام. حالا بهترین نکات درباره امنیت در سفر را با هم می خوانیم تا در سفر های خود دردسر و مشکلی نداشته باشید.

هیچ چیزی سریعتر از یک دزدی نمی تواند خاطرات یک ماجراجویی و سفر را نابود کند.

یک بار در پاناما چند خانم در حالی که حواس من را پرت کرده بودند در حال دزدیدن لپ تاپ از کوله پشتی من بودند. خشوبختانه اتفاقی افتاد و باعث شد من لپ تاپم را از دست ندهم. در مکزیک هم یک جیب بر آیفونم را در خیابان دزدید. البته من آن را هم پس گرفتم. من پشت سرش مثل دیوانه ها می دویدم و یک بطری مشروب را تکان می دادم.

حتما لازم نیست به سرتاسر جهان سفر کنید تا همچین خاطرات بدی داشته باشید. یکبار هم وقتی در ساحل میامی بودم و حواسم به دور و برم نبود دوربینم دزدیده شد. بعد از این همه سال سفر من دیگر به راننده تاکسی های نامرد و تور لیدر های دورو و دزدی های مختلف و پیشنهاد های کمک غیر واقعی عادت کرده ام.

بیشتر کشورهای جهان برای مسافر ها و توریست ها جای امنی هستند. من نمی خواهم که شما را بترسانم اما عاقلانه است که برای این شرایط آماده باشید و امنیت در سفر را دست کم نگیرید.

با این مقدمه، برویم بهترین نکاتی که من برای حفظ امنیت در سفر به ذهنم رسیده را با هم بخوانیم تا احتمال به وقوع پیوستن اتفاقات ناخوشایند برای شما به حداقل برسد.

  1. شیوه های کلاهبرداری تکراری را بدانید.

هر کجای جهان که بروید همیشه افرادی در آنجا پیدا می کنید که می خواهند پول شما را از چنگتان در بیاورند. اگر خوش شانس باشید خیلی راحت آنها را شناسایی می کنید اما بسیاری از آنها خیلی حرفه ای و هنرمندانه عمل می کنند.

همه فکر می کنند که بسیار با هوش تر از آن هستند که کسی سرشان کلاه بگذارد اما بالاخره ممکن است این اتفاق بیافتد.

مقالات مرتببط با مرسوم ترین شیوه های کلاهبرداری در سفر را بخوانید. بعد هم در گوگل سرچ کنید و تحقیقات بیشتر و عمیق تری انجام دهید تا بفهمید که بدترین کلاهبرداری هایی که در مقصدتان می تواند برایتان اتفاق بیافتد چه چیزهایی هستند.

برای مثال کلاهبرداری معروف خرید شیر بچه در کوبا، تاکسی متر های خراب در کاستاریکا و همینطور حلقه ی طلایی بدل در پاریس بسیار مشهور هستند. هر کشوری همچین کلاهبرداری های معروفی دارد که باید به آن ها توجه کرد.

پیشگیری بهتر از درمان است و تحقیق درباره همچین چیزی می تواند به شما کمک کند تا افرادی نتوانند هزاران دلار را از چنگ شما در بیاورند. ( که این اتفاق می تواند کل سفر شما را نابود کند)

  1. اطلاعات مهم و ضروری را یادداشت کنید.

اگر در طول سفر اتفاق بدی بیافتد، احتمالا شما زمان ندارید که که شماره ی پلیس محلی یا اورژانس را سرچ کنید یا محل سفارت کشور خودتان را پیدا کنید. همچنین شما ممکن است به اندازه ای ترسیده و مضطرب باشید که نتوانید به خوبی فکر کنید.

خودتان را در چنین موقعیتی قرار ندهید. به جای آن یک برنامه ی اضطراری برای زمانی که اتفاق بدی افتاد داشته باشید و این اطلاعات را از قبل ذخیره کنید. می توانید آنها را جایی در گوشی موبایل خودتان ذخیره کنید. ( من از برنامه evernote استفاده می کنم.)

همچنین پیشنهاد می کنم که آنها را روی یک برگه یا کارت کوچک هم یادداشت کنید و برای حفاظت در برابر رطوبت، آن را با ورق لمینیت بپوشانید و در کیف پول یا کیف دستی خودتان قرار دهید.

در این صورت اگر اتفاق خاصی هم بیافتد شما همیشه می دانید که با چعه کسی باید تماس بگیرید یا کجا باید بروید.

  1. سایت The State Department را چک کنید.

دپارتمان ایالتی آمریکا یک صفحه در اینترنت دارد که در آن لیستی از همه کشورهای جهان و سختی ها و تهدیدهای سفر به آنها قرار دارد.

البته باید به این نکته توجه کنید که وظیفه دپارتمان ایالتی این است که به شما درباره هر چیزی که می تواند مشکل ساز باشد اخطار دهد که بعضی وقت ها با چیز هایی که احتمالا برای شما مشکل ساز می شوند کمی تفاوت دارد.

این یعنی که کار آنها فقط این است که به شما اخطار داده و هشیارتان کنند و فقط اطلاعات سطحی به شما می دهند.

اما گشتن و تحقیق درباره خطرات سفر یک دید کلی نسبت به اتفاقاتی که در کشور مقصدتان می افتد به شما می دهد و حتی ممکن است درباره خطرات رفتن به بعضی قسمت های آن به شما اطلاعاتی بدهد.

برای مثال اینکه فقط بعضی از قسمت های تایلند یا مکزیک امن نیستند و مشکلاتی دارند، دلیل نمی شود که به طور کلی از سفر به این کشور ها خودداری کنید.

  1. از اشیای قیمتی خود به طور کامل محافظت کنید.

این را به خاطر داشته باشید که سفر کردن با هر چیزی که بسیار قیمتی باشد فکر بسیار بدی است و سبب کاهش امنیت در سفر می شود. همیشه چیزی وجود دارد که اگر دزدیده شود شما پول خرید دوباره آن را ندارید. مثلا من همیشه با همه وسایل دوربین گران قیمتم سفر می کنم.

شما باید شانس راحت دزدیده شدن وسایلتان را به حداقل برسانید.

اول از همه باید بدانید که اکثر کوله پشتی های سفری امنیت کافی را ندارند. اگر زیپ کیف خود را ببندید یا حتی آن را قفل کنید و کنارش بخوابید اصلا بعید نیست که وقتی بیدار شوید به جای کیفتان جای خالی آن را کنار خود ببینید.

جنس اکثر کیف ها جوری است که اگر کسی بخواهد می تواند به راحتی آنها را پاره کند مگر اینکه پارچه آن ضد پارگی باشد. بیشتر زیپ ها هم با کمی فشار با یک جسم سفت مثل خودکار باز میشوند.

همیشه مراقب وسایل قیمتی خودتان باشید و جوری چشمتان به آنها باشد که کسی نتواند بدون اینکه شما بفهمید آنها را بدزدد. من در ایستگاه های قطار و اتوبوس که دزدهای زیادی در آنجا هستند، از کوله پشتی خودم به عنوان بالش استفاده می کنم و بعضی وقت ها هم با یک کابل نازک آن را به یک صندلی می بندم.

همچنین از محل اقامت خودتان درباره اتاق های امن و قفل ها و گاوصندوق شخصی بپرسید و وسایل قیمتی خود را در آن قرار دهید.

  1. بیمه سفر بگیرید.

شما هیچ وقت فکر نمی کنید که به بیمه سفر نیازی داشته باشید تا وقتی که این اتفاق بیافتد. اگر در سفر خیلی نگران امنیت خودتان و وسایلتان هستید با یک بیمه خوب خیالتان تا حدودی راحت می شود.

مردم همیشه می پرسند که آیا سفر با یک لپتاپ و یک دوربین گران قیمت من را نگران نمی کند؟ چرا می کرد اما تا قبل از اینکه آنها را بیمه کنم. حالا دیگر خیالم راحت است و نگران نیستم. اگر وسایلم دزدیده شوند یکی دیگر جای آنها را می گیرد.

هر کسی در هنگام سفر باید یک بیمه سلامت و یک بیمه وسایل داشته باشد. چرا؟ چون اتفاقات مسخره ای می افتند و فرقی هم نمی کند که شما چقدر مراقب باشید.

پیشنهاد من برای سفر های کوتاه مدت ( کمترر از 6 ماه)، بیمه World Nomads است. خرید آنلاین آن هم بسیار راحت است. فقط حواستان باشد که آنها محدودیتی 500 دلاری برای هر محصولی دارند. پس آنها کل هزینه یک دوربین 3000 دلاری را پرداخت نمی کنند.  اما اگر سفر بلند مدتی را در پیش دارید، انتخاب های دیگری هم وجود دارد. مانند ترکیب بیمه IMG global برای بیمه سلامت و TCP Photography Insurance برای بیمه دوربین و کامپیوتر.

  1. از مردم محلی بخواهید که شما را راهنمایی کنند.

اگر می خواهید بدانید که کدام محله ها امن هستند و کدامشان برای اقامت مناسب نیستند می توانید از ساکنان محلی منطقه سوال کنید.

اکثرا مردم محلی آدم های مهربانی هستند و به شما درباره محله هایی که امن نیستند هشدار می دهند. از سوی دیگر اگر از یک فرد محلی کمک می خواهید باید احتمال دیگری را هم در نظر بگیرید. اینکه آنها می خواهند کمک کنند اما از حرفی که می زنند مطمئن نیستند. یا حتی بدتر. شاید بخواهند شما را فریب دهند و به شما دروغ بگویند.  راننده تاکسی ها در این قضیه دو نوع هستند. بعضی از آنها منبعی عالی برای دریافت اطلاعات مفید هستند و بعضی از آنها هم آنقدر بد هستند که واقعا ممکن است بخواهند شما و امنیت در سفر شما را به مشکل بیاندازند.

من به این نتیجه رسیده ام که پذیرش هتل ها منابع محلی بسیار مناسبی برای دریافت اطلاعات هستند.  خجالت نکشید و از آنها بپرسید که به کدام قسمت های شهر نباید سفر کنید، کجا رستوران خوب پیدا کنید و کرایه تاکسی ها در مسیرهای مختلف چقدر است!

  1. برنامه سفر خود را به دوستان و آشنایان خود ایمیل کنید.

مطمئن باشید که به جز خودتان فرد دیگری هم می داند که شما کی به کجا می روید.  بهترین راه این است که برنامه سفر خود را به تعدادی از اعضای خانواده خود بفرستید و مطمئن شوید که به دستشان رسیده است. اینکه احتمال دهید که به دستشان رسیده کافی نیست. باید مطمئن شوید. اگر هم توانستید مرحله به مرحله آن را با آنها چک کنید.

من قبل از اینکه به سفر بروم مطمئن می شوم که پدر و مادرم می دانند کجا می روم، چه برنامه هایی دارم و چه زمانی بر میگردم.  در این صورت اگر تا چند روز بعد از زمانی که قرار بود برگردم خبری از من نشد، آنها می توانند مسئولین مربوطه یا سفارت را مطلع کنند.

  1. خیلی از خودتان برای غریبه ها تعریف نکنید.

اگر می خواهید که برنامه سفرتان عمومی تر باشد می توانید آن را در فیسبوک پست کنید. فقط حواستان باشد که این برنامه ای از تک تک برنامه ها و حرکات شماست. یعنی دقیقا همان چیزی که یک آدم با ذهن مریض می خواهد بداند و توسط آن امنیت در سفر شما را به خطر بیاندازد.

من همچنین اصلا پیشنهاد نمی کنم که جزییاتی درباره برنامه های سفر یا محل اقامت خودتان را با افرادی که تازه آنها را دیده اید به اشتراک بگذارید. برای مثال اگر یک مغازه دار محلی از شما پرسید که کجا اقامت دارید جواب او را ندهید.

اگر کسی باز هم پرسید، به جای اینکه عصبی شوید، جوری وانمود کنید که حتی محله ای که در آن اقامت دارید را هم نمی شناسید چه برسد به نام هتل. یا اینکه می توانید دروغ بگویید و نام هتلی که واقعا در آن هستید را نگویید.

بعضی وقت ها مردم از شما می پرسند که آیا اولین بار است که به شهر یا کشور انها سفر می کنید یا خیر. اگر هنوز به آنها اعتماد ندارید می توانید وانمود کنید که اولین سفرتان نیست. زیرا اینکه بدانند شما تازه وارد هستید نشانه ای برای این است که سر شما را کلاه بگذارند.

وقتی در یک مکان غریبه حس بدی دارید، دروغ های مصلحتی کوچک مشکلی ندارند.

  1. حواستان به لباس پوشیدنتان باشد.

وقتی سفر می کنید، پوشیدن لباس هایی که مشخص است که برای توریست ها است می تواند شما را به یک هدف برای کلاهبرداران و دزدها تبدیل کند. هر چقدر کمتر مشخص باشد که توریست هستید کمتر توجه آدم های بد را به خودتان جلب می کنید و از این طریق امنیت در سفر افزایش می یابد.

پوشیدن لباس های درست نشانه احترام است. بیشتر کشور های اسلامی شروط خاص و الزامی برای لباس پوشیدن دارند. بقیه کشور ها هم قوانین خاصی دارند که باید رعایت کنید. برای مثال راه رفتن در خیابان های بارسلونا با لباسی که باعث آشکار شدن سینه ها باشد هم برای مردان هم برای خانم ها ممنوع است.

اما می توانید در مقابل قانون بایستید و با لباسی که می پوشید به مردم محلی توهین کنید و مردم را در مقابل خودتان قرار دهید. رعایت نکردن فرهنگ لباس پوشیدن محلی مکان های مختلف بسیار متکبرانه و از روی نادانی است. در کشورهایی که پیرو آداب و رسوم خاصی هستند بهتر است که شما هم کمی مانند آنها لباس بپوشید. البته که به عنوان یک فرد خارجی باز هم شناخته می شوید اما بهتر از آنهایی هستید که آداب و سنت های محلی را زیر پا می گذارند.

می توانیدر در ویکی پدیا قوانین لبای پوشیدن کشور های مختلف را سرچ کنید و نهایتا به چیزی برسید که بتوانید به آن اعتماد کنید.

  1. برای امنیت بیشتر خود پول خرج کنید.

اگر شما هم مثل من به عنوان یک مسافر کم خرج سفر می کنید شاید دوست داشته باشید که با خرج کمتر برای محل اقامت و پرواز و کار های روزمره پول بیشتری برای خودتان ذخیره کنید.

اما باید توجه داشته باشید که این کار همیشه امن ترین راه برای مسافرت نیست.

هتل های سر راهی بسیار ارزان امنیت بالایی ندارند. من در بعضی از آنها که حتی درشان هم قفل نداشت اقامت داشته ام ولی حس بی خانمان ها را داشتم و حس میکردم که آنجا سرپناهی برای افراد معتاد است.

پرواز های ارزان تر هم معمولا نصف شب به مقصد می رسند که اصلا زمان مناسبی برای تاکسی گرفتن در یک شهر غریب و ناامن نیست و اصلا بعید نیست که راننده تاکسی شما را بدزدد.

بعضی اوقات کاملا ارزش دارد که کمی پول بیشتر برای یک هتل بهتر، پرواز مناسب تر، تاکسی قابل اعتمادتر یا تور بهتر پرداخت کرد اما امنیت بهتر و بیشنری داشت.

  1. کیف خود را سفت بچسبید.

یبشتر دزدی هایی که بعد از آن دزد به سرعت می دود و فرار می کند به دلیل این است که به راحتی می تواند این کار را انجام دهد و زمان کافی برای فرار کردن دارد. بنابراین در وهله اول هر چیزی که باعث کاهش سرعت او باشد می تواند مانع از دزدی او شود.

اگر کیف شما تمام مدت به یک چیز محکم بسته شده باشد و شما این کار را خیلی واضح انجام دهید، دزدها دزدیدن از شما را کار ریسکی می دانند و تنهایتان می گذارند.

یک راه ساده و موثر برای این کار داشتن یک قلاب مخصوص کوهنوردی است. حتی یک بند معمولی که دور پا یا صندلی شما بسته شده باشد.

نیازی نیست که همیشه با یک سیم فلزی یا قفل بسته شده باشد فقط کافی است که به چیزی بسته شود که دزدیدن و فرار کردن با آن را سخت کند.

  1. اصول اولیه دفاع شخصی را یاد بگیرید.

نیازی نیست که کمربند مشکی داشته باشید اما شرکت در کلاس های دفاع شخصی می تواند برای امنیت خودتان مهم باشد. بعضی از ورزش های خوب و مناسب برای استفاده در خیابان کراو ماگا و موی تای هستند.

بعد، یاد بگیرید که چه زمانی از آنها استفاده کنید. فقط چون می توانید کسی را کتک بزنید دلیل نمی شود که در هر شرایطی این کار را بکنید. Sam Harris می گوید:

" هر کاری که می توانید برای جلوگیری از درگیری فیزیکی انجام دهید. اما وقتی که جواب نداد، با هدف فرار به صورت انفجاری حمله کنید."

یکی از راه های جلوگیری از درگیری فیزیکی تسلیم شدن است. اگر کسی با تفنگ یا چاقو جلوی شما را گرفت و موبایلتان را خواست، آن را به او بدهید و سپس فرار کنید .

تنها در صورتی از خشونت استفاده کنید که زندگی تان در خطر است و راه دیگری هم ندارید.

اگر بیشتر از اینها به فکر دفاع از خودتان هستید یکی از خودکار هایی که به چاقو تبدیل می شوند بخرید. من معمولا یکی از آنها را همراه خودم دارم.

  1. آگاهی و هشیاری درباره شرایط

آیا می دانستید که بیشتر ارتباط بشر با همدیگر مبنی بر زبان بدن است؟ حس اعتماد به نفس داشتن می تواند شما را از تبدیل شدن به یک هدف برای افراد سودجو دور کند.

سر خود را بالا بگیرید و حواستان به محیط اطرافتان باشد. وقتی که با اعتماد به نفس باشید افراد سودجو می توانند این را از چشم ها و حرکات بدن شما بفهمند. سعی کنید برای بالا بردن امنیت در سفر این ویژگی ها را در خود تقویت کنید.

اکثر افراد سودجو به دنبال قربانی هستند که بتوانند راحتتر به او حمله کنند.

در بیشتر کشور ها، برقراری ارتباط چشمی با کسانی که میخواهند به شما حمله کنند باعث می شود که آنها بفهمند که شما مواظبششان هستید و برنامه آنها را می دانید پس کاری نمی کنند. اما ممکن است در بعضی کشورها هم ارتباط چشمی باعث ایجاد مشکل شود.

در کل شما باید حواستان باشد که چه افرادی در اطراف شما هستند. با هدف راه بروید و سعی کنید مضطرب یا نگران به نظر نرسید. اما من همچنان از چشم تو چشم شدن با غریبه ها خودداری می کنم.

  1. به بانک خود بگویید که به کدام کشور می روید.

تصور کنید که دردسر همه اقدامات کافی برای داشتن امنیت در سفر را به جان بخرید اما چون بانک شما فکر می کند که شما دزد هستید همه ی کارت های شما را مسدود کند و سفرتان را خراب.

اگر این اتفاق بیافتد و شما خوش شانس باشید، چند سوال امنیتی از شما پرسیده می شود تا هویت شما مشخص شود. اما اگر خوش شانس نباشید، شما یک اخطاریه از بانک قسمت حفظ امنیت بانک دریافت می کنید که می گوید با کارت شما فعالیت های غیر قانونی صورت گرفته و تا زمان حل این مشکل کارت شما مسدود می باشد. که حل این مشکل هم حداقل چند روزی طول می کشد.

راه حل این مشکل ساده است. بیشتر سرویس های بانکی این قابلیت را دارند که شما آنها را از سفرهایتان مطلع کنید. حتما چند روز قبل از ترک کشور از آن استفاده کنید و اگر برنامه سفرتان تغییر کرد دوباره بانک را در جریان بگذارید.

همچنین من پیشنهاد می کنم که در ATM فرودگاه مقصد از کارت اعتباری خود استفاده کنید تا بانک متوجه شود که شما سفر کرده اید.

  1. مقداری پول برای روز مبادا ذخیره کنید.

با اینکه بهتر است که همه کاری برای جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار انجام دهید اما کار هوشمندانه ای است که تصور کنید بدترین اتفاق می افتد و خودتان را برای آن آماده کنید. این دلیلی برای ذخیره کردن مقداری پول و نگه داشتن آن در جایی امن است.

بعضی از مکان های مورد علاقه من برای پنهان کردن پول:

  • جیب مخفی دوخته شده در شلوار
  • در قسمت عقبی کوله پشتی
  • مخفی کردن آن در جای خالی رژ لب
  • داخل یک جای مخفی (مثل برس و کمربند)

چقدر پول اضطراری نگه دارید؟ انتخابش با خودتان است اما من معمولا 200 دلار را در دو جای مختلف مخفی میکنم. یکسری را در لباس های خودم و بقیه را هم در کیفم. یک کارت اعتباری مخفی هم برای افزایش امنیت در سفر ایده بدی نیست.

خب اگر اوضاع خیلی وخیم شد و همه پولتان از دست رفت چی؟ باید به یکی از اعضای خانواده یا یک دوست زنگ بزنید تا پولی که قبل از سفر پیش آنها گذاشته بودید را با Western Union یا Moneygram برایتان بفرستند.

امیدوارم که این اتفاقات هیچوقت نییفتند اما در بعضی مواقع نمی شود از وقوع آنها جلوگیری کرد و بهتر است قبل از اینکه زیادی خوش بین باشید تکنیک های داشتن امنیت در سفر را یاد بگیرید.

  1. نکات ایمنی آب و غذا

بعد از بیشتر از 7 سال سفر به حدود 50 کشور مختلف و خوردن همه غذاهای عجیب و غریب، من فقط چند بار به خاطر خوردن غذای آلوده مسموم شدم.

در سفر از غذا خوردن نترسید! در حقیقت، خوردن غذا های جدید و عجیب و غریب برای بسیاری از افراد جهان جزو بهترین قسمت های سفرشان است.

دوست من Jodi که عاشق غذاست این نکات را پیشنهاد می کند:

  • در مکان های شلوغ که صف زیادی دارند غذا بخورید.
  • اگر می توانید مراحل آماده شدن غذای خود را مشاهده کنید.
  • از برگه های ترجمه شده برای فهماندن حساسیت خود به آشپزها استفاده کنید.
  • غذایی که کامل پخته شده باشد معمولا سالم ترین است.
  • برای جلوگیری از ورود باکتری به بدن، فقط میوه هایی که می شود پوست کند را بخورید.

من همچنین پیشنهاد می کنم که از آب معدنی و فیلتر شده استفاده کنید. آب بیشتر شهر های مدرن و صنعتی جهان قابل آشامیدن است اما بیرون از آنها معمولا اینگونه نیست. بیماری و مسمومیت می تواند امنیت در سفر را با مشکلاتی روبرو کند.

البته که شما می توانید هر جایی که می روید یکی شیشه آب بخرید اما اسرافی که در مصرف پلاستیک می کنید آسیبی جدی به محیط زیست می زند. پس چرا یک شیشه آب فیلتر دار نخرید و چندین سال از آن استفاده نکنید؟

این شیشه ها هم خرجی ندارند و هم محیط زیست را حفظ می کنند.

  1. از ATM ها هوشمندانه استفاده کنید.

ممکن است شنیده باشید که می گویند وقتی می خواهید در ATM رمزتان را وارد کنید دست خود را بپوشانید. این توصیه بسیار مهم و خوبی است. هم برای افرادی که از پشت شما می خواهند رمزتان را ببینند و  هم برای دوربین هایی که می خواهند رمز شما را ضبط کنند.

همیشه قبل از استفاده از ATM نگاهی از نزدیک به آنها بیاندازید. جای کارت آن را کمی بالا بیاورید. آیا نشانه هایی از خرابی در آن دیده می شود؟ اگر اینگونه است به داخل بانک بروید و از یک نفر بخواهید که آن را چک کند. ( و بعد صرف نظر از هر اتفاقی که می افتد، از یک ATM دیگر استفاده کنید.)

یک فاکتور مهم دیگر این است که در هنگام استفاده شما از ATM مردم دیگر کجا هستند. آیا کسی می تواند از روی شانه شما ببیند که چکار می کنید؟ آیا آنقدر نزدیک هستند که بتوانند سریع پول را بگیرند و فرار کنند؟

اگر اینگونه است از یک ATM دیگر استفاده کنید. امنیت بیشتر بهتر از ناراحتی است. در ضمن هیچ وقت اجازه ندهید کسی در انجام کار با ATM به شما کمک کند.

  1. از جیب پشت خود استفاده نکنید.

جیب پشت شما اولین جایی است که هر جیب بری نگاه می کند و به جز قرار دادن یک تله موش آماده در آن، تنها راه کنار آمدن با خطرات داشتن جیب پشت استفاده نکردن از آن است.

اگر هم عادت دارید که پولتان را در جیب پشت خود می گذارید و نمی توانید این عادت را ترک کنید، همین الان نخ و سوزن بردارید و آن را ببندید تا امنیت در سفر را برای خود تامین کنید.

دزدیدن از جیب های جلوی شما بسیار سخت تر از جیب پشت است.

اما اگر واقعا نگران هستید و می خواهید به شهری سفر کنید که به جیب بری مشهور است شما می توانید یک کمربند نگهدارنده پول ببندید. من اصلا طرفدارش نیستم اما بعضی ها را دیدم که با بستن آن خیالشان راحت می شود.

  1. دسته جمعی سفر کنید.

هر چه افراد بیشتری دور و برتان باشند چشم های بیشتری برای مراقبت از وسایل ارزشمند و همینطور پاهای بیشتری برای دنبال دزد دویدن وجود دارد.

در گروه بودن باعث می شود که افراد سودجو نتوانند هیچ کدام از نقشه هایشان را عملی کنند و باعث می شود که نسبت به سفر انفرادی امنیت بیشتری در یک کشور خارجی و غریبه داشته بشاید.

اگر به صورت انفرادی سفر می کنید حتما دوستان جدیدی پیدا کنید و با هم دیگر گردش کنید.

اقامت در هتل های سرراهی راه بسیار خوبی برای پیدا کردن دوست های جدید است. ممکن است یک مسافر تنهای دیگر پیدا کنید که دقیقا بخواهد کارهایی را انجام دهد که شما می خواهید.

اما من همیشه دوست دارم این را تاکید کنم که زود به افراد جدید اعتماد نکنید. کلاهبردارانی وجود دارند که خودشان را به شکل یک مسافر در می اورند تا از افرادی که به دنبال دوست می گردند سودجویی کنند.

لوازم گران قیمت و مهم خود را با کسی که به تازگی با او آشنا شده اید تنها نگذارید. فرقی نمی کند که چقدر با هم صمیمی هستید.

  1. جعبه کمک های اولیه به همراه داشته باشید.

مهم نیست که شما چقدر مراقب باشید. وقتی سفر دور و درازی در پیش دارید با مصدومیت هایی هم مواجه می شوید. به همین خاطر است که سفر با یک جعبه کمک های اولیه ساده همیشه ایده خوب و عاقلانه ای است.

نیازی نیست که سوزن یا چاقوی جراحی باخودتان بردارید اما همراه داشتن نیاز های اولیه برای پانسمان کردن بریدگی و سوختگی، آسپیرین و قرص های دل درد می توانند در صورت نیاز شما و همراهانتان به آنها کارساز باشند.

من ترجیح می دهم که یک جعبه کمک های اولیه مسافرتی به اضافه موارد زیر را حمل کنم:

  • یک کرم ضد آفتاب
  • نمک تصفیه شده
  • قرص آنتی هیستامین
  • یک قیچی کوچک
  • قرص مسکن اضافه
  • پتوی بادی برای شرایط اضطراری
  • وازلین ( برای جلوگیری از تاول زدن)
  1. هشیار بمانید.

مست کردن یا زیاد مواد کشیدن در هنگام سفر کار بسیار ریسکی است. اگر شما هوشیار نباشید انگار در زمان حال وجود ندارید و هر اتفاقی می تواند برایتان بیافتد.

من نمی گویم که عشق و حال نکنید. من خودم سال هاست این کار را می کنم. فقط این کار را با مسئولیت انجام دهید. بفهمید که چقدر مینوشید یا مصرف می کنید و مطمئن باشید که کنترل اوضاع را در دست دارید.

مواد مخدر های سنگین بسیار خطرناک تر هستند. شما ممکن است سر و کارتان با پلیس بیافتد که احتمالا به اندازه پلیس های محل زندگی خودتان بخشنده یا قانون شکن نیستند. به این قضیه که از چه کسی مواد را خریداری کرده اید هم اشاره نکنید.

همچنین اگر شما تا صبح در پارتی های شبانه شرکت کردید حواستان باشد که ممکن است مشکلاتی برایتان پیش بیاید که در کشور خودتان با آنها مواجه نشده بودید.

اکثر کشور هایی که معمولا امن هستند ( مخصوصا آنهایی که پر توریست هستند)، شب ها جای خیلی امنی به نظر نمی رسند و اگر شما مست باشید و در حال پرسه زدن در خیابان ها باشید به یک هدف بسیار راحت برای آدم بد های داستان تبدیل می شوید.

  1. به غرایز و احساسات خود اعتماد کنید.

این مورد بسیار مهم است و اکثرا هم نادیده گرفته می شود.

شما یک شبکه امنیتی و حفاظتی هستید که راه می رود. چیزهایی که بدن شما می بیند یا می شنود بسیار بیشتر از چیزهایی هستند که فکرش را می کنید. اسمش را بگذارید " حس عنکبوتی". قابلیت احساس خطر.

بدن شما می تواند نشانه های خطر را قبل از مغزتان حس کند.

به همین خاطر است نباید هیچوقت احساسات درونی را نادیده گرفت. اگر حس راحتی ندارید و دلیلش را هم نمی دانید، نمی خواهد اسن آن را یک ترس غیر منطقی بگذارید. صبر کنید و نگاه دقیق تری به آن داشته باشید. می توانید بفهمید مشکل از کجاست؟

بسیار ساده است که غرایز خودتان را "احمقانه" بخوانید. اما هیچوقت اینطوری با آنها برخورد نکنید. همین احساسات درونی است که برای میلیون ها سال انسان ها را امن نگه داشته است.

  1. سفر امن برای خانم ها و آقایان

همه ی توصیه های بالا هم برای خانم ها بود و هم آقایان و من فکر نمی کنم توانایی داشتن یک سفر امن ربطی به جنسیت داشته باشد.

متاسفانه خانم ها در همه جا قربانی خشونت هستند. حتی اینجا در آمریکا و کانادا. مسافرت این خطر را افزایش نمی دهد بلکه فقط مکان آن را تغییر می دهد.

خانم هایی که نگران اند که مورد آزار و اذیت قرار بگیرند احتمالا ترجیح می دهند که به صورت گروهی به یک بازار محلی یا کلاب شبانه بروند نه تنها. مخصوصا اگر آن منطقه برای این کارها شناخته شده باشد.

من حتی خانم هایی را می شناسم که برای راحتی بیشتر و داشتن امنیت در سفر خودشان در سفر با خود سوت و یا نگه دارنده لاستیکی در حمل می کنند.

اما مردها هم برای خودشان نگرانی هایی دارند که باید مراقب آنها باشند. مانند شرکت در یک دعوای فیزیکی که لزومی به انجام آن نیست یا مورد سودجویی قرار گرفتن توسط یک زن زیبا.

داشتن امنیت در سفر یعنی هشیار بودن در خیابان ها و آماده بودن برای اتفاقات غیر منتظره و تلاش برای حضور کمتر در مکان هایی که بودن در آنها در یک کشور جدید و غریبه خطرناک است .

  1. چند کلمه درباره ریسک...

اگر می خواهید سفر کنید نمی توانید ریسک نکنید. در هیچ مرحله ای از زندگی راهی وجود ندارد که بتوان با آن  به طور 100 درصدی از هر خطری در امان بود. ریسک کردن هم جزوی از ماجراجویی است.

این یعنی وقتی شما به دل جاده می زنید، دیر یا زود شما را فریب می دهند یا خودتان را در یک موقعیت غیر منتظره می بینید. این برای همه ما اتفاق می افتد.

ریسک و خطر غیر قابل پیشگیری است. اما می تواند مدیریت شود. پس شما می توانید بیشتر در امان باشید.

مردم چگونه از اتفاقات دیگر کشورها خبردار می شوند؟ معمولا از طریق اخبار. این یک مشکل بزرگ است زیرا دنیای رسانه بسیار جانبدارانه است. اما به صورتی این جانبداری را انجام می دهد که شما متوجه نشوید.

اخبار معمولا اتفاقات غیر معمولی و منفی را گزارش می دهد. چیزهایی که اخبار به آنها اشاره می کند بسیار کم اتفاق می افتند. معنی کلمه ی " قابل انتشار" امروزه همین است.

اگر اخبار نشان دهنده ی اتفاقات واقعی جهان بود 99.9 درصد اخبار و گزارشات جهان اینگونه بود: " امروز در فلان جا  هیچ اتفاق خطرناکی نیفتاد و همه زندگی عادی و بسیار خوبی داشتند."

اخبار باعث می شود که بقیه کشور ها بسیار ناامن تر ار آن چیزی که واقعا هستند به نظر برسند. در واقع طبق اطلاعاتی که اقتصاد دان Max Roser و روانشناس Steven Pinker به دست آورده اند، جهان دهه به دهه رو به امنیت بیشتر می رود.

البته این حرف به این معنی نیست که اتفاقات بد نمی افتند. بلکه نشان دهنده این است که اخبار معمولا چیزی که واقعا اتفاق می افتد را نشان نمی دهند.

اخبار جعلی را باور نکنید. راحت بگویم، هیچ وقتی از الان برای مسافرت امن تر نیست. پس با دانش جدیدی که یاد گرفتید و با اعتماد به نفس بالا از سفر خود لذت ببرید.

منبع: نادیا پرواز

حسام بازدید : 50 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 20:09 نظرات (0)

موسیقی و آهنگ به دلیل محبوبیت بسیار بالایی که دارد هنرمندانی که در این حوزه فعالیت می کنند بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. شاید در بین این حجم زیاد خوانندگان، بررسی میزان محبوبیت خواننده براساس شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بهترین راهکار برای انتخاب یک خواننده خوب باشد.

ما در ادامه به معرفی 25 تا از محبوب ترین خوانندگان ایرانی با بیشترین فالوور اینستاگرامی می پردازیم. هر یک از خواننده های معرفی شده بالای 1m فالوور دارند.

شماره 1: بابک جهانبخش با 3.3m فالوور

بابک جهانبخش مرد با احساس صنعت موسیقی ایران، با 3.3 میلیون فالوور رتبه نخست خواننده های اینستاگرامی را به خود اختصاص داده است. بابک جهانبخش این خواننده محبوب به دلیل رفتار حرفه ای، سبک خاص خواندن، ارتباط نزدیک با هوادارنش، همچنان بیشترین محبوبیت را در میان خواننده های ایرانی در اینستاگرام دارد. دانلود آهنگ های بابک جهانبخش


شماره 2: فرزاد فرزین با 2.6m فالوور

فرزاد فرزین یکی از موفق ترین خواننده های پاپ ایرانی است که در عرصه بین المللی نیز بسیار موفق بوده است. فرزاد فرزین به جز خوانندگی، ترانه سرایی، آهنگ سازی و تنظیم هم کرده است. اخیر با بازی موفق در فیلم مانکن حسابی بر سر زبان ها افتاد. فرزاد فرزین با 2.6m فالوور و 772 پست دومین خواننده محبوب در بین خوانندگان اینستاگرامی به شمار می رود.

شماره 3: محسن ابراهیم زاده با 2.6m فالوور

محسن ابراهیم زاده اولین کنسرت موسیقی خود را در شهریور 94 در شهر کرج برگزار کرد. این خواننده با آنکه در سال های اخیر وارد مارکت موسیقی شده است اما در این مدت کم توانسته است به جایگاه خوبی برسد. محسن ابراهیم زاده علاوه بر خوانندگی، ترانه سرایی و آهنگ سازی جزو برنامه هایش بوده است.

این خواننده با حس و حال زیبا و عاشقانه با لحن خاص خواندن، طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده است. محسن ابراهیم زاده خواننده رسمی فینال لینگ قهرمانان آسیا سال 2018 بین تیم های پرسپولیس و کاشیما.

شماره 4: احسان خواجه امیری با 2.4m فالوور

احسان خواجه امیری خواننده نام آشنای موسیقی پاپ ایران با 2.4m فالوور جزو چهارمین خواننده محبوب ایرانی در اینستاگرام است. احسان خواجه امیری با آنکه دیرتر از سایر همکارانش به اینستاگرام پیوست اما این خواننده خوش صدای ایران میزان محبوبیت خود را با بازخورد هواداران میلیونی اش به خوبی نشان داد.

شماره 5: رضا صادقی با 2.3m فالوور

رضا صادقی خواننده محبوب و دوست داشتنی موسیقی پاپ ایران که به مشکی پوش معروف است، با آهنگ های خاطره انگیز و زیبایش لحظات زیبا و به یاد ماندنی برای تک تک ما ایرانیان خلق کرده است. جنس صدای عمو رضا آن قدر گرم و صمیمی است که کمتر کسی است که این خواننده خوش صدا را دوست نداشته باشد.

هم اکنون این خواننده با 2.3m فالوور پنجمین خوانتده محبوب اینستاگرامی به شما می رود. جدید ترین آهنگ رضا صادقی با عنوان یه چیزی میشه دیگه رو می توانید گوش کنید.

در ادامه لیست خوانندگان محبوب ایرانی با بیشترین فالوو اینستاگرام به ترتیب معرفی شده اند.

مسیح و آرش AP

این خواننده در اینستاگرام 2m و 2.2m فالوور دارد.

بهنام بانی

این خواننده در اینستاگرام بالای 2.1m فالوور دارد.

محسن چاوشی

این خواننده در اینستاگرام بالای 2.1m فالوور دارد.

محسن یگانه

این خواننده در اینستاگرام بالای 2.1m فالوور دارد.

رضا بهرام

این خواننده در اینستاگرام بالای 2.1m فالوور دارد.

سیروان خسروی

این خواننده در اینستاگرام بالای 2.1m فالوور دارد.

همایون شجریان

این خواننده در اینستاگرام بالای 2.1m فالوور دارد.

علی یاسینی

این خواننده در اینستاگرام بالای 1.6m فالوور دارد.

مجید خراطها

این خواننده در اینستاگرام بالای 1.6m فالوور دارد.

بنیامین بهادری

این خواننده در اینستاگرام بالای 1.4m فالوور دارد.

مهدی احمدوند

این خواننده در اینستاگرام بالای 1.4m فالوور دارد.

علیرضا طلیسچی

این خواننده در اینستاگرام بالای 1.3m فالوور دارد.

محمد علیزاده

این خواننده در اینستاگرام بالای 1.2m فالوور دارد.

رضا یزدانی

این خواننده در اینستاگرام بالای 1.2m فالوور دارد.

مهراد جم

این خواننده در اینستاگرام بالای 1m فالوور دارد.

احمد سعیدی

این خواننده در اینستاگرام بالای 1m فالوور دارد.

سامان جلیلی

این خواننده در اینستاگرام بالای 1m فالوور دارد.

مسعود صادقلو

این خواننده در اینستاگرام بالای 1m فالوور دارد.

اشوان

این خواننده در اینستاگرام بالای 1m فالوور دارد.

امید آمری

این خواننده در اینستاگرام بالای 1m فالوور دارد.

گرشا رضایی

این خواننده در اینستاگرام بالای 1m فالوور دارد.

منبع: چرخ فلک

حسام بازدید : 294 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 زمان : 20:36 نظرات (0)

در هنگام شیوع ویروس کرونا اگر بنا بر هر دلیلی نتوانستید سفر خود را لغو کنید برای جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس نیاز به رعایت برخی نکات بهداشتی دارید.

سفر نکردن و ماندن در خانه یکی از راه‌های متوقف کردن انتقال زنجیره‌ای ویروس کرونا در این روزها است؛ اما اگر فردی بنا به هر دلیلی مجبور به سفر شد چه نکاتی را باید رعایت کند؟

یکی از جدی‌ترین توصیه‌هایی که این روزها همه‌ی ما باید جدی بگیریم این است که تا جای ممکن از سفرهای بین شهری و درون شهری غیرضروری بپرهیزیم.

سازمان جهانی بهداشت نیز بارها نسبت به این موضوع یعنی سفر نکردن هشدار داده است. به‌طور کلی عدم حضور در اماکن پرجمعیت خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد و به عبارتی زنجیره‌ی انتقال آن را قطع می‌کند.

 اغلب کشورهای جهان نیز با تعطیل کردن مدارس، ادارات و همچنین بستن مرزهای زمینی و هوایی اقدام به مقابله با بیماری کووید ۱۹ کرده‌اند؛ بنابراین اگر مسافرت شما ضروری است و نمی‌توانید آن را لغو کنید، باید برای پیشگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا یا در صورت مشکوک بودن به این ویروس برای پیشگیری از انتقال این ویروس به سایر افراد نکات بهداشتی را رعایت کنید.

کرونا

رعایت فاصله با افراد مشکوک به کرونا

از تماس مستقیم با افراد دارای تب و سرفه خودداری کنید و به طور مرتب دست‌های خود را با محلول ضدعفونی کننده یا الکل  ضدعفونی کنید.

کرونا

هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بپوشانید

حتما همراه خود دستمال کاغذی تمیز داشته باشید، در صورت سرفه و عطسه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنید و آن را در یک نایلون پلاستیکی و یا محفظه در دار بیاندازید.

اگر ناگهانی سرفه برایتان پیش آمد و دستمال کاغذی در دسترس نداشتید، بلافاصله آرنج خود را جلوی دهان و بینی خود گرفته و در بین فاصله باز و ساعد دست خود عطسه کنید.

کرونا

ماسک آلوده را دور بیاندازید

در صورت استفاده از ماسک اطمینان داشته باشید که دهان و بینی شما را بپوشاند، در صورت آلوده شدن ماسک به ترشحات عطسه و سرفه ماسک آلوده را در کیسه یا سطل زباله دردار انداخته و در آن را گره بزنید و دستان خود را آب و صابون بشویید یا با الکل  ضدعفونی کنید.

از غذاهای خام استفاده نکنید

در طول مسافرت حتما از غذاهای پخته استفاده کنید؛ در حین سفر و داشتن علائم تب و سرفه حتما خدمه هواپیما، قطار یا اتوبوس را مطلع کنید.

کرونا

از تماس با وسایل اماکن عمومی خودداری کنید

در حین مسافرت از لمس میله‌های اتوبوس و صندلی‌ها چه در اتوبوس و چه در هواپیما خودداری کنید.

در طول مسافرت از تماس نزدیک با حیوانات خودداری کنید، تا حد ممکن است پذیرایی‌های هواپیما و اتوبوس استفاده نکنید، برای خود بطری آب اختصاصی در کیف داشته باشید.

سیگار منبع آلودگی است

استفاده از سیگار خود یک عامل آلوده کننده خواهد بود؛ حتما دستکش به دست کنید، زیرا کارت پرواز و بلیت اتوبوس می‌تواند آلوده به ویروس باشد.

به صورت خود دست نزنید

در حین مسافرت به صورت خود به خصوص بینی، چشم و دهان دست نزنید.

حواستان به کارت‌های عابر باشد

 کارت عابر بانکی را که استفاده نمودید در یک دستمال کاغذی بپیچید و سپس در جیبتان بگذارید تا در اولین فرصت آن را ضدعفونی نمایید.

برای پرداخت وجه در طول سفر از دریافت کننده وجه بخواهید اجازه دهد خودتان کارت را در دستگاه کارت خوان بکشید و خود دریافت کننده وجه نیز خودشان مبلغ و رمز کارت وارد کنند.

کرونا

اگر تب و سرفه دارید، سفر نکنید

در صورت داشتن تب و سرفه مطلقا مسافرت نکنید، در صورت داشتن تب، سرفه و تنگی نفس حتما با پزشک و یا مراکز بهداشتی و یا درمانی تماس گرفته و آن‌ها در جریان مسافرت قبلی خود بگذارید.

منبع: چمدان به نقل از  مشرق
حسام بازدید : 162 یکشنبه 17 فروردین 1399 زمان : 9:45 نظرات (0)

 

 

نکاتی در رابطه با هیچهایک


بسیار در رابطه با هیچهایک ازم سوال می شود.  هیچهایک شیوه ای برای حمل و نقل و جابجایی در سفر است (به صورت مجانی) و نیز میتواند جزئی از سبک سفر کردنتان باشد. همیچنین راهکاری برای کاهش هزینه های  سفرتان.میتونم بگم در کل سفرهایی که داشته ام سه یا چهار بار هیچهایک کرده ام و البته یک بار هم با ماشین پلیس توریست در کشور فیلیپین😊.  به نظرم اسم قشنگی داره و در جمع دوستداران اهل سفر فراگیر شده. ولی اینکه هیچهایک نکنید دلیل بر نقصان سفرتان نیست. مزایا و محاسن آن را کم و بیش اکثرا میدانید این قسمت جوانب دیگر آن را میگم که کمتر ذکر شده: 
.در خیلی از کشورها هیچهایک به نسبت منسوخ شده و مردمان آن کشور به شدت اقتصادی فکر می کنند ( توجه به مصرف سوخت بیشتر) و اینکه از توریست توقع هزینه کردن در کشورشان را دارند
. بعضی دیگر نقاط با توجه به هزینه حمل و نقل پایین و مسافتهای طولانی باعث اتلاف وقت است. اگر زمان برایتان مهم باشد‌
 دیگر کشورهایی که کمتر زبان انگلیسی بلد هستند و معمولا رانندگانی که سوار می کنند توقع هم صحبتی و معاشرت دارند.در کشورهایی که نا امن هستند ، هیچهایک ریسک بالایی دارد و اگر زبان ارتباطی شان را ندانید راهی برای صحبت و بیدار کردن وجدانشان نخواهید داشت. یکی از دوستان میگفت : با لبخندی مهربان و بیدار کردن وجدان انسان دوستانه ادم ها میتوان انها را از ارتکاب به پلیدی بازداشت.گاها افرادی به قصدی نادرست سر راه شما قرار می گیرند که در این صورت به هیچ وجه این راهکار موثر نخواهد بود و...

نویسنده:نیلوفر مشایخی


https://instagram.com/baniloo_?utm_source=ig_profile_share&igshid=1067r10hcjx11


حسام بازدید : 154 یکشنبه 10 فروردین 1399 زمان : 9:08 نظرات (0)
 فواید درمانی عکاسی برای سلامت روان

The One Project(پروژه شماره یک)  نام پروژه‌ای است که توسط جامعه‌ای از عکاسان ایجاد شده تا به گسترش آگاهی پیرامون فواید درمانی عکاسی کمک کند. این جامعه عکاسان  متشکل از افرادی است که  خود با افسردگی و اضطراب مواجه بوده‌اند و عکاسی به آنها کمک فراوانی در بهبود این مشکلات کرده است.

برای بسیاری از مردم، گرفتن عکس‌ و ویرایش کردن آن می‌تواند یک روند درمانی و آرامش‌بخش باشد. تصاویری که در گذشته گرفته‌اید نیز می‌توانند نگاه شما به خودتان و جهان‌بینی‌تان در گذشته را باز کرده و تغییراتی را که در زمان در شما به وجود آمده است را بهتر درک کنید.در ادامه برخی از مهمترین فواید عکاسی بر بهبود سلامت روان را برایتان بازگو کرده ایم:

 

فواید عکاسی برای بهبود سلامت روان

  • ایجاد انگیزه برای بیرون رفتن و ارتباط برقرار کردن با طبیعت
  • فراهم کردن تغییر در چشم‌انداز و نحوۀ تفکر
  • جست‌وجو برای یافتن زیبایی‌های جدید در جهان
  • عکاسـی بعنوان یک روش ارتباطی غیرکلامی عمل می‌کند که برای مقابله با افسردگی، اضطراب و مشکلات مشابه بسیار مفید است.
  • عکاسـی کمک می‌کند تا بر روی محیط اطراف تمرکز کنید و ذهن‌تان با افکار مختلف و مکرر مشغول نشود.
  • کنترل در نحوۀ قاب کردن جهان
  • عکس‌های شما می‌توانند بسیار خودبیان‌گر باشند
  • عکاسان معمولا بازخوردهای مثبتی از مردم دریافت می‌کنند که این می‌تواند بسیار در تسکین افسردگی و اضطراب موثر باشد.
  • عکاسـی می‌تواند فعالیتی اجتماعی باشد و به تقویت و ایجاد روابط اجتماعی کمک کند
  • عکاسـی می‌تواند با ناخودآگاه ذهن ارتباط برقرار کند و به شما کمک کند تا چیزهای جدیدی دربارۀ خودتان – مثلا علت افسردگی‌تان – را بیابید.
منبع: گشنیز
حسام بازدید : 268 پنجشنبه 07 فروردین 1399 زمان : 10:53 نظرات (0)
درباره ما
عشق سفر وبلاگی در زمینه سفر و گردشگری و کلیه مباحث جنبی در زمینه صنعت توریسم بوده و پایگاهی برای عاشقان سفر میباشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • کدهای اختصاصی
    ارسال لینک

    تبلیغات بنری هاست

    بک لینک رایگان - بک لینک رایگان و افزایش بازدید شما