loading...

عشق سفر

بابلسر یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران، در شمال ایران، بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان بابلسر است. بابلسر شهری ساحلی با آب و هوایی عالی است که باعث محب

بابلسر یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران، در شمال ایران، بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان بابلسر است. بابلسر شهری ساحلی با آب و هوایی عالی است که باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است.

شهرک خِزرشهر یک شهرک ساحلی در استان مازندران است که در واقع گرانترین برند ویلایی ایران است. قیمت ویلاهای خزرشهر بخصوص شمالی بین ٢٠ تا ١٠٠ میلیارد تومان متغیر است. این شهرک بین سالهای ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۲ همزمان با شروع به کار جاده هراز افتتاح شد.

 

این شهرک در کیلومتر ۶ جاده بابلسر به فریدون‌کنار قرار دارد. خزرشهر شامل دو بخش خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی است. خزرشهر شمالی سمت دریا و خزرشهر جنوبی دقیقا روبروی خزرشهر شمالی در آن سوی جاده مابین بابلسر و فریدونکنار قرار دارد.

خزرشهر به علت توریستی بودن در حاشیه جاده اصلی خود دارای فروشگاه‌ها و مراکز خرید برند متعددی است که این شهرک با چسبیده بودن به جاده اصلی، ساده‌ترین دسترسی را برای ساکنین به مناطق ذکر شده فراهم می آورد. با این حال به علت موقعیت مکانی مناسب شهرک، فاصله تا دریا نیز بسیار کم بوده و به راحتی می‌توان از طبیعت و امکانات ساحلی شمال برخوردار شد.

 

شهرک ساحلی خزرشهر

این شهرک شامل دو بخش خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی می باشد. که بخش شمالی آن حاشیه ساحلی دریای خزر و بخش جنوبی آن نیز در سمت جنوبی جاده قرار دارد. خزرشهر شمالی دنج تر و آرام تر است. این شهرک دارای مشاعات و امکانات بسیار زیادی می باشد، تمامی شهرک دارای فضای سبز درختان پالم قدیمی و سر به فلک کشیده می باشد. هر دو بخش شمالی و جنوبی شهرک دارای نگهبانی پلیس مخصوص امنیت شهرک بوده و ورود و خروج افراد به شدت کنترل می شود تا هر شخصی غیر مالک و یا  فاقد صلاحیت و بدون هماهنگی وارد شهرک نشود.

شهرک ساحلی خزرشهر

خزرشهر شمالی دارای خیابان‌های ساحلی است و مثل شهرک‌های دیگر در فصل تابستان و عید شلوغ و در پاییز و زمستان خلوت تر است. امکانات رفاهی آن کامل است، دارای پارک، زمین بازی (2 زمین تنیس آسفالت، یک زمین والیبال و یک زمین فوتبال و 2 حلقه بسکت بال )، فضای سبز عالی، کافی شاپ و … است. خزرشهر جنوبی با یک پل عابر پیاده به قسمت شمالی متصل است. خزرشهرشمالی دارای یک ساحل زیبا (معروف به سی ساید) است که در این قسمت ساحلی بیشتر رستوران‌ها و کافه‌ها وجود دارند. رستوران سیب سرخ و رستوران آقای سلامی از رستوران قدیمی آن هستند. معمولاً در بین جوانان، خزرشهر به نوعی نمایشگاه ماشین معروف شده و مشهور است بروزترین ماشین‌های روز دنیا در این شهرک قابل مشاهده است.

شهرک ساحلی خزرشهر

ورود به شهرک خزرشهر نیازمند کارت ورود است و برای عموم آزاد نیست و تنها مالکان یا میهمانان آنان با هماهنگی آنان امکان ورود دارند. کنترل ورود و خروج به خزرشهر سطح امنیت آن را بالا برده است و یکی از مهم ترین دلائلی است که اشخاص ثروتمند در این مکان سرمایه گذاری نموده‌اند. همچنین خلوتی خزرشهر از نقاط قوت آن به‌شمار می‌آید.

 

 

حسام بازدید : 430 دوشنبه 12 اسفند 1398 زمان : 16:28 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
عشق سفر وبلاگی در زمینه سفر و گردشگری و کلیه مباحث جنبی در زمینه صنعت توریسم بوده و پایگاهی برای عاشقان سفر میباشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • کدهای اختصاصی
    ارسال لینک

    تبلیغات بنری هاست

    بک لینک رایگان - بک لینک رایگان و افزایش بازدید شما