loading...

عشق سفر

سفر و گردشگری

باکو پایتخت آذربایجان یک قدرت فرهنگی و اقتصادی قوی در دریای خزر و یک شهر پر جنب و جوش است که فقط منتظر اکتشاف شماست. با تاریخ غنی که به زمان امپراتوری روم می رسد، فرهنگ غذایی شهر باکو بسیار متنوع و در حال گسترش است. در اینجا ما بهترین و پربازدیدترین رستوران های باکو را به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران الون – Eleven Restaurant & Lounge

رستوران الون (Eleven Restaurant & Lounge) یک رستوران ژاپنی عالی در باکو است که در طبقه یازدهم هتل پارک این (Park Inn Hotel) قرار گرفته است و منظره ای بی نظیر از پایتخت آذربایجان را به شما ارائه می دهد. این رستوران یک محل بسیار شیک است که مکانی عالی برای کسانی است که به دنبال سوشی و انواع خوراک های لذیذ ژاپنی و آسیایی می گردند. شب ها رستوران الون به منحصر به فرد ترین مکان در باکو تبدیل می شود و با موسیقی زنده جاز فضاهای آن پر از مردم محلی و توریست ها است.

 

بهترین رستوران های باکو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعات بیشتر؛

ساعات کاری: دوشنبه تا یکشنبه ، 6:00pm – 2:00am

تلفن تماس: +994515100011

آواز داینینگ – Avaz Dining & Lounge

آواز داینینگ (Avaz Dining & Lounge) یک رستوران سنتی است که هدف آن ارائه فرهنگ آذربایجان است. این رستوران نه تنها دستورهای غذایی معمول از تاریخچه غنی غذاهای آذری را ارائه می دهد بلکه با اجرای موسیقی جاز و محلی در آخر هفته ها فضایی دلپذیر را فراهم می کند. منو رستوران با لیستی از غذاهای سنتی و غذاهای مخصوص سرآشپز همه به تاریخچه غنی آشپزی این کشور در قرن ها، موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و فراوانی سبزیجات و میوه های ارگانیک و محلی است. از جمله غذاهایی که پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید، ماهی با زنجبیل، سوپ کدو تنبل و کباب بره است.

 

بهترین رستوران های باکو

 اطلاعات بیشتر؛

ساعات کاری: تمام روزهای هفته ، 11:00am – 12:00am

تلفن تماس: +994125309979

آرت گاردن – The ART Garden  

یک مکان فرهنگی، آرت گاردن (The ART Garden) محلی است در قلب شهر تاریخی باکو که حتما باید امتحان کنید. با فضای ناهار خوری فوق العاده باز و چندین اتاق غذاخوری خصوصی که توسط هنرمندان با استعداد محلی با صحنه های سنتی از منطقه تزئین شده اند، آرت گاردن یک رستوران مجلل است. منو این رستوران شامل انواع شیرینی های کلاسیک شرقی، چای آذری دم کشیده در سماورهای سنتی است که با موسیقی جاز فضایی دل انگیز را برای شما فراهم می کند.

 

بهترین رستوران های باکو

 

اطلاعات بیشتر؛

ساعات کاری: تمام روزهای هفته ، 8:00am – 2:00am

تلفن تماس: +994512257777


حسام بازدید : 154 یکشنبه 12 بهمن 1399 زمان : 20:47 نظرات (1)

کشور آذربایجان و شهر باکو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است و هر ساله ایرانیان زیادی به آذربایجان سفر می کنند. از آنجایی که آذربایجان کشور همسایه ایران است و فاصله نزدیکی دارد، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه برای شما و خانواده تان خواهد بود. کشور مدرن آذربایجان و همچنین شهر ساحلی باکو دارای شمار بسیار زیادی جاهای دیدنی و جاذبه های منحصر به فرد و مکان های تاریخی ارزشمند است. یکی از دیدنی های شاخص و معروف که همانند برج های شعله ی باکو  به عنوان نمادی در شهر باکو خودنمایی می کند برج تلویزیون باکو است که در ادامه به آن میپردازیم.

برج تلویزیون باکو (Baku TV Tower) یا برج آذری برجی مخابراتی است که در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان قرار دارد. این برج ۳۱۰ متر ارتفاع دارد. این برج تلویزیونی بلندترین سازه در آذربایجان است که همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند.

این برج زیبا را از تمام شهر میتوان دید ، برجی بزرگ که علاوه بر استفاده مخابراتی درون خود رستوران گردان و … دارد. رستوران چرخان طبقه ۶۲ام این برج (در ارتفاع ۱۷۵ متری) در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. رستوران گردان برج جزو رستوران های خوب باکو می باشد که شما گردشگران باکو می توانید با میل غذا در آن تمام مناظر شهر را هم ببینید.

 

برج تلویزیون باکو

 

این برج یکی از بلند ترین ساختمان های مرتفع  پایتخت کشور آذربایجان است و در کنار برج های شعله باکو منظره ای زیبا و بی نظیر را به وجود آورده است. ساخت این برج در سال ۱۹۷۹ شروع شد و قرار بود که در سال ۱۹۸۵ به اتمام برسد اما به دلایلی این طرح طبق برنامه پیش نرفت و سرانجام در سال ۱۹۹۶ به اتمام رسید.

 

در سفر به عروس قفقاز حتما بعد از دیدن جاذبه های این شهر زیبا به بام شهر رفته و برج تلوزیون رو از نزدیک تماشا کنید، قطعا دیدن این برج زیبا شگفت انگیز خواهد بود. در تصویر زیر منظره ای از شهر باکو را از داخل برج تلویزیون میبینید.

 

برج تلویزیون باکو

 

منبع: سفرنگار

حسام بازدید : 170 یکشنبه 12 بهمن 1399 زمان : 20:45 نظرات (0)

به نقل از سایت فرهنگ امروز: یک زمانی بود که همه درباره این که چطور به مشهد سفر کنند سوال می کردند. مثلا نیاز به راهنمایی بود که تور مشهد را انتخاب کنند یا به صورت شخصی بروند. یا این که تور مشهد را هوایی انتخاب کنند یا زمینی با قطار. و سوال هایی از این قبیل.



اما بعد از گذشت چندین سال، مسافران هوشمند تر شدند و به راحتی با اطلاعاتی که سایت های مختلف گردشگری مثل فارا گشت کوروش کبیر در اختیارشان قرار می دهد می توانند بهترین تصمیم را برای انتخاب تور مسافرتی به مشهد را بگیرند.

اما سفر فقط به همین ها ختم نمی شود. یکی از مهمترین بخش هایی که باید همه مسافران در نظر بگیرند محل اقامت است. محل اقامت که می تواند هتل یا هتل آپارتمان باشد. چون استراحت و شب خوابی امن و مطمئن در طول سفر بسیار مهم است و همه باید به آن توجه کنند.

بنابراین امروز در این مقاله می خواهیم درباره سه تا از هتل های بسیار خوب مشهد که با قیمت مناسب ارزان و خدمات کاملا راضی کننده ارائه می شوند صحبت کنیم. مطمئنا در انتخاب مناسب و بهتر به شما کمک می کنند.

 

تور مشهد با هتل کارن

هتل کارن در مشهد یکی از هتل های 3 ستاره است که بسیار زیاد نظر مسافران را جلب کرده. اکثر مسافران بعد از سفر از این هتل و خدماتش تعریف های زیادی کرده اند و به دوستان و آشنایان هم توصیه کردند.

از ویژگی های آن اول باید به فاصله مناسبی که با حرم امام رضا دارد اشاره کنم. شاید بشود گفت که در حدود فقط یک ربع پیاده روی می توانید به حرم برسید. پس به نوعی جزو دسته هتل های نزدیک به حرم حساب می شود. در کنار آن باید به سرو نوشیدنی رایگان به تمامی مسافران اشاره کرد که بسیاردلچسب است. از همه این ها مهمتر اخلاق و رفتار پرسنلش است که با خوشرویی از همه مسافران پذیرایی می کنند.

 

خدماتی که در تور مشهد هتل کارن به شما ارائه می شود شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما یا قطار، دو یا سه شب اقامت در هتل، سرو رایگان صبحانه، نهار و شام بسیار خوشمزه در رستوران هتل، تخفیفات ویژه گردشگری برای اماکن دیدنی مشهد و در برخی از اوقات سرویس استقبال فرودگاهی است. قیمت ارزان نسبت به خدماتی که در این هتل به شما ارائه می شود، سفرتان را کامل تر می کند.

 

تور مشهد هتل کیانا

هتل کیانا در مشهد یکی از هتل های 4 ستاره است که به عنوان یکی از بهترین هتل های چهار ستاره شناخته می شود. خدمات این هتل در حدی است که مسافران ثابتی هم دارد که به نوعی مشتری دائم آن شده اند.

از ویژگی های کیانا باید به فاصله نزدیک به حرم آن اشاره کنم که همانند کارن به راحتی می شود با پای پیاده به حرم رفت و آمد کنید. این هتل در اواسط خیابان امام رضا 2 قرار گرفته که خود همین آدرس نشان دهنده خوش مسیر بودنش است. سرویس دیگر کیانا که بسیار مورد پسند مسافران است، وجود مجموعه آبی هتل است. این مجموعه شامل جکوزی و سونا می باشد. فکرش را بکنید وقتی از گشت داخل شهر یا خرید به هتل برگردی و بروی جکوزی و سونا. چه خستگی نابی از بدنت به در می شود.

 

خدماتی که در تور مشهد هتل کیانا به شما ارائه می شود نیز شامل بلیط رفت و برگشت قطار و یا هواپیما، سه شب اقامت در هتل، صبحانه، نهار و شام که به دو صورت مجزای منوی انتخابی و سلف سرویس هست و در اکثر مواقع سرویس استقبال از فرودگاه یا راه آهن. یک نوبت هم رایگان می توانید از مجموعه آبی هتل استفاده کنید و در سری های بعدی با تخفیف ویژه مسافرین. هتل کیانا هم می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

 

تور مشهد هتل جواد

هتل جواد یکی از معروفترین هتل های 4 ستاره مشهد است. محاله کسی به مشهد رفته باشه و اسم هتل جواد نشنیده باشه. هتلی بین المللی با امکانات ویژه.

هتل جواد در یکی از بهترین نقاط شهر مشهد قرار گرفته و بسیار مناسب افرادی است که می خواهند خیلی زیاد به حرم نزدیک باشند و نمازهای یومیه را در حرم امام رضا اقامه کنند. این هتل در خیابان امام رضا و نزدیک فلکه آب ساخته شده است. یعنی شاید بشود گفت با صرف فقط چند دقیقه کوتاه می توانید به درب ورودی حرم برسید. این یکی از ویژگی های اصلی هتل جواد در مشهد است.

 

خدماتی که برای شما در تور مشهد هتل جواد رزرو می شود، شامل بلیط رفت و برگشت قطار، هواپیما یا اتوبوس به همراه سرویس ویژه صبحانه، نهار و شام رایگان است. در ساختمان هتل هم امکاناتی بسیار خوب برای مسافران تدارک دیده شده است تا همه جوره از سفر مشهد لذت ببرند.

این هتل اتاق های استاندارد و سوئیت های مخصوص هم دارد که هنگام رزرو می توانید بر طبق سلیقه خودتان انتخاب کنید. این هتل هم جزو پیشنهادات اصلی و خاص، به عنوان محل اقامت در مشهد است.

 

برنامه سفر به مشهد خودت را هوشمندانه و بهتر انتخاب کن

همان طور که در اوایل این مقاله صحبت کردیم، انتخاب محل اقامت مناسب یکی از اصول و موارد لازم هر مسافرتی است. چه سفرهای خانوادگی و چه سفرهای مجردی.

ویژگی مشترک در بین هتل های گفته شده قیمت ارزان و مناسب نسب به خدماتی که ارائه می دهند است که با کیفیت خوب و رعایت مسایل بهداشتی که در آن ها هر روز اجرا می شود می تواند مسافرتی بسیار خاطره انگیز و جذاب را برای شما رقم بزنند. اگر هم علاقمند هستید که در هتل های لوکس اقامت داشته باشید، تور مشهد هتل قصر طلایی و تور مشهد هتل درویشی رو به شما پیشنهاد می کنم.

شما حتی اگر در منابع بین المللی که با وسواس و سخت گیری های زیاد مقصد، هتل و یا امکاناتی گردشگری را معرفی می کنند، مثل سایت tripadvisor ، بگردی از این هتل در تورهای مسافرتی مشهد اسم برده شده و مردم زیادی نظرات مثبت شان را در آن درج کرده اند. این مورد هم می تواند مهر تاییدی بزند بر صحت گفته های این مقاله.

پیشنهاد می کنم که قبل از تصمیم گیری با آژانس های مسافرتی معتبر و با سابقه مشورت کنید، همان ها که به عنوان مجری اصلی تور مشهد هستند. برای مثال تور مشهد با فارا گشت (faragasht.com) سال های بسیاری است که با یاری خداوند بی نهایت مهربان رضایت بالای مسافران را در تورهای مشهد هوایی و زمینی جلب کرده و خدمات کامل تری را ارائه می دهد. این آژانس کمیسیون هایی که بابت سال ها همکاری از هتل ها، پروازهای چارتر و قطارهای مختلف می گیرد را به عنوان تخفیف به مسافران ارائه می دهد تا همه جوره رضایت مسافران را جلب کند. جلب رضایت یکی از اهداف فارا گشت است.

با کارشناسان مشهد صحبت کنید تا به شما بهترین تاریخ سفر را معرفی کنند و با قیمت ارزان و شرایط بهتر، تور را رزرو کنید. تورهایی که در هتل های کارن، کیانا و جواد رزرو می شوند، مطمئنم که رضایت شما را کاملا جلب می کنند و خاطره ای بسیار زیبا از یک سفر زیارتی، سیاحتی را تجربه خواهید کرد. مسافرت ارزان و با کیفیت حق شما است.

منبع:

http://farhangemrooz.com/news/63859/%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%87%D8%AA%D9%84-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

حسام بازدید : 83 شنبه 13 دی 1399 زمان : 17:30 نظرات (0)

دره ای زیبا و حیرت انگیز که بومیان قدیمی آن را دره جن ها نامیده اند و آن را خوف انگیز و محل زندگی ارواح و جن ها میدانستند.کال جنی یا دره جن ها دره ای است که در شمال طبس و در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی که در نزدیکی آن قرار دارد واقع شده است.

 

سفر فراموش نشدنی به کال جنی(دره ارواح)


. “کال” اصطلاحی است که به دره یا مسیر ایجاد شده به وسیله سیلاب ها و جریان آب اطلاق می شود. کال جنی یا دره جن ها دره ای است که در شمال طبس و در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی که در نزدیکی آن قرار دارد واقع شده است و ۳۵ کیلومتر با شهرستان طبس فاصله دارد.
دره ای زیبا و حیرت انگیز که بومیان قدیمی آن را دره جن ها نامیده اند و آن را خوف انگیز و محل زندگی ارواح و جن ها میدانستند. برای دست یابی به کف دره نیازمند آشنایی به منطقه است.



دره دارای دیواره های بلند و پرشیب است که وارد شدن به آن میتواند خطراتی به همراه داشته باشد. وجود تونل ها و خانه هایی بنام خانه گبرها در دل دیواره ها که برای سکنای زرتشتیان زمان خود ساخته شده است از دیگر جدابیتهای این دره است. ساخت این تونلها و حفرها احتمالا به زمان ساسانیان بازمیگردد. این حفره ها و تونلها در دامنه جداره های این دره قرار گرفته اند.
مسیر دسترسی به این حفره ها بسیار دشوار است. در مسیر این حفره ها تونل هایی دیده می شد که احتمالا راه های ارتباطی آنها با هم بوده است.

پس از جدا شدن از جاده آسفالت و دو راهی استخر شاعر و طی حدود ۵ کیلومتر جاده خاکی به محل دره ای می رسیم. از دو مسیر می توان وارد این دره شد. یکی انتهای جاده خاکی که به واقع ابتدای این دره می باشد و متصل به کوه است و دیگری میانه های این جاده خاکی که می توان از طریق یک شکاف ایجاد شده بوسیله فرسایش به درون دره راه یافت.


ما راه ابتدایی را توصیه می کنیم. در این محل که متصل به کوه می باشد چشمه آبی روان است که یک منطقه سرسبز را ایجاد کرده است. درختان در هم تنیده نخل که بصورت خودرو روییده اند و نیزار را می توان در اینجا مشاهده کرد.
از این محل میسر آب را دنبال کرده و چشم اندازهای زیبای طبیعی آن را مشاهده می کنیم. در طول این دره بر اثر فرسایش باد و آب ،نقوش و پستی و بلندیهای شگرف و زیبایی ایجاد شده است. در طول مسیر نیزارها و تک درختان نخل را در چند قسمت شاهد هستیم. در قسمتهایی می توان دره را به شکل U و در بعضی نقاط به شکل V مشاهده نمود . در بعضی نقاط هم همگرایی دو دهنه دره را در قسمت بالایی آن می بینیم که بی نظیر است.



دره را که ادامه می دهیم در نقاطی آبشارهای کوچک که در زبان محلی شلن (sholan) نامیده می شود وجود دارد . در جاهایی آب بصورت حوضچه هایی جمع شده که در فصل تابستان مناسب برای آب تنی و فرار از گرمای طاقت فرسای هواست و بالاخره در محلی این آب بوسیله راه آب و تونلهایی که توسط اهالی روستاهای پایین این منطقه ایجاد شده به داخل قنات هدایت می شود.
در این محل فرسایش آب به اوج خود رسیده و نقوش و برجستگیها و خلل و فرج عجیبی را در کف رودخانه ایجاد کرده است. بعد از این منطقه دیگر دره خشک و بی آب و علف می شود. آب به داخل قنات هدایت شده و دره بی نصیب از آب. کمی دیگر در مسیر دره به راه خود ادامه می دهیم که در دیواره دره حفراتی نگاه ما را متوجه خود می سازد.


                                                       کال جنی؛ عکس از حسین نعیمی


شاید در نگاه اول احساس کنیم که اینها نیز حاصل فرسایش طبیعت باشد اما با کمی کنکاش می یابیم که اینها ساخته دست بشر است. در ارتفاع ۲ متری از سطح زمین چاه ورودی قرار دارد که با کمک یک همراه می توان به درون آن رفت و سپس از این چاه که حدود ۷-۸ متر ارتفاع دارد و بوسیله جای دست ها و حفرات بدنه آن بالا می رویم و به تالاری بر می خوریم.


در دو طرف این تالار دو دالان قرار دارد و هر کدام شامل چندین اتاق می باشد. همه اینها بوسیله بشر و در دل دیواره این دره عجیب پدید آمده است. هنوز می توان رد تیشه معماران آن را بر در و دیوار اتاقکها مشاهده نمود. طبق نظر کارشناس سازمان میراث فرهنگی تاریخ بنای این مکان به دوره ساسانیان بر می گردد و به نظر می رسد محل چله نشینی یکتا پرستان بوده است.

وجود تونل ها و خانه هایی در دل دیواره ها که به خانه گبرها شهرت دارد از مهمترین ساختارهای ناشی از وجود انسان در این دره است. خانه هایی که ساخت آن را به دوران ساسانیان نسبت می دهند. در میان  این خانه ها تونل هایی وجود دارد که ظاهرا مسیر دسترسی ساکنان به یکدیگر بوده است. اما موضوع شگفت انگیز دسترسی دشوار به این خانه ها است که معمای ساکنان کال جنی را پیچیده تر می کند. وجود یک نخلستان خودرو در منطقه کال جنی نیز از شگفتی های دیگری است که دست طبیعت در این منطقه به وجود آورده است.


                                         کال جنی ؛خانه گبرها؛ عکس از حسین نعیمی


اگر مسیر دره را باز هم بسمت انتهای دره ادامه دهیم به یک محل دیگر اینچنینی بر می خوریم که بر اثر فرسایش سیلابهای موسمی، چاه و محل دسترسی از پایین دره به اتاقکهای آن از بین رفته و دسترسی به آن را از راه پایین دره غیر ممکن کرده است. ولی فراموش نکنید که این منطقه زیبا بر خلاف نامش اصلا ترسنتک نیست.


 

 

منبع: سفرنامه

حسام بازدید : 59 جمعه 05 دی 1399 زمان : 12:12 نظرات (0)

 

در شانزدهمین دوره‌ جوایز اروپایی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI)، فرودگاه استانبول (IGA) موفق به دریافت جایزه‌ بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتال شد.

مدیریت فرودگاه استانبول (İGA) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این فرودگاه موفق به دریافت جایزه «بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتال» از سوی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) شد.براساس این گزارش، جایزه مذکور در چارچوب شانزدهمین دوره جوایز اروپایی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها به فرودگاه استانبول اعطا شده است.

 

کادری سامسونلو (Kadri Samsunlu) مدیرعامل فرودگاه استانبول، در این خصوص گفت: در حال حاضر مهم‌ترین تقاضای مسافران، سفر کردن با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی است. ما از روز اول ساخت‌و‌ساز فرودگاه استانبول، تکنولوژی‌های دیجیتال را در این فرودگاه راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیر فرودگاه استانبول با بیان اینکه هدف آن‌ها افزایش سرعت در استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی و مدیریت فناوری است، گفت: ما می‌توانیم برای مسافران خود فرصت یک تجربه سفر دیجیتالی منحصر‌به‌فرد را فراهم کنیم.

او خاطرنشان کرد که اولین قدم در این فرآیند استفاده از کیف پول دیجیتال است و این اقدام با راه‌اندازی یک پلت‌فرم تجاری به نام “Ist-buy” عملی خواهد شد. این پلتفرم به‌صورت یک بازار دیجیتالی در فرودگاه عمل می‌کند و تمام فروشگاه‌های فرودگاه، فرصت تبلیغ محصولات خود را در این سیستم‌عامل خواهند داشت.

 

 فرودگاه استانبول برنده جایزه بهترین فرودگاه اروپا

 

سامسونلو افزود: مهم‌ترین کاربردی که قرار است در شش ماه آینده در این اپلیکیشن راه‌اندازی شود، فناوری امکان سفر و خرید با استفاده از سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریک» (تشخیص چهره) است.

با استفاده از این اپلیکیشن مسافران می‌توانند از طریق تلفن همراه خود بلیط، پاسپورت و داده‌های «تشخیص هویت بیومتریک» را با یکدیگر مطابقت دهند. علاوه بر این، به لطف سیستم چت هوشمند که به‌عنوان بخشی از طرح فرودگاه هوشمند راه‌اندازی شده است، اطلاعیه‌های فوری با پشتیبانی ۲۴ساعته به مسافران ارائه خواهد شد.

از دیگر اقدامات دیجیتالی فرودگاه استانبول، استفاده از فناوری اینترنت اشیاء (IoT)، به‌منظور راه‌اندازی مکانیسم‌های ردیابی در فرودگاه است.‌

سامسونلو گفت: این که ما در شانزدهمین دوره جوایز “ACI” اروپا، شایسته دریافت جایزه‌ی بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتالی شد‌ه‌ایم، بیانگر این واقعیت است که ما در مسیر درستی به‌سوی اهداف خود گام بر می‌داریم.

در پایان لازم به ذکر است که این جایزه بر اساس موفقیت اقدامات پیشگیری از انتشار ویروس «کووید-۱۹» در ساختمان‌های فرودگاه‌، راه‌حل‌های دیجیتالی ارائه‌شده به مسافران و… در زمان همه‌گیری ویروس کرونا به فرودگاه استانبول اهدا شد.

منبع: سفرانه

 

حسام بازدید : 158 شنبه 22 آذر 1399 زمان : 16:53 نظرات (0)

صنعت گردشگری یکی از بخش هایی هست که در سال های اخیر با ظهور و ورود استارت آپ ها دچار تغییرات بزرگی شده اند.

هدف نهایی تمام استارت آپ های صنعت گردشگری خلق بهترین خاطرات و تجربه ها برای گردشگران است و قصد دارند تا خرج سفر را تا آنجا که ممکن است به حداقل برسانند.

کار های مرتبط با رزرو مکان سکونت، بلیط هواپیما، رستوران ها و انواع  گوناگون تفریحات در طول سفر ، فقط قسمت کوچکی از ایده‌ ها و خدمت هایی است که استارتاپ های حوزه صنعت گردشگری انجام می دهند. ظهور این استارت آپ ها  با ارائه ایده های نوین و خلاقانه منجر به ایجاد تحولات بزرگ و شگرفی در عرصه جهانی صنعت توریسم  شده است.

یکی از مشهورترین استارت آپ های جدید در صنعت گردشگری پلتفرم آنلاین “گت یور گاید”(Get Your Guide) میباشد.

استارت آپ گت یور گاید نوعی مارکت پلیس آنلاین(Market Place) است. پلتفرمی که کارهایی مانند رزرو تور گردشگری، سفر به جاذبه های گردشگری و دیگر فعالیت ها را در سایت و اپلیکیشن خود به مردم ارائه می دهد.

مرکز اصلی این استارت آپ در آلمان بوده و شعبی در دیگر نقاط جهان از جمله اروپا و آمریکای جنوبی دارد. باید اظهار داشت که گت یور گاید نوعی واسطه  یا تسهیل گر بوده و به شرکت ها برای عرضه محصولات و خدمات خود به مردم کمک می کند.

 

 

استارت آپ های صنعت گردشگری و توریسم؛ گت یور گاید.

شرکت های گردشگری انواع خدمات خود مانند تور های یک تا چند روزه.. را در این سایت قرار می دهند و مردم آن ها رزرو می کنند. ایده اصلی  این استارت آپ گردشگری در سال ۲۰۰۸ و با سفر جوهانس و تایوتایو، سازندگان اصلی استارتاپ به چین، برای حضور در کنفرانس دانش آموزان شکل گرفت.

آنها در طول مسیر دریافتند که مسیر یابی در  یک کشور و شهری خارجی کار دشواری است به همین علت پلتفرمی ایجاد کردند تا مسافران بتوانند با  افراد محلی  آنجا ارتباط داشته باشند و از آنها راهنمایی بگیرند، بعد از مدتی این پلتفرم گسترش پیدا کرد و سرمایه این کار به کمک دیگر سرمایه گزاران از کشورهای غیر اروپایی استارتاپ فراهم شد، زیرا ایده جدیدی بود و اروپایی ها چشم انداز روشنی در پیش بینی آینده صنعت  گردشگری نداشتند.

در عوض آمریکایی ها از این ایده حمایت کردند و آینده روشنی در آن دیدند. در آغاز فعالیت این استارت آپ؛ آنها خود در ابتدا هیچ فعالیت توریستی انجام نمی دادند و نقش یک واسطه را بین مسافر و شرکت خدماتی ایفا می کردند و مبلغی از پول شرکت را به عنوان دست مزد خود برمی‌ داشتند.

 

 

get your guide اپلیکیشن آنلاین سفر و گردشگری

گت یور گاید(Get Your Guide) از اواخر سال ۲۰۱۷ تورهای گردشگری خود را راه اندازی کرد. آنها تا کنون بیش از ۱۶ میلیون تور گردشگری  را طراحی کرده و بر پایه تجربیات چندین ساله خود  بخوبی قادر به شناخت ویژگی های یک تور مسافرتی خوب هستند.

مسافران می توانند پیشنهادات و انتقادات و نظرات خود را در رابطه با کیفیت تور در سایت قرار  داده و اگر یکی از خدمات به طور مدام نمره منفی کسب کند حذف می شود. بر اساس گزارشات به دست آمده این استارت آپ تا به حال بیش از ۶۵۵ میلیون دلار جذب سرمایه داشته است.

منبع: مجله تفریحی و گردشگری چرخ فلک

حسام بازدید : 65 شنبه 22 آذر 1399 زمان : 16:51 نظرات (0)

به نقل از سایت "لنگر خبر" درباره مسافران کدام جاهای دیدنی قشم را بیشتر جستجو می کنند باید گفت که: جزیره و شهر زیبای قشم یکی از شهر های جنوبی و البته پر مسافر در ایران است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران از سراسر ایران با تور های قشم زمینی (با قطار) و هوایی (با هواپیما چارتر) است. البته مسافران فقط مربوط به تورهای داخلی نمی باشند، بلکه  از کشور های حاشیه خلیج فارس نیز دارای مسافران زیادی می باشد.

شهر قشم که در اصل معروف است به جزیره قشم جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد و طبق نظریه سایت "ویکی پدیا" برخی از این اماکن در دنیا یونیک می باشند. با این احوال سه جاذبه در بین این جاذبه ها، زبان زد خاص و عام می باشد. در ادامه راجب به این سه جاذبه که بیشترین مقدار جستجو در گوگل را دارند توضیحاتی را ارائه می کنیم.

جنگل حرا در جزیره قشم

جنگل حرا | بی نظیر ترین جنگل موجود در ایران

بدون شک جنگل حرا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری قشم و حتی سراسر ایران می باشد؛ در این جنگل گیاه هایی به اسم حرا وجود دارد که ریشه آن ها در آب است و نمای بسیار جالبی را به این جنگل داده است.

جالب است بدانید جنگل های حرا یکی از اصلی ترین زیستگاه های پرندگان مهاجر می باشد و تماشای این پرندگان لذت بسیار زیادی برای گردشگران خواهد داشت.

ارتفاع آب در جنگل های حرا بیشتر از 1.5 متر نمی آید و همین امر باعث می شود گیاه هان حرا قابل مشاهده باشند.

لازم به ذکر است که جنگل حرا حدودا با قشم بین 55 تا 75 کیلومتر فاصله دارد و درخت های چند صد ساله ای در آن جا وجود دارد که ارتفاع برخی از آن ها حتی بیشتر از 5 متر نیز می باشد اما تنه ای قدیمی و خشک دارند.

خواص جنگل حرا

گل حرا بسیار کوچک می باشد بطوریکه از فرط کوچکی نا پیدا است. این گل به رنگ طلایی با ۴ گلبرگ است، که هر گلبرگ بیشتر از چند میلی متر طول ندارد. عطری شیرین و خنک دارد که تا شعاع چند متری اطراف آن پراکنده می‌ شود. بومیان محلی از گیاه حرا به عنوان علوفه خشک برای خوراک چهار پایان استفاده می کنند.

پوست حرا برای درمان جذام موثر است. شیره درون آوندهای آن نیز بر بیماری خشکی که بیماری پوستی شایع در منطقه هرمزگان است، تاثیری قابل توجه دارد. در صنعت نیز برای تهیه چسب تخته و خمیر چوب از این گیاه استفاده می کنند.

شما به صورت پیاده و با پا قادر نیستید که به جنگل حرا بروید زیرا آن جا را آب فرا گرفته است. برای دیدن این جنگل باید با استفاده از قایق به آن جا بروید و بر روی آب های آن حرکت کنید.

اگر در تورقشم آژانس مسافرتی مجری مستقیم ثبت نام کنید، به راحتی می توانید از این جنگل ها با راهنما در نهایت امنیت دیدن کنید.

 

جزایر ناز | فضایی بکر و زیبا

جزایر ناز یکی از بهترین مکان هایی است که در سفر قشم می توانید بروید؛ جزایر ناز تشکیل شده از دو جزیره می باشد و برای همین است که کلمه جزیره جمع بسته می شود و به صورت جزایر گفته می شود.

شما در بخشی از قسمت آبی این جزیره می توانید پیاده روی کنید و قطعا پیاده روی در کنار آب و ساحل می تواند روحیه شما را چند برابر بهتر کند و حس و حالی تازه و بی نظیر به شما دست دهد.

در اطراف این دو جزیره انواع و اقسام خدمات و امکانات تفریحی نظیر جت اسکی، کایت، غواصی و ... وجود دارد که می تواند تجربه کردن هر کدام از این تفریحات، شما را به وجد بیاورد و سفری به یاد ماندنی برای شما رقم بزند.

شما در این جزایر امکان راه رفتن در سطح کم آب را دارید و می توانید به راحتی از راه رفتن درون آب لذب ببرید؛ هر شخصی که به این مکان می رود علاقه دارد که جت اسکی سوار شود و بر روی آب های آنجا حرکت کند.

بدون شک آب این جزیره هر گردشگری را وسوسه می کند که در اعماق آن غواصی کند و بداند که در زیر این آب چه چیز هایی وجود دارد.

این جزایر جزو سه جاذبه دیدنی و تفریحی شهر قشم به شمار می رود و قطعا هر گردشگری برای رفتن به این مکان لحظه شماری خواهد کرد.

از تفریحات و امکانات این جزایر طبق "مقاله جزایر ناز در وب سایت فارا گشت" می شود به موارد زیر اشاره کرد:

. تفریحاتی که برای چندین ساعت شما را سرگرم می کنند. همانند امکانات استفاده از پاراگلایدر، جت اسکی و قایق سواری. اگر هم اهل شتر سواری باشی و بخواهی در کنار خانواده این را هم امتحان کنی با قیمت خیلی مناسب می توانی در این منطقه از آن استفاده کنی.

. در کنار این تفریحات اگر احساس گرسنگی کردی اصلا نگران نباش. چون در اطراف این جزایر و مکانهای تفریحی، پر از اغذیه فروشی با غذاها و طعم های مختلف است که تقریبا می توانند هر سلیقه غذایی را پوشش دهند.

. اگر هم بخواهی سوغاتی بخری، فروشگاههای صنایع دستی به همین منظور دایر شده اند. خرید از آنها لذت بخش است و  دیدنشان نیز، خالی از لطف نخواهد بود.

جزیره هنگام | زیبا ترین جاذبه دیدنی قشم

به جرئت می توانیم بگوییم جزیره هنگام زیبا ترین جاذبه دیدنی شهر قشم است و یکی از بکر ترین مکان ها برای توریست های خارجی در کشور ایران می باشد.

صخره، کوه و آب که در این جزیره قرار دارد از زیبایی های خاصی برخوردار هستند و با دیگر صخره ها، کوه ها و آب ها فرق دارند. شن هایی به رنگ نقره ای در اطراف این جزیره وجود دارد که می توان گفت یکی از هیجان انگیز ترین و شگفت انگیز ترین فضا هایی است که قابلیت مشاهده آن از نزدیک را دارید.

تنها راه رسیدن شما از قشم به این جزیره به وسیله قایق ها می باشد که حدودا از ساحل قشم تا جزیره هنگام با کشتی حدودا 50 دقیقه راه می باشد و تقریبا در تمام طول روز قایق های مسافر بری به این جزیره می روند و گردشگران و توریستان زیادی را به آن جا منتقل می کنند.

جالب است بدانید در این جزیره در ماه های خاصی دلفین ها برای شنا به سطح آب می آیند و شما می توانید با آن ها عکس گرفته و شنا کردنشان را نگاه کنید. اگر هم خوش شانس باشید می توانید آن ها را لمس کنید.

 

در ساحل جزیره هنگام و آب های نیگلون خلیج فارس می توان انواع  گونه های جانوران دریایی را پیدا کرد. همچنین آب های اطراف جزیره زیستگاه  دلفین ها می باشد. گردشگران زیادی برای تماشای زندگی دلفین ها به این جزیزه می آیند.

آب های اطراف جزیره مرجانی هستند و به همین دلیل از شفافیت خاصی برخوردار می باشند، در نتیجه غواصی نیز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری جزیره می باشد. از دیگر جاذبه های گردشگردی در این جزیره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 پارک کروکودیل نوپک که نخستین و تنهاترین پارک کروکودیل در کشور می باشد. در نزدیکی این پارک نیز کمپینگی برای اقامت علاقمندان به طبیعت وجود دارد. در این پارک با هدف بهره برداری اقتصادی و کمک به حفظ محیط زیست به پرورش انواع کروکودیل پرداخته اند.

 

برنامه ریزی گشت های قشم گردی

یکی از دلایل سفر به هر شهر، دیدار از اماکن و جاذبه های دیدنی آن است. قشم هم از این مسله مستثنی نیست. مقاله ای بسیار جالب و کامل در مورد جاذبه های پر جستجو در اینترنت توسط مسافرین در وب سایت آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر نوشته شده است که به معرفی این سه جاذبه در قشم می پردازد. در این مقاله که تکمیل کننده موارد ذکر شده در بالا هستند، عکس های زیبایی هم خواهید دید که در برنامه ریزی سفر به شما کمک می کنند.

 

پیشنهاد می کنم که برای سفر به قشم از تهران، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز، اصفهان یا هر شهر دیگر، با تور قشم فارا گشت به آدرس سایت www.faragasht.com مراجعه کنید و از امکانات و شرایط تور قشم با قطار و هواپیما که معروف شده اند به تور زمینی و هوایی مطلع شوید. برنامه گشت های آن ها را از دیدنی های قشم سوال کنید و با کارشناسان تور درباره تعیین تاریخ ارزان سفر به قشم و انتخاب بهترین هتل در قشم مشورت کنید تا سفری بسیار کامل و جذاب را تجربه کنید. از اون مسافرت هایی که حافظه موبایل یا دوربینتان از عکس های زیبای قشم پر می شود.

مطلب بسیار کامل و جامعی بود درباره تور قشم و جاذبه هایی که مسافران بیشتر تمایل به بازدید دارند. الان که زمان مناسبی از نظر قیمت برای مسافرت است، پیشنهاد می کنم که با رعایت پروتکل های بهداشتی، سفر قشم را رزرو نمایید تا شما هم به جمع مسافران خوب این مقصد بپیوندید.

منبع: langarnews.ir

بکوریتی

رپرتاژ آگهی

حسام بازدید : 284 شنبه 08 آذر 1399 زمان : 16:08 نظرات (0)

در این مقاله از وب سایت تاپ توریست شما را با بهترین کافه های آتن پایتخت زیبای یونان آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

بهترین کافه های آتن | یونان

کافه نوئل

خودِ آتنی‌ها عاشق کافه نوئل با آن فضای گرم و خودمانی‌اش هستند. هنر و معماری هاوانایی و پاریسی بیشترین تاثیر را روی طراحی داخلی اینجا گذاشته. کاشی‌های منقوش، ساعت دیواری‌های بزرگ، لوسترهای طلایی و لامپ‌های ریز خورشیدی از مهم‌ترین اِلمان‌های نوئل هستند. نوئل از آن کافه‌های اصطلاحا «شیک و پیک» نیست، در عوض با طراحی سبک وینتژی (Vintage) که دارد، مخصوصا آن فرش‌های قرمز حس نوستالژی به شما می‌دهد.


کافه های آتنکافه های آتن

کافه نوئل هرروز هفته از 10 صبح تا 2 نیمه‌شب باز است که البته در روزهای جمعه و شنبه به 4 صبحهم می‌رسد. برای رفتن به اینجا باید به خیابان Kolokotrani 59B بروید که تنها یک خیابان با آگورای باستانی آتن فاصله دارد.


کافه های آتنکافه های آتن

کافه حیاط Cabezon

در جریان شکم‌گردی آتنی یادتان باشد که تابلوی همه‌ی کافه‌ها و رستوران‌های شهر مثل سایر شهرهای دنیا در معرض دید عموم نیست. بنابراین باید شَمِ کاراگاهی داشته باشید و خیابان‌ها و کوچه‌های شهر را بیشتر بگردید. آن وقت است که در لابلای همین کاراگاه‌بازی‌ها به کافه‌های هیجان‌انگیزی می‌رسید که شبیهش را قبلا ندیده‌اید. کافه Cabezon دقیقا چنین ویژگی را دارد؛ حیاطی پنهان در کوچه‌ای باریکی در منطقه‌ی Metaxourgerio. اینجا پاتوق محلی‌هاست و از منطقه‌ی توریستی شهر دور است.

این مطلب را هم مطالعه کنید
محله پلاکا (Plaka District) | آتن

کافه های آتنکافه های آتن

کافه حیاط Avli

هیچی بیشتر از رنگ آبی و دیوارهای سفید یک حیاط نمی‌تواند تداعی‌کننده‌ی معماری آتنی باشد. کافهAvli درست همین ویژگی‌ها را دارد: حیاطی باریک و طولانی با دیوارهای سفید در محله‌ی Psyrri و خیابان Agiou Dimitriou. به جز پنجره‌های آبی رنگ از گلدان‌های زیادی هم استفاده شده. Avli با آن میز و صندلی‌های فلزی و چوبی‌ یادآور روزهای دهه‌ی 50 میلادی آتن است. روزهایی که هنوز مدرنیته وارد بخش‌های مختلف شهر نشده بود و صمیمت آدم‌ها در کافه‌ها بیشتر بود. منوی Avli پر است از دسرهای سنتی یونانی، سالاد، سبزیجات سرخ‌شده، املت و کوفته که میانگین هزینه‌ای که برای‌شان پرداخت می‌کنید بین 8 تا 10 یورو است. ما پیشنهاد می‌کنیم Pokilia سفارش دهید: ترکیبی از چند غذای مختلف یونانی که هم ارزان است هم شکم‌پُرکن.


کافه های آتنکافه های آتن

کافه Six D.o.g.s

یه کافه دنج که هم جا برای نشستن تو کافه داره هم تو فضای باز و باغی که پشت کافه هستش. نوشیدنی، دسر و میان وعده های کافه هم حرف نداره. اینجا موسیقی زنده و برنامه های هنری زیاد دیگه ای هم برگزار میشه که می تونه برای آشنا شدن با فرهنگ و هنر مردم عامه در آتن جالب باشه.
کافه های آتن
حسام بازدید : 115 جمعه 07 آذر 1399 زمان : 9:41 نظرات (0)

 

هتل بوتیک ارسی تبریز
 

هتل بوتیک ارسی تبریز یکی از مدرنترین و جدیدترین بوتیک هتل های احداث شده در شهر تبریز و با الهام از سبک زندگی سنتی می باشد. به بیان کلی بوتیک هتل ها به آن دسته از هتل‌ها گفته می‌شود که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارند. آن‌ها معمولاً کوچکتر از گراندهتل‌ ها بوده  و علاوه بر توجه به لوکس بودن و زیبایی بنا به چیدمان هنری کار نیز توجه ویژه ای شده است.  یکی از هداف اصلی از ساخت این هتل ها  به تماشا گذاشتن آن برای بازدید کنندگان می باشد.

تبریز به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ایران در شمال غرب کشور، همه ساله مقصد گردشگری هزاران نفر از ایرانیان و برخی از توریست های خارجی است.

تبریز همچنین در زمره یکی از گران ترین مقاصد گردشگری در ایران قرار دارد و افرادی که راهی این شهر می شوند باید از توانایی مالی خود برای پرداخت هزینه های ضروری و رفاهی مطمئن باشند.

هتل بوتیک ارسی تبریزهتل های متعددی در این شهر وجود دارد که به علت معماری فوق العاده، امکانات مطلوب و خدمات رفاهی، مشمول پرداخت هزینه های بالایی می شوند؛ به همین علت است که تبریز را در مجموعه گران ترین مقاصد گردشگری در ایران قلمداد می کنند، چرا که هزینه اقامت، بیشترین هزینه ممکن را در مسافرت به شهر تبریز به خود اختصاص می دهد.

اگر می خواهید در مسافرت به شهر تبریز یک اقامتگاه خارق العاده را تجربه کنید، ما به شما هتل بوتیک ارسی را پیشنهاد می دهیم.

اقامت در این هتل که با عنوان ( نمای تبریز قدیم در قلب تبریز مدرن ) شناخته می شود، می تواند به یکی از مهم ترین ابعاد گردشگری شما تبدیل شود.

بررسی هتل بوتبک ارسی تبریز در آذربایجان

هتل بوتیک اُرُسی تبریز

این هتل یکی از جدیدترین بناهای شهر تبریز در زمینه اقامت و گردشگری است. صاحب این عمارت بسیار زیبا بیان می کند که قصد وی از ساخت این بنا، سکونت شخصی بوده است، اما بعد از تکمیل عمارت به این نتیجه رسیده است که می تواند از آن به عنوان یک اقامتگاه مجلل برای معرفی تبریز به گردشگران استفاده کند.

این هتل در چهار طبقه ساخته شده و دارای پنج باب اتاق است. سالن بسیار بزرگی که در بخش میانی ساختمان قرار دارد نمونه ای باشکوه از سبک های سنتی ایران در شهر تبریز بوده و معماری ساختمان نیز برگرفته از سبک ارسی با نشانه هایی از سبک مدرن است. به همین علت این هتل را با عنوان هتل اُرُسی می شناسند.

شیشه های هفت رنگی که در ساخت پنجره ها به کار رفته است، معماری ایران قدیم را در ذهن متبادر می کند.این مجموعه صرفا یک اقامتگاه نیست و خود نیز قابلیت تبدیل شدن به یک مجموعه گردشگری را دارد.

یکی از مهم ترین نقاط قوت این مجموعه قرار گرفتن آن در منطقه شاه گولی است که به عنوان منطقه شاه نشین ها و افراد متمول در تبریز قدیم شناخته می شود.

معماری هتل بوتیک ارسی تبریز

معماری و طراحی هتل بوتیک ارسی تبریز

هتل بوتیک به هتل هایی گفته می شود که با هدف پذیرش تعداد محدودی از مهمانان بنا شده و با عنوان اقامتگاه گردشگران خاص شناخته می شود. ارسی نیز نوعی معماری و طراحی در ایران قدیم است که به پنجره های مشبک اطلاق می گردید.

هتل ارسی یک ساختمان چهار طبقه است که در یک زمین هزار متری و با نمای سنگی سفید ساخته شده است. گچ‌ بری ‌ها و طراحی های زیبایی روی سنگ‌ نماهای این هتل وجود دارد که توسط اساتید برجسته استان تبریز انجام شده‌ اند.

طبقات پایین هتل بوتیک اورسی تبریز به رزرواسیون، کافه، رستوران و ایوان اختصاص دارد. درهای ورودی این هتل، پلکان های آن، پنجره ‌های عمارت و تمام پنجره‌های داخلی، همگی چوبی هستند و با استفاده از شیشه ‌های رنگی و زیبا طراحی شده اند. کاشی‌کاری ‌ها و طراحی های داخلی هتل ظرافت بسیار زیادی دارند.

حیاط هتل بوتیک تبریز دارای حوض، گلدان های زیبا، باغچه، و نمای سنگی است. در طبقه اول یک پنجره بسیار گسترده ارسی وجود دارد.

در طبقه دوم، دو سرا به همراه خلوت کده و ایوان دیده می شود. در طبقه سوم هم دو سرا همراه تماشاخانه قرار گرفته است اما طبقه چهارم در برگیرنده تک سرای الماس است که در کنار آن یک حمام شاهانه وجود دارد.

هتل ارسی تبریز

اتاق های هتل بوتیک تبریز

یکی از مهم ترین ویژگی های هتل بوتیک تبریز، کم بودن تعداد اتاق ها است که امکان یک اقامت بی نظیر را برای مهمانان فراهم می کند.

اتاق زمرد در این هتل بوتیک، صرفا ظرفیت یک نفر را دارد و حضور افراد اضافه حتی کودکان نیز مورد پذیرش واقع نمی گردد.

این اتاق منحصر به فرد ترین اتاق هتل بوتیک شمرده می شود. اتاق کهربا دارای یک تخت دو نفره است و در صورتی که تعداد افراد بزرگسال به سه نفر برسد، باید از سرویس های دو اتاق جداگانه استفاده کنند. این قاعده در خصوص تمامی اتاق های مجموعه وجود دارد.

اتاق یاقوت و لاجورد نیز دارای امکاناتی همانند اتاق کهربا هستند، با این تفاوت که بافت معماری آن ها با سایر اتاق ها متفاوت است.

اتاق های توئین نیز شامل دو اتاق زمرد و الماس می شوند که دارای دو تخت یک نفره بوده و به دو فرد بزرگسال به همراه یک کودک خردسال واگذار می شود. امکان استفاده از یک اتاق برای سه فرد بزرگسال در هیچ کدام از اتاق های هتل بوتیک ارسی فراهم نشده است.

سفرانه

امکانات هتل بوتیک ارسی تبریز

شاید قدری تعجب برانگیز باشد، اما هیچ کدام از اتاق های این هتل مجلل دارای تلویزیون و یخچال نیستند. از آن جا که مالک این عمارت سعی نموده است بافت سنتی اتاق ها را به بهترین شکل ممکن حفظ کند، از قرار دادن تلویزیون و یخچال در داخل اتاق ها خودداری نموده و آن ها را در لابی و کافی شاپ مجموعه تعبیه کرده است.

از آنجا که در این هتل امکان پذیرش مهمان بیش از ده نفر وجود ندارد، خدمات مورد نیاز در کافی شاپ با سرعت بالایی صورت گرفته و شما هرگز کمبود یخچال را در اتاق خود احساس نخواهید کرد. این هتل فضای آرام و دل چسبی دارد و شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید به کافی شاپ رفته و از امکانات آن استفاده کنید.

سایر امکانات رفاهی در اتاق ها به بهترین شکل ممکن تعبیه شده اند و شما می توانید اوقات بی نظیری را در این مجموعه باشکوه بگذرانید.

نکته قابل توجه این است که اتاق توئین الماس دارای سرویس بهداشتی در داخل اتاق نیست و سرویس این اتاق به صورت کاملا شاهانه در خارج از بخش مربوطه ولی به صورت اختصاصی بنا شده است.

ظرفیت پارکینگ در این مجموعه به تعداد اتاق ها است و برای جمعا پنج خودرو امکان استفاده از پارکینگ وجود دارد. از آنجا که حفظ آرامش مهمانان و بافت سنتی هتل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تفریح و سرگرمی های موجود در این مجموعه به دو بازی شطرنج و تخته نرد محدود شده است.

مجله سفر و گردشگری سفرانهدسترسی آسان به ائل گلی

ائل گلی اولین جایی است که در تبریز به هر مسافری برای گشت و گذار پیشنهاد می ‌شود. این پارک که با نام ‌های ائل گلی، ائل گولی، شاه گلی و شاه گولی نیز شناخته می‌شود، مهم‌ ترین منطقه تفریحی و مجموعه گردشگری در شهر تبریز است.

ائل گولی، یک مجموعه گردشگری به شکل باغ‌ های ایران قدیم است که یک دریاچه و عمارت زیبا با عنوان کلاه فرنگی یا همان کاخ ایل گلی را در میان خود جای داده است.

این مجموعه دارای امکاناتی از قبیل مینی گلف، شهربازی، پیست اسکیت، زمین‌ های ورزشی و شکم‌گردی بوده و انتخاب اول تبریزی‌ ها و گردشگران تبریز برای تفریح و گردش بخصوص در شب های تابستان و پاییز است. شما با اقامت در هتل بوتیک اورسی تبریز به راحتی به این مجموعه دسترسی خواهید داشت.


رستوران هتل ارسی

رستوران و کافه هتل بوتیک ارسی تبریز

هتل و کافه هتل بوتیک در یک فضای بسیار زیبا، شیک و با معماری ایرانی قرار دارند. کافی شاپ هتل ارسی با سرویس های چوبی یک فضای دنج را برای مهمانان خلق نموده است. سراسر این فضا با پنجره های مشبک و رنگارنگ پوشیده شده است، گویی که در زمان سفر کرده و راهی تبریز قدیم شده اید.

استفاده از خدمات رستوران و هتل صرفا با رزرو جا و انتخاب نوع غذا امکان پذیر است. امکانات رستوران و کافه این هتل شامل صبحانه، ناهار و شام می شود.

این هتل از ساعت ۸:۳۰ صبح تا۹:۳۰ شب برای صبحانه تا شام سرویس ‌دهی دارد اما خدمات کافی شاپ توسط پرسنل تا ساعت ده شب ادامه خواهد داشت.

هزینه اقامت در هتل بوتیک ارسی تبریز

قطعا نمی توان انتظار داشت هزینه اقامت در هتل بوتیک ها پایین باشد. هتل بوتیک ها در سراسر جهان به عنوان گران ترین اقامتگاه ها شناخته می شوند و اصولا اقامت در آن ها از طریق سیستم رزرواسیون صورت می گیرد.

از طرف دیگر هزینه های اقامت در یک هتل با توجه به ماه های خاصی از سال متفاوت است. اتاق ها نیز تفاوت های خاصی با یک دیگر داشته و حتی محل قرارگیری یک اتاق می تواند در قیمت اقامت در یک هتل موثر باشد. شما نیز بهتر است برای اطلاع از قیمت ها با شماره تلفن های درج شده در این وب سایت تماس بگیرید.

دسترسی به هتل بوتیک ارسی تبریز

آدرس هتل بوتیک ارسی تبریز : تبریز – خیابان ایل گلی – بالاتر از بیمارستان شهدا – کوی بهارستان – کوچه سوم – پلاک ۱۹

وبسایت هتل بوتیک ارسی

منبع:سفرانه

حسام بازدید : 119 پنجشنبه 22 آبان 1399 زمان : 9:35 نظرات (0)

 

قلعه پراگ

پراگ پایتخت جمهوری چک از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قلب اروپا و صاحب بزرگترین قلعه جهان محسوب میشود.

شهری سرزنده , دلربا و رمانتیک و مملو از اثار فاخر تاریخی و فرهنگی که بدلیل مصون ماندن از آثار مخرب جنگهای ویرانگر طی ادوار گذشته نمونه ای کامل از شهرهای محافظت شده اروپا محسوب میگردد.

قلعه پراگ بعنوان یکی از آثار تاریخی و باستانی شهر با سبک معماری باروک  بر اساس اعلام کتاب رکوردهای جهانی گینس عنوان بزرگترین قلعه جهان را یدک میکشد.با چرخ فلک همراه باشید تا با بزرگترین قلعه باستانی جهان بیشتر آشنا شویم:

در حقیقت قلعه‌ پراگ تنها یک قلعه نیست، بلکه با مجموعه‌ کلیساها و کاخ‌ها و باغ‌هایی که از دوره‌های مختلف تاریخی بر جای مانده‌اند محدوده‌ای حدود ۷۰٫۰۰۰ متر مربع را در بَر می‌گیرد و حدود ۵۷۰ متر طول و به‌طور متوسط حدود ۱۳۰ متر عرض دارد.

 

بزرگترین قلعه جهان

قلعه‌ پراگ شبیه شهری کوچک در دل یک شهر بزرگ است. سه محوطه محصور و چندین خیابان در این قلعه وجود دارد.
اولین سنگ بنای قلعه در قرن نهم میلادی(سال 870 میلادی)  گذاشته شد و در دوره‌های مختلف بناهای دیگری نیز به این قلعه افزوده شد. دو قرن بعد، یعنی در قرن ۱۰ میلادی کلیسای جورج مقدس ساخته شد و اولین مکان مقدس کشور چک در آن درست شد که امروز تبدیل به گالری و موزه شده و همچنین کلیسای ویتوس روتوندای مقدس نیز در قرن ۱۰ بنا گردید اما در قرن ۱۱ جای خودش را به کلیسای سنت ویتوس داد.

بزرگترین قلعه جهان

با شروع قرن۱۰ میلادی این قلعه مرکز حکومت پرنسس‌های چک و بعدها پادشاهان و اسقف‌های اعظم شد. لذا این قلعه جایگاه رسمی شاهان بوهم، شاهان امپراتوری مقدس روم و رئیس‌جمهور چکسلواکی سابق بوده و در حال حاضر نیز بعنوان اقامت گاه رسمی رییس جمهور چک محسوب می گردد.  یکی از هیجان انگیز ترین نکات قابل ذکر در خصوص این قلعه وجود تاج‌های جواهر بوهمی  است که در اتاقی مخفی در این قلعه نگهداری می‌شوند.

در قصر سلطنتی پراگ زیباترین و مهم‌ترین اتاق قصر سلطنتی، سالن با شکوه ولادیسلاو است. این سالن با طاق ضربی فوق‌العاده‌ خود که حاصل شش جفت دیوار پشت‌بند در برآمدگی‌های هلالی است، یکی از زیباترین سالن‌های ساخته شده در قرون وسطی به شمار می‌رود. این سالن بیش از ۱۶ متر عرض و بیش از ۱۴ متر ارتفاع دارد.                                                                                                                                       

بزرگترین قلعه جهان در پراگ
                                                   کلیسای سنت ویتوس

قلعه پراگ ، بزرگترین قلعه باستانی جهان

کلیسای جامع سنت ویتوس در قسمت مرکزی قلعه پراگ قرار دارد. تا قرن نوزده میلادی، دروازه طلایی معبر اصلی سنت ویتوس بود. پادشاهان در روز تاجگذاری خود از این درگاه وارد کلیسا می‌شدند. درست در بالای این ورودی یک معرق کاری بزرگ از روز رستاخیر وجود دارد.

محراب کشیش، فوق‌العاده‌ترین بخش کلیسا به حساب می‌آید که مرتفع و دارای گنبدی مشبک است. از دیگر نقاط زیبای این کلیسا می‌توان به نیایشگاه سنت واتسلاو نیز اشاره کرد.
کلیسای سنت جورج در قرن دوازده میلادی به عنوان جایگزینی برای کلیسای قبلی قرن دهمی ساخته شد. در مجاورت این کلیسا، صومعه سنت جورج قرار دارد که در قرن دهم میلادی ساخته شده است.

طی قرن هجده میلادی یعنی زمانی که امپراتور هابسبورگ ژوزف دوم صومعه را منسوخ اعلام کرد، از این بنا به عنوان سربازخانه استفاده می‌شد. ساختمان صومعه در حال حاضر به عنوان موزه استفاده می‌شود.
خیابان گلدن لین با خانه‌های چوبی زنگی یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های قلعه است. افسانه‌ها می‌گویند که کیمیاگران قصد داشتند در این خیابان فلز را به طلا تبدیل کنند.

قلعه پراگ

برج ‌های قلعه شامل چندین برج مدور در امتداد دیوار‌های قلعه است که بدنام‌ترین آنها، برج دالیبورکا است که در قرن پانزده میلادی به عنوان بخشی از استحکامات ساخته شده و از آن به عنوان سیاه‌چال استفاده می‌شد و نام آن هم برگرفته از نام اولین زندانی آن، دالیبور کوزویدی است که یک شوالیه بوهمی بود.

یکی دیگر از برج‌های معروف قلعه پراگ برج پودر است که این برج به عنوان اتاق کار کیمیاگرانی تبدیل شد که امپراتور رادولف دوم را قانع کرده بودند که می‌توانند سرب را به طلا تبدیل کنند. دو برج دیگر هم در این قلعه وجود دارد که شهرت آنها به اندازه دو برج قبلی نیست: برج سفید که رو به روی باغ سلطنتی قرار دارد و برج سیاه که از ورودی شرقی بزرگترین قلعه جهان پاسداری می‌کند.

همانگونه که قبلا ذکر گردید پراگ تنها پایتخت اروپای مرکزی است که از انبوه بمب های جنگ های قرن گذشته در امان بوده و از این رو آخرین بازسازی اساسی بنای این قلعه به سال های 1918 الی 1936 باز می گردد.

بزرگترین قلعه باستانی جهان

 

در ۱۵ مارس ۱۹۳۹ میلادی، یعنی مدت کوتاهی پس از حملهٔ نازی‌ها، آدولف هیتلر یک شب را در این قلعه سپری کرد. در دوران اشغال چکسلواکی توسط آلمان در جنگ جهانی دوم، قلعهٔ پراگ به مرکز فرماندهی راینهارد هایدریش، فرماندار رایش در بوهم و موراویا تبدیل شد. پس از آزادسازی چکسلواکی، بزرگترین قلعه جهان نیز به محل دفاتر دولت کمونیست چکسلواکی مبدل شد.

  منبع: سایت تفریحی و گردشگری چرخ فلک

حسام بازدید : 218 شنبه 26 مهر 1399 زمان : 0:08 نظرات (0)

امروزه اینترنت و تلفن‌های هوشمند و گجت های مختلف بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما شده‌اند به طوریکه کمتر حوزه‌ای را می‌توان یافت که تکنولوژی‌های مدرن در آن نفوذ نکرده باشد. صنعت گردشگری نیز در این مسیر تغییرات زیادی را شاهده بود.امروز کمتر گردشگری را میتوان یافت که  از مراجع مختلف گردشگری تحت وب واپلیکیشن های سفر استفاده ننموده و یا اسامی آنها به گوششان نخورده باشد.

نرم‌افزارهای کاربردی و ابزارهای زیادی برای تسهیل و تجربۀ فراموش‌نشدنی مسافرت و گردشگری تهیه شده و در دسترس قرار گرفته‌اند.

سایت و اپلیکیشن کاربردی تریپ‌ادوایزر( Tripadvisor) بی‌شک مشهورترین و محبوب‌ترین ابزار گردشگری در دنیاست.

تریپ‌ادوایزر جامع و کامل

 

در این سایت کاربران در محتوایش نقش پر رنگی دارند. شما با مراجعه به این سایت یا نصب اپلیکیشن تریپ‌ادوایزر می‌توانید نقد و بررسی میلیون‌ها گردشگر در کل دنیا را بخوانید و در تصمیم‌گیری برای انتخاب هتل‌ها، تورها، و انتخاب رستوران‌ها و مراکز گردشکری از آن کمک می‌کند.
البته در مورد کاربران ایرانی این اپلیکیشن برای سفر داخلی هم کاربرد دارد. چون اطلاعات آن جامع است و همۀ کشور‌ها را شامل می‌شود از جمله ایران. جالب است در بسیاری از هتل‌ها، اقامتگاه‌ها رستوران‌ها و کافه‌ها ایرانی می‌توان برچسب سایت تریپ‌ادوایزر را مشاهده کرد.

شما با این اپلیکیشن امکان رزرو کردن هتل، پیدا کردن پرواز، کشف محیط‌ های شهری برای رستوران‌ها و گردشگاه‌ها را دارید.

کشف محیط شهری طبق نقشه

تریپ‌ادوازر پنج بخش اصلی دارد که پس از نصب برنامه روی صفحه اصلی مشاهده خواهید کرد. Near Me Now به شما می‌گوید در همان لحظه در اطرافتان چه رستوران‌ها، هتل‌ها و چه جاهای دیدنی‌ای وجود دارد. همچنین پیشنهاد‌های ویژه‌ای دارید که کجاها شام بخورید یا از کدام موزه دیدن کنید.

رزرو کردن هتل

تریپ ادوایزر

در بخش هتل، با مشخص کردن کشور و شهر مورد نظرتان با وارد کردن در منوی بالای صفحه یا از روی نقشه بالا سمت راست صفحه، پیشنهادهای برنامه را طبق بیشترین امتیازی که از کاربران دریافت کرده اند، می‌بینید. شما می‌توانید نقد و بررسی کاربران را بخوانید، عکس فضای هتل را ببینید و بعد برای book کردن آن تصمیم بگیرید.

جستجوی پرواز‌ها

گزینۀ سومی که روی صفحه اصلی تریپ‌ادوایزر دارید، بخش پرواز‌هاست. در این بخش شما با وارد کردن مبدا و مقصد لیست پرواز‌ها و تورها را با اولویت تعداد ستاره‌هایی که از کاربران برنامه دریافت کرده‌اند، می‌بینید و می‌توانید نقد و بررسی آن‌ها را بخوانید و با توجه به بررسی‌ها و قیمت انتخاب کنید.

معرفی رستوران‌ها

 

در این بخش جی‌پی اس برنامه فعال می‌شود و لیست رستوران‌های اطرافتان را با ستاره، نقد و بررسی‌شان به شما نشان می‌دهد.

جاهای دیدنی

هر جای دنیا باشید، این اپلیکیشن در بخش Tings to do جاذبه‌های گردشگری منطقه‌ای که در آن حضور دارید را به شما معرفی می‌کند.

منبع: سفرانه

حسام بازدید : 45 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 20:20 نظرات (0)

بعد از 9 سال سفر به سرتاسر جهان من چیزهای زیادی درباره امنیت در سفر یاد گرفته ام. حالا بهترین نکات درباره امنیت در سفر را با هم می خوانیم تا در سفر های خود دردسر و مشکلی نداشته باشید.

هیچ چیزی سریعتر از یک دزدی نمی تواند خاطرات یک ماجراجویی و سفر را نابود کند.

یک بار در پاناما چند خانم در حالی که حواس من را پرت کرده بودند در حال دزدیدن لپ تاپ از کوله پشتی من بودند. خشوبختانه اتفاقی افتاد و باعث شد من لپ تاپم را از دست ندهم. در مکزیک هم یک جیب بر آیفونم را در خیابان دزدید. البته من آن را هم پس گرفتم. من پشت سرش مثل دیوانه ها می دویدم و یک بطری مشروب را تکان می دادم.

حتما لازم نیست به سرتاسر جهان سفر کنید تا همچین خاطرات بدی داشته باشید. یکبار هم وقتی در ساحل میامی بودم و حواسم به دور و برم نبود دوربینم دزدیده شد. بعد از این همه سال سفر من دیگر به راننده تاکسی های نامرد و تور لیدر های دورو و دزدی های مختلف و پیشنهاد های کمک غیر واقعی عادت کرده ام.

بیشتر کشورهای جهان برای مسافر ها و توریست ها جای امنی هستند. من نمی خواهم که شما را بترسانم اما عاقلانه است که برای این شرایط آماده باشید و امنیت در سفر را دست کم نگیرید.

با این مقدمه، برویم بهترین نکاتی که من برای حفظ امنیت در سفر به ذهنم رسیده را با هم بخوانیم تا احتمال به وقوع پیوستن اتفاقات ناخوشایند برای شما به حداقل برسد.

  1. شیوه های کلاهبرداری تکراری را بدانید.

هر کجای جهان که بروید همیشه افرادی در آنجا پیدا می کنید که می خواهند پول شما را از چنگتان در بیاورند. اگر خوش شانس باشید خیلی راحت آنها را شناسایی می کنید اما بسیاری از آنها خیلی حرفه ای و هنرمندانه عمل می کنند.

همه فکر می کنند که بسیار با هوش تر از آن هستند که کسی سرشان کلاه بگذارد اما بالاخره ممکن است این اتفاق بیافتد.

مقالات مرتببط با مرسوم ترین شیوه های کلاهبرداری در سفر را بخوانید. بعد هم در گوگل سرچ کنید و تحقیقات بیشتر و عمیق تری انجام دهید تا بفهمید که بدترین کلاهبرداری هایی که در مقصدتان می تواند برایتان اتفاق بیافتد چه چیزهایی هستند.

برای مثال کلاهبرداری معروف خرید شیر بچه در کوبا، تاکسی متر های خراب در کاستاریکا و همینطور حلقه ی طلایی بدل در پاریس بسیار مشهور هستند. هر کشوری همچین کلاهبرداری های معروفی دارد که باید به آن ها توجه کرد.

پیشگیری بهتر از درمان است و تحقیق درباره همچین چیزی می تواند به شما کمک کند تا افرادی نتوانند هزاران دلار را از چنگ شما در بیاورند. ( که این اتفاق می تواند کل سفر شما را نابود کند)

  1. اطلاعات مهم و ضروری را یادداشت کنید.

اگر در طول سفر اتفاق بدی بیافتد، احتمالا شما زمان ندارید که که شماره ی پلیس محلی یا اورژانس را سرچ کنید یا محل سفارت کشور خودتان را پیدا کنید. همچنین شما ممکن است به اندازه ای ترسیده و مضطرب باشید که نتوانید به خوبی فکر کنید.

خودتان را در چنین موقعیتی قرار ندهید. به جای آن یک برنامه ی اضطراری برای زمانی که اتفاق بدی افتاد داشته باشید و این اطلاعات را از قبل ذخیره کنید. می توانید آنها را جایی در گوشی موبایل خودتان ذخیره کنید. ( من از برنامه evernote استفاده می کنم.)

همچنین پیشنهاد می کنم که آنها را روی یک برگه یا کارت کوچک هم یادداشت کنید و برای حفاظت در برابر رطوبت، آن را با ورق لمینیت بپوشانید و در کیف پول یا کیف دستی خودتان قرار دهید.

در این صورت اگر اتفاق خاصی هم بیافتد شما همیشه می دانید که با چعه کسی باید تماس بگیرید یا کجا باید بروید.

  1. سایت The State Department را چک کنید.

دپارتمان ایالتی آمریکا یک صفحه در اینترنت دارد که در آن لیستی از همه کشورهای جهان و سختی ها و تهدیدهای سفر به آنها قرار دارد.

البته باید به این نکته توجه کنید که وظیفه دپارتمان ایالتی این است که به شما درباره هر چیزی که می تواند مشکل ساز باشد اخطار دهد که بعضی وقت ها با چیز هایی که احتمالا برای شما مشکل ساز می شوند کمی تفاوت دارد.

این یعنی که کار آنها فقط این است که به شما اخطار داده و هشیارتان کنند و فقط اطلاعات سطحی به شما می دهند.

اما گشتن و تحقیق درباره خطرات سفر یک دید کلی نسبت به اتفاقاتی که در کشور مقصدتان می افتد به شما می دهد و حتی ممکن است درباره خطرات رفتن به بعضی قسمت های آن به شما اطلاعاتی بدهد.

برای مثال اینکه فقط بعضی از قسمت های تایلند یا مکزیک امن نیستند و مشکلاتی دارند، دلیل نمی شود که به طور کلی از سفر به این کشور ها خودداری کنید.

  1. از اشیای قیمتی خود به طور کامل محافظت کنید.

این را به خاطر داشته باشید که سفر کردن با هر چیزی که بسیار قیمتی باشد فکر بسیار بدی است و سبب کاهش امنیت در سفر می شود. همیشه چیزی وجود دارد که اگر دزدیده شود شما پول خرید دوباره آن را ندارید. مثلا من همیشه با همه وسایل دوربین گران قیمتم سفر می کنم.

شما باید شانس راحت دزدیده شدن وسایلتان را به حداقل برسانید.

اول از همه باید بدانید که اکثر کوله پشتی های سفری امنیت کافی را ندارند. اگر زیپ کیف خود را ببندید یا حتی آن را قفل کنید و کنارش بخوابید اصلا بعید نیست که وقتی بیدار شوید به جای کیفتان جای خالی آن را کنار خود ببینید.

جنس اکثر کیف ها جوری است که اگر کسی بخواهد می تواند به راحتی آنها را پاره کند مگر اینکه پارچه آن ضد پارگی باشد. بیشتر زیپ ها هم با کمی فشار با یک جسم سفت مثل خودکار باز میشوند.

همیشه مراقب وسایل قیمتی خودتان باشید و جوری چشمتان به آنها باشد که کسی نتواند بدون اینکه شما بفهمید آنها را بدزدد. من در ایستگاه های قطار و اتوبوس که دزدهای زیادی در آنجا هستند، از کوله پشتی خودم به عنوان بالش استفاده می کنم و بعضی وقت ها هم با یک کابل نازک آن را به یک صندلی می بندم.

همچنین از محل اقامت خودتان درباره اتاق های امن و قفل ها و گاوصندوق شخصی بپرسید و وسایل قیمتی خود را در آن قرار دهید.

  1. بیمه سفر بگیرید.

شما هیچ وقت فکر نمی کنید که به بیمه سفر نیازی داشته باشید تا وقتی که این اتفاق بیافتد. اگر در سفر خیلی نگران امنیت خودتان و وسایلتان هستید با یک بیمه خوب خیالتان تا حدودی راحت می شود.

مردم همیشه می پرسند که آیا سفر با یک لپتاپ و یک دوربین گران قیمت من را نگران نمی کند؟ چرا می کرد اما تا قبل از اینکه آنها را بیمه کنم. حالا دیگر خیالم راحت است و نگران نیستم. اگر وسایلم دزدیده شوند یکی دیگر جای آنها را می گیرد.

هر کسی در هنگام سفر باید یک بیمه سلامت و یک بیمه وسایل داشته باشد. چرا؟ چون اتفاقات مسخره ای می افتند و فرقی هم نمی کند که شما چقدر مراقب باشید.

پیشنهاد من برای سفر های کوتاه مدت ( کمترر از 6 ماه)، بیمه World Nomads است. خرید آنلاین آن هم بسیار راحت است. فقط حواستان باشد که آنها محدودیتی 500 دلاری برای هر محصولی دارند. پس آنها کل هزینه یک دوربین 3000 دلاری را پرداخت نمی کنند.  اما اگر سفر بلند مدتی را در پیش دارید، انتخاب های دیگری هم وجود دارد. مانند ترکیب بیمه IMG global برای بیمه سلامت و TCP Photography Insurance برای بیمه دوربین و کامپیوتر.

  1. از مردم محلی بخواهید که شما را راهنمایی کنند.

اگر می خواهید بدانید که کدام محله ها امن هستند و کدامشان برای اقامت مناسب نیستند می توانید از ساکنان محلی منطقه سوال کنید.

اکثرا مردم محلی آدم های مهربانی هستند و به شما درباره محله هایی که امن نیستند هشدار می دهند. از سوی دیگر اگر از یک فرد محلی کمک می خواهید باید احتمال دیگری را هم در نظر بگیرید. اینکه آنها می خواهند کمک کنند اما از حرفی که می زنند مطمئن نیستند. یا حتی بدتر. شاید بخواهند شما را فریب دهند و به شما دروغ بگویند.  راننده تاکسی ها در این قضیه دو نوع هستند. بعضی از آنها منبعی عالی برای دریافت اطلاعات مفید هستند و بعضی از آنها هم آنقدر بد هستند که واقعا ممکن است بخواهند شما و امنیت در سفر شما را به مشکل بیاندازند.

من به این نتیجه رسیده ام که پذیرش هتل ها منابع محلی بسیار مناسبی برای دریافت اطلاعات هستند.  خجالت نکشید و از آنها بپرسید که به کدام قسمت های شهر نباید سفر کنید، کجا رستوران خوب پیدا کنید و کرایه تاکسی ها در مسیرهای مختلف چقدر است!

  1. برنامه سفر خود را به دوستان و آشنایان خود ایمیل کنید.

مطمئن باشید که به جز خودتان فرد دیگری هم می داند که شما کی به کجا می روید.  بهترین راه این است که برنامه سفر خود را به تعدادی از اعضای خانواده خود بفرستید و مطمئن شوید که به دستشان رسیده است. اینکه احتمال دهید که به دستشان رسیده کافی نیست. باید مطمئن شوید. اگر هم توانستید مرحله به مرحله آن را با آنها چک کنید.

من قبل از اینکه به سفر بروم مطمئن می شوم که پدر و مادرم می دانند کجا می روم، چه برنامه هایی دارم و چه زمانی بر میگردم.  در این صورت اگر تا چند روز بعد از زمانی که قرار بود برگردم خبری از من نشد، آنها می توانند مسئولین مربوطه یا سفارت را مطلع کنند.

  1. خیلی از خودتان برای غریبه ها تعریف نکنید.

اگر می خواهید که برنامه سفرتان عمومی تر باشد می توانید آن را در فیسبوک پست کنید. فقط حواستان باشد که این برنامه ای از تک تک برنامه ها و حرکات شماست. یعنی دقیقا همان چیزی که یک آدم با ذهن مریض می خواهد بداند و توسط آن امنیت در سفر شما را به خطر بیاندازد.

من همچنین اصلا پیشنهاد نمی کنم که جزییاتی درباره برنامه های سفر یا محل اقامت خودتان را با افرادی که تازه آنها را دیده اید به اشتراک بگذارید. برای مثال اگر یک مغازه دار محلی از شما پرسید که کجا اقامت دارید جواب او را ندهید.

اگر کسی باز هم پرسید، به جای اینکه عصبی شوید، جوری وانمود کنید که حتی محله ای که در آن اقامت دارید را هم نمی شناسید چه برسد به نام هتل. یا اینکه می توانید دروغ بگویید و نام هتلی که واقعا در آن هستید را نگویید.

بعضی وقت ها مردم از شما می پرسند که آیا اولین بار است که به شهر یا کشور انها سفر می کنید یا خیر. اگر هنوز به آنها اعتماد ندارید می توانید وانمود کنید که اولین سفرتان نیست. زیرا اینکه بدانند شما تازه وارد هستید نشانه ای برای این است که سر شما را کلاه بگذارند.

وقتی در یک مکان غریبه حس بدی دارید، دروغ های مصلحتی کوچک مشکلی ندارند.

  1. حواستان به لباس پوشیدنتان باشد.

وقتی سفر می کنید، پوشیدن لباس هایی که مشخص است که برای توریست ها است می تواند شما را به یک هدف برای کلاهبرداران و دزدها تبدیل کند. هر چقدر کمتر مشخص باشد که توریست هستید کمتر توجه آدم های بد را به خودتان جلب می کنید و از این طریق امنیت در سفر افزایش می یابد.

پوشیدن لباس های درست نشانه احترام است. بیشتر کشور های اسلامی شروط خاص و الزامی برای لباس پوشیدن دارند. بقیه کشور ها هم قوانین خاصی دارند که باید رعایت کنید. برای مثال راه رفتن در خیابان های بارسلونا با لباسی که باعث آشکار شدن سینه ها باشد هم برای مردان هم برای خانم ها ممنوع است.

اما می توانید در مقابل قانون بایستید و با لباسی که می پوشید به مردم محلی توهین کنید و مردم را در مقابل خودتان قرار دهید. رعایت نکردن فرهنگ لباس پوشیدن محلی مکان های مختلف بسیار متکبرانه و از روی نادانی است. در کشورهایی که پیرو آداب و رسوم خاصی هستند بهتر است که شما هم کمی مانند آنها لباس بپوشید. البته که به عنوان یک فرد خارجی باز هم شناخته می شوید اما بهتر از آنهایی هستید که آداب و سنت های محلی را زیر پا می گذارند.

می توانیدر در ویکی پدیا قوانین لبای پوشیدن کشور های مختلف را سرچ کنید و نهایتا به چیزی برسید که بتوانید به آن اعتماد کنید.

  1. برای امنیت بیشتر خود پول خرج کنید.

اگر شما هم مثل من به عنوان یک مسافر کم خرج سفر می کنید شاید دوست داشته باشید که با خرج کمتر برای محل اقامت و پرواز و کار های روزمره پول بیشتری برای خودتان ذخیره کنید.

اما باید توجه داشته باشید که این کار همیشه امن ترین راه برای مسافرت نیست.

هتل های سر راهی بسیار ارزان امنیت بالایی ندارند. من در بعضی از آنها که حتی درشان هم قفل نداشت اقامت داشته ام ولی حس بی خانمان ها را داشتم و حس میکردم که آنجا سرپناهی برای افراد معتاد است.

پرواز های ارزان تر هم معمولا نصف شب به مقصد می رسند که اصلا زمان مناسبی برای تاکسی گرفتن در یک شهر غریب و ناامن نیست و اصلا بعید نیست که راننده تاکسی شما را بدزدد.

بعضی اوقات کاملا ارزش دارد که کمی پول بیشتر برای یک هتل بهتر، پرواز مناسب تر، تاکسی قابل اعتمادتر یا تور بهتر پرداخت کرد اما امنیت بهتر و بیشنری داشت.

  1. کیف خود را سفت بچسبید.

یبشتر دزدی هایی که بعد از آن دزد به سرعت می دود و فرار می کند به دلیل این است که به راحتی می تواند این کار را انجام دهد و زمان کافی برای فرار کردن دارد. بنابراین در وهله اول هر چیزی که باعث کاهش سرعت او باشد می تواند مانع از دزدی او شود.

اگر کیف شما تمام مدت به یک چیز محکم بسته شده باشد و شما این کار را خیلی واضح انجام دهید، دزدها دزدیدن از شما را کار ریسکی می دانند و تنهایتان می گذارند.

یک راه ساده و موثر برای این کار داشتن یک قلاب مخصوص کوهنوردی است. حتی یک بند معمولی که دور پا یا صندلی شما بسته شده باشد.

نیازی نیست که همیشه با یک سیم فلزی یا قفل بسته شده باشد فقط کافی است که به چیزی بسته شود که دزدیدن و فرار کردن با آن را سخت کند.

  1. اصول اولیه دفاع شخصی را یاد بگیرید.

نیازی نیست که کمربند مشکی داشته باشید اما شرکت در کلاس های دفاع شخصی می تواند برای امنیت خودتان مهم باشد. بعضی از ورزش های خوب و مناسب برای استفاده در خیابان کراو ماگا و موی تای هستند.

بعد، یاد بگیرید که چه زمانی از آنها استفاده کنید. فقط چون می توانید کسی را کتک بزنید دلیل نمی شود که در هر شرایطی این کار را بکنید. Sam Harris می گوید:

" هر کاری که می توانید برای جلوگیری از درگیری فیزیکی انجام دهید. اما وقتی که جواب نداد، با هدف فرار به صورت انفجاری حمله کنید."

یکی از راه های جلوگیری از درگیری فیزیکی تسلیم شدن است. اگر کسی با تفنگ یا چاقو جلوی شما را گرفت و موبایلتان را خواست، آن را به او بدهید و سپس فرار کنید .

تنها در صورتی از خشونت استفاده کنید که زندگی تان در خطر است و راه دیگری هم ندارید.

اگر بیشتر از اینها به فکر دفاع از خودتان هستید یکی از خودکار هایی که به چاقو تبدیل می شوند بخرید. من معمولا یکی از آنها را همراه خودم دارم.

  1. آگاهی و هشیاری درباره شرایط

آیا می دانستید که بیشتر ارتباط بشر با همدیگر مبنی بر زبان بدن است؟ حس اعتماد به نفس داشتن می تواند شما را از تبدیل شدن به یک هدف برای افراد سودجو دور کند.

سر خود را بالا بگیرید و حواستان به محیط اطرافتان باشد. وقتی که با اعتماد به نفس باشید افراد سودجو می توانند این را از چشم ها و حرکات بدن شما بفهمند. سعی کنید برای بالا بردن امنیت در سفر این ویژگی ها را در خود تقویت کنید.

اکثر افراد سودجو به دنبال قربانی هستند که بتوانند راحتتر به او حمله کنند.

در بیشتر کشور ها، برقراری ارتباط چشمی با کسانی که میخواهند به شما حمله کنند باعث می شود که آنها بفهمند که شما مواظبششان هستید و برنامه آنها را می دانید پس کاری نمی کنند. اما ممکن است در بعضی کشورها هم ارتباط چشمی باعث ایجاد مشکل شود.

در کل شما باید حواستان باشد که چه افرادی در اطراف شما هستند. با هدف راه بروید و سعی کنید مضطرب یا نگران به نظر نرسید. اما من همچنان از چشم تو چشم شدن با غریبه ها خودداری می کنم.

  1. به بانک خود بگویید که به کدام کشور می روید.

تصور کنید که دردسر همه اقدامات کافی برای داشتن امنیت در سفر را به جان بخرید اما چون بانک شما فکر می کند که شما دزد هستید همه ی کارت های شما را مسدود کند و سفرتان را خراب.

اگر این اتفاق بیافتد و شما خوش شانس باشید، چند سوال امنیتی از شما پرسیده می شود تا هویت شما مشخص شود. اما اگر خوش شانس نباشید، شما یک اخطاریه از بانک قسمت حفظ امنیت بانک دریافت می کنید که می گوید با کارت شما فعالیت های غیر قانونی صورت گرفته و تا زمان حل این مشکل کارت شما مسدود می باشد. که حل این مشکل هم حداقل چند روزی طول می کشد.

راه حل این مشکل ساده است. بیشتر سرویس های بانکی این قابلیت را دارند که شما آنها را از سفرهایتان مطلع کنید. حتما چند روز قبل از ترک کشور از آن استفاده کنید و اگر برنامه سفرتان تغییر کرد دوباره بانک را در جریان بگذارید.

همچنین من پیشنهاد می کنم که در ATM فرودگاه مقصد از کارت اعتباری خود استفاده کنید تا بانک متوجه شود که شما سفر کرده اید.

  1. مقداری پول برای روز مبادا ذخیره کنید.

با اینکه بهتر است که همه کاری برای جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار انجام دهید اما کار هوشمندانه ای است که تصور کنید بدترین اتفاق می افتد و خودتان را برای آن آماده کنید. این دلیلی برای ذخیره کردن مقداری پول و نگه داشتن آن در جایی امن است.

بعضی از مکان های مورد علاقه من برای پنهان کردن پول:

  • جیب مخفی دوخته شده در شلوار
  • در قسمت عقبی کوله پشتی
  • مخفی کردن آن در جای خالی رژ لب
  • داخل یک جای مخفی (مثل برس و کمربند)

چقدر پول اضطراری نگه دارید؟ انتخابش با خودتان است اما من معمولا 200 دلار را در دو جای مختلف مخفی میکنم. یکسری را در لباس های خودم و بقیه را هم در کیفم. یک کارت اعتباری مخفی هم برای افزایش امنیت در سفر ایده بدی نیست.

خب اگر اوضاع خیلی وخیم شد و همه پولتان از دست رفت چی؟ باید به یکی از اعضای خانواده یا یک دوست زنگ بزنید تا پولی که قبل از سفر پیش آنها گذاشته بودید را با Western Union یا Moneygram برایتان بفرستند.

امیدوارم که این اتفاقات هیچوقت نییفتند اما در بعضی مواقع نمی شود از وقوع آنها جلوگیری کرد و بهتر است قبل از اینکه زیادی خوش بین باشید تکنیک های داشتن امنیت در سفر را یاد بگیرید.

  1. نکات ایمنی آب و غذا

بعد از بیشتر از 7 سال سفر به حدود 50 کشور مختلف و خوردن همه غذاهای عجیب و غریب، من فقط چند بار به خاطر خوردن غذای آلوده مسموم شدم.

در سفر از غذا خوردن نترسید! در حقیقت، خوردن غذا های جدید و عجیب و غریب برای بسیاری از افراد جهان جزو بهترین قسمت های سفرشان است.

دوست من Jodi که عاشق غذاست این نکات را پیشنهاد می کند:

  • در مکان های شلوغ که صف زیادی دارند غذا بخورید.
  • اگر می توانید مراحل آماده شدن غذای خود را مشاهده کنید.
  • از برگه های ترجمه شده برای فهماندن حساسیت خود به آشپزها استفاده کنید.
  • غذایی که کامل پخته شده باشد معمولا سالم ترین است.
  • برای جلوگیری از ورود باکتری به بدن، فقط میوه هایی که می شود پوست کند را بخورید.

من همچنین پیشنهاد می کنم که از آب معدنی و فیلتر شده استفاده کنید. آب بیشتر شهر های مدرن و صنعتی جهان قابل آشامیدن است اما بیرون از آنها معمولا اینگونه نیست. بیماری و مسمومیت می تواند امنیت در سفر را با مشکلاتی روبرو کند.

البته که شما می توانید هر جایی که می روید یکی شیشه آب بخرید اما اسرافی که در مصرف پلاستیک می کنید آسیبی جدی به محیط زیست می زند. پس چرا یک شیشه آب فیلتر دار نخرید و چندین سال از آن استفاده نکنید؟

این شیشه ها هم خرجی ندارند و هم محیط زیست را حفظ می کنند.

  1. از ATM ها هوشمندانه استفاده کنید.

ممکن است شنیده باشید که می گویند وقتی می خواهید در ATM رمزتان را وارد کنید دست خود را بپوشانید. این توصیه بسیار مهم و خوبی است. هم برای افرادی که از پشت شما می خواهند رمزتان را ببینند و  هم برای دوربین هایی که می خواهند رمز شما را ضبط کنند.

همیشه قبل از استفاده از ATM نگاهی از نزدیک به آنها بیاندازید. جای کارت آن را کمی بالا بیاورید. آیا نشانه هایی از خرابی در آن دیده می شود؟ اگر اینگونه است به داخل بانک بروید و از یک نفر بخواهید که آن را چک کند. ( و بعد صرف نظر از هر اتفاقی که می افتد، از یک ATM دیگر استفاده کنید.)

یک فاکتور مهم دیگر این است که در هنگام استفاده شما از ATM مردم دیگر کجا هستند. آیا کسی می تواند از روی شانه شما ببیند که چکار می کنید؟ آیا آنقدر نزدیک هستند که بتوانند سریع پول را بگیرند و فرار کنند؟

اگر اینگونه است از یک ATM دیگر استفاده کنید. امنیت بیشتر بهتر از ناراحتی است. در ضمن هیچ وقت اجازه ندهید کسی در انجام کار با ATM به شما کمک کند.

  1. از جیب پشت خود استفاده نکنید.

جیب پشت شما اولین جایی است که هر جیب بری نگاه می کند و به جز قرار دادن یک تله موش آماده در آن، تنها راه کنار آمدن با خطرات داشتن جیب پشت استفاده نکردن از آن است.

اگر هم عادت دارید که پولتان را در جیب پشت خود می گذارید و نمی توانید این عادت را ترک کنید، همین الان نخ و سوزن بردارید و آن را ببندید تا امنیت در سفر را برای خود تامین کنید.

دزدیدن از جیب های جلوی شما بسیار سخت تر از جیب پشت است.

اما اگر واقعا نگران هستید و می خواهید به شهری سفر کنید که به جیب بری مشهور است شما می توانید یک کمربند نگهدارنده پول ببندید. من اصلا طرفدارش نیستم اما بعضی ها را دیدم که با بستن آن خیالشان راحت می شود.

  1. دسته جمعی سفر کنید.

هر چه افراد بیشتری دور و برتان باشند چشم های بیشتری برای مراقبت از وسایل ارزشمند و همینطور پاهای بیشتری برای دنبال دزد دویدن وجود دارد.

در گروه بودن باعث می شود که افراد سودجو نتوانند هیچ کدام از نقشه هایشان را عملی کنند و باعث می شود که نسبت به سفر انفرادی امنیت بیشتری در یک کشور خارجی و غریبه داشته بشاید.

اگر به صورت انفرادی سفر می کنید حتما دوستان جدیدی پیدا کنید و با هم دیگر گردش کنید.

اقامت در هتل های سرراهی راه بسیار خوبی برای پیدا کردن دوست های جدید است. ممکن است یک مسافر تنهای دیگر پیدا کنید که دقیقا بخواهد کارهایی را انجام دهد که شما می خواهید.

اما من همیشه دوست دارم این را تاکید کنم که زود به افراد جدید اعتماد نکنید. کلاهبردارانی وجود دارند که خودشان را به شکل یک مسافر در می اورند تا از افرادی که به دنبال دوست می گردند سودجویی کنند.

لوازم گران قیمت و مهم خود را با کسی که به تازگی با او آشنا شده اید تنها نگذارید. فرقی نمی کند که چقدر با هم صمیمی هستید.

  1. جعبه کمک های اولیه به همراه داشته باشید.

مهم نیست که شما چقدر مراقب باشید. وقتی سفر دور و درازی در پیش دارید با مصدومیت هایی هم مواجه می شوید. به همین خاطر است که سفر با یک جعبه کمک های اولیه ساده همیشه ایده خوب و عاقلانه ای است.

نیازی نیست که سوزن یا چاقوی جراحی باخودتان بردارید اما همراه داشتن نیاز های اولیه برای پانسمان کردن بریدگی و سوختگی، آسپیرین و قرص های دل درد می توانند در صورت نیاز شما و همراهانتان به آنها کارساز باشند.

من ترجیح می دهم که یک جعبه کمک های اولیه مسافرتی به اضافه موارد زیر را حمل کنم:

  • یک کرم ضد آفتاب
  • نمک تصفیه شده
  • قرص آنتی هیستامین
  • یک قیچی کوچک
  • قرص مسکن اضافه
  • پتوی بادی برای شرایط اضطراری
  • وازلین ( برای جلوگیری از تاول زدن)
  1. هشیار بمانید.

مست کردن یا زیاد مواد کشیدن در هنگام سفر کار بسیار ریسکی است. اگر شما هوشیار نباشید انگار در زمان حال وجود ندارید و هر اتفاقی می تواند برایتان بیافتد.

من نمی گویم که عشق و حال نکنید. من خودم سال هاست این کار را می کنم. فقط این کار را با مسئولیت انجام دهید. بفهمید که چقدر مینوشید یا مصرف می کنید و مطمئن باشید که کنترل اوضاع را در دست دارید.

مواد مخدر های سنگین بسیار خطرناک تر هستند. شما ممکن است سر و کارتان با پلیس بیافتد که احتمالا به اندازه پلیس های محل زندگی خودتان بخشنده یا قانون شکن نیستند. به این قضیه که از چه کسی مواد را خریداری کرده اید هم اشاره نکنید.

همچنین اگر شما تا صبح در پارتی های شبانه شرکت کردید حواستان باشد که ممکن است مشکلاتی برایتان پیش بیاید که در کشور خودتان با آنها مواجه نشده بودید.

اکثر کشور هایی که معمولا امن هستند ( مخصوصا آنهایی که پر توریست هستند)، شب ها جای خیلی امنی به نظر نمی رسند و اگر شما مست باشید و در حال پرسه زدن در خیابان ها باشید به یک هدف بسیار راحت برای آدم بد های داستان تبدیل می شوید.

  1. به غرایز و احساسات خود اعتماد کنید.

این مورد بسیار مهم است و اکثرا هم نادیده گرفته می شود.

شما یک شبکه امنیتی و حفاظتی هستید که راه می رود. چیزهایی که بدن شما می بیند یا می شنود بسیار بیشتر از چیزهایی هستند که فکرش را می کنید. اسمش را بگذارید " حس عنکبوتی". قابلیت احساس خطر.

بدن شما می تواند نشانه های خطر را قبل از مغزتان حس کند.

به همین خاطر است نباید هیچوقت احساسات درونی را نادیده گرفت. اگر حس راحتی ندارید و دلیلش را هم نمی دانید، نمی خواهد اسن آن را یک ترس غیر منطقی بگذارید. صبر کنید و نگاه دقیق تری به آن داشته باشید. می توانید بفهمید مشکل از کجاست؟

بسیار ساده است که غرایز خودتان را "احمقانه" بخوانید. اما هیچوقت اینطوری با آنها برخورد نکنید. همین احساسات درونی است که برای میلیون ها سال انسان ها را امن نگه داشته است.

  1. سفر امن برای خانم ها و آقایان

همه ی توصیه های بالا هم برای خانم ها بود و هم آقایان و من فکر نمی کنم توانایی داشتن یک سفر امن ربطی به جنسیت داشته باشد.

متاسفانه خانم ها در همه جا قربانی خشونت هستند. حتی اینجا در آمریکا و کانادا. مسافرت این خطر را افزایش نمی دهد بلکه فقط مکان آن را تغییر می دهد.

خانم هایی که نگران اند که مورد آزار و اذیت قرار بگیرند احتمالا ترجیح می دهند که به صورت گروهی به یک بازار محلی یا کلاب شبانه بروند نه تنها. مخصوصا اگر آن منطقه برای این کارها شناخته شده باشد.

من حتی خانم هایی را می شناسم که برای راحتی بیشتر و داشتن امنیت در سفر خودشان در سفر با خود سوت و یا نگه دارنده لاستیکی در حمل می کنند.

اما مردها هم برای خودشان نگرانی هایی دارند که باید مراقب آنها باشند. مانند شرکت در یک دعوای فیزیکی که لزومی به انجام آن نیست یا مورد سودجویی قرار گرفتن توسط یک زن زیبا.

داشتن امنیت در سفر یعنی هشیار بودن در خیابان ها و آماده بودن برای اتفاقات غیر منتظره و تلاش برای حضور کمتر در مکان هایی که بودن در آنها در یک کشور جدید و غریبه خطرناک است .

  1. چند کلمه درباره ریسک...

اگر می خواهید سفر کنید نمی توانید ریسک نکنید. در هیچ مرحله ای از زندگی راهی وجود ندارد که بتوان با آن  به طور 100 درصدی از هر خطری در امان بود. ریسک کردن هم جزوی از ماجراجویی است.

این یعنی وقتی شما به دل جاده می زنید، دیر یا زود شما را فریب می دهند یا خودتان را در یک موقعیت غیر منتظره می بینید. این برای همه ما اتفاق می افتد.

ریسک و خطر غیر قابل پیشگیری است. اما می تواند مدیریت شود. پس شما می توانید بیشتر در امان باشید.

مردم چگونه از اتفاقات دیگر کشورها خبردار می شوند؟ معمولا از طریق اخبار. این یک مشکل بزرگ است زیرا دنیای رسانه بسیار جانبدارانه است. اما به صورتی این جانبداری را انجام می دهد که شما متوجه نشوید.

اخبار معمولا اتفاقات غیر معمولی و منفی را گزارش می دهد. چیزهایی که اخبار به آنها اشاره می کند بسیار کم اتفاق می افتند. معنی کلمه ی " قابل انتشار" امروزه همین است.

اگر اخبار نشان دهنده ی اتفاقات واقعی جهان بود 99.9 درصد اخبار و گزارشات جهان اینگونه بود: " امروز در فلان جا  هیچ اتفاق خطرناکی نیفتاد و همه زندگی عادی و بسیار خوبی داشتند."

اخبار باعث می شود که بقیه کشور ها بسیار ناامن تر ار آن چیزی که واقعا هستند به نظر برسند. در واقع طبق اطلاعاتی که اقتصاد دان Max Roser و روانشناس Steven Pinker به دست آورده اند، جهان دهه به دهه رو به امنیت بیشتر می رود.

البته این حرف به این معنی نیست که اتفاقات بد نمی افتند. بلکه نشان دهنده این است که اخبار معمولا چیزی که واقعا اتفاق می افتد را نشان نمی دهند.

اخبار جعلی را باور نکنید. راحت بگویم، هیچ وقتی از الان برای مسافرت امن تر نیست. پس با دانش جدیدی که یاد گرفتید و با اعتماد به نفس بالا از سفر خود لذت ببرید.

منبع: نادیا پرواز

حسام بازدید : 51 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 20:09 نظرات (0)
فرودگاه مونیخ         

فرودگاه ها محل تجمع هزاران مسافر هستند که از گوشه و کنار جهان آمده اند. امروزه سفرهای هوایی بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته است به طوری که هر چقدر قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می کند بر تعداد مسافران هوایی نیز افزوده می شود! با این حال روز به روز صنعت هواپیمایی پیشرفته تر می شود و علاوه بر امکانات ویژه در هواپیماها فرودگاه ها نیز مدرن تر و شیک تر می شوند تا جایی که خود تبدیل به مقاصد گردشگری شده اند!

در این مقاله تیک بان لوکس ترین و زیباترین فرودگاه های جهان را به شما معرفی می کند پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرودگاه چانگی سنگاپور

اگر موفق شده باشید بلیط هواپیما سنگاپور را خریداری کرده باشید حتما از لوکس ترین فرودگاه جهان نیز دیدن کرده اید. فرودگاه چانگی سنگاپور در رده برترین فرودگاه های دنیا قرار دارد. این فرودگاه نه تنها یک فرودگاه مجهز است بلکه بیشتر شبیه یک مکان تفریحی و گردشگری است.

این فرودگاه عظیم، بزرگ ترین قطب هوایی جنوب شرقی آسیا می باشد. جالب است بدانید از سال ۲۰۱۳ به مدت ۶ سال متوالی فرودگاه چانگی برترین فرودگاه دنیا معرفی شده است.

شاخص هایی که یک فرودگاه را به لوکس ترین و بهترین فرودگاه ها تبدیل می کند عبارتند از : معماری مدرن و مبتکرانه، امکانات و خدمات مجهز، ارائه خدماتی همچون رستوران ها و کافه ها و فروشگاه های مجهز و مدرن، ارائه سرگرمی ها مانند سالن سینما و تئاتر، استراحت گاه و امکانات لوکس دیگر که تمامی نیازهای مسافران را به خوبی جوابگو باشد. فرودگاه چانگی تمامی این خصیصه ها را دارا می باشد و در رده اول بهترین فرودگاه های دنیا قرار دارد.

         فرودگاه چانگی سنگاپور
فرودگاه بین المللی هانه دا توک

توکیو دارای دو فرودگاه بین المللی می باشد که یکی از آنها فرودگاه بین المللی هانه دا توک است. این فرودگاه در فاصله ۱۵ کیلومتر توکیو واقع شده است و یکی از ۵ فرودگاه شلوغ و پرتردد جهان محسوب می شود. از مشخصه های اصلی این فرودگاه پاکیزگی و امکانات رفاهی آن می باشد. دو ترمینال فرودگاه دارای فروشگاه و رستوران ها و کافه های متعدد می باشد که می توانند بهترین غذاهای ژاپنی و بین المللی را به شما ارائه دهند. البته نام فرودگاه بین المللی سنترال ژاپن نیز در بین برترین فرودگاه های دنیا به چشم می خورد.

فرودگاه این چئون سئول

در سفر به کره جنوبی با فرودگاه لوکسی مواجه خواهید شد که نامش در بین زیباترین فرودگاه های دنیا می درخشد. فرودگاه اینچئون سئول با ارائه امکانات رفاهی و مدرن، رتبه سوم لوکس ترین فرودگاه های دنیا را به خود اختصاص داده است.

اگر به دنبال اجناس مارک هستید می توانید برند لویی ویتون را در این فرودگاه پیدا کنید. اولین فروشگاه بدون مالیات برند لویی ویتون در این فرودگاه افتتاح شده و تعداد بسیاری از خریداران را خوشحال کرده است! حتی اگر حوصله خرید ندارید می توانید به موزه فرهنگی کره بروید و با فرهنگ کره ای ها، آشپزی، موسیقی و لباس آنها بیشتر آشنا شوید.

علاوه بر اینها امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه اینچئون شامل باغ های سرسبز به همراه موسیقی زنده، زمین گلف، رستوران های متعدد با ارائه انواع غذاهای خوش طعم و نوشیدنی های گوارا می باشد.

      فرودگاه این چئون سئول
فرودگاه مونیخ

اگر از آسیا به اروپا برویم فرودگاه مونیخ با کسب عنوان چهارمین فرودگاه لوکس دنیا ما را حیرت زده می کند. اولین فرودگاه شلوغ و پر از مسافر اروپا متعلق به فرودگاه فرانکفورت است که بعد از آن فرودگاه مونیخ این مسولیت را بر عهده دارد. شرکت های هواپیمایی لوفت هانزا، ایر برلین و کوندور در این فرودگاه بسیار فعال هستند.

معماری زیبا با نمای شیشه ای فرودگاه آن را در سرتاسر جهان مشهور کرده است. در اطراف فرودگاه مونیخ یک پارک تفریحی، زمین بازی مینی گلف و نمایشگاه هواپیماهای تاریخی می تواند مسافران را برای ساعتها سرگرم کند. بیش از ۵۰ رستوران، کافه و بار با ارائه بهترین غذاهای اروپایی و بین المللی سفر به مونیخ را خاطره انگیز می کند.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در سال ۱۹۹۸ ساخته شد تا در لیست لوکس ترین فرودگاه های دنیا قرار گیرد. فرودگاه در کنار سواحل هنگ کنگ واقع شده و با امکانات مجهز و مدرن خود می تواند سفری آرامبخش و بی دغدغه را برای مسافران فراهم کند. یکی از بهترین مراکز تفریحی فرودگاه، زمین گلف پیشرفته اسکای سیتی نان ایگلز است. این زمین گلف بسیار با کیفیت می باشد و  در ترمینال شماره ۲ قرار دارد.

لازم به ذکر است که فرودگاه بین المللی حمد دوحه نیز در لیست لوکس ترین و بهترین فرودگاه های دنیا قرار دارد.

منبع: سایت گردشگری تیک بان

حسام بازدید : 163 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 19:59 نظرات (0)

باکو»، این نگین درخشان «جمهوری آذربایجان»، ترکیبی منحصربه‌فرد از معماری سبک مدرن و سبک باستانی است. سفر به این شهر پرآوازه و بازدید از معماری‌های خاص آن، تجربه یک سفر تاریخی و مدرن را به‌طور همزمان برای شما به همراه خواهد داشت.با گذر از دوره‌های مختلف کشور «آذربایجان» و کاوش در معماری شهر «باکو»، به راحتی می‌توانید لایه‌های تاریخی این کشور را از گذشته تا به امروز جستجو کنید.

معماری‌های شگفت‌انگیز آذربایجان

در این شهر زیبا، ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌های مدرن در کنار بناهای باستانی خودنمایی کرده و یک تصویر به‌یادماندنی را در خاطر شما ثبت می‌کنند. «جمهوری آذربایجان» به‌عنوان کشوری با تاریخ باستانی و فرهنگ غنی، تاکنون سهم بسزایی در گنجینه معماری جهان داشته است. معماران برجسته «آذربایجان» در حالی که سعی می‌کنند سنت‌های غنی و میراث تاریخی خود را حفظ کنند، در راستای توسعه معماری مدرن خود نیز به دستاوردهای جدیدی دست یافته‌اند.

در این مطلب قصد داریم ۹ بنای بی‌نظیر و شگفت‌انگیز شهر «باکو» را با معماری‌های هنرمندانه و گاه غیر‌متعارف، به شما معرفی کنیم. در ادامه این مطلب بناها و معماری‌هایی را مشاهده خواهید کرد که شاید نظیر آن‌ها در جهان کمتر وجود داشته باشد، پس اگر به معماری‌های خاص و منحصربه‌فرد علاقه‌مند هستید، آشنایی با معماری باکو مناسب شما است.

۱- ایچری شهر، شهری کهن در باکو

اگر می‌خواهید به قرن دوازدهم میلادی سفر کنید، بازدید از قدیمی‌ترین شهر «باکو» را فراموش نکنید. «ایچری شهر» که گاه به‌نام «شهر قدیمی» (Old City) خوانده می‌شود، یک مجموعه تاریخی بی‌نظیر است که در قلب شهر «باکو» قرار دارد. جالب است که بدانید باکوی کنونی ابتدا از این شهر قدیمی نشأت گرفته است. با گذر از پیچ‌وخم‌های افسانه‌ای این شهر، بسیاری از سبک‌های معماری اسلامی مانند مساجد قدیمی و حمام‌های سنتی را مشاهده خواهید کرد و همچنین فروشندگان فرش و سوغات محلی «آذربایجان» را می‌بینید. از بی‌نظیرترین و با‌ارزش‌ترین بناهای این شهر کهن، کاخ شیروان‌شاه و برج مایدن (قلعه دختر) است که در کنار یکدیگر واقع شده‌اند و نمای بسیار زیبایی را برای این شهر به ارمغان آورده‌اند.

آدرس این شهر روی نقشه

۲- کاخ اسماعیلیه و داستان غم‌انگیز آن

معماری باکواگر سری به خیابان «استقلالیت» شهر «باکو» بزنید، بدون شک نمای بسیار بزرگ «کاخ اسماعیلیه»، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. «کاخ اسماعیلیه» یک بنای تاریخی با معماری بسیار اصیل است که امروزه به‌عنوان آکادمی ملی علوم «آذربایجان» مورد استفاده قرار می‌گیرد. «موسی نقی‌اف» یکی از ثروتمندان زمان‌های گذشته در آذربایجان بود که مانند سایر ثروتمندان، به ساخت عمارت‌های مجلل علاقه داشت اما، داستان «کاخ اسماعیلیه» او بسیار غم‌انگیز است. او این کاخ را پس از درگذشت فرزندش و برای گرامی‌داشت او در «خیابان استقلالیت باکو» ساخت. ساخت‌و‌ساز این بنا در سال ۱۹۱۳ به پایان رسید.

آدرس این کاخ روی نقشه

۳- سالن تئاتر اپرا و آکادمی باله و داستان جالب آن

معماری آذربایجان

یکی از مراکز هنری و جاذبه‌های گردشگری «جمهوری آذربایجان»، «سالن تئاتر اپرا و آکادمی باله» این کشور است. معماری این ساختمان بسیار چشم‌نواز و در عین حال بسیار پیچیده بوده و توسط معمار برجسته، «نیکولای بای‌اف» طراحی شده است. یک داستان بسیار جالب پشت این ساختمان وجود دارد. گفته می‌شود در زمان‌های گذشته، یکی از بزرگان ثروتمند، به مهمانی در عمارت یک ستاره اپرا دعوت نشده بود و این موضوع او را بسیار غمگین کرده بود. بنابراین او تصمیم گرفت تا سالن تئاتر خود را بسازد که این سالن، همان «سالن تئاتر اپرا و آکادمی باله» امروزی در «آذربایجان» است. این ساختمان از برجسته‌ترین بناهای معماری است که با وجود قدمت زیادی که دارد، بسیار مورد توجه هنردوستان و گردشگران از سراسر جهان قرار می‌گیرد.

 آدرس این سالن روی نقشه

۴- مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف، شاهکار معماری

زاها حدید معماری آذربایجان

نمی‌توان به شهر «باکو» سفر کرد و از دیدن شگفت‌انگیز‌ترین بنای این شهر چشم‌پوشی کرد. ساختمان «کانون فرهنگی حیدر علی‌اف» با معماری عجیب و غیرمعمول خود، بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. منحنی‌های پیچیده، شکاف‌ها و خطوط موج‌دار در طراحی این بنا، آن را به یکی از مدرن‌ترین و زیباترین معماری‌های «آذربایجان» و البته جهان، تبدیل کرده است. این ساختمان فوق‌العاده مدرن توسط «زاها حدید» (Zaha Hadid)، یکی از بزرگ‌ترین معماران جهان، طراحی شده است.

آدرس این مرکز روی نقشه

۵- مسجد حیدر، یک مسجد جدید با سبک قدیمی

معماری پرشکوه آذربایجان از گذشته تا امروز

«مسجد حیدر»، تنها یک مکان مذهبی برای عبادت نیست، بلکه یک بنای زیبا با چشم‌اندازی بی‌نظیر است که هر بیننده‌ای را مجذوب خودش می‌کند. این مسجد بین سال‎های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به دستور رئیس‌جمهور «الهام علی‌اف» در مرکز شهر «باکو» و به سبک معماری باستانی ساخته شد. «مسجد حیدر» نمادی از صلح، بردباری و اتحاد است. قرار گرفتن در مقابل یک گنبد بسیار بزرگ که با چهار مناره‌ی بسیار بلند احاطه شده است، حس غریب و فوق‌العاده‌ای را برایتان به‌وجود می‌آورد. نمای این مسجد با عظمت با سنگ‌های منحصربه‌فردی مزین شده است و ضلع‌های گنبدها با آیات خاصی از قرآن تزئین شده‌اند. این مناره‌های باشکوه و گنبدهای دیدنی در شب چراغانی و بسیار زیبا هستند.

آدرس این مسجد روی نقشه

۶- برج‌های شعله باکو، برج‌هایی به بلندی آسمان

معماری باکو اذربایجان

از دیگر شاهکارهای معماری باکو برج‌های شعله، برج‌هایی که در آسمان شهر «باکو» خودنمایی می‌کنند و روز و شب بر این شهر زیبا شعله می‌کشند. این مجموعه از آسمان‌خراش‌ها، از سه برج تشکیل شده‌اند که همانند شعله‌های آتش قد برافراشته‌اند. این برج‌ها ‌توسط شرکت معماری “HOK” طراحی شده‌اند و نمایانگر ثروت حاصل از ذخایر ملی گاز «آذربایجان» هستند که اهمیت زیادی در اقتصاد این کشور دارد. نورپردازی تعبیه شده در نمای این برج‌های غول‌آسا، نشان‌دهنده‌ی سه رنگ پرچم «آذربایجان» یعنی آبی، قرمز و سبز است. بلندترین برج این مجموعه، یک ساختمان مسکونی ۳۹ طبقه است، برج دوم، یک ساختمان اداری بوده و برج سوم، هتل پنج‌ستاره «فیرمونت» (Fairmont) باکو است که چشم‌انداز بی‌نظیری از دریای خزر دارد.

آدرس این برج‌ها روی نقشه

۷- موزه فرش آذربایجان، یک فرش رول‌شده

معماری‌های شگفت‌انگیز آذربایجان

یکی از بخش‌های جذاب سفر به «باکو» برای گردشگران و به‌ویژه هنردوستان، موزه‌گردی است. بنای «موزه فرش آذربایجان» یکی از جالب‌ترین معماری‌های این کشور است که به شکل یک فرش رول‌شده‌ی بزرگ طراحی شده است. این بنا توسط معمار برجسته اتریشی «فرانز جانز» (Franz Janz) طراحی و در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است. فضای داخلی این موزه نیز به حالت خمیده است و شما می‌توانید از فرش‌ها و سایر آثار هنری، در یک نمای منحصربه‌فرد دیدن کنید. این ساختمان نمونه‌ی جالبی از یک معماری مدرن در جهان به شمار می‌رود.

آدرس این موزه روی نقشه

۸- ونیز کوچک در باکو

معماری شگفت انگیز باکو

در سفر به شهر هیجان‌انگیز «باکو»، پس از گشت‌و‌گذار در خیابان‌های پرهیاهو و ساختمان‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، پیاده‌روی و استراحت در یک پارک باطراوت می‌تواند خستگی سفر را از تنتان بیرون کند.

«ونیز کوچک» یکی از جاذبه‌های گردشگری «باکو» است که در نزدیکی «موزه ملی فرش آذربایجان» واقع شده است. این پارک به‌طور هنرمندانه‌ای همانند کانال‌های آبی «ونیز» طراحی شده و یک محیط آرامش‌بخش و فضای بی‌نظیر برای استراحت خانواده‌ها و تفریح کودکان است. در اطراف این کانال‌ها جزایر مصنوعی بسیار زیبایی ساخته شده‌اند. شما می‌توانید در رستوران‌های این منطقه از غذاهای محلی «آذربایجان» لذت ببرید. یکی دیگر از کارهای هیجان‌انگیز در «ونیز کوچک»، سوار شدن در گاندلاس (قایق ویتنامی) و دور شدن از شهر برای دقایقی هرچند کوتاه است.

آدرس ونیز کوچک روی نقشه

۹- کاخ خوشبختی و یک سورپرایز عاشقانه

«کاخ خوشبختی» یک بنای تاریخی پنج طبقه در شهر «باکو» است که امروزه به‌عنوان کاخ ثبت ازدواج شناخته می‌شود. کاخ خوشبختی در اوایل قرن بیستم با معماری سبک نئوگوتیک ساخته شد. داستان این کاخ بسیار جالب است اما پایانی غم‌انگیز دارد. «مختاروف» از ثروتمندان آن دوره در «آذربایجان» بود که با همسر بااصالت خود «لیزا توگانوا» زندگی می‌کرد. در یکی از سفرهایشان به اروپا، لیزا مجذوب یک ساختمان گوتیک در فرانسه شد. او گفت: «خوش به حال ساکنینی که در این ساختمان زندگی می‌کنند.» «مختاروف» چیزی نگفت اما هنگام بازگشت از سفر دستور داد که دقیقا همانند آن ساختمان برای همسرش ساخته شود. ساخت‌وساز این عمارت طی نه ماه به پایان رسید و «مختاروف» بدون اطلاع «لیزا»، او را با کالسکه به محل اقامت جدیدش برد. متاسفانه طولی نکشید که زندگی عاشقانه‌ی آن‌ها در این کاخ زیبا به پایان رسید؛ با حمله‌ی بلشویک‎‌های روسی و هجوم به این کاخ، «مختاروف» ناامیدانه با تفنگ خود خودکشی کرد و این کاخ زیبا را به دست سرنوشت سپرد.

آدرس این کاخ روی نقشه

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، کشور «جمهوری آذربایجان» با الهام از تاریخ غنی خود به سمت آینده پیش می‌رود. در این شهر می‌توان در یک لحظه، غرق در تاریخی‌ترین آثار و بنای گذشته شد و در لحظه‌ای دیگر محو تماشای مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین آسمان‌خراش‌ها شد. بدون شک سفر به «آذربایجان» و البته شهر زیبای «باکو» یک تجربه منحصر‌به‌فرد و پرهیجان را برای هر شخص به ارمغان می‌آورد.

منبع:  مجله سفر و گردشگری سفرانه

حسام بازدید : 48 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 19:41 نظرات (0)

 

قیمت بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/912611.jpg

قیمت بلیط هواپیما را می توان به عنوان اساسی ترین دغدغه ی افرادی معرفی کرد که قصد سفر با هواپیما را دارند. در واقع قیمت پارامتری است که همچون زمینه های دیگر در زمینه ی خرید بلیط هواپیما نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

اگر خواستار خرید بلیط هواپیما هستید، به طور قطع شما هم مثل هر کس دیگری می خواهید با پرداخت مبالغ مناسب، بلیط مد نظر خود را تهیه کنید، مبالغی که کاملاً مقرون به صرفه و مطلوب باشند.

پیرو این موضوع لازم است بدانید قیمت ها در این زمینه از تعرفه های ثابتی برخوردار نیستند، یعنی نمی توان یک نرخ قاطعانه اعلام کرد، لذا عوامل متعدد و گوناگونی در این زمینه تاثیر گذارند.

حال برای این که در مورد قیمت بلیط هواپیما بیشتر بدانید در ادامه توضیحات جامع تری آورده ایم و از شما می خواهیم متن زیر را تا انتها بخوانید، فلذا گفتنی است علاوه بر ارائه ی اطلاعات مفید در مورد قیمت بلیط هواپیما، سعی کرده ایم با معرفی یک مرجع خرید مناسب و گفتن نکات مهم در راستای این اقدام، متقاضیان خرید بلیط هواپیما را هدایت کنیم.

 

قیمت بلیط هواپیما ناشی از چه عواملی تعیین می شود؟

https://backority.ir/images/229702.jpg

قیمت پارامتری است که به طور معمول دستخوش تغییرات مکرری می شود، تغییراتی که در حوزه ی فروش بلیط هواپیما به مراتب بیشتر و چشمگیر تر هستند. در حقیقت لازم است بدانید قیمت بلیط هواپیما ناشی از عوامل پر تعددی تعیین می شود، عواملی که در قسمت پایین سعی کرده ایم مهم ترین ها را بگوییم:

  • به عنوان اولین مورد که از جمله تاثیر گذار ترین عامل ها در تعیین قیمت بلیط هواپیما است، باید به تطابق زمان پرواز با ایام تعطیل اشاره کرد. به عبارتی ساده تر قیمت پرواز هایی که در روز هایِ تعطیلی چون اعیاد و ... انجام می شود، به مراتب گران تر از پرواز های انجام شده در روز های غیر تعطیل است‌.
  • هر روز از هفته برای قیمت گذاری بلیط هواپیما تاثیر مجزایی دارد. بنابراین روز های هفته را می توان به عنوان عامل بعدی در این راستا معرفی کرد. گفتنی است خرید و رزرو بلیط هواپیما در روز های وسط هفته چون روز های دوشنبه و سه شنبه، ارزان تر از اقدام به رزرو در روز های آخر هفته است.
  • یکی دیگر از عوامل موثر، شرکت و یا حتی ایرلاین ارائه دهنده ی بلیط است، لذا هر شرکت و ایرلاینی بنا بر شرایط و اولویت هایی که دارد از قیمت های متفاوتی برخوردار است.
  • بلیط های هواپیما به طور کلی در دو گروه مجزا تحت عنوان سیستمی و چارتر ارائه می شوند. این دو گروه از لحاظ شرایط پرواز کاملاً یکسان می باشند، اما گفتنی است قیمت های متفاوتی دارند. به این صورت که قیمت بلیط سیستمی همواره گران تر از بلیط چارتر است. غیر قابل استرداد بودن بلیط های چارتر از جمله یکی از اصلی ترین دلایل ارزان قیمت بودن آن ها می باشد.
  • و در مورد آخر لازم است به عامل بسیار مهمی اشاره کنیم که اگر فقط و فقط به این عامل توجه کنید به شما قول می دهیم به طور حتم موفق به خرید بلیطی با مناسب ترین قیمت خواهید شد. گفتتی است این عامل چیزی نیست جزء مرجع خرید و رزرو بلیط هواپیما که در حال حاضر از تعدد بالایی برخوردار است. به همین جهت در تیتر های بعدی شما را با یکی از بهترین مراجع آشنا کرده ایم، مرجعی که پس از بررسی های میدانی و سوابقی که دارد، از هر لحاظی خوب و درجه یک است.

از کجا می توان بلیط هواپیما را با قیمت مناسب خرید؟

https://backority.ir/images/123503.jpg

 

همان طور که گفتیم و می دانید برای تهیه ی بلیط هواپیما گزینه های متعددی وجود دارد، اما مسئله این جاست که بهره مندی از کدام یک از آن ها منجر به پرداخت قیمت مناسب و مقرون به صرفه تری می شود؟

امروزه رزرو بلیط هواپیما به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می پذیرد که هر کدام از آن ها ویژگی های مجزایی شامل حال شان می شود. گفتنی است روش غیر حضوری به مراتب پر مزیت تر و بهتر از روش های حضوری است و در نتیجه مستلزم پرداخت بهای کمتری هم می باشد.

از این رو توصیه می کنیم از اینترنت که تکنولوژی روز است غافل نشوید و حتماً در راستای خرید بلیط هواپیما از آن استفاده کنید. بهره مندی از این تکنولوژی به قدری مطلوب است که اگر قیمت های آن را با قیمت های فروش بلیط هواپیما به صورت حضوری مقایسه کنید، شاهد تفاوت قابل توجهی خواهید بود.

البته لازم به تاکید است بگوییم در میان ارائه کنندگان اینترنتیِ بلیط هواپیما نیز باید وب سایتی را انتخاب نمایید که دارای اعتبار تضمین شده ای باشد. از این رو می خواهیم شما را با ایران چارتر که نمونه ی تایید شده ای در میان وب سایت های فروش اینترنتی است، آشنا کنیم.

ایران چارتر کجاست؟

https://backority.ir/images/226584.jpg

ایران چارتر را می توان به جرعت به عنوان بهترین پیشنهاد برای کسانی معرفی کرد که خواهان رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین هستند. در واقع این وب سایت اینترنتی جزء اولین مراجع فروش بلیط هواپیما می باشد که سالیان سال فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کرده است.

برای دسترسی به ایران چارتر تنها کافی است از طریق دستگاهی چون تبلت، کامپیوتر و گوشی های هوشمند وارد سایت شوید. با ورود به این سایت می توانید از خدمات بی نظیر ایران چارتر بهره مند شده و با خیالی راحت اقدام به رزرو بلیط مد نظر خود نمایید.

اما اگر می خواهید با ایران چارتر و خدمات بی نظیر آن بیشتر آشنا شوید، خواندن بخش بعدی را از دست ندهید.

آشنایی با خدمات بی نظیر ایران چارتر برای رزرو بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/239205.jpg

رزرو بلیط هواپیما به صورت اینترنتی اقدام بسیار حساسی است، به طوری که به هیچ وجه نباید برای این کار به هر مرجعی اعتماد کنید. ارائه آنلاین بلیط های هواپیما به صورتی است که منجر شده افراد سوء استفاده گر با بهره مندی از بی اطلاعی متقاضیان اقدام به فروش بلیط های فیک و یا گران قیمت کنند. با این حال لازم است بگوییم ایران چارتر با توجه به فعالیت هایی که دارد، در میان ارائه کنندگان آنلاین بلیط هواپیما، کاملاً معتبر و قابل اطمینان می باشد. یعنی شما می توانید بدون نگرانی و استرس اقدام به رزرو کنید.

گفتنی است ایران چارتر علاوه بر اعتبار بالا دارای خدمات بی نظیری است که در ادامه به تعدادی از بارز ترین مورد ها اشاره کرده ایم :

  • تنوع بلیط های ایران چارتر بسیار بالا است، تا جایی که در حال حاضر با مراجع پر شماری در حال همکاری می باشد و افراد می توانند انواع و اقسام بلیط های خارجی و داخلی را به راحتی یافته و رزرو کنند.
  • ارائه ی خدمات و فروش بلیط در وب سایت ما به صورت تمام وقت انجام می گیرد و در هر لحظه ای که می خواهید قادر به رزرو بلیط مد نظر خود هستید.
  • قیمت بلیط هواپیما در ایران چارتر همواره منصفانه و بسیار مقرون به صرفه است.
  • یکی دیگر از جذاب ترین خدمات ایران چارتر مختص به کاربران دائمی آن می باشد، به نوعی که اگر از کاربر های دائمی شوید، می توانید از کد های تخفیف پر مزیتی استفاده کنید، کد هایی که با استفاده از آن ها بهای به مراتب کمتری باید بپردازید.
  • و چندین و چند مورد دیگر که همگی به خاطر جلب رضایت مطلوب تقاضا کننده ها ارائه می شوند.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

حسام بازدید : 77 دوشنبه 21 مهر 1399 زمان : 16:49 نظرات (0)

تنها سفر کردن میتواند مزایای بسیاری داشته باشد از جمله اینکه به شما کمک میکند تا استقلال بیشتری داشته باشید و خودتان را بیشتر و بهتر شناخته و به علایق خود پی ببرید .بعنوان مثال ممکن است تشخیص دهید  که عاشق آشپزی و یا کوهنوردی و یا هر نوع فعالیت مورد علاقه دیگری هستید.

دراینجا ما فهرستی متنوع از کشورهایی را تهیه کرده ایم که میتواند به شما درتصمیم گیری و انتخاب یک مقصد گردشگری امن برای سفرهای انفرادی تان کمک نماید. خواه بدنبال کشف فرهنگ های جدید و یا شرکت در یک مراسم اجتماعی باشید و یا در پی سپری نمودن لحظاتی در دامان طبیعت و …بطور قطع سفر انفرادی چیزی است که دست کم حداقل یکبار در زندگی تان تجربه نمایید.تنها سفر کردن تجربه ای متفاوت و منحصر بفرد میباشد.


از جنبه های مثبت تنها سفر کردن میتوان به افزایش اعتماد به نفس و تکیه کردن بر خود و نیز تجربه رویایی با افراد مختلف اشاره کرد .

در طی سفرتان شما با افراد مختلفی روبرو میشوید که هر کدام اخلاق و روحیات خاص خود را دارند. این برخوردها به شما کمک می‌کند تا هوش هیجانی و اجتماعی خود را در طول مدت زمان این سفر تقویت کنید. این تجربه و به تبع آن به دست آوردن این نوع از هوش و توانایی مانند ابزار قدرتمندی است که تا آخر عمر به کارتان می‌آید.

فهرستی که ارائه کردیم بر اساس آخرین آمار کشورهای امن در سال ۲۰۲۰ می باشد.از اقامت در استکهلم در سوئد تا  مکاشفه در آئین های فکری و فلسفی سامورائیان در کیوتو!

این مقاصد برای گردشگرانی که میخواهند تنها سفر کنند و بدنبال افزایش آگاهی و بینش خود در زندگی هستند بسیار ایده آل می باشد. با مجله سفر و گردشگری سفرانه همراه باشید:

۱-استکهلم ،سوئد

سفر تنها استکهلم سوئد۲-لندن،انگلستان

سفر تنها لندن۳-کیوتو،ژاپن

کیوتو سفرانه۴- بالی ،اندونزی

تنهایی به سفر رفتن۵-ملبورن،استرالیا

سفرانه ملبورن۶- نیوزلند

نیوزلند۷-آمستردام،هلند

بهترین مقاصد سفر تنهایی

در انتها شایان ذکر است که سفر تنها الزاما تنها راه برای رسیدن به یک زندگی بهتر نیست و هر فردی می‌تواند این مهارت‌ها و تجربه‌ها را در هرجای دیگری کسب کند. اما سفر تنها به گونه‌ای رشد ذهنی و احساسی هر فرد را سریع‌تر می‌کند که هیچ فعالیت یا برنامه‌ی دیگری نمی‌تواند با آن برابری کند.

سفر تنها پذیرش شما را نسبت به اتفاقات جهان پیرامون‌تان بیشتر کرده و از شما انسانی دوست‌داشتنی‌تر و پایدار خواهد ساخت. بنابراین دفعه‌ی بعد که قصد مسافرت داشتید به سفر تنها هم فکر کنید.

بدون شک تجربه‌های جدید و کشف توانایی‌هایی که پیش از این در خود سراغ نداشته‌اید شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

منبع: سفرانه

حسام بازدید : 74 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 11:57 نظرات (0)


شهر ارواح و متروکه چرنوویل

آیا تا کنون به سفر به یک شهر کاملا متروکه و خالی از سکنه فکر کرده اید؟ شاید در اولین تصور هیچ چیزی در دنیا ترسناک‌تر از شهرهای کاملاً متروکه نباشد.شهرهایی که روزی محل زندگی و تحرکات اجتماعی انسان ها بوده و الان تبدیل به مکان هایی گشته اند که به اصطلاحا به شهر ارواح مشهورند.

اگرچه بسیاری از افراد وجود اشباح و ارواح سرگردان را تخیلی و غیرواقعی میپندارند ولی واقعیت این است که اعتقاد به وجود  ارواح در میان مردمان چهارگوشه جهان وجود داشته و داستانهای بیشماری هم در پس هر رویداد مرتبط با ارواح از گذشته های دور نقل شده است. طی دهه های اخیر سفر به شهر ارواح تبدیل به یکی از سرگرمی های عاشقان ماجراجویی و هیجان شده و سفرهای ماجراجویانه جای خود را در صنعت گردشگری جهان بیش از پیش گسترده است.

اگر شما هم عاشق هیجان و ماجراجویی از نوع گردش در شهر ارواح  بوده و بدنبال برنامه ریزی برای  مقصد بعدی سفرتان به شهر ارواح هستید, با ما همراه باشید تا با 12 مقصد  معروف و مشهور از وحشتناک ترین و جذاب ترین شهر های ارواح در جهان آشنا شوید :

  1. جاده قدیمی مسیر ارواح در نیوزلند

جاده قدیمی مسیر ارواح در نیوزلند

بازدید از این منطقه دور و دست نیافتنی، نیازمند شجاعت فراوانی بوده و مناسب افراد ترسو نیست! این جاده قدیمی 85 کیلومتری، خارج از شهر در جزیره جنوبی نیوزیلند واقع شده است. مسیر ارواح از معدن متروکه «لیل» (Lyell) آغاز شده و با گذر هر چه بیشتر از بخش‌های مختلف شهرک‌ها مانند مدارس، هتل‌ها و قبرستان‌ها، وحشتناک‌تر می‌شود. این منطقه زمانی کشور معدنچیان طلا بوده که یادگارهای آن روزهایشان اکنون در طبیعت منطقه رها شده است. انتهای این مسیر خوفناک، از میان بقایای گذشتگان عبور کرده و به سمت خارج در اعماق طبیعت وحشی ادامه می‌یابد.

  1. Oradour-sur-Glane در فرانسه

شهر ارواح

بعضی مکان‌ها به دلایل خوبی خال از سکنه مانده‌اند. در سال 1944، پس از استقرار نیروهای متفقین در فرانسه، سربازان آلمانی وارد این روستا در مرکز فرانسه شدند. آن‌ها ظاهرا در انتقام از فعالیت نیروهای مقاومت محلی، مردم روستا را قتل عام کردند. پس از جنگ جهانی دوم، «چارلز دوگل» دستور داد تا بقایای سوخته این شهر به عنوان یادبودی از جنگ، دست نخورده باقی بماند. حال و هوای غم‌انگیز این شهر روی بازدیدکنندگان آن همچنان تاثیرگذار است.

  1. کراکو در ایتالیا

شهر متروکه کراکو در ایتالیا

واقع در بدبوم منطقه Basilicata سواحل جنوبی ایتالیا، شهر قرون وسطایی کراکو یک افسانه ترسناک است. در دهه 1960، گسترش بیش از حد منطقه شهری، باعث لغزش زمین‌های اطراف و خروج ساکنان آن شده بود. 1800 نفر از ساکنان این شهر در آن زمان همچنان در شرایط قرون وسطایی زندگی می‌کردند. امروزه تنها می‌توان از طریق تورهای هدایت شده دشوار، به گشت و گذار در میان سنگ‌فرش‌های محلی و خانه‌های با حس و حال خاص منطقه پرداخت. همچنین تپه‌های رسوبی خاکی این شهر ارواح نیز بسیار تماشایی است.

  1.  کولمانزکوپ(Kolmanskop) در نامیبیا

 

وحشتناک ترین شهر ارواح

در اوایل قرن بیستم، این قسمت جدا شده از «ساحل اسکلت» (Skeleton Coast) پر از آوازهایی از زمزمه‌های مداوم بود. در عرض یک شب، پس از کشف رگه معدنی الماس، به یکی از ثروتمندترین زمین‌های جهان تبدیل شد.

این شهر کوچک با ظاهری آلمانی، تا دهه 1950 مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن رها شد. بقایای ساختمان‌های اطراف، این مکان را به یکی از سایت‌های ترسناک عکاسی تبدیل کرده است. سایر ویرانه‌هایی که در این بخش از سواحل نامیبیا قرار دارند نیز در وحشتناک‌تر جلوه دادن این محل، بسیار کمک می‌کنند.

  1. ویا اپکوئن در آرژانتین

ویا اپکوئن در آرژانتین

آن چه در گذشته یک شهر آبگرم محبوب بود، ناگهان در اواسط دهه 1980 بدون هیچ اثری ناپدید شد. این شهر توسط سیل بلعیده شد و تا سال 2009 زیر آب بود. هنگامی که آب‌های شور شروع به عقب‌نشینی کردند، یادگاری‌های این شهر گمشده دوباره روی زمین ظاهر شدند. این منطقه اکنون در 540 کیلومتری جنوب غربی بوینس آیرس واقع شده که از طریق یک مسیر خشن پوشیده از درختان ترسناک، قابل دسترسی است.

  1. جزیره هاشیما در ژاپن

تنها بخشی از قلعه جزیره ارواح که به عنوان پایگاه تبه‌کاران در فیلم جیمز باند به نام Skyfall شناخته می‌شود، برای بازدید عموم آزاد است. این جزیره توسط یک سد دریایی بزرگ احاطه شده و پر از ساختمان‌های بلندمرتبه (آسمان‌خراش) است. وقتی حدود 45 سال پیش معدن بسته شد، کارگرانی که زمانی معادن زیرزمینی این جزیره را اداره می‌کردند، همگی از این جزیره خارج شدند.

در حال حاضر، بازدید کنندگان فقط می‌توانند همراه با یک تور رسمی از نزدیکی ناگازاکی در این جا قدم بزنند. با این حال شک نکنید که این کلان شهر بی‌هویت و ترسناک که زمانی که بیش از 5000 خانه داشته است، ارزش آن را دارد.

  1. Poggioreale در سیسیل

شهر متروکه

Poggioreale که در دره «بلیس» (Belice) در شمال غربی سیسیل واقع شده است، هنگام زلزله سال 1968 نابود شد. تصمیم بر این شد که به جای بازسازی خانه‌ها، شهر جدیدی در چند کیلومتری آن ساخته شود. از ویرانه‌های این شهر اغلب به عنوان صحنه‌های فیلمبرداری در فیلم‌های مربوط به جنگ جهانی دوم استفاده می‌شود.

 

 

  1. پیرامیدن سوالبار در نروژ

پیرامیدن سوالبار در نروژ

این جامعه معدنی در سال 1910 توسط سوئد تاسیس، اما، در سال 1927 به اتحاد جماهیر شوروی سابق فروخته شد. این منطقه که روزگاری با مجسمه لنین که در آنجا نصب شده بود در جهان مشهور بود ، به همراه سایر بخش‌های شهر و زیرساخت‌های آن در سال 1998 رها  و متروکه شد.

  1. پریپیات در اوکراین

پیریپیات اوکراین

 شهر پریپیات(Prypiat) پس از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل، در آوریل 1986 رها شده و به سمبل قدرتمند خطرات ذاتی استفاده از انرژی هسته‌ای تبدیل شده است. این شهر همچنین با توجه به بازدیدهای دقیق و محتاطانه، به عنوان سمبل متناقض جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شود. دولت اوکراین در تلاش است تا خطر قرارگیری بیش از حد در معرض بیماری به دلیل سطح بالای تشعشع رادیواکتیو در این منطقه را به حداقل برساند.

امروزه بعد از گذشته چند دهه، سطح مواد رادیواکتیو در این شهر پایین تر آمده است و به همین دلیل هم هست که اجازه بازدید از این شهر توسط توریستان داده شده است و تورهای زیادی در جهت بازدید از شهر چرنوبیل برگزار می شود.

تصویر ابتدای این مقاله نیز مربوط  به این شهر ارواح میباشد.

  1. گریت ویکن جورجیای جنوبی در ایالات متحده آمریکا

شهر ارواح وحشتناک

این شهرک در سال 1904 توسط یک کاپیتان دریایی نروژی به عنوان ایستگاه نگهداری و پرورش نهنگ ها برای شرکت ماهیگیری شخصی خود تاسیس شد. با این حال، در ماه دسامبر سال 1966 بسته و خالی از سکنه شد. جالب است بدانید که کلیسای این شهرک هنوز هم گاه گاهی برای مراسم ازدواج استفاده می‌شود. مردم شهرک در گذشته سینمای مخصوص به خود را داشتند که متاسفانه چند سال پیش فرو ریخت.

11.شهر ریولایت واقع در ایالت نوادا

ریولایت شهر ارواح

ریولایت یکی دیگر از شهرهای معدنی و متروکه‌ی آمریکاست. برخی ادعا می‌کنند این شهر روزگاری هزاران نفر را در خود جای داده بود اما از شمایل اکنونش نمی‌توان به این گفته اعتماد کرد. این شهر معدنی در اوایل دهه‌ی ۱۹۰۰ میلادی یکی از نقاط مورد علاقه‌ی معدنچی‌ها با خانواده‌شان بود اما در اواخر دهه‌ی ۱۹۲۰ جمعیتش به حدود صفر رسید.  فردی متمول بنام چارلز شوآب مبالغ هنگفتی را در این شهر سرمایه‌گذاری کرد به امید آنکه طلا پیدا کند و بدین‌ترتیب در این شهر یک مدرسه و بیمارستان ساخت و چند مغازه و هتل و حتی صرافی و سمفونی در آن راه انداخت. این شهر در گذشته همچنین چندباری  بعنوان لوکیشن و محل فیلم‌برداری فیلم‌های وسترن هم  بوده است.

12.شهر کَلیکو در ایالت کالیفورنیا

کلیکو شهر متروکه

این شهر معدنی در ایالت کالیفورنیای آمریکا واقع است که در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی متروکه شد اما پس از آن زمان می‌توان گفت تا حدی نیز احیا شد. شهر متروکه کلیکو با تأسیس یک کمپانی حفر معدن در سال ۱۸۸۱ پا گرفت. پس از کشف نقره در این منطقه جمعیت بسیاری به سمت آن هجوم بردند. در این شهر بیش از ۵۰۰ معدن نقره کشف شد و به همین دلیل نیز جمعیتی ۳۰۰۰ نفره را در خود جای داد اما پس از پایان منابع این معادن و همچنین سقوط قیمت نقره، ساکنان این شهر آن را رها کردند.

این شهر که پر از هتل و مغازه و کافه و رستوران بود و همچنین چندین روزنامه و مدرسه داشت در اوایل سال ۱۹۸۶ به شهر ارواح تبدیل شد. پس از آن بود که واتر نات (صاحب برند معروف ناتس بِری فارم) این شهر را خرید و آن را احیای کرد، به نحوی که امروزه شهر کلیکو یکی از آثار باستانی لقب گرفته و حتی موزه‌ای از غرب قدیم را در خود جای داده است.

منبع: چرخ فلک

حسام بازدید : 91 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 11:49 نظرات (0)

بی دلیل نیست که شهر استانبول با داشتن فرهنگ غنی، پیشنه درخشان تاریخی،چشم انداز هایی جذاب،مناظر بدیع و جاری بودن زندگی در شب های پر جنب و جوشش

 برای بسیاری از افراد تبدیل به یک مقصد برتر گردشگری شده باشد.

کلانشهری زیبا واقع شده بین دو قاره که همچون گلدانی فاخر  گلچینی از بهترین های دنیای شرق و غرب را از گذشته تاکنون در خود جای داده است.

با این وجود برخی گردشگران وقتی در فکر سفر به مقصد بعدی شان هستند استانبول شهری است که  سفر به آنجا ممکن است بطور ناخودآگاه به ذهنشان خطور نکند.

اگر شما هم یکی از این دسته افراد باشید در اینجا شش دلیل قانع کننده ذکر کرده ایم برای اینکه همین الان بلیط استانبول را برای سفر بعدی تان باید رزرو نمایید،با ما همراه باشید:

شش دلیل قانع کننده برای اینکه استانبول را بعنوان مقصد بعدی سفر انتخاب کنید

راهنمای سفر به استانبول

استانبول شهری با تاریخ پررنگ

شاید بسیاری از مردم اطلاع نداشته باشند که استانبول  در حقیقت همانند شهر رم قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال داشته  و حتی در بسیاری از ادوار تاریخی این شهر مهم تر و از منظر تاریخی تاثیر گذار تر و غنی تر از رم بوده است.  استانبول پایتخت چهار امپراطوری پرشکوه  روم,لاتین,بیزانس و عثمانیان بوده است.

در حال حاضر بقایا و ویرانه های هر کدام از این امپراطوری های باستانی قابل مشاهده بوده و کاوش ها در این زمینه هنوز هم ادامه دارد.

سفرنامه

استانبول شهری با پیشینه ای مملو از تنوع های فرهنگی است

واقع شدن این شهر بین دو قاره آسیا و اروپا منجربه تلاقی فرهنگی و جغرافیایی جهان غرب و شرق شده و موقعیت مکانی منحصر بفرد استانبول همراه با پیشینه تاریخی طولانی و درخشان ، نگین آناتولی را تبدیل به شهری نموده که گلچینی از فرهنگ های متنوع از دیرباز تا حال حاضر را در خود فراهم آورده است.

در حقیقت مشاهده  ساختمانهایی مدرن در کنار بناهایی قدیمی و باستانی در استانبول نکته عجیبی نبوده و حتی مساجد و کلیساها و کنیسه ها زیادی بعنوان جاذبه های معمول و شناخته شده این شهر وجود دارند که این امر در کشورهایی که اکثریت جمعیت آنها را مسلمانان تشکیل میدهند خود نکته ای قابل توجه و حائز اهمیت محسوب میگردد.دلیل سفر به ترکیه

استانبول بهشت عاشقان معماری باستانی است

بقایای چهار امپراتوری حاکم بر استانبول تا به امروز در دسترس ومصون از تخریب مانده است  . استانبول شهری است که میراث فرهنگی خود را به خوبی حفظ کرده است. از نقاط مشهور دیدنی میتوان به مسجد آبی یا همان سلطان احمد،ایاصوفیه،کاخ توپکاپی،کاخ دولماباغچه،بازار بزرگ و بازار ادویه اشاره کرد. همچنین از دیگر آثار تاثیرگذار این شهر میتوان به آب انبار و سیستم آب شهری باستانی استانبول (آب انبار باسیلیجا)، مسجد سلمیانیه و برج گالاتا اشاره نمود.

سفر به استانبول

 استانبول شهری با غذاهای خوشمزه و زندگی پرجنب و جوش شبانه

 همانند بسیاری از کلانشهر های جهانی  زندگی در  بزرگترین شهر ترکیه در شب ها هم جریان داشته و به لطف موقعیت مکانی منحصر بفردش شبها میتوان مناظری خارق العاده و رویایی از این شهر زنده و پر جنب و جوش را به تماشا نشست.

بازار غذا و خوراکی ها هم به همان اندازه پر رونق بوده و به مدد وجود تنوع بینظیرش حتی برای  دارندگان بدترین و سختگیر ترین ذائقه ها هم راضی  کننده است.اگر علاقه ای به حضور در رستوران های شلوغ هم  نداشته باشید کافه های بیشماری هستند که میتوانید با دوستان یا اعضای خانواده از آنها استفاده کنید.

استانبول بهشت خریداران است

 چه بدنبال خرید یک کالای لوکس باشید و چه در پی شکار و خرید اجناس با قیمت مناسب مطمئن باشید که در این شهر نا امید نخواهید شد.در بسیاری از مراکز خرید مدرن استانبول  بهترین محصولات آسیا و اروپا و سایر نقاط جهان  براحتی در دسترس  هستند.

اگر به مناطق کمتر توریستی شهر بروید میتوانید صنایع دستی و  محصولات زیبا ساخته شده توسط  صنعتگران محلی را بیابید و اگر بدنبال یک خرید اساسی و جانانه  هستید باید به بازار بزرگ یا گرند بازار سر بزنید.

سفرنامه استانبول

استانبول بهترین پس زمینه ها  را برای گرفتن عکسهایی همچون کارت پستال دارد

در استانبول هرگز کمبودی در خصوص نداشتن مناظر و نماهای خیره کننده و رنگارنگ  برای عکاسی نخواهید داشت!

هیچ چیز نمیتواند عاشقانه تر از قایق سواری  به هنگام غروب در میان آب های تنگه بسفر باشد  زمانیکه شهر مبدل به  یک تابلو نقاشی زیبا  با رنگها و سایه هایی از زندگی واقعی  شده است.

توصیه میکنیم برای تماشایی نمایی رمانتیک و ۳۶۰ درجه از شهر استانبول که زمانی به عنوان مسند قدرتمند ترین امپراتوری های جهان بوده به برج زیبای گالاتا رفته و از آنجا به تماشای شهر بپردازید.

ترجمه اختصاصی: سایت سفرنامه – نویسنده:  Brendelyn Balaga

منبع: www.travezl.com

حسام بازدید : 61 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 11:39 نظرات (0)

منطقه گده بای(Gedebey) یا گادابای با مرکزیت شهری به همین نام در جمهوری آذربایجان یکی از مناطقی است که به دلیل طبیعت زیبا ، اسرار آمیز و آب های معدنی اش شهرت بسیاری دارد ؛  منطقه ای با قدمتی دیرین که در آنجا با مراحل مختلف  و دوران های شکل گیری تاریخ حیات روبرو  هستیم .

علا وه بر آن ، این منطقه به دلیل داشتن ذخایر طلا ،و معادن غنی  کبالت و مس معروف است. و دقیقا بخاطر این منابع غنی طبیعی بود که پای شرکت معروف آلمانی زیمنس در 150 سال پبش به این منطقه باز شده و داستان دهشتناک پل خونین رقم خورده است.

شرکت زیمنس  با مدیریت برادران زیمنس کارخانه استحصال مس را در گادابای که طی سالهای قبل توسط کارآفرینان محلی احداث شده بود ، خریداری و بازسازی نمود ، بطوریکه بین سالهای 1865 تا 1920 در این معدن مقادیر زیادی طلا ، نقره و کبالت استحصال و  تولید شده است.

در حال حاضر نیز هنوز  برخی ساختمان ها و بناهای تاریخی به نام برادران زیمنس در منطقه گادابای را میتوان مشاهده نمود. پل های ساخته شده توسط شرکت زیمنس  در زمره مواردی هستند که تا به امروز به حیات خود ادامه داده و شکوه و عظمت متمایز خود را به رخ امروزیان می کشند.

از پل خونین آذربایجان چه می دانید؟

پل خونین آذربایجان

به منظور افزایش تولید و تسهیل حمل و نقل مواد اولیه ، در سال 1879 برای اولین بار در قفقاز ، راه آهن 28 کیلومتری گادابای – گاراکند  توسط برادران زیمنس به بهره برداری رسید.

در این بین چندین دهنه پل های سنگی روی زمین های کوهستانی  منطقه احداث گردید. خط آهنی که برای حمل و نقل محصولات معدنی و کارگران معدن با چهار لوکوموتیو و 33 واگن از دل کوه ها و دره های منطقه میگذشت .

خیلی زود تعداد پل ها به هفت دهنه رسید بعضی از پل ها فروریخته و بعضی از آنها هنوز هم مثل 100 سال پیش کماکان پابرجا هستند. هرچند در بین پل های بازمانده هم، فرسودگی و فروریختگی های جزئی مشاهده میشود. معروف ترین این پل ها توسط ساکنان منطقه به “پل خونین” یا به زبان آذربایجانی “قانلی کوپرو”(Qanli köprü) خوانده شد.

پل خونین در جمهوری آذربایجان

اما دلیل انتخاب این نام بخاطر وقوع یک حادثه غم انگیز بوده است.

بر اساس آنچه که ساکنان روستای چالبورون که در نزدیکی این پل در حال کار در مزارع خود بودند ، به خبرنگار منطقه ای اسپوتنیک جمهوری آذربایجان اعلام داشتند واگن حامل کارگران  معدن که در راه رفتن به سرکار بودند بر روی این پل واژگون شده و در نتیجه همه کارگران قطار جان خود را از دست دادند. از آن روز این پل به عنوان “پل خونین” خوانده شده است. حادثه ای که یکی از وحشتناک ترین رویدادهای تاریخ  این منطقه را رقم زده است.

در مهندسی و ساخت این پل  آن از سنگ و قوس  های هندسی استفاده شده ، نمونه ای بی نظیر از معماری وقت میباشد. اگرچه این بنای تاریخی هر از گاهی در معرض  آسیب های انسانی و طبیعی قرار دارد ، اما همچنان شکوه و عظمت خود را حفظ کرده است.

پل خونین در گدابای جمهوری آذربایجان

(پل خونین در جمهوری آذربایجان)

 

پل خونین در گدابای جمهوری آذربایجان

منبع:چرخ فلک

حسام بازدید : 62 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 11:30 نظرات (0)

فرایند خرید بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/1801510.jpg

آیا به دنبال خرید بلیط هواپیما هستید و می خواهید بهترین اقدام ممکن را در این راستا انجام دهید؟ اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید اما دچار سردرگمی شده اید و نمی دانید چه اقدامی در این راستا بهتر است، پیشنهاد می کنیم همراهی با ما را در این متن به هیچ عنوان از دست ندهید، لذا در ادامه نکات و اطلاعات بسیار مفید و مثمر ثمری برای تقاضا کننده های بلیط هواپیما ارائه داده ایم؛ نکات و اطلاعاتی که به طور حتم با خواندن آن ها قادر به بهترین تصمیم گیری شده و از سردرگمی در می آیید.

در حقیقت فرایند خرید بلیط هواپیما به گونه ای است که به هیچ وجه نباید آن را سرسری بگیرید و سهل انگارانه اقدام کنید، چرا که امروزه نه تنها این فرایند به روش های مختلفی اجرا می شود بلکه اگر اطلاعات مطلوبی در این زمینه داشته باشید می توانید از طریق بهترین روش های روز، مطلوب ترین اقداماتی را که مزیت های بیشتری دارند، انجام دهید. از این رو لازم به ذکر است اولین و اساسی ترین گامی که هر تقاضا کننده ای می بایست بردارد، کسب اطلاعات بیشتر و گسترش دانش خود درباره ی بلیط های هواپیمایی از جهات و زوایای مختلف است.

با توجه به اهمیت و تاثیر بالای کسب اطلاعات برای خرید بلیط هواپیما ما نیز سعی کرده ایم، این فرایند را کنکاش کرده و توضیحات مفصلی برای کمک به متقاضیان ارائه دهیم؛ توضیحاتی که بدون شک دانستن آن ها به درد تان خواهد خورد.

گفتنی است حین خواندن ادامه ی مطلب درباره ی موضوعاتی چون روش های نوین خرید بلیط هواپیما و آشنایی با آن ها، انواع مختلف بلیط های هواپیمایی، مزایا و ویژگی های بلیط های چارتر، نحوه ی خرید بلیط ارزان تر و در نهایت در رابطه با ایران چارتر یکی از بهترین مراجع خرید بلیط اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد؛ اطلاعاتی که که خواندن و دانستن آن ها برای هر تقاضا کننده ای لازم است.

روش های نوین خرید بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/5231611.jpg

وقتی حرف از خرید بلیط به میان می آید اولین راهی که به ذهن همه خطور می کند، مراجعه ی حضوری به مرجع فروش است، مرجع فروشی که در مورد بلیط های هواپیما همان آژانس های هواپیمایی و نمایندگی های آن ها می باشد؛ اما آیا این روش تنها راهکار ست و متقاضیان خرید چاره ای جزء انتخاب آن ندارند؟

در پاسخ به این پرسش لازم است اشاره کنیم دنیا همواره در حال پیشرفت است، پیشرفت هایی که منجر شده اکثر فرایند ها دیگر همانند قبل نباشند و از قالب سنتی خود خارج شوند، به طوری که اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید شاهد تغییرات چشمگیری خواهید شد؛ تغییراتی که در چند دهه ی اخیر به وجود آمده اند و در زمان های قدیم اثری از آن ها نبود. فرایند خرید بلیط هواپیما نیز از این قائده جا نمانده و دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است، به صورتی که دیگر تنها راه چاره برای انجام این خرید مراجعه ی حضوری به آژانس ها و مراکز فروش نیست.

بنابراین در پاسخ به سوال مذکور لازم است بگوییم در حال حاضر تقاضا کننده های بلیط های هواپیما می توانند غیر از روش های حضوری از طریق روش های نوین روز نیز به خرید بپردازند. در واقع روش های نوین برای انجام این فرایند، متد ها و راهکار هایی هستند که تقاضا کننده بدون حضور فیزیکی در محل فروش، از طریق دسترسی به اینترنت و مراجعه به درگاه های فروش، به صورت غیر حضوری خرید خود را انجام دهد. به بیانی ساده تر شما می توانید از طریق اینترنت، انواع بلیط با هر مقصدی را تهیه کنید.

البته توجه داشته باشید انتخاب مرجع فروش آنلاین خرید بلیط و مراحل انجام آن مسائلی هستند که باید یک سری نکات را در رابطه با آن ها بدانید، نکاتی که سعی کرده ایم در ادامه ی این متن مهم ترین مورد ها را بیاوریم. پس اگر می خواهید با روش های نوین خرید بلیط هواپیما بیشتر آشنا شوید و اقدامی آگاهانه داشته باشید، به خواندن باقی مطلب ادامه دهید.

 خرید آنلاین بلیط هواپیما و مزیت های آن

https://backority.ir/images/398538.jpg

خرید آنلاین بلیط هواپیما این روز ها سر و صدای زیادی ایجاد کرده است، به گونه ای امروزه اکثر تقاضا کننده ها از طریق این روش اقدام کرده و به خرید می پردازند؛ فلذا با انتخاب درگاه های خرید آنلاین می توانید از مزیت های غیر قابل انکاری چون موارد زیر بهره مند شوید:

  • همان طور که می دانید خرید حضوری مستلزم صرف وقت قابل توجهی برای رجوع به مرکز فروش بلیط و گذراندن مراحل خرید به جهت صدور برگه ی بلیط می باشد؛ در حالی که در خرید آنلاین، صرف زمان برای انجام همان کار ها به مراتب کمتر است. به طوری که با انتخاب روش های نوین می توانید به میزان قابل توجهی در وقت خود صرفه جویی کنید.
  • از مزیت های دیگری که لازم است بدانید راحتی مراحل خرید آنلاین نسبت به خرید حضوری است. البته میزان این راحتی به مرجعی که برای ثبت خرید آنلاین انتخاب کرده اید نیز بستگی دارد. گفتنی است ایران چارتر از جمله بهترین مراجع در این زمینه می باشد و علاوه بر راحتی مراحل خرید، ویژگی ها و مزیت های فراوان دیگری هم شامل حال خریداران خود می کند. ناگفته نماند در تیتر های بعدی توضیحات بیشتری درباره ی ایران چارتر و خدمات مختلف آن ارائه داده ایم.
  • حذف هزینه های رفت و آمد برای خرید حضوری مزیت دیگری است که می توانید در این روش از آن بهره مند شوید.
  • درگاه های آنلاین فروش از آن جا که بر پایه سیستم هستند، در هر لحظه و هر ساعت از شبانه روز آماده به ارائه ی خدمات می باشند، به نوعی که تفاوتی ندارد متقاضی کجاست و یا در چه ساعتی اقدام به خرید می کند.
  • کنسلی و استرداد بلیط مسئله ای می باشد که ممکن است هر کسی به دلایل مختلفی سراغش رود و قصد کنسل کردن بلیط خریداری شده ی خود را داشته باشد. در روش های حضوری این کار همواره ملزم به صرف وقت و انرژی زیادی است، در حالی که اگر به طور آنلاین اقدام کنید نه تنها ذخیره زمانی بیشتری خواهید داشت بلکه مبلغ مرجوعی را به مراتب سریع تر از اقدام حضوری دریافت خواهید کرد.
  • تنوع خرید بلیط، به ویژه بلیط های چارتری در این روش بسیار بالا تر از روش های حضوری است و متقاضیان حق انتخاب بیشتری دارند.
  • با مراجعه به بستر های فروش آنلاین بلیط هواپیما می توانید شرایط مختلف انواع بلیط ها اعم از ساعت پرواز، نوع پرواز، قیمت خرید و میزان ظرفیت موجود را به راحتی بررسی کنید.
  • و موارد دیگری از این دست.
حسام بازدید : 214 یکشنبه 08 تیر 1399 زمان : 22:12 نظرات (0)

آنچه از همان ابتدای تور اصفهان جلب ‌توجه نموده و مانند شاخص خودنمایی می‌کند وجود تمامی فناوری‌های روزی است که ملزوم زندگی کنونی می‌باشد و هنگام سفر آنها را میشود مشاهده کرد. از طرفی هم جالب است که هنوز بافت و فرهنگ سنتی این شهر دست ‌نخورده باقی‌ مانده و مردمان آن با غیرت و تعصب خاصی مایل‌اند آن را نسل به نسل حفظ نمایند.

 همین تضاد است که توانسته تور اصفهان این شهر را به چنین رتبۀ بالایی در محبوبیت برساند و نظر تمامی گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جلب کند. در خیابان‌های این شهر که قدم بزنید خدمات و مکان‌های تفریحی فراوان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ولی در حین گفتگو و معاشرت با مردمان آن خواهید فهمید آنچه از لهجه، سبک زندگی، اعتقادات و… برای آن‌ها باقی ‌مانده همان اصالت مندی گذشته را در تار و پود خود دارد.

تجربه تور سفر به اصفهان به معنای حضور در بزرگ ‌ترین شهر دنیا است و نقش‌ جهانش چه خوب بدین نام شناخته می‌شود زیرا هنوز هم به‌عنوان بزرگ‌ترین میدان شهری در جهان صاحب رتبه برتر است و جهانی را مات و مبهوت شکوه خود نموده است. به هر گوشه این شهر که گذر کنید گذشته مانند شاهکاری بی‌بدیل که حوادث نتوانسته بر آن خدشه‌ای وارد کند خودنمایی می‌کند.

تور اصفهان و گشت و گذار در جاهای دیدنی اصفهان

دیدنیهای اصفهان و گذر از تاریخ نصف جهان

 فرقی نمی‌کند هوس عبور از بلوارهای درخت ‌کاری شده آن را در سردارید یا عبور از روی پل‌های طویل با معماری‌های اعجاب ‌انگیزشان را، یا مساجد آن با طاق‌ها و ایوان‌های قدیمی و در صد ناز خفته، شاید هم گم‌شدن در میان عمارت ها و کاخ‌های آن مطلوب شما باشد به ‌هرحال هر گوشه‌ای انگار با شما همراه شده و سخن برای گفتن بسیار دارد.

قبل از قدم زدن در این شهر تاریخی وبلاگ دیدنیهای اصفهان را بخوانی بهتر متوجه میشوی که ، سی ‌و سه ‌پل با همان جذبۀ همیشگی روح را به تسخیر خود می‌کشد و منارجنبان این اعجوبه معماری در کنار بناها و نمادهای اسلامی چه زیبا خلاقیت و نبوغ ایرانیان را به نمایش می‌گذارد. مسجد شیخ لطف اله در کنار ساختمان عالی قاپو که دور تا دور میدان نقش جهان جای گرفتند هم از دیگر جاذبه های اصفهان است. اهل تاریخ کهن ایران هم که باشی آتشکده اصفهان برای شما خودنمایی میکند و کلیسای وانک شما را برای دیدار از زیباییهای معماریش دعوت میکند.

اگرچه هر فرد با قدم زدن در این شهر می‌تواند از جاذبه‌های که به ‌وفور یافت می‌شوند به‌ صورت شخصی لذت ببرد اما وجود یک لیدر با تجربه راهنمایی شایان‌ ذکری را شامل حال گردشگران می‌کند از این ‌رو آژانس فارا گشت کورش کبیر با ارائه لیدر های با تجربه در تمامی تورهای خود و گشت شهری رایگان معنای کلی سفرهای شخصی را دگرگون کرده و با امکانات و بالا بردن خدمات متنوع خود دیگر لذت سفرهای شخصی را تا حد زیادی کاسته و با ارائه تورهای مختلف خود دور ماندن از تمامی نگرانی‌های ریزودرشت را به ارمغان آورده است.

گردشگری متفاوت اصفهان

اگر هم که حال هوای شما کمی متفاوت ‌تر است و از کویر لذتی وافرتر نصیبتان می‌شود تا از حضور در کوه، جنگل و باغ، سفر اصفهان شما را با کویر وزنۀ خود غافلگیر کرده. زیرا با یک سایت بزرگ کویری از تمامی مشتاقان استقبال نموده و با انواع تفریحاتی چون موتورسواری چهارچرخ، کویر نوردی با ماشین‌های آفرود، باگی سواری، زیپ لاین و کلی تفریحات دیگر شما را در میان انبوهی از شن‌های طلایی در فضایی زیبا و روح ‌نواز محصور می‌کند.

 اگر هم جزء افرادی هستید که به جانورشناسی علاقه دارید تنوع جانوری در این منطقه با انواعی چون شغال، خرگوش، شاهین، مار افعی شاخ‌دار و… شما را مجذوب نموده و وجود اقامتگاه‌های بوم گردی خیال شما را از بابت محل استراحتی ویژه، آسوده و راحت می‌کند.

تور اصفهان و گشت و گذار در جاهای دیدنی اصفهان

تور اصفهان چه چیزهایی دارد

هر مسافرتی از قصد سفر و بعد انتخاب شهر دلخواه شروع میشود و با رزرو بلیط و هتل و خدمات جانبی ادامه پیدا میکند. برای اصفهان گردی لازم است که شما بلیط هواپیما اصفهان برای سفرهای هوایی و بلیط اتوبوس و یا قطار اصفهان برای سفرهای زمینی را رزرو کنی.

در کنار آن برای محل اقامت که تشکیل میشه از بهترین هتل های اصفهان جستجویی کنی و طبق سلیقت یکی از آنها را رزرو کنی. بعد از همه اینها باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشی تا اکثریت جاهای دیدنی و مهم اصفهان را بگردی. هزینه های جانبی ترانسفر رفت و برگشت از فرودگاه، راه آهن و یا ترمینال هم اضافه میشود.

همه اینها باید با تخفیف ویژه و ارزان انجام شود تا صرف شما بصرفه و اقتصادی شود. بنابراین پیشنهاد میکنم که برای تور اصفهان به سایت فارا گشت (faragasht.com) مراجعه کنید در این سایت انواع و اقسام تورهای اصفهان و اقامت در هتلهای از سه ستاره تا پنج ستاره معروف اصفهان برنامه ریزی شده. دو روز گشت از جاهای دیدنی هم همراه با لیدر هدیه این آژانس به مسافران است تا بتوانند اکثر اماکن دیدنی اصفهان را در این تور ببینند. شما از تهران و یا از هر شهر دیگری که باشید مثل مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، کیش، قشم، کردستان و سنندج، کرمان و یا شهرهای شمالی هیچ فرقی نمیکند برای همه شما برنامه تور اصفهان گردی با بالاترین کیفیت و ارزانترین قیمت اجرا میشود.

 کارشناسان آژانس مسافرتی فارا گشت کورش کبیر همیشه آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان در مورد سفر و مسافرت هستند تا گرد لذتی فراوان را بر ثانیه ‌های سفر اصفهان شما بپاشند.

منبع: سفرنامه

حسام بازدید : 273 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 زمان : 20:31 نظرات (0)

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌شده است. این استان ازجمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و ازلحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

استان کرمان از بزرگترین استان های کشور با جاذبه های تفریحی، تاریخی، گردشگری و مذهبی بسیار می باشد که نه تنها به دلیل وجود این جاذبه ها بلکه به خاطر داشتن صنایع بزرگ و با اهمیت و همچنین داشتن محصولات کشاورزی که مایحتاج سایر استان ها را تامین می کنند و به خارج از مرزها نیز صادر می شود، از استان های با اهمیت کشور به شمار می آید.

علاوه بر دیدنی های بسیار زیاد و جاذبه های تاریخی و طبیعی زیبا و منحصر به فرد در کرمان که نشان از اهمیت این شهر دارد، کرمان غذاها و خوراکی های بسیار لذیذ و مخصوص خود را دارد. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با بهترین شیرینی های سنتی و خوراکی های محلی کرمان آشنا شوید. همچنین برای آشنایی با غذاهای محلی معروف کرمان می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

کلمپه

کلمپه یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی های کرمان محسوب می‌شود که در بین گردشگران بسیار پرطرفدار است. این شیرینی در واقع کلوچه‌ای سنتی محسوب می‌شود که درون آن را با ترکیبی از خرما و گردوی چرخ شده پر می‌کند. هل، گلاب و دارچین از طعم‌دهنده‌های اصلی این شیرینی سنتی به شمار می‌روند و از پسته و کنجد نیز برای تزئین آن استفاده می‌شود. کلمپه را می‌توانید در طعم‌های زعفرانی و ساده و یا با روغن حیوانی در جای‌جای کرمان پیدا کنید.

شیرینی های سنتی کرمان

قطاب

قطاب یکی از خوش مزه ترین و اصیل ترین شیرینی های ایرانی هاست که بادامی است در پخت این شیرینی از خاکه قند و بادام استفاده می شود و انواع مختلفی دارد. نوع یزدی آن هم بسیار معروف است در سفر به کرمان مسلما باید نوع کرمانی آن را به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های کرمان خریداری کنید. نوع کرمانی این شیرینی، پسته ای یا گردویی است و در لایه ی بیرونی آن هم از خاکه قند برای تزیین استفاده می شود جالب است بدانید این شیرینی قدمت طولانی ای دارد و قدمت پخت آن به دوران هخامنشیان برمی گردد.

کماچ سهن

یکی دیگر از شیرینی‌های سنتی کرمان کماچ سهن نام دارد که در تهیه خمیر آن از جوانه گندم استفاده می‌کنند و به خاطر استفاده از ادویه‌های مخصوص و گیاهان معطر دارویی، طعم منحصر به فردی دارد. مدت ماندگاری این شیرینی بالاست و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به کرمان کماچ سهن بخرید و به عنوان سوغاتی خوشمزه به همراه خود ببرید.

شیرینی های سنتی کرمان

قاووت

شاید بتوان قاووت یا به لهجه کرمانی‌ها “قووتو” را معروف‌ترین سوغات و خوراکی کرمان دانست. این خوراکی خوشمزه و مقوی، به صورت پودر است و برای تهیه آن سیاه‌دانه، خشخاش، دارچین، گیاهان دارویی، ادویه‌های معطر، بذر برخی گیاهان، هل، شکر، انواع مغزها مانند پسته، بادام، فندق و غیره را آسیاب می‌کنند. این معجون همچنین به عنوان داروی انرژی‌بخش و تقویت‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود. قاووت پای ثابت پذیرایی در خانه‌های کرمانی‌هاست. این شیرینی را می توان به صورت پودری و یا در شیر و یا آب حل کرد.

سوهان زرند

از دیگر خوراکی‌هایی که در کرمان می‌توانید پیدا کنید، سوهان زرند است که همان‌طور که از نامش پیداست در شهر زرند تهیه می‌شود اما می‌توانید نمونه‌هایی از آن‌ها را در کرمان هم پیدا کنید. این سوهان بسیار لطیف‌تر و نازک‌تر از سوهان قم است و از جوانه گندم در مواد تشکیل‌دهنده آن استفاده می‌شود.

شیرینی های سنتی کرمان

حلوای پسته

پسته یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی کرمان است و در انواع خوراکی‌ها و شیرینی‌های این شهر نقش پررنگی دارد. حلوای پسته یکی از همین خوراکی‌هاست که با ترکیبی از پودر پسته، آرد، کره، پودر قند، زعفران، گلاب و هل تهیه می‌شود.

فالوده کرمانی

علاوه بر شیراز و یزد، کرمان هم فالوده مخصوص به خودش را دارد که با فالوده شیرازی تفاوت دارد، فالوده شیرازی رشته‌رشته است و درون خود شکر دارد اما فالوده کرمانی تکه‌تکه است و زیر آن شربت می‌ریزند و سپس فالوده و آب که هنگام خوردن می‌بایست آن‌ها را با هم مخلوط کنیم. نوع کرمانی فالوده که به آن پالوده هم می گویند با نوع شیرازی اش متفاوتی است و در نوع کرمانی آن از عرق نعنا و عرق بیدمشک هم به عنوان چاشنی استفاده می شود و برای تزیین آن از تخم شربتی استفاده می شود.

شیرینی های سنتی کرمان

نان پر

این شیرینی خوشمزه یکی از شیرینی‌های اصیل و قدیمی کرمان محسوب می‌شود و در گذشته بانوان کرمانی با ابزاری که در اختیار داشتند طرح و نقشی بر روی آن ایجاد می‌کردند. پر هم یکی از وسایلی بود که با قسمت محکم آن روی شیرینی ها نقش می‌انداختند و به همین دلیل این شیرینی به نان پر معروف شده است.

برشتو

شاید نام برشتو قبلا به گوشتان خورده باشد. این شیرینی معمولا فرم لوزی شکل دارد و با ترکیب آرد سرخ‌شده در روغن، پودر هل، آرد نخودچی و شکر یا خرما تهیه می‌گردد.

شیرینی های سنتی کرمان

حسام بازدید : 201 یکشنبه 24 فروردین 1399 زمان : 13:31 نظرات (0)
با خدمات جانبی که در طول پرواز میتوانید استفاده نمایید بیشتر آشنا شوید
 

بسیاری از مسافران فکر میکنند که درخواست خدمات اضافی به هنگام سفر با هواپیما و در طول سفر غیر ممکن است زیرا آنها هزینه این خدمات را به هنگام تهیه و خرید بلیط پرداخت نکرده اند.

در حالیکه مسافران در طول پرواز  برای راحتی بیشتر خودشان و برخورداری از یک سفر لذت بخش قادر به درخواست  سرویسهای خاص و بیشتری از مهمانداران هستند.

یکی از مهمانداران  اعتراف کرده  که اصلی ترین و کلیدی ترین عامل  برای مسافران برای درخواست خدمات اضافی و اجابت ان از سوی مهمانداران  در نحوه درخواست مسافران نهفنه است ! بله درست  حدس زدید, یعنی این درخواست میبایست با رعایت ادب وبا ملایمت صورت پذیرد!

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی میرور برخی خدماتی که میتوانید در طول پرواز ازآنها بهره مند شوید بشرح زیر میباشند:

 

۱- درخواست سرویس های مربوط به مسافران فرست کلاس

مسافران میتوانند در صورت درخواست مودبانه از مهمانداران از یک وعده غذای اضافی مسافران فرست کلاس  و یا  یک فنجان کاپوچینو اضافی بهرمند شوند.

۲-امکانات رفاهی جانبی

هواپیماها معمولا مجهز به طیف وسیعی از امکانات رفاهی ریز و خرد هستند که مخصوصا در پروازهای طولانی برای استراحت و خواب مسافران بسیار کارا و  بدردبخور هستند امکاناتی مثل چشم بند خواب,گوشی هدفون, جوراب و دمپایی و…بنابرین شما خیلی راحت و بدون خجالت میتوانید هر یک از این موارد را درخواست نمایید.

 ۳- وعده های غذایی اضافی

در طول سفرهای طولانی مدت مسافران ممکن است چند ساعت بعد از دریافت اولین وعده غذایی احساس گرسنگی نمایند  بنابرین خیلی راحت میتوانید بسته به نوع شرکت هواپیمایی درخواست غذای اضافی کرده و یا سفارش دهید.

۴-بازدید از کابین خلبان

برخی از شرکتهای هواپیمایی معمولا قبل از تیک آف  و شروع پرواز  فرصتی را برای  بازدید از کابین خلبان در اختیار مسافران پرواز قرار میدهند .اگر شما  عشق خلبانی دارید  و یا عاشق کنجکاوی در اینجور مسائل هستید میتوانید قبل از پرواز از امکان بازدید از کابین خلبان از مهمانداران سوال کنید.

۵-کمک های اولیه

کلیه هواپیماهای مسافربری بطور معمولاز امکانات کامل کمکهای اولیه و اظطراری برخوردار هستند .بنابرین در صورت بروز هرگونه ناراحتی یا احساس ناخوشایند حتما از مهمانداران  درخواست کمک نمایید.

منبع: مجله سفر و گردشگری سفرانه

حسام بازدید : 167 یکشنبه 24 فروردین 1399 زمان : 13:26 نظرات (0)
  • به علت گرمای زیاد هند در فصل تابستان، بهتر است سفرتان را از ماه ژانویه تا مارس انجام دهید. چنانچه مجبور شدید در فصل های گرم سال سفر کنید می بایست مصرف آب را سه برابر بالا ببرید.
  • نکات پیش از سفر به هند

  • به غیر از ترانسفر رفت و برگشت هتل تا فروردگاه، برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از دوچرخه های عمومی استفاده کنید.

    نکات پیش از سفر به هند

  • به جز جاهایی که اجازه عکسبرداری دارند در برخی نقاط بدون داشتن مجوز و در برخی دیگر بدون اجازه از افراد محلی نمی توانید عکاسی کنید و به راحتی می توانند از شما شکایت کرده و دردسر بزرگی برایتان ایجاد کنند.

    نکات پیش از سفر به هند

  • اگر با اتوبوس های عمومی در جاهای مختلف شهر جابجا می شوید ممکن است هر لحظه گونه ای از حیوانات در کنار اتوبوس شما قرار بگیرد بنابرین سعی کنید تا آنجا که امکان دارد کنار پنجره ننشینید زیرا اگر گاوی سرش را از شیشه اتوبوس داخل بیاورد شما حق هیچ گونه واکنشی ندارید زیرا به دلیل قداستی که گاو در نزد هندیان دارد به احتمال خیلی زیاد مورد خطاب و اعتراض مردم قرار خواهید گرفت.

    نکات پیش از سفر به هند

نکات پیش از سفر به هند

  • اگر به موزیک های هندی علاقه ندارید حتما در اتوبوس یا مترو با خودتان هندزفری داشته باشید زیرا هر لحظه ممکن است یک نفر در اتوبوس یا مترو با گوشی همراه خود موزیک هندی پخش کند!

    نکات پیش از سفر به هند

  • میمون ها در سطح شهر آزادند و ممکن است در طول روز بارها و بارها با آن ها روبرو شوید. پس مراقب باشید با این میمون ها درگیر نشوید. اگر مجبور شدید از خودتان دفاع کنید و در این حین به شما آسیب رسید، محل آسیب را در صورت زخم شدن حتما و سریعا ضدعفونی کنید چون میمون ها ناقل بیماری های زیادی هستند. مراقب تلفن همراه و کیفتان هم باشید زیرا میمون ها از سر کنجکاوی و شیطنت ممکن است باعث دردسرتان شده و حتی طعم خوش سفر را برایتان تلخ کنند.

    نکات پیش از سفر به هند

  • اگر نسبت به ادیویه جات حساسیت دارید حتما در انتخاب غذاهای خود دقت کنید و یا از کارمندان رستوران توضیح بخواهید که غذایی که مد نظرتان است چقدر تند یا ادویه دارد.

نکات پیش از سفر به هند

  • نکات پیش از سفر به هند
  • لباس های خنک و راحت با خود ببرید.

نکات پیش از سفر به هند

  • از کیف پول و موبایل خود خیلی با دقت محافظت کنید.

نکات پیش از سفر به هند

  •  از آنجایی که قطار های بمبئی خیلی شلوغ و پر از جمعیت است تا آنجایی که امکان دارد از صندلی های درجه یک (First Class) بلیط بگیرید و در ساعات پیک از ترن ها استفاده نکنید.

نکات پیش از سفر به هند

نکات پیش از سفر به هند

  • قبل از اینکه سوار تاکسی بشوید از روی نقشه مقصد دقیق خود را به راننده نشان دهید و مبلغ نهایی را بپرسید چون در غیر این صورت ممکن است از شما هزینه های اضافی بگیرند.

نکات پیش از سفر به هند

  • مواظب بهداشت غذاهای خیابانی باشید و سعی کنید از راهنمای خود کمک بگیرید و بهترین مکان تهیه غذاهای خیابانی رو برای میل کردن غذا استفاده کنید.غذاهای خیابانی همان قدر که وسوسه انگیزند می توانند پر از میکروب و آلودگی هم باشند.

نکات پیش از سفر به هند

  • اگر در تابستان سفر می کنید تا جایی که می توانید آب معدنی بنوشید.

نکات پیش از سفر به هند

  • و یک نکته ی جالب ، مردم هند عاشق سلفی گرفتن با توریست ها هستندو اگر برایتان مشکلی ندارد برای برقرای ارتباط بهتر از این درخواست هندی ها نترسید و می توانید با گرفتن سلفی خاطرات جالبی را برای خود رقم بزنید.

نکات پیش از سفر به هند

  • هندی ها از اینکه کمی به زبان محلی خودشان با آنها مکالمه کنید لذت می برند و به این کار به برقراری ارتباط بهتر در خرید و یا در تورهای شهری خیلی به شما کمک می کند.
  • کلماتی بسیار ساده  مثل :
  • سلام : Namaste
  • ممنون : dhanyavaad

نکات پیش از سفر به هند

  • تا می توایند از این شهر زیبا عکس بگیرید که خاطرات شیرین خود را سالها ورق بزنید.

نکات پیش از سفر به هند

نکات پیش از سفر به هند

  • اکثر معابد از طلوع خورشید تا غروب خورشید باز هستند . بنابراین برای اینکه در ازدحام جمعیت سر درگم نشوید بهترین ساعت بازدید 8 صبح است.
  • بازدید از معابد در هند

  • در داخل معابد و مقبره ها سیگار و مشروبات الکلی و اشیاء تیز را نمی توانید به داخل ببرید.
  • معبد در هند

  • از آنجایی که مردم هند مدام سعی دارند به شما چیزی بفروشند سعی کنید از واژه ی محلی nai به معنی no استفاده کنید.

نکات پیش از سفر به هند

  • قیمت حدودی یک سری اجناس خاص رو بدونید مثلا ساری بین 100 تا 600 روپیه است و یا شال های هندی بیشتر از 250 روپیه نیست و هزینه سه چرخه های سطح شهر بین 60 تا 300 روپیه بستگی به طول مسیر هست.

نکات پیش از سفر به هند

  • اگر از ساحل استفاده می کنید حتما کرم ضد آفتاب با خود ببرید. اگر هم فراموش کردید داروخانه ها و مغازه های زیادی هستند که می توانید از آنجا تهیه کنید.همچنین کلاه ، عینک آفتابی و لباس های ساحلی را هرگز فراموش نکنید.

ضد آفتاب

  • تا جایی که ممکن است از حمل پول نقد زیاد هم خودداری کنید و سعی کنید با کارت اعتباری (Credit Card) سفر کنید.

کارت اعتباری

  • اگر تور لیدر همراه ندارید حتما با خود نقشه و جی پی اس به همراه داشته باشید.
  • نقشه در سفر

  • .موقع بازدید از عبادتگاه ها حتما کفشتان را در بیاورید و با احترام وارد شوید.
  • کفش

  • در کلیساها تلفن همراهتان را خاموش یا در حالت سایلت قرار دهید.

خاموش کردن گوشی

 

    حسام بازدید : 296 یکشنبه 17 فروردین 1399 زمان : 9:26 نظرات (0)

    ​​​​​​​از دست دادن گذرنامه یا سرقت آن در یک کشور خارجی یک دردسر بزرگ است. اما این موضوع به این معنی نیست که شما برای همیشه در آن کشور خواهید ماند. در اینجا چندین مرحله از کارهایی که باید هنگام از دست دادن گذرنامه انجام دهید را آورده‌ایم.

    ۱. مراجعه به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری

    باید گم شدن یا دزدیدن گذرنامه خود را به بخش خاصی از کنسولگری اطلاع دهید. اطلاعات، آدرس‌ها و شماره‌های تماس تمامی سفارت خانه ها و کنسولگری‌ها را می‌توان در وب سایت مربوط به آن‌ها پیدا کرد. همچنین لازم است به افسر کنسولگری یا فرد ذیربط، زمان خروج از کشور را اطلاع دهید تا در صورت لزوم یک گذرنامه اضطراری با مدت محدود در اختیار شما قرار دهد.

    ۲. در صورت دزدیده شدن به پلیس گزارش دهید

    اگرچه تشکیل پرونده توسط پلیس ضروری نیست اما، می‌تواند به تایید سرقت پاسپورت شما کمک کند. با این حال این کار به سرعت روند دریافت مجدد گذرنامه کمکی نخواهد کرد.

    ۳. عکس پاسپورتی جدید تهیه کنید

    قبل از اینکه به سفارت یا کنسولگری بروید، مکانی را پیدا کنید و عکس پاسپورتی تهیه کنید. به همراه داشتن عکس می‌تواند به روند دریافت گذرنامه جدید سرعت ببخشد.

    ۴. درخواست گذرنامه جدید بدهید و فرم مخصوص گم شدن یا سرقت آن را پر کنید

    در کنار عکس برای گذرنامه، باید فرم‌های مخصوص دریافت گذرنامه و فرم مخصوص گم یا دزدیده شدن آن را پر کنید و تحویل کنسولگری بدهید. پر کردن فرم گم یا دزدیده شدن گذرنامه، باطل شدن گذرنامه قبلی را تایید می‌کند تا دیگر کسی نتواند از آن سو استفاده کند.


    در آخر می‌توان افزود، هنگام دریافت گذرنامه جدید باید هزینه آن را پرداخت و منتظر صدور آن ماند. همچنین اگر پاسپورت شما با مدت اعتبار محدود صادر شده است، هنگام ورود به کشور خود باید آن را تعویض کنید.

    منبع: چمدان

    حسام بازدید : 211 جمعه 15 فروردین 1399 زمان : 10:05 نظرات (0)

    سن پترزبورگ یکی از غنی ترین شهرهای دنیا در زمینه گردشگری محسوب می شود و با جاذبه های دیدنی که در دل خود عوض داده سالانه میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا است که کشور روسیه و این شهر را برای مسافرت انتخاب کرده‌اند.در این مقاله سعی می کنیم هر آنچه باید درباره ی سن پترزبورگ و مسکو را بدانید برای شما جمع آوری کنیم. در این رابطه می توانیم به موزه های گوناگون شهر، فعالیت هایی همچون قایق سواری در امتداد رودخانه، بازدید آثار قرون وسطایی، پیاده روی در دل رگه هنری و ادبی آن اشاره کنیم که همه و همه می توانند میزبانی خوبی را از گردشگران علاقه مند به تاریخ، هنر و زیبایی های طبیعی به عمل آورند و سفر خوبی را نیز فقره سبب آن ها رقم بزنند.
    در حقیقت سن پترزبورگ مملو از جاذبه های گردشگری است که شاید برای بینش رویت همه لمحه ها باید هفته ها زمان صرف شود. در ادامه معرفی کوتاه و جامعی از این شهر زیبا به شما می دهیم.

    سن پترزبورگ

    شهر سنت پترزبورگ روسیه پس کهنه کردن مسکو دومین شهر  باارزش روسیه می‌ باشد که در شمال‌ غرب این کشور واقع شده‌ است و همچنین پرجمعیت ‌ترین شهر اروپا پی از لندن پاریس و مسکو است ؛ سنت پترزبورگ شهری است که برای سالیان طولانی پاتیخت کشور روسیه بوده است ، این شهر با توجه به ویژگی ‌هایی که دارد به خوبی توانسته خود را انزجار زیر سایه‌ پایتخت کنونی روسیه یعنی شهر مسکو بیرون بیاورد و به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور روسیه خودی نشان دهد ، جاذبه ‌های این شهر موجب شده که گردشگران زیادی از بسیاری از نقاط جهان ، به سفر به سن پترزبورگ برای تعطیلات خود فکر کنند و به عنوان مقصد خود این شهر را انتخاب کنند ، جاذبه‌ های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی این شهر باعث شده تا عنوان بهترین مقاصد گردشگری اروپا را بگیرد .

    قابل توجه شما عزیزان اینکه بعدها با فروپاشی شوروی دوباره به همان نام قدیمی یعنی سن پترزبورگ نامیده شد ، سن پترزبورگ شمالی ‌ترین شهر پر جمعیت جهان بوده که موقعیت جغرافیایی این شهر باعث می‌ شود شبه در اوایل تابستان طولانی شدن تابش آفتاب مانع از تاریکی هوا شود و اغلب اوقات شبانه‌ روز هوا یا روشن است یا حالتی گرگ و میش دارد ، به همین خاطر این شب ‌ها را شب ‌های سفید نیز در روسیه می ‌نامند که یکی از ویژگی ‌های جذاب سن پترزبورگ به شمار می‌ رود که ارزش دیدن را بدرستی دارد و بیشتر مواقع حیوان در خیابان ها به تفریح و شب نشینی می پردازند و این امر می تواند برای شما گردشگران  سن پترزبورگ جذابیت بسزایی داشته باشد و تنافر همراهی با مردم یا تماشای این جشن ها و پایکوبی ها نهایت لذت را ببرید .

    نگاهی گذرا به تاریخ سن پترزبورگ

    تاریخ این شهر بسیار پیچیده است که ما مختصری از متعلق را در این جا برایتان شرح می دهیم ، این شهر در سال ۱۷۰۳ به دستور گران با نظارت ” پتر کبیر ” ساخته شد و از آن دوران تا ۱۹۱۸ دارالملک روسیه بود و اینکه مدتی ” پتروگراد “ نامیده می شد و بعد از واژگونی فرمانروایی تزارها به نام لنین ” لنینگراد “ خوانده شد و با فروپاشی شوروی در این کشور مجدد به نام قبلی خود گفتار امر گرفت و در ضمن این شهر به عنوان صحنه وقوع انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و پایگاه دفاع سرسختانه در برابر آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم ، از جایگاهی مهم و نقشی حیاتی در تاریخ روس‌ها برخوردار است و جالب است بدانید که به مرکز فرهنگی روسیه همچنین شهرت دارد چرا که در قدم زدن در این شهر فرهنگ و آداب و رسوم مردم روسیه را به عینه خواهید دید و لازم به ذکر است که این شهر که به مدت دو سده پایتخت روسیه بود ، بین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۴ میلادی پتروگراد نام داشته و در زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی به مدت ۶۷ سال لنینگراد خوانده می ‌شده ‌است .

    آب و هوای سن پترزبورگ

    سنت پترزبورگ عصاره و هوای مرطوب قاره ای دارد اما تاثیر گرد باد های دریای بالتیک باعث غمناک شود که تابستان هایش گرم ، مرطوب و کوتاه و زمستان هایش سرد ، مرطوب و طولانی باشد ، شرایط آب و هوایی سن پترزبورگ و هلسینکی پایتخت فنلاند سخت به یکدیگر شبیه اند اما سن پترزبورگ به دلیل قرار گرفتن در ناحیه شرقی تر ، زمستان های سردتر و تابستان های گرم تری را تجربه می کند ، در ضمن متوسط حداکثر دمای این شهر در ماه ژانویه ۲۳ درجه و حداقل دما در ماه فوریه منفی ۸٫۵ درجه سانتی گراد سنگ محک سند گیری شده است ، بیشترین دمای ثبت شده این مدینه متعلق به موج هان تابستانی است که در سال ۲۰۱۰ میلادی در نیم کره شمالی به حرکت درآمدند و یخ زدن سطح زمین در زمستان های سن پترزبورگ امری طبیعی است و بخش هایی از رود نوا هم که در محدوده شهر قرار دارد در ماه های نوامبر یا دسامبر یخ می زنند که این یخ ها در ماه آوریل کم کم آب شده و ناپدید می شود .

    در فاصله بین ماه های دسامبر تا مارس سن پترزبورگ به طور متوسط ۱۱۸ روز برفی را تجربه می کند که متوسط عمق بارش برف در این شهر در ماه آوریل ۱۹ سانتی متر اندازه گیری و آخرین میانگین دوره یخ زدگی سن پتربورگ ۱۳۵ روز اعلام شده است ، به همین سبب به مسافران سنت پترزبورگ که قصد سفر در این انفکاک را دارند پیشنهاد میشود که از لباس های بسیار گرم در طول روز استفاده کنند .

     کاخ موزه آرمیتاژ 

    این کاخ که در سواحل رودخانه نوا می باشد ، محل اقامت امپراطور و کاترین کبیر بوده است و در سه طبقه این کاخ ، نمونه منتشر آشکار ای از هنر جهان در زمان باستان ، آثار قرن ۲۰ روسیه و اروپا ، مجموعه افسانه ای نقاشی های امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم ، سقف اصفر ،  طلا و نقره ، جواهرات سلطنتی ، چلچراغ های کریستال زیبا و موزاییک هایی که استادانه طراحی شده اند دیده میشوند که دیدن آن را از دست ندهید .

     کلیسای سنت ایزاک

    کلیسای سنت ایزاک که به دستور سزار بنا نهاده شد با گنبد طلایی و ستون های سنگ گرانیت قرمز بی نظیرش ، موزاییک های نفیس ، سقف نقاشی شده ، مجسمه ها ، نقاشی ها ، شیشه های زیبا و رنگ آمیزی شده زیبا و ترکیب انواع مختلف سنگ هایش یکی از مکان های بسیار دیدنی سنت پیترزبورگ بوده که بیش از ۴۰ سال برای ساخت این کلیسا لحظه صرف شده است .

     کلیسای ناجی در خون 

    کلیسای ناجی در خون یک کلیسا ارتدوکس روسی است که در سن پترزبورگ روسیه واقع شده وعملیات ساخت پندگیر ساز آن در ۱۹۰۷ میلادی به پایان رسید که این بنا به سبک ملی ‌گرایی رمانتیک طراحی شده ‌است .

     مسکو

    این شهر پایتخت و قلب روسیه به شمار می رود. این شهر در مرکز شرق اروپا، مابین رودخانه های ولگا و اکا واقع شده است.
    به لطف شبکه ی بسیار وسیعی  از کانال ها، مسکو بندرگاه مرکز حمل و نقل دریایی کشور روسیه محسوب می گردد.
    این شهر هزاران کیلومتر وسعت دارد و یکی از شمالی ترین پایتخت های جهان به شمار می آید.
    از مرکز شهر تا حومه بین ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر فاصله وجود دارد که البته به جهت و مسیر حرکت نیز بستگی دارد.
    از نظر تاریخی، مسکو را بر اساس یک طرح حلقوی منشعب ساخته اند.
    اولین حلقه جاده هایی هستند که سرتاسر حاشیه ی کرملین را در بر می گیرند و آخرین حلقه، جاده ی کمربندی مسکو است که با محیط  دایره ای ۱۰۹ کیلومتر، مرزهای رسمی و کنونی و بعدی این شهر را مشخص می نماید.
    آب و هوای مسکو معتدل قاره ای است و پنجره بخش های آن به زیبایی و بدی مشخص هستند.
    در طول فصل زمستان برف این شهر را به رنگ سفید یکدست می پوشاند و در بهار و تابستان گیاهان سبز، پارک ها و باغ های این شهر را رنگ آمیزی می نمایند. برگ های طلایی هم در پاییز زینت بخش این شهر می شوند.
    مسکو شهری بسیار سرسبز است و بیش از چهل و دو درصد از مساحت این شهر را باغ ها، پارک ها ذکر جنگل ها پوشانده اند. این شهر تقریباً دارای پنجاه پارک و جنگل و افزون از هفتصد بلوار و باغ کوچک می باشد.
    این موضوع مسکو را در میان پایتخت های جهان بی نظیر می سازد.
    شهر مسکو در ارتفاع ۱۶۰ -۱۳۵ متری از سطح دریا، در یک دره واقع شده است، اما دارای تپه نی و بله اندرزپذیر ارتفاعاتی نیز می باشد.
    طبق افسانه ای، هفت تپه همانند همانگونه که در روم هست، در آن جا وجود دارد. کشیده ترین نقطه ی مسکو ۲۵۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

    جاذبه های دیدنی

    این شهر بیش از ششصد موزه، صدوسی سالن تئاتر، بیست سالون کنسرت بزرگ، هشتاد نمایشگاه و گالری نقاشی، صدوبیست سالن سینما ، دویست مرکز تفریحی دارد. سه سیرک دائماً در این سلطه در حال اجرای رونق می باشند.
    مسکو از نظر امکانات ورزشی شهرنشین غنی محسوب می گردد.
    این شهر دارای
    • صد استادیوم و ورزشگاه،
    • پنجاه استخر شنا
    • دویست زمین فوتبال
    • سی و پنج باشگاه قایق رانی
    • هفت باشگاه سوارکاری
    • نه پیست اسکی
    • هفت باشگاه شطرنج
    • بیست جایگاه ماهیگیری
    • سیزده کلوپ ورزشی جهانگردی می باشد.
    این شهر مرکز بسیار بزرگ علم و دانش، انتشارات، فن آوری و اقدامات بشر دوستانه می باشد.
    بیش از هزار مجله، روزنامه و ژورنال در این شهر منتشر می گردد و بسیاری خود را ستودن کتاب ها به زبان روسی و سایر زبان ها در این شهر منتشر شده است.
    تعداد بسیار زیادی از مراکز رادیو و تلویزیون در این شهر فعال هستند.
    شهر مسکو مرکزی بی نظیر و کامل برای جهانگردان بین المللی است.
    مردم این شهر و شهردار آن از هیچ عملی برای کمک به میهمانان دریغ نمی ورزند.
    حسام بازدید : 151 یکشنبه 10 فروردین 1399 زمان : 12:36 نظرات (0)

    عنوان‌های «چاله لوت»، «دشت لوت»، «کویر لوت» و «بیابان لوت» برای این منطقه خشک و بیابانی به کار برده می‌شود. اما دشت لوت بیابان است نه کویر و کویر بخش کوچکی از مساحت دشت لوت را تشکیل می‌دهد.
    لوت بیابانی در جنوب شرقی ایران و در محدوده‌ای بین استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان میباشد.
    بزرگترین ناحیه جمعیتی دشت لوت ، شهداد میباشد که در گذشته‌های دور به آن خبیص نیز می گفتند. دره سیرچ و ناحیه مسکونی آن به همین نام یکی از زیباترین چشم اندازهای سر سبز حاشیه این دشت اسرار آمیز است.

     

    داغ ترین نقطه زمین

    در سال 2005 (1384) رادیومتر فروسرخ ماهواره «اکوآی» ناسا، دمایی معادل 70.7 درجه سلسیوس را برای زمین و در نقطه ای در بیابان لوت ثبت کرد و این بالاترین دمایی است که تاکنون در کره زمین گزارش شده است.
    رنگ تیره شن های بیابان به خاطر وجود ترکیبات آهن به همراه شکل ناهموار زمین که موجب محدود شدن حرکت هوا می شود، دلیل ایجاد چنین دمای حیرت انگیزی است.

    اسرار دشت لوت

    در پای کوه‌های مشرف به دشت بزرگ لوت آثاری از سکونت انسان از هزاره چهارم پیش از میلاد مسیح مشاهده شده است. حال چه اتفاقی در گذر تاریخ رخ داده که دشت لوت به آنچه امروز میبینیم تبدیل شده سوالی است که هنوز کسی جواب قطعی برای آن ندارد . اما به باور برخی از زمین شناسان و دانشمندان، این بیابان در زمان‌های گذشته دریای کم عمقی به نام تیس بوده است که در گذشت زمان و به علت گرمی هوا خشک شده است.
    جالب است بدانیدبسیاری از محققان معتقدند که دشت لوت برای وجود حیات شدیدا نامساعد است. بخش درونی این بیابان ، تقریبا عاری از حیات گیاهی است اما ماجراجویان و دانشمندانی که به لوت سفر کرده اند، شواهدی را از حیات گوناگون جانوری شامل حشرات، خزندگان و روباه های بیابانی گزارش کرده اند.
    معما اینجاست که چگونه زنجیره غذایی آنها بدون وجود گیاهان، کامل می شود؟
    پاسخ ممکن است وابسته به پدیده ای منحصر به فرد و هولناک باشد. در بیابان لوت ، لاشه پرندگان مرده به وفور یافت می شود. چند سال قبل دانشمندان ایرانی، پژوهشی در مورد پرندگان مهاجری که بر اثر سرگردانی یا انحراف از مسیر وارد دشت لوت می شوند انجام دادند. نتیجه نشان داد که مرگ این پرندگان بر اثر گرمای شدیدی که از آسمان بر سر آنها نازل می شود، خود پایه شبکه غذایی دشت کویر است.
    همچنین محققان از طریق اکتشافات عملی دریافتند که هنگام پاییز، درست بعد از گرمای شدید تابستان، شواهد حیات کمتر یافت می شوند. مخلوقاتی که درون لانه های زمینی پناه گرفته یا برای فرار از گرمای شدید مهاجرت کرده اند، دوباره برای بازگشت به بیابان خطر نمی کنند.

    وجود گونه های مختلفی از پروانه در دشت لوت

    در قلب کویر، شواهد جالبی از حیات مشاهده می شود. به گفته یکی از گروه های تحقیقاتی که به دشت لوت سفر کرده اند ، هنگامیکه دوربین های تله ای مخصوص شب را کار گذاشتند، از دیدن تعداد زیادی از گونه های مختلف پروانه ، شگفت زده شدند.
    سوال اینجاست: آنها آنجا چه کار می کنند؟ آنجا چه چیزی می خورند و چگونه در این گرما دوام میاورند؟

    پاسخ، احتمالا درست زیر زمین قرار دارد. محققان با بررسی و مطالعه دقیق اطلاعات ماهواره ای مربوط به کویر لوت شگفت زده شدند و دریافتند که ریزموج های ساطع شده از زمین نشان می داد در نقاطی از داغ ترین بخش های کویر هم، خاک مرطوب است.

    البته برخی از دانشمندان معتقد که ، خاک لوت به قدری خشک است که ریزموج ها داده های رطوبت را از لایه های زیرین خاک و حتی سنگ ها منتقل می کنند و به اشتباه این رطوبت روی سطح نشان داده می شود.

    رودخانه اسیدی در دشت لوت

    رود کال شور از نقاط دیدنی این کویر است که در فصل زمستان و اوایل بهار آب دارد و در بقیه فصول خشک می شود.
    رودخانه کال شور به دلیل عبور از مناطق کویری به شدت اسیدی می باشد، به همین خاطر اگر روزی به دیدن رودخانه کال شور رفتید ، از دست زدن به آب رودخانه جدا پرهیز کنید .

    دریای مخفی در دشت لوت

    گروه های تحقیقی وجود حیات در زیست بوم بیابان لوت را تایید کردند و شواهدی هم به دست آوردند که نشان می داد پرندگان مهاجر در تامین غذای این زیست بوم، نقش موثری دارند. آنها همچنین دریافتند که زیر این اقلیم خشک، پدیده ای مشهور به «دریای مخفی» قرار دارد که در واقع لایه از آب های زیرزمینی شور است و در تامین شرایط حیاط این زیست بوم نقش مهمی ایفا می کند.
    شکل های خیال انگیز و راز آلود این ناهمواری ها یکی از دلایل مهمی بود که موجب شد ، سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) کویر لوت را در فهرست میراث جهانی قرار دهد.

    راهنمایی و جاذبه های سفر به دشت لوت

    دشت لوت جاذبه های فراوانی دارد ، شهداد را می‌توان یکی از بهترین و مشهورترین جاذبه‌های دشت لوت محسوب کرد که چه از نظر طبیعی و چه از نظر تاریخی و حتی فرهنگی ارزش بسیاری دارد و پرداختن به آن نیازمند مطلب مفصل دیگری است.
    اما اگر مشتاق تماشای آسمان شب باشید، قطعا جایی بهتر از مناطق بیابانی پیدا نخواهید کرد.
    از دیگر جاذبه‌های دشت لوت می‌توان به «کویر خور» یا دریاچه‌ی نمک خور اشاره کرد که در مسیر اصفهان به طبس قرار دارد. بستگی به شما دارد که چه نقطه‌ای را برای سفر انتخاب کنید.
    کلوت‌های کرمان هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای سفر باشد، و البته از نقاط باستانی لوت می توان به آب انبار نادر در حاشیه غربی جاده خاکی که به سمت نهبندان و جیرفت می رود اشاره کرد .
    اما نکته مهم در مورد یک کویرگردی خاطره‌انگیز اینجاست که علاوه بر داشتن یک راهنمای خوب نیازمند تجهیزات کافی مانند غذا، چادر، لوازم بهداشتی، سوخت، طناب، کفش مناسب، قطب‌نما، نقشه و یک عینک آفتابی مناسب است. همراه داشتن کرم ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید.

    با وسایل نقلیه‌ای مانند قطار یا هواپیما می‌توان تا نزدیکی اغلب این جاذبه‌ها سفر کرد، اما توصیه ما استفاده از وسایل نقلیه‌ی شخصی و البته به همراه یک راهنما است، چرا که فرصت بیشتری برای تماشای محیط اطراف به شما می‌دهد.

    حسام بازدید : 58 یکشنبه 10 فروردین 1399 زمان : 9:11 نظرات (0)

     

     

    نکاتی در رابطه با هیچهایک


    بسیار در رابطه با هیچهایک ازم سوال می شود.  هیچهایک شیوه ای برای حمل و نقل و جابجایی در سفر است (به صورت مجانی) و نیز میتواند جزئی از سبک سفر کردنتان باشد. همیچنین راهکاری برای کاهش هزینه های  سفرتان.میتونم بگم در کل سفرهایی که داشته ام سه یا چهار بار هیچهایک کرده ام و البته یک بار هم با ماشین پلیس توریست در کشور فیلیپین😊.  به نظرم اسم قشنگی داره و در جمع دوستداران اهل سفر فراگیر شده. ولی اینکه هیچهایک نکنید دلیل بر نقصان سفرتان نیست. مزایا و محاسن آن را کم و بیش اکثرا میدانید این قسمت جوانب دیگر آن را میگم که کمتر ذکر شده: 
    .در خیلی از کشورها هیچهایک به نسبت منسوخ شده و مردمان آن کشور به شدت اقتصادی فکر می کنند ( توجه به مصرف سوخت بیشتر) و اینکه از توریست توقع هزینه کردن در کشورشان را دارند
    . بعضی دیگر نقاط با توجه به هزینه حمل و نقل پایین و مسافتهای طولانی باعث اتلاف وقت است. اگر زمان برایتان مهم باشد‌
     دیگر کشورهایی که کمتر زبان انگلیسی بلد هستند و معمولا رانندگانی که سوار می کنند توقع هم صحبتی و معاشرت دارند.در کشورهایی که نا امن هستند ، هیچهایک ریسک بالایی دارد و اگر زبان ارتباطی شان را ندانید راهی برای صحبت و بیدار کردن وجدانشان نخواهید داشت. یکی از دوستان میگفت : با لبخندی مهربان و بیدار کردن وجدان انسان دوستانه ادم ها میتوان انها را از ارتکاب به پلیدی بازداشت.گاها افرادی به قصدی نادرست سر راه شما قرار می گیرند که در این صورت به هیچ وجه این راهکار موثر نخواهد بود و...

    نویسنده:نیلوفر مشایخی


    https://instagram.com/baniloo_?utm_source=ig_profile_share&igshid=1067r10hcjx11


    حسام بازدید : 155 یکشنبه 10 فروردین 1399 زمان : 9:08 نظرات (0)

     

    اسرار و عجایب عظیم ترین جذاب گردشگری

    معرفی عظمت زیگوارت شوش را نمی شود در یک مقاله جا داد و ما مجبوریم به صورت خلاصه بپردازیم.

    به ایلامی زیگورات دوراونتاش (Ziggurat Dūr Untash) یا با نام امروزی چُغازَنبیل نیایشگاهی باستانی است که در زمان ایلام (ایلامی‌ها) و در حدود ۱۲۵۰ پیش از میلاد ساخته شده است. چغازنبیل بخش به‌جا مانده از شهر دوراونتاش است و در نزدیکی شوش در استان خوزستان قرار دارد.

    این سازه در سال ۱۹۷۹ میلادی اولین اثر تاریخی از ایران بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. جامعه بین‌المللی برای آن ارزش استثنایی و جهانی قائل است.

    هر آنچه که باید در مورد زیگوارت بدانید

    زیگورات نیایشگاهی متعلق به تمدن ایلام در 3500 سال قبل از میلاد مسیح بوده است، چغازنبیل بخش به‌جا مانده از شهر دوراونتش است و در نزدیکی شهر باستانی در استان خوزستان قرار گرفته است. ساخت آن توسط اونتاش گال پادشاه بزرگ وقت برای ستایش ایزد اینشوشیناک نگهبان شوش صورت گرفت.

    زیر بنای چغازنبیل یک مربع ۱۰۵ متر در ۱۰۵ متر است، یعنی دو برابر یک زمین فوتبال. این اثر تاریخی در ۱۹۷۹ اولین اثر تاریخی از ایران بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. اکثر باستان شناسان چغازنبیل را اولین ساختمان مذهبی ایران می‌دانند. زیگورات چغازنبیل بزرگترین زیگورات جهان است.

    زیگورات چغازنبیل از آجر ساخته شده و نوشته های زیادی بر روی آن به خط ایلامی دیده می شود. در تمام طول بنای زیگورات آبراه‌هایی برای حفاظت از بنا در مقابل بارانهای سیل آسا وجود دارد. دورتادور معبد سنگفرش است و در بعضی از آنها آثار جای پای بچه دیده می شود. درون محوطه یک ساعت خورشیدی بزرگ نیز دیده می شود.

    راز زیگورات چغازنبیل چیست

    کشورمان ایران تاریخ و تمدن کهنی را در خود جای داده است، یکی از قدیمی ترین تمدن های روی زمین تمدن آسیای غربی است که در آن دوران وجود داشته است. دراین تمدن ها برای ساخت بناهای مذهبی مانند عبادتگاه ها از شیوه ی خاصی از معماری استفاده می شده است و عمده بناهای مذهبی در آن دوران هرمی شکل بوده اند. این هرم ها به صورت پله پله ساخته می شده اند و از جنس آجر بوده اند که به آن ها به صورت اختصاصی زیگورات گفته می شود. شاید که دلیل هرمی بودن این نیایشگاه ها به این خاطر بوده است که پله پله به سمت آسمان و بعد به خداوند می توان نزدیک تر شد، این شیوه از ساخت زیگورات ها از ۴۲۰۰ سال پیش هم مرسوم بوده است. شهر شوش در استان خوزستان یکی از مهم ترین آثار تاریخی ایران را در خود جای داده است جایی به نام زیگورات چغازنبیل که درفهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است.

    زیگورات ها بناهای مورد احترام و مهمی در آن دوران بوده اند و به همین دلیل در ساخت آن ها از بهترین مواد و مصالح استفاده می شده است، ان ها بهترین آجرها و خشت را آماده می کرده اند تا بتوانند چنین بناهایی بسازند. تعداد این بناها یعنی همان زیگورات ها کم نیست اما قطعا بهترین و سالم ترین آن ها زیگورات چغازنبیل است که در شهر شوش در استان خوزستان جنوب کشورمان قرار گرفته است. این زیگورات حالا نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا نامش پر آوازه شده است.

    زیگورات ها بناهای مورد احترام و مهمی در آن دوران بوده اند و به همین دلیل در ساخت آن ها از بهترین مواد و مصالح استفاده می شده است، ان ها بهترین آجرها و خشت را آماده می کرده اند تا بتوانند چنین بناهایی بسازند. تعداد این بناها یعنی همان زیگورات ها کم نیست اما قطعا بهترین و سالم ترین آن ها زیگورات چغازنبیل است که در شهر شوش در استان خوزستان جنوب کشورمان قرار گرفته است. این زیگورات حالا نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا نامش پر آوازه شده است.

    از شوش چه می دانید؟ شوش یکی از شهرهای استان خوزستان است که در فاصله ی ۱۱۵ کیلومتری از اهواز مرکز این استان قرار دارد، ارتفاع این شهر از سطح دریا ۸۷ متر است. بعد از عبور از آزاد راه اهواز شوش می توان تابلوهایی را در مسیر دید که شما را به سمت این دیدنی شگفت انگیز هدایت می کنند. این مکان که در واقع نیایشگاهی بوده است در سال ۱۲۵۰ بعد از میلاد توسط یکی از پادشاها ن بزرگ آن زمان ایلام ساخته شده است و تا سال های سال در زیر خاک مدفون بود و به همین دلیل به شکل یک تپه دیده می شد.

    نام پادشاهی که این سازه ی عظیم را ساخته است اونتاش ناپیراش بوده است که در آن دوران این بنا را برای نگهبان شهر شوش ساخته بود که متاسفانه در جریان درگیری ها و حمله ی سپاه آشور کاملا ویران شد. این بنا تا مدت های زیاد زیر خاک مدفون بود و به همین دلیل شکل یک تپه را گرفته بود تا این که توسط شخصی فرانسوی به نام رومن کریشمن خاکبرداری شد. این اثر به عنوان یکی از تحسین برانگیزترین، حیرت آورترین و مهم ترین آثار تاریخی ایران در سال ۱۳۵۸ در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شد و البته قبل از آن هم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود.

    چگونه زیگوارت کشف شد

    نحوه ی کشف شدن زیگورات چغازنبیل هم جالب است در سال ۱۸۹۰ شخصی به نام ژاک دمرگان که یکی از زمین شناسان به نام آن دوران بود که اطلاعیه ای داد که در آن گفته شده بود که در زمین های جغازنبیل معدن های نفت وجود دارد. ۵۰ سال بعد از آن تاریخ، عده ی از مهندسان در همان  منطقه حفاری های نفتی می کردند که آجری را پیدا کردند، آجری که روی آن نوشته ای وجود داشت و بعد هم آجر را به یکی از باستان شناسان فرستادند تا روی آن تحقیقات انجام دهد، همین حرکت باعث شد تا گمان هایی درباره ی تاریخی بودن منطقه به وجود بیاید و این موضوع هم باعث شد تا تحقیقات روی این منطقه شروع شود… این بنا یکی از معدود بناهای تاریخی در کشور است که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است.

    یکی از مورادی که در مورد زیگورات چغازنبیل وجود دارد این است که این بنای تاریخی پر اهمیت قبل از این که کاملا تکمیل شود توسط یکی از پادشاهان آن دوران به نام آشور بانیپال ویران می شود و در کتیبه ای که از این شخص پیدا شده است روی آن نوشته شده: من زیگورات شوش را که از آجرهایی با سنگ لاجورد لعاب شده بود شکستم و سازه های عیلام را با خاک یکسان کردم. شوش را تبدیل به یک ویرانه کردم و ندای انسانی و بانگ شادی به دست من از آنجا رخت بربست.

    اولین جاذبه گردشگری مذهبی ایران کجاست

    اگر بخواهیم درباره ی معماری سازه ی چغازنبیل بگوییم باید گفت که در آن دوران آجر تنها المانی نبوده که در ساخت این بناها به کار می رفته است و بسیاری از افراد تصور می کنند که از آجر فقط برای پر کردن جرزهای دیوار و یا به عنوان المان هایی جدا کننده استفاده می شده است در حالی که آجر یکی از اصلی ترین المان ها و یک عنصر کامل بوده است و از آن در دیگر بناهای تاریخی ایران مثل تپه های سیلک کاشان هم استفاده شده است. اما بیشترین عنصری که در ساخت این سازه به کار رفته است، خشت است و در کنار خشت، از آجر هم برای محافظت از خشت که زودتر دچار فرسایش و فرسودگی می شود استفاده می شده است. این آجرها همگی پخته شده و بعد روی ان ها نوشته هایی نوشته شده است.

    در کند و کاو هایی که در این منطقه انجام شده است مجسمه هایی از جنس سفال که شکل و شمایل گاو نر داشته اند هم پیدا شده اند.

    در جریان جستجوها باستان شناسان موفق شده اند سنگ نگاره ای را پیدا کنند که به دوره عیلام برمی گردد و مربوط به اونتاش ناپیریشا بوده است. روی این سنگ نگاره هم تصویر جالبی قرار دارد، تصویری از یک زن با دم ماهی که مارهایی را در دست گرفته است. این اثر تاریخی و یادگار ارزشمند از فرهنگ و تاریخ ایران که نشان دهنده ی تمدن چندین هزار ساله ی ایران است، مثل خیلی از آثار تاریخی دیگر در ایران نگهداری نمی شود و در موزه ی لوور فرانسه است.

    منبع: تیتر برتر

    حسام بازدید : 208 چهارشنبه 06 فروردین 1399 زمان : 11:16 نظرات (0)

     

    دریاچه های اوباری لیبی، پارادوکس طبیعت

    دریاچه‌ ی اوباری لیبی یکی از جالب ترین مناطق گردشگری طبیعی در جهان است که با قرار گرفتن دریاچه ای در دل کویر تضاد دیدنی در دل طبیعت را به رخ میکشد.

    کویر گردی یکی از انواع گردشگری است که در نزد عده ای از گردشگران بسیار محبوب است اما دیدن مکانی دریاچه ی احاطه شده با درختان و گیاهان در دل کویر یکی از نادر ترین اتفاقات در کویر گردی است که میتوان هر توریستی با هر نوع علاقه ای را به خود جلب کند. دریاچه‌ ی اوباری لیبی یکی از مکان هایی در جهان است که نمایش دهنده ی پارادوکس طبیعت است.

    لیبی کشوری با اقلیم خشک

    www.titrebartar.com

    کشور لیبی با مساحتی در حدود ۱٬۸۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع چهارمین کشور پهناور قارهٔ آفریقا و هفدهمین کشور پهناور جهان است.لیبی نیز به مانند اکثر کشور های آفریقایی به عنوان یکی کشور گرم و خشک شناخته میشود و پیرامون ۹۰ درصد از این سرزمین را بیابان و صحراهای بی آب و علف پوشانده‌است. مناطق نسبتاًَ سرسبز لیبی در کناره‌های دریای مدیترانه قرار گرفته‌است. هیچ رودخانه دائمی در خاک لیبی وجود ندارد و تنها ۲ درصد خاک آن کاربرد کشاورزی دارد.

    پارادوکس طبیعت در دریاچه های اوباری 

    www.titrebartar.com

     

    اوباری یک منطقهٔ مسکونی در لیبی است که در فزان واقع شده‌است. از جاذبه‌های این منطقه دریاچه‌ های سطحی از آب زیرزمینی است که به دلیل کم شدن سطح آب، آب آن ۵ برابر از آب دریا شورتر شده‌ اند اما به دلیل میزبانی مگس‌های آب شور مکان مناسبی برای توقف پرنده‌های مهاجر می‌شود.این دریاچه ها در دل کویر و در وسط بیابان های سوزان قرار دارند و اگر شما در وسط کویر آنها را ببینید، بدون شک تصور می کنید که سراب دیده اید اما با همه این تفاسیر این دریاچه های نمکی واقعیت دارند و در مقابل دیدگان شما قرار گرفته اند. اگرچه دیدن آب در یک روز سوزان بسیار باور نکردنی است اما به شما توصیه می کنیم از آب آن نچشید زیرا آب آنها تا حد سمی شور می باشد.

    دریاچه‌های اوباری بسیار نمکی و شور هستند. این مسئله به خاطر آن است که این دریاچه‌ها به‌طور مداوم تبخیر می‌شوند و هیچ رود دیگری نیست که به آن بریزد و آنها را پُر کند (لیبی هیچ رود پایدار و قدیمی‌ای ندارد که عمری چندین ساله داشته باشد).

    این مسئله باعث شده که مواد معدنی حل‌نشده در آب این دریاچه‌ها متراکم شود. برخی از این دریاچه‌ها تقریباً پنج‌برابر شورتر از آب دریا هستند. برخی از آنها به خاطر وجود جلبک‌های مقاوم به نمک، تقریباً به رنگ قرمزِ خونی‌ درآمده‌اند.

    آشنایی با دریاچه های اوبار

    www.titrebartar.com

    دریاچه گبرون (Gaberoun): نام این دریاچه از ترکیب دو کلمه گبر و رون به وجود آمده است. گبر به معنای قبر می باشد و رون هم کلمه آرون بوده که به رون تغیر یافته، آرون هم نام یک فرد است. آب این دریاچه بسیار گرمتر از دیگر دیاچه های همجوارش است. در ساحل شمال شرقی آن فروشگاهی برای خرید سوغات وجود دارد که بیشتر جواهرات و وسایل زینتی دست ساز را می فروشد. همچنین محلی هم برای اجازه کردن وسایل اسکی روی ماسه وجود دارد. این دریاچه بزرگترین دریاچه در میان مجموعه اوباری هم هست. در نزدیکی این دریاچه روستای کوچکی با دو مسجد و یک مدرسه وجود دارد و در بازدیدتان می توانید روستاگردی را هم در میان بیابان تجربه کنید.

    دریاچه ماندرا (Mandara Lake): یکی از دریاچه های اوباری ست که ویژگی خاصی ندارد.

     دریاچه ام الما (Umm al-Maa): نام آن به معنای مادر آب ها است و اشاره به بزرگی این دریاچه ها دارد. ام الما هم اکنون در معرض خطر خشک شدن قرار دارد.

    خطر خشک شدن دریاچه های اوباری

    www.titrebartar.com

    اگرچه دریاچه‌های اوباری چندان هم کم‌عمق نیستند و چیزی حدود ۷ تا ۳۲ متر عمق دارند اما هم اکنون در معرض خطر خشک‌شدن قرار دارند.

    آب موجود در سفره‌های آب زیرزمینی ساهارا که ده‌ها هزار سال قبل در دورانی که رطوبت بیشتر بود ته‌نشین شد، در حال حاضر کاهش‌یافته و این به خاطر مصرف زیاد آب زیرزمینی توسط جمعیت روبه رشد این منطقه است.

     حدود ۳ دهه قبل دولت لیبی پروژه‌ی بلندپروازانه‌ای به نام «رود بزرگ مصنوعی» را به عهده گرفت و آغاز کرد، با این هدف که بتواند با کمک شبکه‌ای از لوله‌های زیرزمینی، آب‌های زیرزمینی منطقه فازن را استخراج کند تا دیگربار، رنگ و آبی به این بیابان بدهد.

    دسترسی

    www.titrebartar.com

    منطقه اوباری حدود 120 کیلومتر از شهر سَبها دورتر است و گردشگرانی که علاقه دارند از دریاچه های اوباری دیدن کنند به سبها رفته و از آن جا راه های رسیدن به دریاچه را جستجو می کنند و یا با راهنمایان محلی همراه می شوند. جدیدا در اوباری یک فرودگاه نظامی هم ساخته اند که به نظامیان اجازه استفاده از آن را می دهند و اگر شما هم از نظامیان هستید، می توانید مستقیم با هواپیما به اوباری بروید.

    در سبها انواع تورهای سافاری و گردشی هم وجود دارند که توریست ها را به دریاچه اوباری می برند. تورهای گردشگری بنابر امکاناتی که انتخاب می کنید و نظر راهنما هزینه های بسیار مختلفی دارند و متاسفانه نمی توانیم هزینه ثابتی را برای شما عزیزان بیان کنیم.

    در نظر داشته باشید که بازدید از این دریاچه ها تنها به وسیله ماشین های شاسی بلند و قوی و جیپ امکان پذیر می باشد و لازم است مسافت زیادی را در میان شن ها رانندگی نمایید.

    آدرس: لیبی، استان وادی الحیاه، ناحیه سبها، دریاچه اوباری.

    Address: Libya, Wadi al-Hayah, Sabah area, Obari lake

    منبع: تیتر برتر

    حسام بازدید : 222 چهارشنبه 06 فروردین 1399 زمان : 10:58 نظرات (0)
    درباره ما
    عشق سفر وبلاگی در زمینه سفر و گردشگری و کلیه مباحث جنبی در زمینه صنعت توریسم بوده و پایگاهی برای عاشقان سفر میباشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • کدهای اختصاصی
    ارسال لینک

    تبلیغات بنری هاست

    بک لینک رایگان - بک لینک رایگان و افزایش بازدید شما