loading...

عشق سفر

فرهنگ و هنر

یا تا به حال لذت پرتاب کردن گوجه به سمت دیگران را تجربه کرده اید؟  اصلا نگران نباشید.

در توماتینا ( La Tomatina )  می توانید این لذت ناب را با تمام وجود حس کنید! این سنت دیوانه وار از هفتاد سال پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد به طوری که همه ساله در آخرین چهارشنبه ماه آگوست هزاران نفر در سرگرم کننده ترین جشن سال به سمت یکدیگر گوجه پرتاب می کنند.

توماتینا یا همان جشن گوجه فرنگی در واقع بخشی از یک جشن بزرگتر است که پس از یک هفته رژه و جشن و برگزاری نمایشگاه ها و فروشگاه های خیابانی انجام می شود. تماشای این مراسم بسیار لذت بخش است ولی اگر می خواهید بخشی از این مراسم باشید با توجه به این که تعداد شرکت کننده ها محدود و در حدود 20 هزار نفر بوده و در مقابل تعداد متقاضیان خیلی بیشتر است؛ قبل از هر کاری از به دست آوردن بلیط اطمینان خاطر شوید چرا که در یک چشم برهم زدن همه بلیط ها فروخته می شوند. در شهر بونول علاوه بر پرتاب گوجه، به نفر برنده یک جایزه بامزه داده می شود و آن ژامبونی دودی است که بر سر یک نیزه لغزنده در میدان اصلی شهر قرار گرفته است.

 

منبع: سایت تفریحی و گردشگری چرخ فلک

حسام بازدید : 96 شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 19:15 نظرات (0)

سازمان جهانی جهانگردی برند «سیمرغ» ایران را به رسمیت شناخت. معاون گردشگری میراث فرهنگی وگردشگری می گوید: با این اقدامِ UNWTO ایران رسما وارد فهرست کشورهای دارای برند گردشگری شد.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: سازمان جهانی جهانگردی یکی از درگاه‌های اصلیِ آغاز به کار رسمی برندهای ملی گردشگری کشورها است که در قالب گزارش‌هایی رسمی، برند کشورها، چیستی آنها و داستان موفقیت‌شان را معرفی و روایت می‌کند.

 

او معتقد است: معرفی تخصصی و بین‌المللی خوبی از برند گردشگری ایران توسط سازمان جهانی جهانگردی صورت گرفته است.

برند ملی گردشگری ایران تصویری از یک سیمرغ به رنگ‌های «فیروزه‌ای» و «آجری» است؛ پرنده‌ای درحال پرواز که روی بال‌های آن ظرافت مُقرنس، از عناصر تزئینی معماری سنتی به تصویر کشیده شده است.

دُم سیمرغ متشکل از هفت پر است که مظهر تقدس این عدد در فرهنگ ایران و سایر ادیان و ملل است. رنگ‌های انتخاب شده نیز که برگرفته از رنگ غالب طبیعت و معماری ایران است. «ایران با شکوه: تجربه متفاوت» نیز شعار گردشگری ایران است که در کنار سیمرغ نشسته است.

در گزارشی که سازمان جهانی جهانگردی در وب‌سایتش منتشر کرده، آمده است: «ایجاد یک طرح تجاری ملی از سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران قرار داشت. برای دستیابی به این هدف، پروژه تدوین سند راهبردی برای هویت ملی برند آغاز شد.

ایران برند ملی جدید خود را با عنوان “Majestic Iran: A Different Experience” معرفی کرده است. چالش اصلی برای این کشور به عنوان مقصد گردشگری، تعریف هویت ملی و ایجاد وحدت بین ظرفیت های مختلف گردشگری بود.

سرانجام «سیمرغ» به عنوان هویت بصریِ برند ملی گردشگری ایران انتخاب شد. با جمع‌آوری اطلاعات و بررسی افکار عمومی و دیدگاه های کارشناسان، «ایران باشکوه: تجربه ای متفاوت» به عنوان شعار برند ملی گردشگری ایران انتخاب شده است. با نهایی شدن شعار برند ملی و هویت بصری، جمهوری اسلامی ایران قصد دارد از این برند در کمپین‌ها و تبلیغات گردشگری این کشور استفاده کند.

این برند جدید قرار است در محصولات تبلیغاتی و بروشورهای ذینفعان گردشگری دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار گیرد.

تحقیق برای جمع‌آوری داده‌های کمی و کیفی این برند، بر اساس یک کار علمی و نظرسنجی از طریق توزیع پرسشنامه بین ۶۰۰ گردشگر ورودی، کارشناسان گردشگری و ذینفعان انجام شده است.

شعار برند ملی گردشگری :ایران باشکوه: تجربه ای متفاوت

برای شعار جدید ایران، علاوه بر افکارسنجی، ۴۰ شعار از نهادهای مختلف فرهنگی و دفاتر استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت شد که پس از بررسی آن‌ها توسط متخصصان، در نهایت «ایران باشکوه: تجربه ای متفاوت» به عنوان شعار برند ملی گردشگری ایران انتخاب شد. این مفهوم مخفف تعهد ایرانیان به گردشگر ورودی است.

سیمرغ در افسانه‌ها و ادبیات ایران یک پرنده افسانه‌ای است، مخفف خورشید، خِرد و خالق که همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان و اقوام مختلف ایرانی و همچنین تنوع زیاد فرهنگ، قومیت، سبک زندگی درنظر گرفته شده است. رنگ‌ها، شاخص هایی از بناهای تاریخی و زیبایی های طبیعی کشور در طراحی سیمرغ، نماد وحدت است.»

ایران در بهمن ماه سال گذشته از سیمرغ به عنوان هویت بصری برند ملی گردشگری رونمایی کرد و در مهرماه ۹۹ همزمان با روز جهانی گردشگری، از شعار این برند رونمایی شد. البته انتخاب سیمرغ به عنوان برند گردشگری ایران، با انتقاد برخی از فعالان و کارشناسان گردشگری روبرو شد.

در این میان برخی فعالان گردشگری معتقدند سیمرغ پرنده افسانه‌ای است که تداعی‌کننده فرهنگ و هویت ایران نیست و برای گردشگران خارجی و حتی داخلی ناشناخته است، بنابراین معیار لازم برای انتخاب برند گردشگری یک کشور را ندارد. انتقادهایی هم به شباهت برند گردشگری ایران با کشورهای دیگر، رنگ و جزئیات طراحی این پرنده، وارد شده است.

طراحی برند گردشگری ایران از سال ۱۳۹۲ با تشکیل کمیته‌ای به نام «طراحی شعار، لوگو و برند گردشگری» در دستور کار سازمان وقت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته بود که ریاست آن را سیدمحمد بهشتی، کارشناس میراث فرهنگی به عهده داشت. اقدامات آن کمیته هرگز به نتیجه نرسید و گزارشی از روند این پروژه هم داده نشد.

Majestic Iran: A Different Experience

برای برند ملی گردشگری، مدت ها همایش‌ها و نشست‌های زیادی هم در سطح داخلی و بین‌المللی برگزار شد که خروجی نداشت.  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نهایت سال ۹۷ دوباره این پروژه را در دستور قرار داد و اعلام کرد برای تهیه برندِ سیمرغ و شعارِ «ایران باشکوه: تجربه ای متفاوت»، نظر حدود ۱۷۰۰ کارشناس را دریافت کرده است.

منبع: مجله سفر و گردشگری سفرانه

 

حسام بازدید : 309 شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 19:09 نظرات (0)

بهترین وکیل های در شیراز

سلام دوستان شیراز یاب وقتتون بخیر من در این پست برای شما عزیزان درباره “وکیل در شیراز ” صحبت خواهم کرد .

وکیل

وکیل یا نماینده یا جانشین کسی است که از طرف شخص دیگری – حقوقی یا حقیقی – به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.
وکالت یک عقد جایز است که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می‌شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌شوند.
می‌توان برای وکیل انتخابی حد و مرزی مشخص کرد که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف موکل دارد و در چه زمینه‌ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد.
نایب السلطنه را در دوره صفویان «وکیل» می‌گفتند و عنوان «وکیل الرعایا» هم از همین‌جا برخاسته است.

مشاوره تلفنی از وکیل در شیراز

برای مشاوره گرفتن با مشاوره حقوقی در زمینه  ها مختلفی چون : طلاق ، کیفری ، حقوقی، خانواده ، مهریه و  … با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

 

بهترین وکیل در شیراز

 

برای اتصال به بهترین وکلای موجود در شیراز و فعالیت در زمینه تخصصی هر وکیل مانند شرکت ها ، کیفری،حقوقی، خانواده و…

با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

ویژگی وکیل خوب در شیراز

  • ۱. از ویژگی های شخصیتی یک وکیل ، امانت‌داری است. در واقع وکیل محرم اسرار موکل و امین وی است.
  •  ۲. وکیل این تعهد اخلاقی حرفه‌ای را بر عهده دارد که از گفتن مطالب غلوآمیز و غیرممکن اجتناب نماید.
  •  ۳. هنگام انتخاب وکیل خوب وی باید موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد
  • ۴. از وظایف وکیل در قبال موکل ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل خود می‌باشد
  • ۵. یک وکیل خوب باید شأن و مقام قاضی را رعایت نموده و به وی کمال احترام را بگذارد
  • ۶. یک وکیل خوب باید از اطلاعات و معلومات و دانش حقوقی لازم برخوردار باشد

برای اتصال به بهترین وکلای موجود در شیراز و فعالیت در زمینه تخصصی هر وکیل مانند شرکت ها ، کیفری،حقوقی، خانواده و…

با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

ادرس وکیل در شیراز

برای دیدن وکیل ها بر روی نقشه و گوگل مپ روی عکس زیر کلیک کنید

ادرس وکیل در شیراز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   بهترین وکیل در شیراز

 

|بکوریتی|

رپرتاژ آگهی

حسام بازدید : 53 یکشنبه 16 آذر 1399 زمان : 6:21 نظرات (0)
حسام بازدید : 223 چهارشنبه 30 مهر 1399 زمان : 16:16 نظرات (0)

تنها سفر کردن میتواند مزایای بسیاری داشته باشد از جمله اینکه به شما کمک میکند تا استقلال بیشتری داشته باشید و خودتان را بیشتر و بهتر شناخته و به علایق خود پی ببرید .بعنوان مثال ممکن است تشخیص دهید  که عاشق آشپزی و یا کوهنوردی و یا هر نوع فعالیت مورد علاقه دیگری هستید.

دراینجا ما فهرستی متنوع از کشورهایی را تهیه کرده ایم که میتواند به شما درتصمیم گیری و انتخاب یک مقصد گردشگری امن برای سفرهای انفرادی تان کمک نماید. خواه بدنبال کشف فرهنگ های جدید و یا شرکت در یک مراسم اجتماعی باشید و یا در پی سپری نمودن لحظاتی در دامان طبیعت و …بطور قطع سفر انفرادی چیزی است که دست کم حداقل یکبار در زندگی تان تجربه نمایید.تنها سفر کردن تجربه ای متفاوت و منحصر بفرد میباشد.


از جنبه های مثبت تنها سفر کردن میتوان به افزایش اعتماد به نفس و تکیه کردن بر خود و نیز تجربه رویایی با افراد مختلف اشاره کرد .

در طی سفرتان شما با افراد مختلفی روبرو میشوید که هر کدام اخلاق و روحیات خاص خود را دارند. این برخوردها به شما کمک می‌کند تا هوش هیجانی و اجتماعی خود را در طول مدت زمان این سفر تقویت کنید. این تجربه و به تبع آن به دست آوردن این نوع از هوش و توانایی مانند ابزار قدرتمندی است که تا آخر عمر به کارتان می‌آید.

فهرستی که ارائه کردیم بر اساس آخرین آمار کشورهای امن در سال ۲۰۲۰ می باشد.از اقامت در استکهلم در سوئد تا  مکاشفه در آئین های فکری و فلسفی سامورائیان در کیوتو!

این مقاصد برای گردشگرانی که میخواهند تنها سفر کنند و بدنبال افزایش آگاهی و بینش خود در زندگی هستند بسیار ایده آل می باشد. با مجله سفر و گردشگری سفرانه همراه باشید:

۱-استکهلم ،سوئد

سفر تنها استکهلم سوئد۲-لندن،انگلستان

سفر تنها لندن۳-کیوتو،ژاپن

کیوتو سفرانه۴- بالی ،اندونزی

تنهایی به سفر رفتن۵-ملبورن،استرالیا

سفرانه ملبورن۶- نیوزلند

نیوزلند۷-آمستردام،هلند

بهترین مقاصد سفر تنهایی

در انتها شایان ذکر است که سفر تنها الزاما تنها راه برای رسیدن به یک زندگی بهتر نیست و هر فردی می‌تواند این مهارت‌ها و تجربه‌ها را در هرجای دیگری کسب کند. اما سفر تنها به گونه‌ای رشد ذهنی و احساسی هر فرد را سریع‌تر می‌کند که هیچ فعالیت یا برنامه‌ی دیگری نمی‌تواند با آن برابری کند.

سفر تنها پذیرش شما را نسبت به اتفاقات جهان پیرامون‌تان بیشتر کرده و از شما انسانی دوست‌داشتنی‌تر و پایدار خواهد ساخت. بنابراین دفعه‌ی بعد که قصد مسافرت داشتید به سفر تنها هم فکر کنید.

بدون شک تجربه‌های جدید و کشف توانایی‌هایی که پیش از این در خود سراغ نداشته‌اید شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

منبع: سفرانه

حسام بازدید : 74 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 11:57 نظرات (0)

بهترین کارتریج ایرانی برای چاپگر چه کارتریجی میباشد؟

 

در این مقاله کوتاه قصد دارم تجربیات خودم درباره خرید و تهیه کارتریج را با شما عزیزان مطرح کنم.

سلام حمید عبدی هستم کارشناس آیتی: داستان از اونجایی شروع شد که بعد از اینکه توسط تدارکات شرکت تعدادی کارتریج خریداری شده بود و کارتریج ها در واحدهای شرکت پخش شده بود و در حال استفاده بود و تعداد زیادی هم در انبار شرکت نگهداری میشد ،بعد از گذشت یک هفته از خرید کارتریج تقریبا تعداد تماس ها مبنی بر مشکل کارتریج پرینتر بالا رفته به طوری که همه واحدها نسبت به مشکل کارتریج ها شکایت داشتند و کار به جلسه مدیران رسید و بنده موظف شدم که کارتریج های خریداری شده را عودت دهم به فروشنده و کارتریج های باکیفیت برای شرکت تهیه کنم .
ماموریت بنده تازه شروع شده بود شخصا به خیابان ایرانشهر مراجعه کردم و تحقیقات خودم را شروع کردم ،به فروشگاه هایی
که مراجعه میکردم تقاضای کارتریج اورجینال داشتم و از تقریبا 10 مجموعه پیش فاکتور تهیه کردم وقتی به شرکت رفتم و پیش فاکتورها را مقایسه کردم با فاصله عجیب قیمتها مواجه شدم ،دربعضی از مدلها بیش از 50 درصد تفاوت قیمتی وجود داشت ،به این موضوع مشکوک شدم تصمیم گرفتم در اینترنت سرچ کنم تا کمی اطلاعات کسب نمایم با سرچ در اینترنت با شرکت پریس چاپگر باران آشنا شدم که به زیبایی راه های شناسایی کارتریج اورجینال و غیر اورجینال را در سایت خود توضیح داده بودند تصمیم گرفتم برای توضیحات جامع تر با یکی از کارشناسان شرکت پردیس چاپگر باران قرار ملاقات بگذارم.
با آموزشها و توضیحات کارشناس شرکت پردیس چاپگر باران به این نتیجه رسیدم که هیچ یک از نفراتی که پیش فاکتور کارتریج اورجینال به من داده بودند صداقت در کار نداشتند و در واقع قصد فروش کارتریج اورجینال به بنده نداشتند چراکه قیمت کارتریج اورجینال بسیار بالاتر از پیش فاکتورهایی بود که من در اختیار داشتم و به خاطر شباهت بسیار زیادی که کارتریج های غیر اورجینال با اورجینال داشتند همه فروشندگان از بی اطلاعی بنده و خیلی از نفراتی که به آنها مراجعه میکنند سوء استفاده میکنند.
بنا بر پیشنهاد کارشناس شرکت پردیس چاپگر باران  خرید کارتریج ایرانی با برند پردیس را انجام دادیم و از طرف شرکت فروشنده و سازنده کارتریج ایرانی این اطمینان به ما داده شد که کارتریج ایرانی پردیس از لحاظ کیفیت و تعداد چاپ هم راستای کارتریج اورجینال بوده و این کارتریج استاندارد های لازم را دارا میباشد و هیچگونه آسیبی به دستگاه چاپگر نخواهد رساند و درضمن کارتریج ایرانی پردیس دارای گارانتی و ضمانت بی قید و شرط میباشد و از همه مهم تر اینکه تو سراسر ایران دارای مرکز خدمات پس از فروش هستش و نکته بارز این هست که از لحاظ قیمت بسیار مرقوم به صرفه تر از کارتریج اورجینال هست بعد از اینکه مدارک تولید کارتریج و شرایط ساخت کارتریج ایرانی را رصد کردم دیگه همه سوال های تو ذهنم حل شده بود و با خرید کارتریج ایرانی پردیس توانستم رضایت تمامی واحدهای شرکت را برآورده کنم وواقعا از خرید کارتریج ایرانی پردیس راضی هستم و بعدها فهمیدم خیلی از سازمان ها و شرکت های بزرگ نیز از این کارتریج استفاده میکنند و به نظرم بهترین کارتریج ایرانی از لحاظ کیفیت همین کارتریج ایرانی پردیس میباشد.
امیدوارم این اطلاعات براتون مفید باشه و بتواند به شما کمک کنه برای انتخاب کارتریج لیزری
در پایان اطلاعات شرکت پردیس چاپگر باران را برای شما میزارم تا شما هم استفاده کنید.
 
 
شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)       شماره ثبت 430543  
ساعات کار شرکت:   9صبح تا 5 بعدازظهر (9الی 17)
پنجشنبه ها:9 الی 1 بعدازظهر (9الی 13)
دفترفروش مرکزی: خیـابان ایرانشهر شمالی نبش خیابان اراک پلاک 158 طبقه دوم واحد1و2

تلفن:   02188322120          خط ویژه :    02188341919
حسام بازدید : 116 یکشنبه 08 تیر 1399 زمان : 15:29 نظرات (0)

دانلود آهنگ جدید پوبون و پارسالیپ به نام دام از رسانه لایف موزیک

» آهنگ و تنظیم کننده : - | ترانه سرا : - «

با دو کیفیت ۱۲۸ & 320 با لینک مستقیم ، همراه متن آهنگ + پخش آنلاین

Download New Music Parsalip & Poobon Called Daam

آهنگ دام پوبون و پارسالیپ بزودی + متن آهنگ

 

Parsalip & Poobon Daam

دانلود آهنگ جدید پوبون و پارسالیپ دام

آهنگ حرف مفت با صدای پوبون و پارسالیپ بزودی + تکست آهنگ

بزودی

دانلود آهنگ دام پوبون و پارسالیپ

بزودی

♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫

مروری با متن آهنگ تیغ با صدای پوبون :

گفتم یکی دیگه میخوابه پهلوم

گفتی بگو نمیگیره جامو اون

گفتی بغضم عین تیغه توو گلوم

بیا بزن تیرِ آخرو تموم

خاطره ها میان و میگا*م

با کی خوابی من با فکرِ تو بیدارم

خواستم فراموشت کنم خیلی راحت

میخوام ولی یادِ چشات نمیذارن

ما که میدونستیم جدائیه آخر

سخته برام ندارمش باور

دیگه نگو دوسِت دارم

وقتی حتی خودتم نمیرسی به دادم

وقتی نزدیکمی من از خودم دور میشم

دیگه چیزیو نمیبینم و کور میشم

شاید نَمونه اینجوری نه

شاید نَمونه اینجوری نه

گفتم یکی دیگه میخوابه پهلوم

گفتی بگو نمیگیره جامو اون

گفتی بغضم عین تیغه توو گلوم

بیا بزن تیرِ آخرو تموم

نوری نمیاد تا پُره دلِ تو از تاریکی

داری توو زندگیت خودت اینو راه میدی

تیغو بزن نه رو بدنت و دستات

بزنش وسط افسردگی هات و ناامیدیت

خوبه واست بعضی وقتا تنها شی

کجا برم منتظرم نباشی

خاطره ها میان و میگا*م

با کی خوابی من با فکرِ تو بیدارم

خواستم فراموشت کنم خیلی راحت

میخوام ولی یادِ چشات نمیذارن

ما که میدونستیم جدائیه آخر

سخته برام ندارمش باور

دیگه نگو دوسِت دارم

وقتی حتی خودتم نمیرسی به دادم

نوری نمیاد تا پُره دلِ تو از تاریکی

داری توو زندگیت خودت اینو راه میدی

تیغو بزن نه رو بدنت و دستات

بزنش وسط افسردگی هات و ناامیدیت

♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫

تکستــ اختصـــاصی از سایـتــــ لایف مــوزیک

♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫

برای دانلود فول آلبوم و آهنگ جدید پوبون و پارسالیپ کلیک کنید

آهنگ دام

حسام بازدید : 325 یکشنبه 24 فروردین 1399 زمان : 13:54 نظرات (0)

دانلود آهنگ جدید مسعود صادقلو به نام بی آرایش از رسانه لایف موزیک

» آهنگ و تنظیم کننده : مسعود صادقلو | ترانه سرا : سعید سام «

با دو کیفیت ۱۲۸ & 320 با لینک مستقیم ، همراه متن آهنگ + پخش آنلاین

Download New Music Masoud Sadeghloo Called Bi Arayesh

 

Masoud Sadeghloo Bi Arayesh

دانلود آهنگ جدید مسعود صادقلو بی آرایش

آهنگ بی آرایش با صدای مسعود صادقلو منتشر شد + تکست آهنگ

صورت سادت موهای مشکیت لبخند آرومت وقتی که آروم پیشم میشینی من شدم عاشقت تو بی آرایش زیباتر میشی خود آرامشی تو با اون چشمات دیوونم کردی چی میشه دنیام بشی تو باید دنیام بشی ... ای از همه زیباتر این دو تا چشمام تر میشه وقتی دور میشی ای همه ی دنیای من امروز و فردای من تو خود آرامشی

دانلود آهنگ بی آرایش مسعود صادقلو

زندگیمو میدم پای چشمات بخند عزیزم فراموش شه دردات عاشقی کن تو با من زندگیمو میدم چشمات بخنده جاده ها و بارون دوای درده با این دیوونه بیا بزن به جاده ای از همه زیباتر این دو تا چشمام تر میشه وقتی دور میشی ای همه ی دنیای من امروز و فردای من تو خود آرامشی ای از همه زیباتر این دو تا چشمام تر میشه وقتی دور میشی ای همه ی دنیای من امروز و فردای من تو خود آرامشی

♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫

تکستــ اختصـــاصی از سایـتــــ لایف مــوزیک

♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫

برای دانلود فول آلبوم و آهنگ جدید مسعود صادقلو کلیک کنید

آهنگ بی آرایش

حسام بازدید : 208 یکشنبه 24 فروردین 1399 زمان : 13:40 نظرات (0)

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌شده است. این استان ازجمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و ازلحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

استان کرمان از بزرگترین استان های کشور با جاذبه های تفریحی، تاریخی، گردشگری و مذهبی بسیار می باشد که نه تنها به دلیل وجود این جاذبه ها بلکه به خاطر داشتن صنایع بزرگ و با اهمیت و همچنین داشتن محصولات کشاورزی که مایحتاج سایر استان ها را تامین می کنند و به خارج از مرزها نیز صادر می شود، از استان های با اهمیت کشور به شمار می آید.

علاوه بر دیدنی های بسیار زیاد و جاذبه های تاریخی و طبیعی زیبا و منحصر به فرد در کرمان که نشان از اهمیت این شهر دارد، کرمان غذاها و خوراکی های بسیار لذیذ و مخصوص خود را دارد. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با بهترین شیرینی های سنتی و خوراکی های محلی کرمان آشنا شوید. همچنین برای آشنایی با غذاهای محلی معروف کرمان می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

کلمپه

کلمپه یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی های کرمان محسوب می‌شود که در بین گردشگران بسیار پرطرفدار است. این شیرینی در واقع کلوچه‌ای سنتی محسوب می‌شود که درون آن را با ترکیبی از خرما و گردوی چرخ شده پر می‌کند. هل، گلاب و دارچین از طعم‌دهنده‌های اصلی این شیرینی سنتی به شمار می‌روند و از پسته و کنجد نیز برای تزئین آن استفاده می‌شود. کلمپه را می‌توانید در طعم‌های زعفرانی و ساده و یا با روغن حیوانی در جای‌جای کرمان پیدا کنید.

شیرینی های سنتی کرمان

قطاب

قطاب یکی از خوش مزه ترین و اصیل ترین شیرینی های ایرانی هاست که بادامی است در پخت این شیرینی از خاکه قند و بادام استفاده می شود و انواع مختلفی دارد. نوع یزدی آن هم بسیار معروف است در سفر به کرمان مسلما باید نوع کرمانی آن را به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های کرمان خریداری کنید. نوع کرمانی این شیرینی، پسته ای یا گردویی است و در لایه ی بیرونی آن هم از خاکه قند برای تزیین استفاده می شود جالب است بدانید این شیرینی قدمت طولانی ای دارد و قدمت پخت آن به دوران هخامنشیان برمی گردد.

کماچ سهن

یکی دیگر از شیرینی‌های سنتی کرمان کماچ سهن نام دارد که در تهیه خمیر آن از جوانه گندم استفاده می‌کنند و به خاطر استفاده از ادویه‌های مخصوص و گیاهان معطر دارویی، طعم منحصر به فردی دارد. مدت ماندگاری این شیرینی بالاست و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به کرمان کماچ سهن بخرید و به عنوان سوغاتی خوشمزه به همراه خود ببرید.

شیرینی های سنتی کرمان

قاووت

شاید بتوان قاووت یا به لهجه کرمانی‌ها “قووتو” را معروف‌ترین سوغات و خوراکی کرمان دانست. این خوراکی خوشمزه و مقوی، به صورت پودر است و برای تهیه آن سیاه‌دانه، خشخاش، دارچین، گیاهان دارویی، ادویه‌های معطر، بذر برخی گیاهان، هل، شکر، انواع مغزها مانند پسته، بادام، فندق و غیره را آسیاب می‌کنند. این معجون همچنین به عنوان داروی انرژی‌بخش و تقویت‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود. قاووت پای ثابت پذیرایی در خانه‌های کرمانی‌هاست. این شیرینی را می توان به صورت پودری و یا در شیر و یا آب حل کرد.

سوهان زرند

از دیگر خوراکی‌هایی که در کرمان می‌توانید پیدا کنید، سوهان زرند است که همان‌طور که از نامش پیداست در شهر زرند تهیه می‌شود اما می‌توانید نمونه‌هایی از آن‌ها را در کرمان هم پیدا کنید. این سوهان بسیار لطیف‌تر و نازک‌تر از سوهان قم است و از جوانه گندم در مواد تشکیل‌دهنده آن استفاده می‌شود.

شیرینی های سنتی کرمان

حلوای پسته

پسته یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی کرمان است و در انواع خوراکی‌ها و شیرینی‌های این شهر نقش پررنگی دارد. حلوای پسته یکی از همین خوراکی‌هاست که با ترکیبی از پودر پسته، آرد، کره، پودر قند، زعفران، گلاب و هل تهیه می‌شود.

فالوده کرمانی

علاوه بر شیراز و یزد، کرمان هم فالوده مخصوص به خودش را دارد که با فالوده شیرازی تفاوت دارد، فالوده شیرازی رشته‌رشته است و درون خود شکر دارد اما فالوده کرمانی تکه‌تکه است و زیر آن شربت می‌ریزند و سپس فالوده و آب که هنگام خوردن می‌بایست آن‌ها را با هم مخلوط کنیم. نوع کرمانی فالوده که به آن پالوده هم می گویند با نوع شیرازی اش متفاوتی است و در نوع کرمانی آن از عرق نعنا و عرق بیدمشک هم به عنوان چاشنی استفاده می شود و برای تزیین آن از تخم شربتی استفاده می شود.

شیرینی های سنتی کرمان

نان پر

این شیرینی خوشمزه یکی از شیرینی‌های اصیل و قدیمی کرمان محسوب می‌شود و در گذشته بانوان کرمانی با ابزاری که در اختیار داشتند طرح و نقشی بر روی آن ایجاد می‌کردند. پر هم یکی از وسایلی بود که با قسمت محکم آن روی شیرینی ها نقش می‌انداختند و به همین دلیل این شیرینی به نان پر معروف شده است.

برشتو

شاید نام برشتو قبلا به گوشتان خورده باشد. این شیرینی معمولا فرم لوزی شکل دارد و با ترکیب آرد سرخ‌شده در روغن، پودر هل، آرد نخودچی و شکر یا خرما تهیه می‌گردد.

شیرینی های سنتی کرمان

حسام بازدید : 201 یکشنبه 24 فروردین 1399 زمان : 13:31 نظرات (0)

دانلود آهنگ های شاد بندری سندی

آهنگ های شاد بندری همواره دارای سبکی کاملاً ریتمیک و بسیار جذاب هستند، سبکی که دارای علاقه مندان پر شماری در جای جای کشور است و جزء محبوب ترین موسیقی های محلی ایران محسوب می شود.

جالب است بدانید با این که آهنگ های شاد بندری متعلق به جنوب کشور و شهر های هرزمزگان، بوشهر و خوزستان هستند، شنیدن آن ها فقط مختص این شهر ها نیست، چرا که جزء رایج ترین موسیقی هایی هستند که در تمام نقاط کشور شنیده می شوند.

آهنگ های شاد بندری دارای ریتمی سر تا سر پر شور و هیجان هستند، از این رو شنیدن آن ها در اکثر مراسمات جشن و پایکوبی به خصوص جشن های عروسی بسیار رایج شده است. به گونه ای که وجود این سبک از موسیقی در جشن ها و مراسمات ایرانی جایگاهی دائمی به خود اختصاص داده است.

این سبک از آهنگ ها که خاستگاه شان به نواحی جنوبی و شهر های بندری کشور باز می گردد، بر گرفته از فرهنگ های زیبا، طبیعت بکر، ذائقه ی دوست داشتنی مردمان این خطه است. در حقیقت زندگی مردم خطه ی جنوب کشور با موسیقی و آهنگ های بندری به شدت در آمیخته است، به طوری که موسیقی پای ثابت تمام مراسم هایشان، از مراسم های عزاداری گرفته تا مراسم های جشن و پایکوبی، است.

جالب است بدانید روایتی در مورد آهنگ های شاد بندری وجود دارد که می گوید، این سبک از موسیقی زمانی که مهاجرانی از آفریقا در مناطق جنوبی زندگی می کردند، ابداع شده است. از این رو اگر موسیقی آفریقایی و بندری را با یک دیگر مقایسه کنید شاهد شباهت های بارزی خواهید شد. به بیانی دیگر آهنگ های بندری دارای ارتباط نزدیکی با سبک آفریقایی هستند و شباهت های فاحشی با یک دیگر دارند.

لازم به ذکر است گوش سپردن به آهنگ های شاد بندری علاوه بر این که در اوقات جشن و پایکوبی می تواند لحظات خاطره انگیز و شادی آوری به ارمغان بیاورد، در هر لحظه و هر دقیقه از گذران زندگی نیز تاثیر بسزایی می گذارد، تاثیری که کاملاً بدیهی و آشکار است. از این رو به شدت توصیه می کنیم آهنگ های سبک بندری را جزء علاقه مندی های دائمی خود قرار دهید، تا اثرات مثبت آن را در روند زندگی خود مشاهده کنید.

گوش سپردن به آهنگ های شاد بندری و تاثیرات ناشی از آن

به طور کلی طبق تحقیقات و بررسی هایی که پزشکان متخصص پیرامون موسیقی انجام داده اند، موسیقی های ریتمیک شاد و هیجانی، اثراتی دارند که چشم پوشی از آن ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست. تا جایی که گوش سپردن به موسیقی شاد جزء متداول ترین تجویز های مورد استفاده در متد های درمانیِ روان پزشک ها قرار گرفته است.

این موضوع در رابطه با آهنگ های شاد بندری و گوش سپردن به آن ها کاملاً صادق است، فلذا این سبک را می توان به عنوان یکی از ریتمیک ترین و تاثیر گذار ترین سبک های موسیقی بر سلامت روان انسان ها معرفی کرد.

در واقع موسیقی اثرات مستقیمی بر روح و روان انسان می گذارد تا جایی که قادر به بروز حالات مختلفی در افراد می شود، موسیقی بندری نیز از این قائده مستثناء نیست و می تواند اثرات متعددی در انسان پدیدار کند اثراتی که همگی مطلوب و مثبت هستند.

در ادامه به جهت شرح بهتر و ساده تر این موضوع چند مورد از بارز ترین تاثیرات ناشی از گوش سپردن به سبک زیبای موسیقی های بندری را آورده ایم که بی شک دانستن آن ها خالی از حسن نخواهد بود:

  • حس دوست داشتن و دوس داشته شدن از زیبا ترین حس هایی است که با موسیقی های بندری به تصویر کشیده شده و بیش از پیش تشدید می شود. در واقع این سبک، سبکی است که عمدتاً دسته جمعی و گروهی نواخته شده و خواه ناخواه جمع را با خود همراه می کند. همراهی دسته جمعی آن هم با آهنگ های زیبایی چون موسیقی های متعلق به سبک بندری منجر می شود علاوه بر افزایش روحیه، حس زیبای دوست داشتن و دوست داشته شدن به نحو احسن در میان افراد جمع رد و بدل شود و لحظات نابی را به ارمغان آورد‌.
  • اگر احساس افسردگی می کنید و دچار افت روحیه شده اید از آهنگ های شاد به ویژه آهنگ های بندری غافل نشوید. گوش سپردن به این سبک و همراهی با آن به قدری انسان را در خود غرق می کند که منجر می شود از تمام ناراحتی ها تنها حاله ی بی ارزشی باقی بماند که رفته رفته فراموش خواهد شد.

سبک بندری به قدری روان و دلپذیر است که هر شنونده ای را، حتی شنونده هایی که برای اولین بار با این سبک آشنا شده اند، مجذوب خود می کند و منجر به فراموشی تمام ناراحتی ها می شود. لازم به ذکر است این مسئله موضوعی کاملاً ثابت شده و عملی است، فلذا موسیقی درمانی یکی از بهترین راهکار های رفع افسردگی به شمار می رود.

  • جالب است بدانید گوش سپردن به موسیقی های شادی چون آهنگ های بندری می تواند قوه ی خلاقیت انسان را گسترش و قدرت ذهنش را به طور چشمگیری افزایش دهد. محققین تحقیقاتی انجام داده اند که نشان می دهند افرادی که عادت به شنیدن آهنگ ها شاد و ریتمیک دارند، همواره در زندگی و حوزه ی کاری خود خلاق تر و به مراتب موفق تر هستند.
  • اگر شنیدن آهنگ های شاد بندری را جزء عادات روزمره ی خود قرار دهید، باعث می شود هورمونی به سرتونین در مغز ترشح کند و یا ترشح آن نسبت به قبل بیشتر شود‌. ترشح این هورمون منجر به کاهش چشمگیر استرس می شود. به گفته ی کارشناسان متخصص شنیدن آهنگ ها شاد به صورت روزانه حداکثر پس از گذشت دو هفته سبب کاهش پانزده درصدی استرس افراد می گردد‌.
  • گوش دادن به موسیقی های شاد سبب می شود تپش قلب سریع تر شده و فشار خون افراد تنظیم شود. از این رو گفتنیست تاثیر موسیقی شاد فقط به روح و روان انسان اختصاص ندارد و اثرات چشمگیری در سلامت جسم می گذارد.
  • از جالب ترین اتفاقاتی که به دنبال گوش سپردن به سبک های شاد موسیقی پدیدار می شود، تغییر مطلوب خلق و خو است. تا جایی که مستندات نشان می دهند پس از مدتی افراد به مراتب خوش اخلاق تر، صمیمی تر و صبور تر از قبل می شوند و حتی در تحمل اتفاقات سخت و ناگوار نیز واکنش های بهتری نسبت به قبل نشان می دهند.
  • و .‌..

نواختن آهنگ های شاد بندری

حالا که تا این جا با سبک بندری و مزایای جذاب آن آشنا شدید، بد نیست در مورد روش های نواختن آن و اصطلاحاً ساز های بندری صحبت کنیم.

آهنگ بندری با استفاده از ساز های مختلفی نواخته می شوند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره کرده ایم:

  • ساز های کوبه ای که شامل مواردی چون دهل، کسر، لیوا، دارکوبا، سما، جهله و پی یه می شود.
  • ساز های زهی که عبارتند از عود و چنگ. لازم به ذکر است این ساز ها به آفریقا تعلق دارند.
  • ساز های جفتی و سورنا، ساز های بادی مورد استفاده در نواختن موسیقی بندری هستند.
  • در شهر خوزستان نیز از ساز هایی چون نی انبان، دهل، داربوکا و سنج دمام برای نواختن ریتم بندری استفاده می شود.
  • استان بوشهر با بهره مندی از ساز هایی نظیر لیوا، نی انبان، عود، سنج، دمامو کاسوره و دهل به نواختن آهنگ های شاد بندری می پردازند.

برای دانلود آهنگ های جدید ایرانی از سایت موزیک باز کلیک کنید

دانلود آهنگ خارجی

در زندگی امروزه ما موزیک نقشی مهمی دارد، همه در طول روز ساعت ها را به گوش کردن موزیک اختصاص می دهیم و قطعا وقتی سلیقه پا را فرا تر از یک حیطه بگذارد شما به دنبال تنوع هستید، در این وضعیت پیشنهاد ویژه ما به شما آرشیو و آلبوم های خارجی، موزیک های امریکایی، اروپایی و… است.

هر کشوری موسیقی خاص خود را دارد و یک سبک به صورت رسمی بر پایه گذشته کشوری ثبت شده است، به طور مثال در ایران موسیقی اصیل طرفداران خاص خود را دارد و مختص یک سرزمین است.

سطح دسترسی به اینترنت در حال حاضر به گسترده ترین حالت ممکن رسیده است، در واقع اگر ترجیح می دهید موزیک های بروز را با بهترین کیفیت دانلود کنید، سایتی مرجع و معتبر را پیشنهاد می کنیم که به صورت ساعتی و روزانه آپدیت خواهد شد.

دانلود آهنگ های جدید اروپایی و امریکایی

به هر حال عده ای از ما علاقه مند هستیم که در پاره از لحظات به سراغ موسیقی های خارجی برویم و آن ها را می پسندیم، در این وضعیت قطعا امکان دانلود جدید ترین آهنگ ها خواننده های اروپایی، امریکایی و… می تواند جذاب باشد. بخصوص این که آهنگ ها با کاور اصلی، بدون تگ تبلیغاتی و همینطور نسخه منتشر شده توسط خواننده در دسترس شما قرار بگیرند.

دانلود آهنگ روسی معروف اینستاگرام

هر سبک از موسیقی طرفداران منحصر به فرد خود را دارد. در ایران نیز تعداد کسانی که آهنگ های خارجی گوش می دهند کم نیست، آن ها همواره به دنبال یک وب سایت هستند که موسیقی های خارجی را هر روز، در صورت انتشار در لحظه برای دانلود قرار دهد. حالا این موقعیت برای علاقه مندان فراهم شده است.

اگر شما هم یکی از علاقه مندان به موسیقی پاپ خارجی، رپ و همین طور راک امریکایی و اروپایی هستید. دیگر نیازی نیست که سایت های مختلف را برای رسیدن به این دسته بندی از موزیک جستجو کنید.

امکان جستجو بر اساس دسته بندی موسیقی ها نیز وجود دارد. می توانید با انتخاب دسته بندی موزیک ایرانی جدید ترین ها را که از همان روز منتشر شده اند تا انتهای آرشیو بررسی نمائید. امیدواریم که از شنیدن این موزیک ها در لحظات زیبای زندگی خود لذت ببرید.

دریافت جدید ترین آهنگ های روز

موزیک همواره خواستگاه احساس است، هر کسی با بررسی سبک موسیقی که گوش می دهد می تواند بر روح و عواطف خود شناخت بیشتری پیدا کند.

عموم مردم در طول انجام کار های روزمره خود ترجیح می دهند یک موزیک نیز بشنوند، حال چه امکانی بهتر از این که شما بدون نیاز به دانلود این آهنگ ها را در اسرع وقت پلی کرده و هر لحظه که می خواهید گوش کنید.

امکان ذخیره آهنگ ها و همین طور موزیک ها با کیفت بالا برای تمامی کاربران در دسترس است؛ اگر علاقه مند هستید که به آرشیو یک خواننده خاص دسترسی داشته باشید، کافی است از قسمت جستجو نام او را تایپ کرده و تمامی آثارش که تاکنون منتشر شده است را با چند کلیک ساده دانلود نمائید.

بعلاوه این که شما می توانید در بخش پیشنهاد ویژه بهترین ها و محبوب ترین ها از نگاه بازدیدکنندگان را دانلود کنید. امکان جستجوی فارسی و انگلیسی نام خواننده ها برای یافتن آلبوم ها و آهنگ های جدیدشان وجود دارد.

حسام بازدید : 199 شنبه 16 فروردین 1399 زمان : 15:54 نظرات (0)

 

خرید کتاب

 

خرید کتاب را هرگز فراموش نکنید، چرا که بهره مند نشدن از این دریای بی کران آگاهی و عشق، بی شک نوعی نابینایی محسوب می شود. در حقیقت خواندن کتاب و درآمیختن با دنیای این دستاورد خارق العاده ی بشر پرده ی قطوری را از مقابل چشمان انسان کنار می کشد و روشنایی غیر قابل توصیفی در برابر دیدگان به ارمغان می آورد.

کتاب این ابداع اعجاب انگیز بشر چیست که هر نوع، هر صفحه، هر خط و هر کلمه از آن دارای دنیای وصف ناپذیر خالق العاده ای است و در کمال ناباوری وسیع ترین و پر نقش و نگار ترین تصاویر را در ذهن پدیدار می کند. تصاویری که آدمی را به هر نقطه و گوشه ای از جهان می کشاند و احساسات گوناگونی را به قلیان می اندازد. جالب است بگوییم خواندن کتاب در هر سبک و سیاقی تجارب و احساساتی به انسان ارزانی می کند که شاید فقط با هزاران مایل سفر و گشت و گذار کسب شوند.

پس نباید هرگز و به هیچ عنوان خرید کتاب را به فراموشی بسپارید، لازم به تاکید است این مسئله را باید جزء مهم ترین اقدامات زندگی خود قرار دهید و خواندن کتاب این تجربه ی حیرت انگیز را از خود دریغ نکنید.

کتاب های صوتی بهانه ها از میان بر می دارند

کتابهای صوتی کتابچین

 

تاسف بار و غم انگیز است که این روز ها خرید کتاب و مطالعه را فراموش کرده ایم و خود را از کسب به یادماندنی ترین تجارب محروم کرده ایم. دغدغه ها و کار های روزانه همواره عمده ترین علل این محرومیت غم انگیز هستند. اما باید بگوییم که دیگر دوران بهانه آوری برای نخواندن کتاب به پایان رسید. پیدایش کتاب های دیجیتالی به ویژه کتابهای صوتی دیگر وجود این بهانه ها را بی معنی کرده است، لذا با خرید کتاب های صوتی می توانید بی هیچ مانعی در خلوت ترین و حتی پر ازدحام ترین اماکن به صدای خواندن هر نوع کتابی که علاقه مندید گوش فرا دهید.

کتاب های صوتی را می توان به عنوان یکی از مثبت ترین گام های تکنولوژی در راستای افزایش سرانه ی مطالعه نام برد که نه تنها بهره مندی از آن ها در هر شرایطی فراهم است، بلکه در راستای محیط زیست و تخریب دامن سبز طبیعت برای چاپ و تولید کتاب بسیار مسمر ثمر واقع شده اند.

در آخر لازم است خاطر نشان شویم اقدام به خرید کتاب آنلاین می تواند به شما شانس تهیه ی كتاب صوتي رايگان را اعطا کند، چرا که این مورد یکی از مطلوب ترین خدمات ارائه شده در درگاه های فروش کتاب های الکترونیکی است.

منبع

حسام بازدید : 299 دوشنبه 11 فروردین 1399 زمان : 15:45 نظرات (0)
 فواید درمانی عکاسی برای سلامت روان

The One Project(پروژه شماره یک)  نام پروژه‌ای است که توسط جامعه‌ای از عکاسان ایجاد شده تا به گسترش آگاهی پیرامون فواید درمانی عکاسی کمک کند. این جامعه عکاسان  متشکل از افرادی است که  خود با افسردگی و اضطراب مواجه بوده‌اند و عکاسی به آنها کمک فراوانی در بهبود این مشکلات کرده است.

برای بسیاری از مردم، گرفتن عکس‌ و ویرایش کردن آن می‌تواند یک روند درمانی و آرامش‌بخش باشد. تصاویری که در گذشته گرفته‌اید نیز می‌توانند نگاه شما به خودتان و جهان‌بینی‌تان در گذشته را باز کرده و تغییراتی را که در زمان در شما به وجود آمده است را بهتر درک کنید.در ادامه برخی از مهمترین فواید عکاسی بر بهبود سلامت روان را برایتان بازگو کرده ایم:

 

فواید عکاسی برای بهبود سلامت روان

  • ایجاد انگیزه برای بیرون رفتن و ارتباط برقرار کردن با طبیعت
  • فراهم کردن تغییر در چشم‌انداز و نحوۀ تفکر
  • جست‌وجو برای یافتن زیبایی‌های جدید در جهان
  • عکاسـی بعنوان یک روش ارتباطی غیرکلامی عمل می‌کند که برای مقابله با افسردگی، اضطراب و مشکلات مشابه بسیار مفید است.
  • عکاسـی کمک می‌کند تا بر روی محیط اطراف تمرکز کنید و ذهن‌تان با افکار مختلف و مکرر مشغول نشود.
  • کنترل در نحوۀ قاب کردن جهان
  • عکس‌های شما می‌توانند بسیار خودبیان‌گر باشند
  • عکاسان معمولا بازخوردهای مثبتی از مردم دریافت می‌کنند که این می‌تواند بسیار در تسکین افسردگی و اضطراب موثر باشد.
  • عکاسـی می‌تواند فعالیتی اجتماعی باشد و به تقویت و ایجاد روابط اجتماعی کمک کند
  • عکاسـی می‌تواند با ناخودآگاه ذهن ارتباط برقرار کند و به شما کمک کند تا چیزهای جدیدی دربارۀ خودتان – مثلا علت افسردگی‌تان – را بیابید.
منبع: گشنیز
حسام بازدید : 268 پنجشنبه 07 فروردین 1399 زمان : 10:53 نظرات (0)
درباره ما
عشق سفر وبلاگی در زمینه سفر و گردشگری و کلیه مباحث جنبی در زمینه صنعت توریسم بوده و پایگاهی برای عاشقان سفر میباشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • کدهای اختصاصی
    ارسال لینک

    تبلیغات بنری هاست

    بک لینک رایگان - بک لینک رایگان و افزایش بازدید شما