loading...

عشق سفر

وبلاگ عاشقان سفر

باکو پایتخت آذربایجان یک قدرت فرهنگی و اقتصادی قوی در دریای خزر و یک شهر پر جنب و جوش است که فقط منتظر اکتشاف شماست. با تاریخ غنی که به زمان امپراتوری روم می رسد، فرهنگ غذایی شهر باکو بسیار متنوع و در حال گسترش است. در اینجا ما بهترین و پربازدیدترین رستوران های باکو را به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران الون – Eleven Restaurant & Lounge

رستوران الون (Eleven Restaurant & Lounge) یک رستوران ژاپنی عالی در باکو است که در طبقه یازدهم هتل پارک این (Park Inn Hotel) قرار گرفته است و منظره ای بی نظیر از پایتخت آذربایجان را به شما ارائه می دهد. این رستوران یک محل بسیار شیک است که مکانی عالی برای کسانی است که به دنبال سوشی و انواع خوراک های لذیذ ژاپنی و آسیایی می گردند. شب ها رستوران الون به منحصر به فرد ترین مکان در باکو تبدیل می شود و با موسیقی زنده جاز فضاهای آن پر از مردم محلی و توریست ها است.

 

بهترین رستوران های باکو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعات بیشتر؛

ساعات کاری: دوشنبه تا یکشنبه ، 6:00pm – 2:00am

تلفن تماس: +994515100011

آواز داینینگ – Avaz Dining & Lounge

آواز داینینگ (Avaz Dining & Lounge) یک رستوران سنتی است که هدف آن ارائه فرهنگ آذربایجان است. این رستوران نه تنها دستورهای غذایی معمول از تاریخچه غنی غذاهای آذری را ارائه می دهد بلکه با اجرای موسیقی جاز و محلی در آخر هفته ها فضایی دلپذیر را فراهم می کند. منو رستوران با لیستی از غذاهای سنتی و غذاهای مخصوص سرآشپز همه به تاریخچه غنی آشپزی این کشور در قرن ها، موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و فراوانی سبزیجات و میوه های ارگانیک و محلی است. از جمله غذاهایی که پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید، ماهی با زنجبیل، سوپ کدو تنبل و کباب بره است.

 

بهترین رستوران های باکو

 اطلاعات بیشتر؛

ساعات کاری: تمام روزهای هفته ، 11:00am – 12:00am

تلفن تماس: +994125309979

آرت گاردن – The ART Garden  

یک مکان فرهنگی، آرت گاردن (The ART Garden) محلی است در قلب شهر تاریخی باکو که حتما باید امتحان کنید. با فضای ناهار خوری فوق العاده باز و چندین اتاق غذاخوری خصوصی که توسط هنرمندان با استعداد محلی با صحنه های سنتی از منطقه تزئین شده اند، آرت گاردن یک رستوران مجلل است. منو این رستوران شامل انواع شیرینی های کلاسیک شرقی، چای آذری دم کشیده در سماورهای سنتی است که با موسیقی جاز فضایی دل انگیز را برای شما فراهم می کند.

 

بهترین رستوران های باکو

 

اطلاعات بیشتر؛

ساعات کاری: تمام روزهای هفته ، 8:00am – 2:00am

تلفن تماس: +994512257777


حسام بازدید : 155 یکشنبه 12 بهمن 1399 زمان : 20:47 نظرات (1)

کشور آذربایجان و شهر باکو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است و هر ساله ایرانیان زیادی به آذربایجان سفر می کنند. از آنجایی که آذربایجان کشور همسایه ایران است و فاصله نزدیکی دارد، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه برای شما و خانواده تان خواهد بود. کشور مدرن آذربایجان و همچنین شهر ساحلی باکو دارای شمار بسیار زیادی جاهای دیدنی و جاذبه های منحصر به فرد و مکان های تاریخی ارزشمند است. یکی از دیدنی های شاخص و معروف که همانند برج های شعله ی باکو  به عنوان نمادی در شهر باکو خودنمایی می کند برج تلویزیون باکو است که در ادامه به آن میپردازیم.

برج تلویزیون باکو (Baku TV Tower) یا برج آذری برجی مخابراتی است که در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان قرار دارد. این برج ۳۱۰ متر ارتفاع دارد. این برج تلویزیونی بلندترین سازه در آذربایجان است که همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند.

این برج زیبا را از تمام شهر میتوان دید ، برجی بزرگ که علاوه بر استفاده مخابراتی درون خود رستوران گردان و … دارد. رستوران چرخان طبقه ۶۲ام این برج (در ارتفاع ۱۷۵ متری) در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. رستوران گردان برج جزو رستوران های خوب باکو می باشد که شما گردشگران باکو می توانید با میل غذا در آن تمام مناظر شهر را هم ببینید.

 

برج تلویزیون باکو

 

این برج یکی از بلند ترین ساختمان های مرتفع  پایتخت کشور آذربایجان است و در کنار برج های شعله باکو منظره ای زیبا و بی نظیر را به وجود آورده است. ساخت این برج در سال ۱۹۷۹ شروع شد و قرار بود که در سال ۱۹۸۵ به اتمام برسد اما به دلایلی این طرح طبق برنامه پیش نرفت و سرانجام در سال ۱۹۹۶ به اتمام رسید.

 

در سفر به عروس قفقاز حتما بعد از دیدن جاذبه های این شهر زیبا به بام شهر رفته و برج تلوزیون رو از نزدیک تماشا کنید، قطعا دیدن این برج زیبا شگفت انگیز خواهد بود. در تصویر زیر منظره ای از شهر باکو را از داخل برج تلویزیون میبینید.

 

برج تلویزیون باکو

 

منبع: سفرنگار

حسام بازدید : 170 یکشنبه 12 بهمن 1399 زمان : 20:45 نظرات (0)

شاید این جمله را خیلی  شنیده باشید که برای رفتن به سفر سن و سال مهم نیست و اهمیتی ندارد که که جوان هستید یا مسن، چند سال سن دارید و یا اینکه شغل و تحصیلاتتان چیست . سفر کردن و رفتن به مسافرت از نیازهای اساسی زندگی هر انسانی محسوب میشود به همین دلیل تا زمانی که کودک درونتان به دنبال شادمانی و تفریح باشد، همیشه برای سفر وقت دارید.

وقتی سفر می کنید اهمیتی ندارد چه کاری انجام می دهید و یا چه کسی هستید؛ با سفر احساس آزادی می کنید و تمام محدودیت ها را کنار می زنید. از فواید سفر این است که می توانید خود واقعیتان باشید و بدون محدودیت از لحظات لذت ببرید.

با این وجود سفر در ایام جوانی طعم و لذت دیگری داشته و فواید آن بسیار بیشتر از زمانی است که مثلا بعد از بازنشستگی بخواهید به آن بپردازید. این را با پرسش از هر فرد بازنشسته ای به راحتی متوجه خواهید شد!

اگر در سن حدودا ۲۰ تا ۳۰ سالگی هستید و به تازگی فارغ التحصیل شده­ اید و برای ورود به دنیای کار، احساس می­ کنید تجربه کافی ندارید و یا اینکه هنوز هدفی برای زندگی خود انتخاب نکرده ­اید، سفر در ایام جوانی را به هشت دلیل زیر در اولویت کارهای خود قرار دهید.

 

فواید سفر و مسافرت در ایام جوانی و میانسالی

هنوز وابسته نیستید

اگر هنوز تشکیل خانواده نداده ­اید و یا برای بلند مدت  در جایی استخدام نشده اید، از این فرصت مستقل  بودن نهایت استفاده  راببرید.  لحظات زندگی با سرعت در حال  گذر بوده و محدوده زمانی کوچکی وجود دارد که در آن شما فردی جوان با حداقل مسئولیت­ها و تعهدات هستید، و از دیگر سو  آنقدر بالغ که بتوانید دنیای اطراف را تشخیص دهید، پس اکنون زمان آن فرا رسیده است که از این فرصت استفاده کنید و سفر در جوانی را تجربه کنید.

استقلال مالی و  نداشتن بدهی بانکی

اینکه شما در رابطه با بازپرداخت وام بانکی و یا مخارج مربوط به کودک و خانواده، نگرانی ندارید، شانس بزرگی است. اگرچه شما پول زیادی ندارید  در عوض به همان اندازه هم  هزینه های چندانی ندارید. با صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصد در مخارج و پس ­انداز آن در یک حساب بانکی، می­توانید هزینه سفر خود را تأمین کنید و برنامه ریزی داشته باشید تا سفر در جوانی را تجربه کنید.

پول همه چیز نیست

بدون شک با سفر در جوانی، متوجه بی ارزش و کم اهمیت بودن پول و مادیات خواهید شد. به دنبال اتومبیل بهتر و یا اپارتمان بزرگتر نباشید. سفر به کشورهای مختلف و تجربه سنت­ های گوناگون و طبیعت زیبا، بی ارزش بودن مادیات را به شما اثبات خواهد کرد.

با سفر در جوانی فرهنگ و تمدن جدید را تجربه می­ کنید

با سفر در کشورهای مختلف، مکان­های شگفت انگیزی را می­بینید که فراتر از حد تصور شماست. شما قوانین اجتماعی مختلف و راه­های برقراری ارتباط را یاد می­ گیرید و شاید مهمتر از همه به بینش و بصیرت برای زندگی واقعی خواهید رسید. تجربه­ های سفر در جوانی فرصت آشنایی با زندگی مردمی را که درک کاملا متفاوتی از جهان دارند را برایتان مهیا می سازد که تجربه ای بسیار ارزشمند و سودمند برایتان در ادامه مسیر زندگی تان خواهد بود.

فواید سفر و مسافرت در ایام جوانی

پیدا کردن دوستانی جدید و ایجاد ارتباطات دوستانه

یکی از بهترین مزایای سفر در  ایام جوانی این است که در طول سفر  با افراد محلی، سایر مسافران و افراد دیگر آشنا می­ شوید و می توانید براحتی روابط دوستانه برقرار کنید. با این کار نه­ تنها دوستان جدیدی خواهید داشت، بلکه ممکن است برقراری این ارتباطات در آینده به شما کمک کند. از طریق فضای مجازی و یا  گرفتن شماره تماس با این افراد ارتباط خود را حفظ کنید. چه بسا در سفر بعدی میزبان شما باشند و یا حتی در آینده با برقراری ارتباط تجاری و کاری به شرکایی موفق تبدیل شوید!

سفری با هزینه کمتر خواهید داشت

در بیست سالگی با اقامت در یک هاستل و یا اقامتگاه های ویژه جوانان،  نیازی به اقامت در هتل و صرف وعده ­های غذایی در آنجا نخواهید داشت، شما می ­توانید با خرید مایحتاج خود از بازارهای محلی هزینه های سفرتان را کاهش دهید. ممکن است بعدا در زندگی به چیزهای خوب و کمی گران­تر عادت کنید، اما درحال حاضر فقط از تجربه چیزهای مختلف لذت ببرید. با یک کوله پشتی سوار قطارهای بین ­المللی شوید. قطعا از هر لحظه آن لذت می­برید و با هزینه کمتری مکان­های زیادی را خواهید دید.

سفر در زمان جوان بودن

برای رفتن به هرجایی در آینده زمان نخواهید داشت

بسیاری از مردان و زنان منتظر می­ مانند تا بعد از بازنشستگی به سفر و تفریح بروند. اما حقیقت این است که شما در بازه محدودی از زمان نمی ­توانید تمام جاهایی که رویای دیدنش را در سر داشتید، ببینید. شما هرگز نمی­توانید برای شرایط غیر منتظره ای که در آینده رخ می­دهد، برنامه ­ریزی کنید، پس ریسک نکنید. از زمانی که هم اکنون دارید، برای سفر در جوانی به هرجایی که می­توانید، استفاده کنید حتی اگر رفتن به مناطق اطراف شما در تعطیلات آخر هفته باشد.

درباره شخصیت خودتان بیشتر یاد می­گیرید

با سفر و رفتن به خارج از محدوده راحتی، نه تنها راجع به مکان­ها و مردم اطراف، بلکه در مورد خودتان بیشتر یاد می­گیرید. ممکن است شما ترسی داشته باشید که هرگز نمی­دانستید و بر آن غلبه کنید، متوجه شوید که چه چیزی شما را تهدید و یا آرام می کند.

شما موارد سودمند جدید و یا موارد قدیمی را کشف خواهید کرد.ممکن است شهرهای کوچک روستایی ثروتمند را به شهرهای بزرگ و ناشناس ترجیح دهید. درک خواهید کرد که چه چیزی ارزشمند است و چه چیزی بی ارزش. پس، در جوانی به دنبال این یادگیری ها باشید.

منبع: اینترنت

حسام بازدید : 71 جمعه 10 بهمن 1399 زمان : 21:29 نظرات (0)

یا تا به حال لذت پرتاب کردن گوجه به سمت دیگران را تجربه کرده اید؟  اصلا نگران نباشید.

در توماتینا ( La Tomatina )  می توانید این لذت ناب را با تمام وجود حس کنید! این سنت دیوانه وار از هفتاد سال پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد به طوری که همه ساله در آخرین چهارشنبه ماه آگوست هزاران نفر در سرگرم کننده ترین جشن سال به سمت یکدیگر گوجه پرتاب می کنند.

توماتینا یا همان جشن گوجه فرنگی در واقع بخشی از یک جشن بزرگتر است که پس از یک هفته رژه و جشن و برگزاری نمایشگاه ها و فروشگاه های خیابانی انجام می شود. تماشای این مراسم بسیار لذت بخش است ولی اگر می خواهید بخشی از این مراسم باشید با توجه به این که تعداد شرکت کننده ها محدود و در حدود 20 هزار نفر بوده و در مقابل تعداد متقاضیان خیلی بیشتر است؛ قبل از هر کاری از به دست آوردن بلیط اطمینان خاطر شوید چرا که در یک چشم برهم زدن همه بلیط ها فروخته می شوند. در شهر بونول علاوه بر پرتاب گوجه، به نفر برنده یک جایزه بامزه داده می شود و آن ژامبونی دودی است که بر سر یک نیزه لغزنده در میدان اصلی شهر قرار گرفته است.

 

منبع: سایت تفریحی و گردشگری چرخ فلک

حسام بازدید : 96 شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 19:15 نظرات (0)

سازمان جهانی جهانگردی برند «سیمرغ» ایران را به رسمیت شناخت. معاون گردشگری میراث فرهنگی وگردشگری می گوید: با این اقدامِ UNWTO ایران رسما وارد فهرست کشورهای دارای برند گردشگری شد.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: سازمان جهانی جهانگردی یکی از درگاه‌های اصلیِ آغاز به کار رسمی برندهای ملی گردشگری کشورها است که در قالب گزارش‌هایی رسمی، برند کشورها، چیستی آنها و داستان موفقیت‌شان را معرفی و روایت می‌کند.

 

او معتقد است: معرفی تخصصی و بین‌المللی خوبی از برند گردشگری ایران توسط سازمان جهانی جهانگردی صورت گرفته است.

برند ملی گردشگری ایران تصویری از یک سیمرغ به رنگ‌های «فیروزه‌ای» و «آجری» است؛ پرنده‌ای درحال پرواز که روی بال‌های آن ظرافت مُقرنس، از عناصر تزئینی معماری سنتی به تصویر کشیده شده است.

دُم سیمرغ متشکل از هفت پر است که مظهر تقدس این عدد در فرهنگ ایران و سایر ادیان و ملل است. رنگ‌های انتخاب شده نیز که برگرفته از رنگ غالب طبیعت و معماری ایران است. «ایران با شکوه: تجربه متفاوت» نیز شعار گردشگری ایران است که در کنار سیمرغ نشسته است.

در گزارشی که سازمان جهانی جهانگردی در وب‌سایتش منتشر کرده، آمده است: «ایجاد یک طرح تجاری ملی از سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران قرار داشت. برای دستیابی به این هدف، پروژه تدوین سند راهبردی برای هویت ملی برند آغاز شد.

ایران برند ملی جدید خود را با عنوان “Majestic Iran: A Different Experience” معرفی کرده است. چالش اصلی برای این کشور به عنوان مقصد گردشگری، تعریف هویت ملی و ایجاد وحدت بین ظرفیت های مختلف گردشگری بود.

سرانجام «سیمرغ» به عنوان هویت بصریِ برند ملی گردشگری ایران انتخاب شد. با جمع‌آوری اطلاعات و بررسی افکار عمومی و دیدگاه های کارشناسان، «ایران باشکوه: تجربه ای متفاوت» به عنوان شعار برند ملی گردشگری ایران انتخاب شده است. با نهایی شدن شعار برند ملی و هویت بصری، جمهوری اسلامی ایران قصد دارد از این برند در کمپین‌ها و تبلیغات گردشگری این کشور استفاده کند.

این برند جدید قرار است در محصولات تبلیغاتی و بروشورهای ذینفعان گردشگری دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار گیرد.

تحقیق برای جمع‌آوری داده‌های کمی و کیفی این برند، بر اساس یک کار علمی و نظرسنجی از طریق توزیع پرسشنامه بین ۶۰۰ گردشگر ورودی، کارشناسان گردشگری و ذینفعان انجام شده است.

شعار برند ملی گردشگری :ایران باشکوه: تجربه ای متفاوت

برای شعار جدید ایران، علاوه بر افکارسنجی، ۴۰ شعار از نهادهای مختلف فرهنگی و دفاتر استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت شد که پس از بررسی آن‌ها توسط متخصصان، در نهایت «ایران باشکوه: تجربه ای متفاوت» به عنوان شعار برند ملی گردشگری ایران انتخاب شد. این مفهوم مخفف تعهد ایرانیان به گردشگر ورودی است.

سیمرغ در افسانه‌ها و ادبیات ایران یک پرنده افسانه‌ای است، مخفف خورشید، خِرد و خالق که همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان و اقوام مختلف ایرانی و همچنین تنوع زیاد فرهنگ، قومیت، سبک زندگی درنظر گرفته شده است. رنگ‌ها، شاخص هایی از بناهای تاریخی و زیبایی های طبیعی کشور در طراحی سیمرغ، نماد وحدت است.»

ایران در بهمن ماه سال گذشته از سیمرغ به عنوان هویت بصری برند ملی گردشگری رونمایی کرد و در مهرماه ۹۹ همزمان با روز جهانی گردشگری، از شعار این برند رونمایی شد. البته انتخاب سیمرغ به عنوان برند گردشگری ایران، با انتقاد برخی از فعالان و کارشناسان گردشگری روبرو شد.

در این میان برخی فعالان گردشگری معتقدند سیمرغ پرنده افسانه‌ای است که تداعی‌کننده فرهنگ و هویت ایران نیست و برای گردشگران خارجی و حتی داخلی ناشناخته است، بنابراین معیار لازم برای انتخاب برند گردشگری یک کشور را ندارد. انتقادهایی هم به شباهت برند گردشگری ایران با کشورهای دیگر، رنگ و جزئیات طراحی این پرنده، وارد شده است.

طراحی برند گردشگری ایران از سال ۱۳۹۲ با تشکیل کمیته‌ای به نام «طراحی شعار، لوگو و برند گردشگری» در دستور کار سازمان وقت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته بود که ریاست آن را سیدمحمد بهشتی، کارشناس میراث فرهنگی به عهده داشت. اقدامات آن کمیته هرگز به نتیجه نرسید و گزارشی از روند این پروژه هم داده نشد.

Majestic Iran: A Different Experience

برای برند ملی گردشگری، مدت ها همایش‌ها و نشست‌های زیادی هم در سطح داخلی و بین‌المللی برگزار شد که خروجی نداشت.  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نهایت سال ۹۷ دوباره این پروژه را در دستور قرار داد و اعلام کرد برای تهیه برندِ سیمرغ و شعارِ «ایران باشکوه: تجربه ای متفاوت»، نظر حدود ۱۷۰۰ کارشناس را دریافت کرده است.

منبع: مجله سفر و گردشگری سفرانه

 

حسام بازدید : 308 شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 19:09 نظرات (0)

اولین و مهمترین نکته در صنعت هتلداری مهمان نوازی است و از آنجایی که اولین تماس و مواجهه مسافران و مهمانان  هتل ها با کارمندان بخش پذیرش یا همان رسپشنیست ها  می باشد، نحوه رفتار این کارکنان بسیار مهم است و مجموعه کارمندان پذیرش هتل ها می توانند در بالا بردن جایگاه هتل ها در ذهن مهمانان بسیاز تاثیرگذار باشند. و ناهماهنگی رفتاری آنها با استانداردهای تعریف شده در آموزش های هتلداری می تواند صدمات جبران ناپذیری به مجموعه  هتل وارد نماید. از همین رو آموزش شیوه ها و تکنیک های رفتاری به کارمندان پذیرش هتل ها یکی از ضروری ترین و ابتدایی ترین مباحث در صنعت هتلداری محسوب می گردد . 

آنچه در پی می آید ده نکته بسیار مهم در مورد نحوه رفتار رسپشنیست ها یا همان کارمندان بخش پذیرش هتل میباشد؛ با سفرنامه همراه باشید:

۱- کارمندانی که در شیفت شب کار می کنند نباید در شیفت بخوابند و مسافران وقتی در نیمه شب وارد هتل می شود نباید اولین چیزی که با آن روبرو می شوند یک کارمند خوابیده و یا در حال چرت زدن در پشت میز رسپشن باشد. مهمان در هر ساعتی که وارد هتل می شود باید این حس را داشته باشد که میزبان منتظرش بوده و از دیدنش بسیار خوشحال است و بهترین ها برایش مهیا است.

۲- در هتلداری بسیار مهم است که حس خاص بودن و متفاوت بودن و توجه طلبی مهمانان ارضا شود به همین منظور مهمان نباید با یک کارمند ساندویچ به دست یا سیگار به دست مواجه شود. کارمند  پذیرش سیگار به دست پشت میز رسپشن نشان از عدم توجه به مهمان است و رعایت این اصول به وسیله کارمندان هتل نشان از آموزش هتلداری در مجموعه هتل است.

۳- مهم است که  بدانیم که مهمان نوازی در  صنعت هتلداری آداب مخصوص خود را دارد و کارمند بی حوصله ای که پشت کانتر پذیرش نشسته و حتی به خود این زحمت را نمی دهد برای مهمان وارد شده به هتل بایستد و در حالت نشسته پاسخ می دهد درکی از هتلداری و اینکه ساختن تصویر ذهنی مناسب از یک برند به دلیل رعایت نکاتی از سوی تک تک کارمندان و خدمه هتل و مدیران است ندارند و متاسفانه در بعضی از هتل ها این مهم شفاف سازی نشده است و آموزش کارمندان هتل باید در راس اهداف مدیران نیروی انسانی باشد.

البته  اکثر افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند اصولا فارغ التحصیل رشته های هتلداری و گردشگری هستند و آموزش نکات اصلی هتلداری در دانشگاه ها اتفاق می افتد با همه اینها مدیران منابع انسانی باید در آموزش مداوم کارمندان هتل بکوشند چرا که کارمندان آموزش دیده یکی از بزرگترین  سرمایه های یک هتل محسوب می شود و حتی اگر هتلی دارای بهترین خدمات از جمله رستوران ها و اتاق ها و …باشد اگر نیروی انسانی کارامد نداشته باشد نمی تواند در بازه زمانی طولانی مدت به موفقیت چشمگیری دست یابد.

۴- پوشش کارمندان پذیرش هتل بسیار مهم است و مهمانان نباید آن ها را بدون پوشش استاندارد تعریف شده ار سوی هتل ببینند. رسپشنیست باید مانند یک مهماندار با مهمان خود رفتار نماید و عدم استفاده از پوشش مناسب یا یونیفورم رسمی هتل میتواند نشان از بی احترامی  تلقی گردد.

۵- باید توجه کرد که مهماندار به طور تمام وقت در خدمت مهمان است و رفتار خوش و لبخند و  گفتن صبح بخیر در اول صبح و عصر بخیر در موقع عصر از بدیهی ترین ها برای کارمندان میز رسپشن است.

نکات آموزشی رسپشن هتل

۶- رسپشنیست باید بداند که در صورتی که هتل دارای اتاق خالی نمی باشد باید با خوشرفتاری این موضوع را به اطلاع مهمانانی که وارد هتل می شوند برساند و نباید هیچگونه تابلو یا اعلامیه ای مبنی بر عدم وجود اتاق خالی به روی در ورودی هتل نصب شود. مهمانی که پشت در هتل به بیرون رانده می شود در دفعات بعد هم هتل شما را انتخاب نخواهد کرد و هتلداری یک فرایند مستمر است و یک هتلدار باید به صورت مستمر مهمانان را به سمت خود جذب کرده و نگهداری نماید.

۷- مسافران دوست ندارند که جمله کارمند مربوطه حضور ندارد و بعدا مراجعه شود را بشنوند پس حتما طوری برنامه ریزی نمایید که این اتفاق تحت هیچ شرایطی روی ندهد.خالی نبودن میز و کانتر پذیرش از اساسی ترین نکات آموزشی در صنعت هتلداری میباشد.

۸- در ورودی هتل ها همیشه باید باز باشد و  میهمانان نباید در تمامی ساعات شبانه روز برای ورود به هتل زنگ بزنند.

۹- کارمندان پذیرش در هتل ها نباید در حین ارائه خدمت به مسافران در حال حرف زدن و شوخی کردن با همکاران خود باشند.

۱۰- هیچ کارمندی تحت هیچ شرایطی نباید مهمان را مسخره و یا به او بخندد  چرا که این امر بدترین حس را  در مهمان ایجاد نموده و منجر به تخریب تصورات ذهنی مهمان از برند هتل خواهد شد.

منبع:سفرنامه

حسام بازدید : 80 شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 19:04 نظرات (0)

سئو سایت وردپرس

سلام به دوسداران سئو بلک
خوش اومدین. باهم اینبار درباره خدمات سئو سایت وردپرس میخونیم.

خدمات سئو سایت وردپرس

خدمات سئو وردپرس (بهینه سازی موتورهای جستجو وردپرس)

خدمات سئو وردپرس (بهینه سازی موتورهای جستجو سایت وردپرس) زیر نظر متخصصین سئو و توسعه دهندگان وردپرس  انجام می شود.
سئو نیازمند تخصص است و به هر فردی نمی تواند به سادگی و بدون اطلاعات کافی آن را انجام دهد.

با استفاده از این خدمات:

  • سایت وردپرسی شما برای موتور های جستجو بهینه سازی شده
  • سرعت سایت افزایش پیدا خواهد کرد
  • برخی اصلاحات مورد نیاز روی قالب وب سایت انجام خواهد شد
  • پلاگین های مورد نیاز برای سئو وردپرس نصب خواهند شد
  • تنظیمات مربوط به وردپرس و سرور انجام خواهند شد
  • نقشه وب سایت ساخته و یا اصلاح خواهد شد
  • سئو لوکال سایت تقویت خواهد شد
  • صفحات AMP به سایت افزوده خواهند شد

مزایای استفاده از خدمات سئو سایت

هدف گرفتن کلمات هدفمند و ارزشمند 

⭐افزایش چشمگیر ترافیک سایت 

⭐بهبود رتبه سایت شما در گوگل

⭐پشتیبانی کامل و حرفه ای

⭐بهبود ساختار داخلی سایت

⭐سئو برای کلمات کلیدی هدفمند

⭐آنالیز و گزارشگیری از روند پیشرفت 

⭐حضور سایت شما در صفحه اول گوگل

خدمات سئو سایت وردپرس

  • ارائه خدمات سئو، کاربران را به سایت شما هدایت می کند: همان طور که می دانید کاربران زمانی در گوگل سرچ می کنند که بخواهند نیاز خودشان را با خدمات و محصولات شما برطرف کنند. در این میان آن ها قطعا به سراغ سایت هایی می روند که در صفحه اول گوگل قرار دارد، چیزی که شما باید در طی انجام خدمات سئو به آن برسید و چیزی که متاسفانه رقبای شما به آن دسترسی دارند.
  • هزینه خدمات سئو به نسبت سایر تبلیغات کمتر خواهد بود: حتما تا به الان تبلیغات زیادی برای سایت خود انجام داده اید و می دانید که برای تبیغات باید چه قدر هزینه کنید. گاهی ممکن است با وجود این همه هزینه باز هم در صفحه اول گوگل نباشید. با انجام خدمات SEO این اطمینان را داشته باشید که سایت شما از رقبای خود جلو خواهد زد و شما با کمترین هزینه می توانید در صفحه اول گوگل باشید.
  • خدمات SEO به صورت تضمینی و همیشگی خواهد بود: تمام تبلیغاتی که برای سایت های خود انجام می دهید روزی به پایان خواهد رسید و بازدهی خود را از دست خواهد این در حالی است که شما می توانید با خدمات سئو سایت و بهینه سازی سایت خود، برای همیشه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و بهترین بازخورد ها را داشته باشید.

  • خدمات سئو سایت وردپرس

     

    چرا سئو استاندارد ولی حرفه ای نیاز است

    با توجه به فناوری های موجود، شاید راه اندازی یک وب سایت اینترنتی کار خیلی سختی نباشد. البته در بیشتر سایت ها بعضی از کارهای مربوط به سئو سایت وردپرس به خوبی انجام نمی شود و تمام این موارد برای سایت امتیاز منفی محسوب می شود.

    پس باید برای رساندن وب سایت به بالاترین رتبه تلاش بسیاری داشته باشید. باید تمام مواردی که امتیاز منفی به سایت شما داده اند، شناسایی و رفع شوند، تا سایت شما در مسیر سئو استاندارد و حرفه ای قرار بگیرد. ما بعد از بررسی مشکلات سایت شما، راهکارهای فوق العاده ای را برای رفع مشکلات وبسایتتان بکار می بریم.

    و اما چگونه سئو سایت وردپرس برای کسب و کار شما تاثیر گذار است؟

    به عنوان یک مدیر سایت و یک مدیر و بازرگان سایت خود و شرکت خود، شما باید بدونید اینکه چرا در بهینه سازی موتورهای جستجو سرمایه گذاری می کنید . لازم به ذکر است که در این زمان همه شرکت ها بر اینترنت قرار دارند و در سطح های بالایی فعالیت می‌کنند حتی شرکت‌های قدیمی مانند بنز بی ام و شرکت‌های دیگر از طریق سایت خود فروش آنلاین دارند و مشتریان خودشون رو بیشتر و بهتر مدیریت می کنند و همینطور برای نمایش کارهای خودتان و سابقه کاری خودتون لازم به ذکر است که سایت خودتون رو به مشتریان خودتونو معرفی کنید

    در نظر داشته باشید که سایت شما یکی از شرکت‌های مهم بازار امروز را معرفی می کند و اگر شما سایت خودتون را به صورت اینترنتی مدیریت نکنید مشتری زیادی رو نمی توانید داشته باشید بنابراین باید به مشتریان بالقوه و زیادی را به سایت خودتان معرفی کنیم ، بازدید بیشتر و افزایش ترافیک سایت خودتون کاربران سایت شما را افزایش می دهد و همین طور فروش شما را بیشتر و بیشتر می کند

    به عنوان یک نتیجه بهینه سازی موتورهای جستجو می توانند به معرفی سایت شما و رقابت با سایتهای دیگر حتی در صفحه اول گوگل به شما کمک کند و همه شرکت‌ها و مدیران کسب و کارهای کوچک و بزرگ نیاز به این دارد که سایت خودشون رو بهینه سازی کنند و مارکت اینترنتی خودشان و دیجیتال خودشان را پیشرفت بدهند.

    خدمات سئو سایت وردپرس

    چه شرکتهایی می توانند از یهینه سازی موتورهای جستجو برای سایت وردپرسی خود استفاده کنند؟

    • استارت آپ ها و کسب و کارها
    • کسب و کارهای اینترنتی
    • کسب و کار های محلی و بین المللی
    • پزشکان و متخصصان در حوزه پزشکی
    • وکیل ها و شرکت های حقوقی
    • رستوران ها و کافه ها
    • آژانس های تبلیغاتی
    • موسسه های آموزشی
    • سالن های زیبایی
    • فروشگاه ها و مراکز خرید
    • دانشگاه ها و کالج ها
    • مراکز دولتی
    • ارگان های خصوصی و دولتی
    • دارندگان وب سایت های خصوصی و شخصی
    • فروشگاه های اینترنتی دیگر موارد

      خدمات سئو سایت وردپرس

       

       

      پلاگین سئو وردپرس

      پلاگین سئو وردپرس بسیار زیادی در اینترنت موجود است و می توان لیستی طولانی از آنها تهیه کرد. اما باید در نظر داشت استفاده نا به جا و یا بیش از حد این پلاگین می تواند به سئو وردپرس صرمه وارد کند. نصب پلاگین های زیاد باعث کند شدن سرعت وب سایت شده و این موضوع رتبه سایت وردپرسی شما را بد خواهد کرد. همچنین برخی از پلاگین های وردپرس ممکن است با یکدیگر و یا با قالب وب سایت شما تداخل ایجاد کنند. به همین دلیل نمی توان تعداد ثابتی پلاگین برای بهینه سازی موتورهای جستجو وردپرس استفاده کرد.

      این پلاگین ها بر اساس نیاز و امکانات مورد استفاده وب سایت باید انتخاب و تنظیم شوند.  بر اساس نیاز وب سایت شما، پلاگین ها را انتخاب و نصب می کنیم. این انتخاب ممکن است بر اساس وب سایت شما متغیر باشد تا بیشترین و بهترین نتیجه به دست آید. در صورت نیاز به خریداری شدن، کلیه پلاگین ها با نام و آدرس ایمیل شما خریداری خواهند شد. هزینه تهیه پلاگین ها در هزینه خدمات پیش بینی شده و نیاز به پرداخت هزینه جداگانه وجود ندارد.


    • خدمات سئو سایت وردپرس

      هاستینگ مناسب برای سایت وردپرس

      هاستینگ مورد استفاده وب سایت وردپرسی شما می تواند تاثیر زیادی بر روی کسب رتبه بهتر و یا بدتر در گوگل بگذارد. به همین منظور پیشنهاد می شود از هاستینگی برای سایت وردپرسی خودتان استفاده کنید که سرعت و امنیت بالایی داشته باشد و از آخرین نسخه PHP پشتیبانی کند. شرکت های بسیاری این خدمات را به شما ارائه می کنند، اما باید در نظر بگیرید که از میان این شرکت ها، با توجه به بودجه خودتان بهترین هاستینگ را خریداری کنید. یک هاستینگ خوب اما کمی گرانتر در زمان بسیار کوتاهی تاثیر خودش را به شما نشان خواهد داد. پس اگر وب سایتتان را دوست دارید هاستینگ مناسبی برای آن تهیه کنید.

      سئو رایگان وردپرس امری غیر ممکن

      سئو رایگان وردپرس را بسیاری از افراد و شرکت ها به مشتریان خود اعلام می کنند. اما آیا این موضوع می تواند برای شما مفید باشد؟ برخی از این افراد و شرکت ها در کنار خدمات خود به عنوان تبلیغات و برای کسب رضایت بیشتر مشتری این خدمات را به صورت رایگان ارائه می کنند. اما بی شک شما هم می دانید که نمی توان از یک فرد متخصص انتظار داشت که زمان و تخصص خود را به صورت رایگان در اختیار دیگران بگذارد.

      در بسیاری مواقع تنها برخی موارد بسیار ساده سئو رعایت می شوند و یا پشتیبانی بسیار ضعیفی به مشتری ارائه می شود. اگر شما هم نیازمند متخصصینی هستید که برای شما وقت کافی گذاشته و با دقت و رعایت تمامی جزئیات وب سایت وردپرسی شما را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند، می توانید با ما تماس بگیرید. ما این خدمات را به صورت رایگان ارائه نمی دهیم، اما کیفیتی و نتایجی که مشتریان پس از این خدمات به دست می آورند، بسیار بیش از مبلغی است که پرداخت کرده اند.

      رتبه یک گوگل با سایت وردپرس، استفاده از روش های استاندارد

      رتبه یک گوگل را ما به شما قول نمی دهیم. بلکه در این خدمات امکان به دست آوردن رتبه یک برای کلمات کلیدی متفاوتی را برای شما به وجود می آوریم. رتبه یک گوگل، با راه های سئو کلاه سفید، نیازمند ساختار درست، تولید محتوای منظم، ساختار درست و بهینه شده محتوا و صبر دارد. باید بدانید رقبای شما هم بی کار ننشسته اند و آنها نیز در این رقابت هر روز در تلاش هستند. پس با حرف هایی که هیچ گونه جنبه علمی ندارند و گوگل آنها را نه تنها تایید نمی کند بلکه رد می کند، وب سایت خودتان را به خطر نیاندازید. افزایش ترافیک های غیر واقعی، روش های کلاه سیاه و … شیوه هایی نیستند که شما بتوانید در طول زمان به وسیله آنها موفق شوید. باید از راه درست آن حرکت کنید تا بتوانید به نتایج مطلوبی برسید.

خدمات سئو سایت وردپرس

وکیل در شیراز

بهینه سازی سایت وردپرس

خلاصه مطالب

خدمات سئو وردپرس (بهینه سازی موتورهای جستجو وردپرس)

مزایای استفاده از خدمات سئو سایت

چرا سئو استاندارد ولی حرفه ای نیاز است

و اما چگونه سئو سایت وردپرس برای کسب و کار شما تاثیر گذار است؟

پلاگین سئو وردپرس

هاستینگ مناسب برای سایت وردپرس

سئو رایگان وردپرس امری غیر ممکن

رتبه یک گوگل با سایت وردپرس، استفاده از روش های استاندارد

حسام بازدید : 171 پنجشنبه 18 دی 1399 زمان : 15:35 نظرات (0)

به نقل از سایت فرهنگ امروز: یک زمانی بود که همه درباره این که چطور به مشهد سفر کنند سوال می کردند. مثلا نیاز به راهنمایی بود که تور مشهد را انتخاب کنند یا به صورت شخصی بروند. یا این که تور مشهد را هوایی انتخاب کنند یا زمینی با قطار. و سوال هایی از این قبیل.



اما بعد از گذشت چندین سال، مسافران هوشمند تر شدند و به راحتی با اطلاعاتی که سایت های مختلف گردشگری مثل فارا گشت کوروش کبیر در اختیارشان قرار می دهد می توانند بهترین تصمیم را برای انتخاب تور مسافرتی به مشهد را بگیرند.

اما سفر فقط به همین ها ختم نمی شود. یکی از مهمترین بخش هایی که باید همه مسافران در نظر بگیرند محل اقامت است. محل اقامت که می تواند هتل یا هتل آپارتمان باشد. چون استراحت و شب خوابی امن و مطمئن در طول سفر بسیار مهم است و همه باید به آن توجه کنند.

بنابراین امروز در این مقاله می خواهیم درباره سه تا از هتل های بسیار خوب مشهد که با قیمت مناسب ارزان و خدمات کاملا راضی کننده ارائه می شوند صحبت کنیم. مطمئنا در انتخاب مناسب و بهتر به شما کمک می کنند.

 

تور مشهد با هتل کارن

هتل کارن در مشهد یکی از هتل های 3 ستاره است که بسیار زیاد نظر مسافران را جلب کرده. اکثر مسافران بعد از سفر از این هتل و خدماتش تعریف های زیادی کرده اند و به دوستان و آشنایان هم توصیه کردند.

از ویژگی های آن اول باید به فاصله مناسبی که با حرم امام رضا دارد اشاره کنم. شاید بشود گفت که در حدود فقط یک ربع پیاده روی می توانید به حرم برسید. پس به نوعی جزو دسته هتل های نزدیک به حرم حساب می شود. در کنار آن باید به سرو نوشیدنی رایگان به تمامی مسافران اشاره کرد که بسیاردلچسب است. از همه این ها مهمتر اخلاق و رفتار پرسنلش است که با خوشرویی از همه مسافران پذیرایی می کنند.

 

خدماتی که در تور مشهد هتل کارن به شما ارائه می شود شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما یا قطار، دو یا سه شب اقامت در هتل، سرو رایگان صبحانه، نهار و شام بسیار خوشمزه در رستوران هتل، تخفیفات ویژه گردشگری برای اماکن دیدنی مشهد و در برخی از اوقات سرویس استقبال فرودگاهی است. قیمت ارزان نسبت به خدماتی که در این هتل به شما ارائه می شود، سفرتان را کامل تر می کند.

 

تور مشهد هتل کیانا

هتل کیانا در مشهد یکی از هتل های 4 ستاره است که به عنوان یکی از بهترین هتل های چهار ستاره شناخته می شود. خدمات این هتل در حدی است که مسافران ثابتی هم دارد که به نوعی مشتری دائم آن شده اند.

از ویژگی های کیانا باید به فاصله نزدیک به حرم آن اشاره کنم که همانند کارن به راحتی می شود با پای پیاده به حرم رفت و آمد کنید. این هتل در اواسط خیابان امام رضا 2 قرار گرفته که خود همین آدرس نشان دهنده خوش مسیر بودنش است. سرویس دیگر کیانا که بسیار مورد پسند مسافران است، وجود مجموعه آبی هتل است. این مجموعه شامل جکوزی و سونا می باشد. فکرش را بکنید وقتی از گشت داخل شهر یا خرید به هتل برگردی و بروی جکوزی و سونا. چه خستگی نابی از بدنت به در می شود.

 

خدماتی که در تور مشهد هتل کیانا به شما ارائه می شود نیز شامل بلیط رفت و برگشت قطار و یا هواپیما، سه شب اقامت در هتل، صبحانه، نهار و شام که به دو صورت مجزای منوی انتخابی و سلف سرویس هست و در اکثر مواقع سرویس استقبال از فرودگاه یا راه آهن. یک نوبت هم رایگان می توانید از مجموعه آبی هتل استفاده کنید و در سری های بعدی با تخفیف ویژه مسافرین. هتل کیانا هم می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

 

تور مشهد هتل جواد

هتل جواد یکی از معروفترین هتل های 4 ستاره مشهد است. محاله کسی به مشهد رفته باشه و اسم هتل جواد نشنیده باشه. هتلی بین المللی با امکانات ویژه.

هتل جواد در یکی از بهترین نقاط شهر مشهد قرار گرفته و بسیار مناسب افرادی است که می خواهند خیلی زیاد به حرم نزدیک باشند و نمازهای یومیه را در حرم امام رضا اقامه کنند. این هتل در خیابان امام رضا و نزدیک فلکه آب ساخته شده است. یعنی شاید بشود گفت با صرف فقط چند دقیقه کوتاه می توانید به درب ورودی حرم برسید. این یکی از ویژگی های اصلی هتل جواد در مشهد است.

 

خدماتی که برای شما در تور مشهد هتل جواد رزرو می شود، شامل بلیط رفت و برگشت قطار، هواپیما یا اتوبوس به همراه سرویس ویژه صبحانه، نهار و شام رایگان است. در ساختمان هتل هم امکاناتی بسیار خوب برای مسافران تدارک دیده شده است تا همه جوره از سفر مشهد لذت ببرند.

این هتل اتاق های استاندارد و سوئیت های مخصوص هم دارد که هنگام رزرو می توانید بر طبق سلیقه خودتان انتخاب کنید. این هتل هم جزو پیشنهادات اصلی و خاص، به عنوان محل اقامت در مشهد است.

 

برنامه سفر به مشهد خودت را هوشمندانه و بهتر انتخاب کن

همان طور که در اوایل این مقاله صحبت کردیم، انتخاب محل اقامت مناسب یکی از اصول و موارد لازم هر مسافرتی است. چه سفرهای خانوادگی و چه سفرهای مجردی.

ویژگی مشترک در بین هتل های گفته شده قیمت ارزان و مناسب نسب به خدماتی که ارائه می دهند است که با کیفیت خوب و رعایت مسایل بهداشتی که در آن ها هر روز اجرا می شود می تواند مسافرتی بسیار خاطره انگیز و جذاب را برای شما رقم بزنند. اگر هم علاقمند هستید که در هتل های لوکس اقامت داشته باشید، تور مشهد هتل قصر طلایی و تور مشهد هتل درویشی رو به شما پیشنهاد می کنم.

شما حتی اگر در منابع بین المللی که با وسواس و سخت گیری های زیاد مقصد، هتل و یا امکاناتی گردشگری را معرفی می کنند، مثل سایت tripadvisor ، بگردی از این هتل در تورهای مسافرتی مشهد اسم برده شده و مردم زیادی نظرات مثبت شان را در آن درج کرده اند. این مورد هم می تواند مهر تاییدی بزند بر صحت گفته های این مقاله.

پیشنهاد می کنم که قبل از تصمیم گیری با آژانس های مسافرتی معتبر و با سابقه مشورت کنید، همان ها که به عنوان مجری اصلی تور مشهد هستند. برای مثال تور مشهد با فارا گشت (faragasht.com) سال های بسیاری است که با یاری خداوند بی نهایت مهربان رضایت بالای مسافران را در تورهای مشهد هوایی و زمینی جلب کرده و خدمات کامل تری را ارائه می دهد. این آژانس کمیسیون هایی که بابت سال ها همکاری از هتل ها، پروازهای چارتر و قطارهای مختلف می گیرد را به عنوان تخفیف به مسافران ارائه می دهد تا همه جوره رضایت مسافران را جلب کند. جلب رضایت یکی از اهداف فارا گشت است.

با کارشناسان مشهد صحبت کنید تا به شما بهترین تاریخ سفر را معرفی کنند و با قیمت ارزان و شرایط بهتر، تور را رزرو کنید. تورهایی که در هتل های کارن، کیانا و جواد رزرو می شوند، مطمئنم که رضایت شما را کاملا جلب می کنند و خاطره ای بسیار زیبا از یک سفر زیارتی، سیاحتی را تجربه خواهید کرد. مسافرت ارزان و با کیفیت حق شما است.

منبع:

http://farhangemrooz.com/news/63859/%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%87%D8%AA%D9%84-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

حسام بازدید : 84 شنبه 13 دی 1399 زمان : 17:30 نظرات (0)

بدیهی است که شرکت های پشتیبانی بسیاری مشغول به ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به مجموعه ها، سازمان و کسب وکارها هستند. اما آیا همه این سازمان ها بهترین شرکت های ارئه کننده خدمات پشتیبانی شبکه هستند/؟ بدیهی است که خیر چون که خدمات پشتیبانی شبکه شامل تخصص های بسیاری می باشد که یادگیری و اجرای آن در توانایی هر کسی نیست. وهم چنین برترین شرکت های پشتیبانی شبکه با سازمان های مهم و معتبری همکاری میکنند. از این رو باید دانست که شرکت خدمات پشتیبانی شبکه باید چه ویژگی ها و چه خدماتی باید داشته باشد؟ بیشتر بررسی میکنیم.

خدمات شرکت پشتیبانی شبکه چیست؟

همه ما میدانیم داشتن یک تیم  پشتیبانی شبکه و سخت‌افزار برای کسب‌وکار چقدر تأثیرگذار و مهم است و همچنین باعث افزایش کارآیی و بهره وری آن شرکت خواهد بود. ، هزینه‌های ناشی از خسارات  احتمالی و نداشتن یک تیم پشتیبان شبکه به مراتب بیشتر از هزینه‌های داشتن یک تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه است.مانیتورینگ و تعمیر و نگهداری شبکه کامپیوتری و مشکلات نرم افزاری و سخت‌افزاری باید به‌صورت لحظه‌ای و مستمر انجام پذیرد. در ادامه به بررسی خدماتی که شرکت های پشتیبان شبکه ارائه میدهند بپردازیم و آن ها را بررسی کنیم.

  1. آشنایی کامل با سخت‌افزارهای کامپیوتری

متخصص پشتیبانی شبکه در اصل باید توانایی بررسی و مشکلات رایج سخت‌افزارها مانند مادربورد، رم، وارد و CPU و تجهیزات شبکه (مثل سوئیچ شبکه، روتر، کیستون، رک)  را دارا باشد. چرا که با محیط سرویس های ارائه وب در ارتباط است؛ ازاین‌رو هرگونه اشکال در سخت‌افزار شبکه به‌سادگی می‌تواند باعث قطعی شبکه شود.

  1. خدمات پسیو:

یک شرکت یا کسب‌وکار نوپا ممکن از زیرساخت‌های اساسی برای راه‌اندازی شبکه برخوردار نباشد. ازاین‌رو لازم است شرکت ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی شبکه، راه‌اندازی پسیو شبکه را در دستور کار قرار دهد. یا ممکن است زیرساخت‌های کابلی یک شبکه دچار فرسودگی شده باشد. لذا پشتیبان شبکه باید توانایی تعمیر زیرساخت‌ها و ارائه خدمات پسیو را داشته باشد.

  1. پیگیری مستمر جهت حل، بررسی و پیشگیری از مشکلات:

بعضی سرویس‌ها نیاز به تمدید سالانه یا ماهانه دارند و بعضی مشکلات هستند که پیگیری آن‌ها زمان‌بر و نیازمند ارتباط با شرکت رساننده خدمات اینترنتی (ISP) است. در این موارد نیاز به پیگیری به‌موقع برای رفع مشکل است.

  1. تهیه مستندات شبکه

چک‌لیست‌ها، شناسنامه سیستم‌ها، تجهیزات شبکه و … هرکدام جزء اطلاعات اساسی و حیاتی سازمان و کسب‌وکار محسوب می‌شوند. تیم پشتیبانی شبکه  موظف است هم به جهت یکپارچگی اطلاعات واحد انفورماتیک و هم به جهت ارائه گزارش به مدیران سازمان این مستندات را در بازه‌های زمانی مشخص ارائه و آپدیت کند.

  1. بک آپ گیری از اطلاعات تحت شبکه:

در یک سازمان کاربران موظفند که اطلاعات خود را بر روی شبکه قرار دهند. کارشناس شبکه نیز سعی می‌کند به روش‌های مختلف از اطلاعات موجود بر شبکه نسخه پشتیبان تهیه کند تا تحت هیچ شرایطی، اطلاعات سازمان با مشکل روبرو نشود.

 

10top network support

  1. برقرار کردن ارتباط تلفنی بین کاربران (از طریق سانترال، ویپ و …):

هر سازمانی و کسب‌وکاری ممکن است نیاز داشته باشد در نقاط مختلفی شعبه داشته باشد. بدیهی است که تمامی کارمندان نیاز دارند با یکدیگر در ارتباط باشند؛ و ازآنجایی‌که امکان تماس تلفنی هرلحظه و هر جا مقدور نیست لازم است از پلتفرم‌ها و سرویس های بر خط مبتنی بر اینترنت استفاده شود. سیستم ویپ از زیربناهای مهم سازمانی مبتنی بر وب محسوب می‌شود که برای ارتباطات درون‌سازمانی استفاده می‌شود.

پشتیبان شبکه موظف است در جهت کاهش هزینه‌های سازمان و پلتفرمی تحت شبکه از این سیستم‌ها استفاده کند.

  1. پشتیبانی نرم‌افزار و سیستم عامل

از مهم ترین وظایف و خدمات تیم پشتیبانی شبکه عیب‌یابی سیستم عامل‌ها و نرم‌افزارها،  مدیریت سیستم‌های کامپیوتری، بررسی کیفیت و کارایی نرم‌افزارهای کاربردی در سازمان، پیگیری و  پشتیبانی فنی نرم‌افزارهای ضروری و مالی سازمانی است.

  1. پشتیبانی کامپیوتر و سخت افزار

سخت افزارها و سیستم ها مهم ترین مبحثی هستند که پشتیبانان شبکه با آن در ارتباطند از این رو لازم است در عیب یابی و رفع نقص تجهیزات و منابع سخت‌افزاری ( کامپویترها، پرینترها، اسکنرها)،  مدیریت سیستم‌های کامپیوتری از لحاظ کیفیت و کارایی سخت‌افزاری، نصب و راه انداری سخت‌افزارهای جانبی،

مشاوره و خرید و ارتقا‌ی منابع سخت‌افزاری( سیستم‌های کامپیوتری، پرینتر، اسکنر…از تخصص کافی برخوردار باشند.

  1. پشتیبانی اینترنت و وب

اینترنت و وب بستر ابتدایی و لازم برای راه اندازی شبکه هستند از این رو لازم است که تیم پشتیبانی شبکه توانایی کافی برای پشتیبانی فنی از سرویس اتصال به اینترنت،  پشتیبانی فنی از سرویس پست الکترونیک سازمانی، پشتیبانی و ارتقا‌ی سرویس اتصال به اینترنت کاربران، پشتیبانی از دامنه‌های اینترنتی و پشتیبانی از سرویس‌ها و کاربران را داشته باشد.

  1. پشتیبانی شبکه اکتیو و پسیو

نگهداری و عیب‌یابی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه، مدیریت ،کنترل و نظارت بر منابع شبکه شامل مانیتورینگ، کیفیت و کارایی سرویس‌ها ،ترافیک شبکه و سخت‌افزارها،  کنترل و مدیریت و رفع عیب زیرساخت شبکه . شامل کابل کشی ،‌ترانکینگ ،‌ شبکه های وایرلس نیز از اقدامات لازم تیم پشتیبانی شبکه دراین حوزه است.

10top network support

top 10 of best network support

توصیه می‌کنیم که با وسواس و صبر به دنبال یافتن یک پشتیبان شبکه مطمئن و قوی باشید و به نکات زیر دقت کنید.

  • رزومه این شرکت‌ها را بررسی کنید
  • با دیگر مشتریان ها آن‌ها صحبت کنید و نظر آن‌ها را جویا شوید.
  • توضیحات تکمیلی و دقیقی در مورد زیرساخت‌های آن‌ها بپرسید
  • از نحوه عملکرد آن‌ها مطلع شوید.
  • به توانایی و قدرت پاسخگویی آن‌ها در مورد نیازهایتان آگاه باشید.

جالب است بخوانید  بررسی انواع توپولوژی های رایج در شبکه

 

پشتیبانی شبکه چه مزایا و معایبی برای کسب‌وکارها و استارتاپ ها دارد؟

این حق شماست که بدانید به‌عنوان مدیر یک سازمان استفاده از خدمات شبکه برای شما چه مزایا و معایبی دارد. ازاین‌رو در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

  • مزایا

  1. باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.
  2. ایرادات و نواقص به‌صورت تخصصی رفع می‌شوند
  3. بهره‌گیری از دانش روز
  4. بهره‌وری در هزینه‌ها

 

  • معایب

  1. دسترسی به اطلاعات محرمانه توسط شرکت پشتیبان
  2. مسئله محرمانگی دارایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  3. عدم انتقال دانش
  4. وابستگی

 

top10 network support

 

آنچه مطرح شد گوشه‌ای از مهم‌ترین مزایا و مسائلی است که در برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری و زیرساخت شبکه، اعم از تجهیزات کامپیوتری و نرم‌افزاری و دیتاسنتر به شرکت‌های پشتیبانی و شبکه وجود دارد. درهرصورت هر سازمان بنا به شرایط، ضرورت‌ها و نیروی انسانی خود، تصمیم می‌گیرد که با عقد قرارداد، پشتیبانی شبکه خود را به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات شبکه  برون‌سپاری کند یا خیر!

آنچه واضح است اکثر سازمان‌ها و کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند تا پشتیبانی شبکه، نرم‌افزار، سخت افرازی خود را برای تعمیر، نصب و راه‌اندازی، نگهداری و حفظ امنیت و موارد مشابه به شرکت‌های پشتیبانی شبکه که قابل‌اطمینان، معتبر و دارای مناسب‌ترین تعرفه پشتیبانی شبکه می‌باشند با رعایت مسائل امنیتی واگذار کنند.

شرکت‌های بسیاری در حوزه خدمات پشتیبانی شبکه فعالیت می‌کنند و رقابت سنگینی برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه بهتر و باکیفیت بالاتر میان آن‌ها برقرار است. ارائه خدمات پشتیبانی شبکه باکیفیت و عالی ممکن است انتخاب را برای مدیران سازمان‌ها کمی سخت کند. ازاین‌رو در ادامه به معرفی ۱۰ شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات شبکه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

۱۰ شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی شبکه در ایران

۱.پارمونت

پارمونت تاپ10 پارمونت

در ابتدا بی‌مقدمه به معرفی و بررسی خدمات شرکت پشتیبانی شبکه پارمونت خواهیم پرداخت شبکه پارمونت خواهیم پرداخت؛ می‌توان گفت پارمونت با ۲۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی شبکه محسوب می‌شود. پارمونت ترجیح می‌دهد به‌جای اینکه با مشکلات فنی روبرو شوید بر روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید.

خدمات گسترده پارمونت باکیفیت بالا می‌تواند تمامی نیازهای شمارا در حوزه وب و شبکه برطرف کند. بدین ترتیب می‌تواند تمامی نیازهای خود را در حوزه سایت و شبکه را به پارمونت بسپارید و به تخصص حرفه‌ای خود بپردازید.

  • ویژگی‌های برتر پارمونت

 

  • تجربه بالا
  • ۲۰ سال سابقه مفید
  • ارائه تمامی خدمات شبکه
  • به‌کارگیری متخصصان حرفه‌ای
  • شفافیت مالی
  • مستندسازی
  • قرارداد حقوقی شفاف و معتبر
  • دانش فنی قابل‌اتکا
  • خدمات متناسب با نیاز کسب‌وکارهای مختلف

 

۲.پیراسیس

پیراسیس تاپ10 پارمونت

شرکت خدمات پشتیبانی شبکه پیراسیس در رتبه دوم ۱۰ شرکت برتر خدمات پشتیبانی شبکه قرار دارد. این شرکت با ۱۰ سال سابقه در ارائه خدمات پشتیبانی شبکه یکی از معتبرترین شرکت‌ها در این حوزه محسوب می‌شود. پیراسیس یک هدف ساده تحت عنوان مشتری ما نباید هیچ دغدغه‌ای بابت پشتیبانی شبکه سازمانش و راه‌اندازی شبکه داشته باشد و تمام تمرکزش بر هسته اصلی کسب‌وکارش باشد.

پیراسیس در ۱۰ سال گذشته با چالش‌های متفاوتی روبرو بوده ازاین‌رو تغییر کرده، بزرگ‌شده و بیش از ۲۰۰ پروژه موفق داشته است.

  • مزیت‌های پیراسیس:

  • تعداد کارشناسان بالا
  • تعدد پروژه‌ها
  • سابقه بالا
  • تجربه کافی
  • دانش فنی بالا
  • تضمین کیفیت سرویس
  • مانیتورینگ مداوم سازمان‌های کارفرما

 

۳.آریان نت

آریان-نت تاپ 10 پارمونت

رتبه سوم ۱۰ شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی شبکه تعلق می‌گیرد به آریان نت. آریان نت درباره خود می‌گوید که در تلاش است چالش‌های کسب‌وکارهای مختلف را شناسایی کرده و بهترین طرح را به توجه به تجارتشان پیشنهاد می‌کند. بیشترین تمرکز آریان نت بر روی جلب رضایت، آسودگی و اطمینان خاطر مشتریان است. رضایتمندی از خدمات بر روی کیفیت تیم آریان نت تأثیرگذار بوده و به همین دلیل است که همواره در این صنعت متمایز بوده و بر روی تخصص خود بسیار عالی سرمایه‌گذاری کرده است تا این اطمینان حاصل شود که مشتریان بالقوه از بیشترین و بهترین دانش و خدمات برجسته این صنعت بهره‌مند‌ می‌شوند.

 

  • مزیت‌های آریان نت

 

  • ارائه‌دهنده انواع خدمات پشتیبانی
  • تجربه بالا و حرفه‌ای
  • قیمت دهی آنلاین
  • آگاهی از نیاز کسب‌وکارها

 

منبع:  10 شرکت برتر پشتیبانی شبکه 

حسام بازدید : 81 دوشنبه 08 دی 1399 زمان : 18:26 نظرات (0)

دره ای زیبا و حیرت انگیز که بومیان قدیمی آن را دره جن ها نامیده اند و آن را خوف انگیز و محل زندگی ارواح و جن ها میدانستند.کال جنی یا دره جن ها دره ای است که در شمال طبس و در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی که در نزدیکی آن قرار دارد واقع شده است.

 

سفر فراموش نشدنی به کال جنی(دره ارواح)


. “کال” اصطلاحی است که به دره یا مسیر ایجاد شده به وسیله سیلاب ها و جریان آب اطلاق می شود. کال جنی یا دره جن ها دره ای است که در شمال طبس و در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی که در نزدیکی آن قرار دارد واقع شده است و ۳۵ کیلومتر با شهرستان طبس فاصله دارد.
دره ای زیبا و حیرت انگیز که بومیان قدیمی آن را دره جن ها نامیده اند و آن را خوف انگیز و محل زندگی ارواح و جن ها میدانستند. برای دست یابی به کف دره نیازمند آشنایی به منطقه است.



دره دارای دیواره های بلند و پرشیب است که وارد شدن به آن میتواند خطراتی به همراه داشته باشد. وجود تونل ها و خانه هایی بنام خانه گبرها در دل دیواره ها که برای سکنای زرتشتیان زمان خود ساخته شده است از دیگر جدابیتهای این دره است. ساخت این تونلها و حفرها احتمالا به زمان ساسانیان بازمیگردد. این حفره ها و تونلها در دامنه جداره های این دره قرار گرفته اند.
مسیر دسترسی به این حفره ها بسیار دشوار است. در مسیر این حفره ها تونل هایی دیده می شد که احتمالا راه های ارتباطی آنها با هم بوده است.

پس از جدا شدن از جاده آسفالت و دو راهی استخر شاعر و طی حدود ۵ کیلومتر جاده خاکی به محل دره ای می رسیم. از دو مسیر می توان وارد این دره شد. یکی انتهای جاده خاکی که به واقع ابتدای این دره می باشد و متصل به کوه است و دیگری میانه های این جاده خاکی که می توان از طریق یک شکاف ایجاد شده بوسیله فرسایش به درون دره راه یافت.


ما راه ابتدایی را توصیه می کنیم. در این محل که متصل به کوه می باشد چشمه آبی روان است که یک منطقه سرسبز را ایجاد کرده است. درختان در هم تنیده نخل که بصورت خودرو روییده اند و نیزار را می توان در اینجا مشاهده کرد.
از این محل میسر آب را دنبال کرده و چشم اندازهای زیبای طبیعی آن را مشاهده می کنیم. در طول این دره بر اثر فرسایش باد و آب ،نقوش و پستی و بلندیهای شگرف و زیبایی ایجاد شده است. در طول مسیر نیزارها و تک درختان نخل را در چند قسمت شاهد هستیم. در قسمتهایی می توان دره را به شکل U و در بعضی نقاط به شکل V مشاهده نمود . در بعضی نقاط هم همگرایی دو دهنه دره را در قسمت بالایی آن می بینیم که بی نظیر است.



دره را که ادامه می دهیم در نقاطی آبشارهای کوچک که در زبان محلی شلن (sholan) نامیده می شود وجود دارد . در جاهایی آب بصورت حوضچه هایی جمع شده که در فصل تابستان مناسب برای آب تنی و فرار از گرمای طاقت فرسای هواست و بالاخره در محلی این آب بوسیله راه آب و تونلهایی که توسط اهالی روستاهای پایین این منطقه ایجاد شده به داخل قنات هدایت می شود.
در این محل فرسایش آب به اوج خود رسیده و نقوش و برجستگیها و خلل و فرج عجیبی را در کف رودخانه ایجاد کرده است. بعد از این منطقه دیگر دره خشک و بی آب و علف می شود. آب به داخل قنات هدایت شده و دره بی نصیب از آب. کمی دیگر در مسیر دره به راه خود ادامه می دهیم که در دیواره دره حفراتی نگاه ما را متوجه خود می سازد.


                                                       کال جنی؛ عکس از حسین نعیمی


شاید در نگاه اول احساس کنیم که اینها نیز حاصل فرسایش طبیعت باشد اما با کمی کنکاش می یابیم که اینها ساخته دست بشر است. در ارتفاع ۲ متری از سطح زمین چاه ورودی قرار دارد که با کمک یک همراه می توان به درون آن رفت و سپس از این چاه که حدود ۷-۸ متر ارتفاع دارد و بوسیله جای دست ها و حفرات بدنه آن بالا می رویم و به تالاری بر می خوریم.


در دو طرف این تالار دو دالان قرار دارد و هر کدام شامل چندین اتاق می باشد. همه اینها بوسیله بشر و در دل دیواره این دره عجیب پدید آمده است. هنوز می توان رد تیشه معماران آن را بر در و دیوار اتاقکها مشاهده نمود. طبق نظر کارشناس سازمان میراث فرهنگی تاریخ بنای این مکان به دوره ساسانیان بر می گردد و به نظر می رسد محل چله نشینی یکتا پرستان بوده است.

وجود تونل ها و خانه هایی در دل دیواره ها که به خانه گبرها شهرت دارد از مهمترین ساختارهای ناشی از وجود انسان در این دره است. خانه هایی که ساخت آن را به دوران ساسانیان نسبت می دهند. در میان  این خانه ها تونل هایی وجود دارد که ظاهرا مسیر دسترسی ساکنان به یکدیگر بوده است. اما موضوع شگفت انگیز دسترسی دشوار به این خانه ها است که معمای ساکنان کال جنی را پیچیده تر می کند. وجود یک نخلستان خودرو در منطقه کال جنی نیز از شگفتی های دیگری است که دست طبیعت در این منطقه به وجود آورده است.


                                         کال جنی ؛خانه گبرها؛ عکس از حسین نعیمی


اگر مسیر دره را باز هم بسمت انتهای دره ادامه دهیم به یک محل دیگر اینچنینی بر می خوریم که بر اثر فرسایش سیلابهای موسمی، چاه و محل دسترسی از پایین دره به اتاقکهای آن از بین رفته و دسترسی به آن را از راه پایین دره غیر ممکن کرده است. ولی فراموش نکنید که این منطقه زیبا بر خلاف نامش اصلا ترسنتک نیست.


 

 

منبع: سفرنامه

حسام بازدید : 59 جمعه 05 دی 1399 زمان : 12:12 نظرات (0)

استارت آپ واژه ای است که در عصر حاضر در راه اندازی یک کسب و کار به کرار به گوشمان برخورده است.اما استارت آپ با راه اندازی یک شرکت تازه تاسیس و نوپا تفاوت های ظریفی هم دارند.

امروزه متخصصان کسب و کار استارت آپ را یکی از اساسی ترین ستون های موفقیت یک کسب و کار در دنیای تجارت و کارآفرینی قلمداد میکنند.

از نظر متخصصان حوزه کارآفرینی استارتاپ(startup) فرآیند به حرکت درآوردن یک ایده است و صرفاً به هر شرکت تازه تأسیسی استارت آپ نمی‌گویند بلکه شرکت هایی که ظرفیت بالایی برای رشد سریع داشته و با استفاده از خلاقیت و نوآوری برای سرمایه گذاران حوزه کسب و کار جذابیت های فراوانی دارند.

این هدف مشترک همه استارت آپ هاست که تغییر ایجاد کرده، نوآوری کنند، و شیوه‌های سنتی انجام کارها را دگرگون سازند. در اینجا بطور خیلی خلاصه به بیان ده گام برای ایجاد یک استارت آپ موفق پرداخته ایم.با چرخ فلک همراه باشید:

برای ساخت یک کسب و کار یا استارت آپ موفق و رسیدن به موفقیت گام‌هایی وجود دارد که به طور مختصر به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

گام اول: کسب و کار خود را در ذهن بسازید و بدون هیچ محدودیتی آینده شرکت خود را ترسیم کنید.

گام دوم: به دنبال ایده‌های ناب و پرسود باشید، بازار را مطالعه و بررسی کنید و یک تیم مرکزی برای خود انتخاب کنید.

گام سوم: انتخاب نامی مناسب برای ایده و طرح خود و نوشتن بیزینس پلن برای جذب سرمایه و تعیین اهداف سومین گام است.

گام چهارم: گام چهارم راه اندازی کسب و کار ، شروع به تولید و خدمت رسانی و انتخاب متخصص برای هر بخش می‌باشد.

گام پنجم: گام بعدی گسترش و رشد فعالیت و اندازه گیری آن است. (استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای توسعه سریع‌تر پیشنهاد می‌شود)

گام ششم: به دنبال جذب سرمایه و گرفتن مجوزهای قانونی برای کسب و کار خود باشید.

گام هفتم: برای گسترش کسب و کار خود بهترین افراد را بیابید و استخدام کنید. وظایف را تقسیم کنید و تیمی قوی برای ادامه کار خود بسازید.

گام هشتم: کسب و کار خود را به شرکت تبدیل کنید و به کارتان رسمیت ببخشید.

گام نهم: بازاریابی و تبلیغات گسترده را برای جذب مشتری، افزایش فروش و درآمدزایی شروع کنید.

گام دهم: بعد از جذب مشتری به دنبال نگه داشتن مشتری و تثبیت سود خود باشید.

منبع: چرخ فلک

حسام بازدید : 47 جمعه 05 دی 1399 زمان : 12:07 نظرات (0)

 

در شانزدهمین دوره‌ جوایز اروپایی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI)، فرودگاه استانبول (IGA) موفق به دریافت جایزه‌ بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتال شد.

مدیریت فرودگاه استانبول (İGA) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این فرودگاه موفق به دریافت جایزه «بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتال» از سوی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) شد.براساس این گزارش، جایزه مذکور در چارچوب شانزدهمین دوره جوایز اروپایی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها به فرودگاه استانبول اعطا شده است.

 

کادری سامسونلو (Kadri Samsunlu) مدیرعامل فرودگاه استانبول، در این خصوص گفت: در حال حاضر مهم‌ترین تقاضای مسافران، سفر کردن با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی است. ما از روز اول ساخت‌و‌ساز فرودگاه استانبول، تکنولوژی‌های دیجیتال را در این فرودگاه راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیر فرودگاه استانبول با بیان اینکه هدف آن‌ها افزایش سرعت در استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی و مدیریت فناوری است، گفت: ما می‌توانیم برای مسافران خود فرصت یک تجربه سفر دیجیتالی منحصر‌به‌فرد را فراهم کنیم.

او خاطرنشان کرد که اولین قدم در این فرآیند استفاده از کیف پول دیجیتال است و این اقدام با راه‌اندازی یک پلت‌فرم تجاری به نام “Ist-buy” عملی خواهد شد. این پلتفرم به‌صورت یک بازار دیجیتالی در فرودگاه عمل می‌کند و تمام فروشگاه‌های فرودگاه، فرصت تبلیغ محصولات خود را در این سیستم‌عامل خواهند داشت.

 

 فرودگاه استانبول برنده جایزه بهترین فرودگاه اروپا

 

سامسونلو افزود: مهم‌ترین کاربردی که قرار است در شش ماه آینده در این اپلیکیشن راه‌اندازی شود، فناوری امکان سفر و خرید با استفاده از سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریک» (تشخیص چهره) است.

با استفاده از این اپلیکیشن مسافران می‌توانند از طریق تلفن همراه خود بلیط، پاسپورت و داده‌های «تشخیص هویت بیومتریک» را با یکدیگر مطابقت دهند. علاوه بر این، به لطف سیستم چت هوشمند که به‌عنوان بخشی از طرح فرودگاه هوشمند راه‌اندازی شده است، اطلاعیه‌های فوری با پشتیبانی ۲۴ساعته به مسافران ارائه خواهد شد.

از دیگر اقدامات دیجیتالی فرودگاه استانبول، استفاده از فناوری اینترنت اشیاء (IoT)، به‌منظور راه‌اندازی مکانیسم‌های ردیابی در فرودگاه است.‌

سامسونلو گفت: این که ما در شانزدهمین دوره جوایز “ACI” اروپا، شایسته دریافت جایزه‌ی بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتالی شد‌ه‌ایم، بیانگر این واقعیت است که ما در مسیر درستی به‌سوی اهداف خود گام بر می‌داریم.

در پایان لازم به ذکر است که این جایزه بر اساس موفقیت اقدامات پیشگیری از انتشار ویروس «کووید-۱۹» در ساختمان‌های فرودگاه‌، راه‌حل‌های دیجیتالی ارائه‌شده به مسافران و… در زمان همه‌گیری ویروس کرونا به فرودگاه استانبول اهدا شد.

منبع: سفرانه

 

حسام بازدید : 158 شنبه 22 آذر 1399 زمان : 16:53 نظرات (0)

صنعت گردشگری یکی از بخش هایی هست که در سال های اخیر با ظهور و ورود استارت آپ ها دچار تغییرات بزرگی شده اند.

هدف نهایی تمام استارت آپ های صنعت گردشگری خلق بهترین خاطرات و تجربه ها برای گردشگران است و قصد دارند تا خرج سفر را تا آنجا که ممکن است به حداقل برسانند.

کار های مرتبط با رزرو مکان سکونت، بلیط هواپیما، رستوران ها و انواع  گوناگون تفریحات در طول سفر ، فقط قسمت کوچکی از ایده‌ ها و خدمت هایی است که استارتاپ های حوزه صنعت گردشگری انجام می دهند. ظهور این استارت آپ ها  با ارائه ایده های نوین و خلاقانه منجر به ایجاد تحولات بزرگ و شگرفی در عرصه جهانی صنعت توریسم  شده است.

یکی از مشهورترین استارت آپ های جدید در صنعت گردشگری پلتفرم آنلاین “گت یور گاید”(Get Your Guide) میباشد.

استارت آپ گت یور گاید نوعی مارکت پلیس آنلاین(Market Place) است. پلتفرمی که کارهایی مانند رزرو تور گردشگری، سفر به جاذبه های گردشگری و دیگر فعالیت ها را در سایت و اپلیکیشن خود به مردم ارائه می دهد.

مرکز اصلی این استارت آپ در آلمان بوده و شعبی در دیگر نقاط جهان از جمله اروپا و آمریکای جنوبی دارد. باید اظهار داشت که گت یور گاید نوعی واسطه  یا تسهیل گر بوده و به شرکت ها برای عرضه محصولات و خدمات خود به مردم کمک می کند.

 

 

استارت آپ های صنعت گردشگری و توریسم؛ گت یور گاید.

شرکت های گردشگری انواع خدمات خود مانند تور های یک تا چند روزه.. را در این سایت قرار می دهند و مردم آن ها رزرو می کنند. ایده اصلی  این استارت آپ گردشگری در سال ۲۰۰۸ و با سفر جوهانس و تایوتایو، سازندگان اصلی استارتاپ به چین، برای حضور در کنفرانس دانش آموزان شکل گرفت.

آنها در طول مسیر دریافتند که مسیر یابی در  یک کشور و شهری خارجی کار دشواری است به همین علت پلتفرمی ایجاد کردند تا مسافران بتوانند با  افراد محلی  آنجا ارتباط داشته باشند و از آنها راهنمایی بگیرند، بعد از مدتی این پلتفرم گسترش پیدا کرد و سرمایه این کار به کمک دیگر سرمایه گزاران از کشورهای غیر اروپایی استارتاپ فراهم شد، زیرا ایده جدیدی بود و اروپایی ها چشم انداز روشنی در پیش بینی آینده صنعت  گردشگری نداشتند.

در عوض آمریکایی ها از این ایده حمایت کردند و آینده روشنی در آن دیدند. در آغاز فعالیت این استارت آپ؛ آنها خود در ابتدا هیچ فعالیت توریستی انجام نمی دادند و نقش یک واسطه را بین مسافر و شرکت خدماتی ایفا می کردند و مبلغی از پول شرکت را به عنوان دست مزد خود برمی‌ داشتند.

 

 

get your guide اپلیکیشن آنلاین سفر و گردشگری

گت یور گاید(Get Your Guide) از اواخر سال ۲۰۱۷ تورهای گردشگری خود را راه اندازی کرد. آنها تا کنون بیش از ۱۶ میلیون تور گردشگری  را طراحی کرده و بر پایه تجربیات چندین ساله خود  بخوبی قادر به شناخت ویژگی های یک تور مسافرتی خوب هستند.

مسافران می توانند پیشنهادات و انتقادات و نظرات خود را در رابطه با کیفیت تور در سایت قرار  داده و اگر یکی از خدمات به طور مدام نمره منفی کسب کند حذف می شود. بر اساس گزارشات به دست آمده این استارت آپ تا به حال بیش از ۶۵۵ میلیون دلار جذب سرمایه داشته است.

منبع: مجله تفریحی و گردشگری چرخ فلک

حسام بازدید : 66 شنبه 22 آذر 1399 زمان : 16:51 نظرات (0)

بهترین وکیل های در شیراز

سلام دوستان شیراز یاب وقتتون بخیر من در این پست برای شما عزیزان درباره “وکیل در شیراز ” صحبت خواهم کرد .

وکیل

وکیل یا نماینده یا جانشین کسی است که از طرف شخص دیگری – حقوقی یا حقیقی – به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.
وکالت یک عقد جایز است که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می‌شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌شوند.
می‌توان برای وکیل انتخابی حد و مرزی مشخص کرد که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف موکل دارد و در چه زمینه‌ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد.
نایب السلطنه را در دوره صفویان «وکیل» می‌گفتند و عنوان «وکیل الرعایا» هم از همین‌جا برخاسته است.

مشاوره تلفنی از وکیل در شیراز

برای مشاوره گرفتن با مشاوره حقوقی در زمینه  ها مختلفی چون : طلاق ، کیفری ، حقوقی، خانواده ، مهریه و  … با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

 

بهترین وکیل در شیراز

 

برای اتصال به بهترین وکلای موجود در شیراز و فعالیت در زمینه تخصصی هر وکیل مانند شرکت ها ، کیفری،حقوقی، خانواده و…

با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

ویژگی وکیل خوب در شیراز

  • ۱. از ویژگی های شخصیتی یک وکیل ، امانت‌داری است. در واقع وکیل محرم اسرار موکل و امین وی است.
  •  ۲. وکیل این تعهد اخلاقی حرفه‌ای را بر عهده دارد که از گفتن مطالب غلوآمیز و غیرممکن اجتناب نماید.
  •  ۳. هنگام انتخاب وکیل خوب وی باید موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد
  • ۴. از وظایف وکیل در قبال موکل ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل خود می‌باشد
  • ۵. یک وکیل خوب باید شأن و مقام قاضی را رعایت نموده و به وی کمال احترام را بگذارد
  • ۶. یک وکیل خوب باید از اطلاعات و معلومات و دانش حقوقی لازم برخوردار باشد

برای اتصال به بهترین وکلای موجود در شیراز و فعالیت در زمینه تخصصی هر وکیل مانند شرکت ها ، کیفری،حقوقی، خانواده و…

با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

ادرس وکیل در شیراز

برای دیدن وکیل ها بر روی نقشه و گوگل مپ روی عکس زیر کلیک کنید

ادرس وکیل در شیراز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   بهترین وکیل در شیراز

 

|بکوریتی|

رپرتاژ آگهی

حسام بازدید : 52 یکشنبه 16 آذر 1399 زمان : 6:21 نظرات (0)

به نقل از سایت "لنگر خبر" درباره مسافران کدام جاهای دیدنی قشم را بیشتر جستجو می کنند باید گفت که: جزیره و شهر زیبای قشم یکی از شهر های جنوبی و البته پر مسافر در ایران است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران از سراسر ایران با تور های قشم زمینی (با قطار) و هوایی (با هواپیما چارتر) است. البته مسافران فقط مربوط به تورهای داخلی نمی باشند، بلکه  از کشور های حاشیه خلیج فارس نیز دارای مسافران زیادی می باشد.

شهر قشم که در اصل معروف است به جزیره قشم جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد و طبق نظریه سایت "ویکی پدیا" برخی از این اماکن در دنیا یونیک می باشند. با این احوال سه جاذبه در بین این جاذبه ها، زبان زد خاص و عام می باشد. در ادامه راجب به این سه جاذبه که بیشترین مقدار جستجو در گوگل را دارند توضیحاتی را ارائه می کنیم.

جنگل حرا در جزیره قشم

جنگل حرا | بی نظیر ترین جنگل موجود در ایران

بدون شک جنگل حرا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری قشم و حتی سراسر ایران می باشد؛ در این جنگل گیاه هایی به اسم حرا وجود دارد که ریشه آن ها در آب است و نمای بسیار جالبی را به این جنگل داده است.

جالب است بدانید جنگل های حرا یکی از اصلی ترین زیستگاه های پرندگان مهاجر می باشد و تماشای این پرندگان لذت بسیار زیادی برای گردشگران خواهد داشت.

ارتفاع آب در جنگل های حرا بیشتر از 1.5 متر نمی آید و همین امر باعث می شود گیاه هان حرا قابل مشاهده باشند.

لازم به ذکر است که جنگل حرا حدودا با قشم بین 55 تا 75 کیلومتر فاصله دارد و درخت های چند صد ساله ای در آن جا وجود دارد که ارتفاع برخی از آن ها حتی بیشتر از 5 متر نیز می باشد اما تنه ای قدیمی و خشک دارند.

خواص جنگل حرا

گل حرا بسیار کوچک می باشد بطوریکه از فرط کوچکی نا پیدا است. این گل به رنگ طلایی با ۴ گلبرگ است، که هر گلبرگ بیشتر از چند میلی متر طول ندارد. عطری شیرین و خنک دارد که تا شعاع چند متری اطراف آن پراکنده می‌ شود. بومیان محلی از گیاه حرا به عنوان علوفه خشک برای خوراک چهار پایان استفاده می کنند.

پوست حرا برای درمان جذام موثر است. شیره درون آوندهای آن نیز بر بیماری خشکی که بیماری پوستی شایع در منطقه هرمزگان است، تاثیری قابل توجه دارد. در صنعت نیز برای تهیه چسب تخته و خمیر چوب از این گیاه استفاده می کنند.

شما به صورت پیاده و با پا قادر نیستید که به جنگل حرا بروید زیرا آن جا را آب فرا گرفته است. برای دیدن این جنگل باید با استفاده از قایق به آن جا بروید و بر روی آب های آن حرکت کنید.

اگر در تورقشم آژانس مسافرتی مجری مستقیم ثبت نام کنید، به راحتی می توانید از این جنگل ها با راهنما در نهایت امنیت دیدن کنید.

 

جزایر ناز | فضایی بکر و زیبا

جزایر ناز یکی از بهترین مکان هایی است که در سفر قشم می توانید بروید؛ جزایر ناز تشکیل شده از دو جزیره می باشد و برای همین است که کلمه جزیره جمع بسته می شود و به صورت جزایر گفته می شود.

شما در بخشی از قسمت آبی این جزیره می توانید پیاده روی کنید و قطعا پیاده روی در کنار آب و ساحل می تواند روحیه شما را چند برابر بهتر کند و حس و حالی تازه و بی نظیر به شما دست دهد.

در اطراف این دو جزیره انواع و اقسام خدمات و امکانات تفریحی نظیر جت اسکی، کایت، غواصی و ... وجود دارد که می تواند تجربه کردن هر کدام از این تفریحات، شما را به وجد بیاورد و سفری به یاد ماندنی برای شما رقم بزند.

شما در این جزایر امکان راه رفتن در سطح کم آب را دارید و می توانید به راحتی از راه رفتن درون آب لذب ببرید؛ هر شخصی که به این مکان می رود علاقه دارد که جت اسکی سوار شود و بر روی آب های آنجا حرکت کند.

بدون شک آب این جزیره هر گردشگری را وسوسه می کند که در اعماق آن غواصی کند و بداند که در زیر این آب چه چیز هایی وجود دارد.

این جزایر جزو سه جاذبه دیدنی و تفریحی شهر قشم به شمار می رود و قطعا هر گردشگری برای رفتن به این مکان لحظه شماری خواهد کرد.

از تفریحات و امکانات این جزایر طبق "مقاله جزایر ناز در وب سایت فارا گشت" می شود به موارد زیر اشاره کرد:

. تفریحاتی که برای چندین ساعت شما را سرگرم می کنند. همانند امکانات استفاده از پاراگلایدر، جت اسکی و قایق سواری. اگر هم اهل شتر سواری باشی و بخواهی در کنار خانواده این را هم امتحان کنی با قیمت خیلی مناسب می توانی در این منطقه از آن استفاده کنی.

. در کنار این تفریحات اگر احساس گرسنگی کردی اصلا نگران نباش. چون در اطراف این جزایر و مکانهای تفریحی، پر از اغذیه فروشی با غذاها و طعم های مختلف است که تقریبا می توانند هر سلیقه غذایی را پوشش دهند.

. اگر هم بخواهی سوغاتی بخری، فروشگاههای صنایع دستی به همین منظور دایر شده اند. خرید از آنها لذت بخش است و  دیدنشان نیز، خالی از لطف نخواهد بود.

جزیره هنگام | زیبا ترین جاذبه دیدنی قشم

به جرئت می توانیم بگوییم جزیره هنگام زیبا ترین جاذبه دیدنی شهر قشم است و یکی از بکر ترین مکان ها برای توریست های خارجی در کشور ایران می باشد.

صخره، کوه و آب که در این جزیره قرار دارد از زیبایی های خاصی برخوردار هستند و با دیگر صخره ها، کوه ها و آب ها فرق دارند. شن هایی به رنگ نقره ای در اطراف این جزیره وجود دارد که می توان گفت یکی از هیجان انگیز ترین و شگفت انگیز ترین فضا هایی است که قابلیت مشاهده آن از نزدیک را دارید.

تنها راه رسیدن شما از قشم به این جزیره به وسیله قایق ها می باشد که حدودا از ساحل قشم تا جزیره هنگام با کشتی حدودا 50 دقیقه راه می باشد و تقریبا در تمام طول روز قایق های مسافر بری به این جزیره می روند و گردشگران و توریستان زیادی را به آن جا منتقل می کنند.

جالب است بدانید در این جزیره در ماه های خاصی دلفین ها برای شنا به سطح آب می آیند و شما می توانید با آن ها عکس گرفته و شنا کردنشان را نگاه کنید. اگر هم خوش شانس باشید می توانید آن ها را لمس کنید.

 

در ساحل جزیره هنگام و آب های نیگلون خلیج فارس می توان انواع  گونه های جانوران دریایی را پیدا کرد. همچنین آب های اطراف جزیره زیستگاه  دلفین ها می باشد. گردشگران زیادی برای تماشای زندگی دلفین ها به این جزیزه می آیند.

آب های اطراف جزیره مرجانی هستند و به همین دلیل از شفافیت خاصی برخوردار می باشند، در نتیجه غواصی نیز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری جزیره می باشد. از دیگر جاذبه های گردشگردی در این جزیره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 پارک کروکودیل نوپک که نخستین و تنهاترین پارک کروکودیل در کشور می باشد. در نزدیکی این پارک نیز کمپینگی برای اقامت علاقمندان به طبیعت وجود دارد. در این پارک با هدف بهره برداری اقتصادی و کمک به حفظ محیط زیست به پرورش انواع کروکودیل پرداخته اند.

 

برنامه ریزی گشت های قشم گردی

یکی از دلایل سفر به هر شهر، دیدار از اماکن و جاذبه های دیدنی آن است. قشم هم از این مسله مستثنی نیست. مقاله ای بسیار جالب و کامل در مورد جاذبه های پر جستجو در اینترنت توسط مسافرین در وب سایت آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر نوشته شده است که به معرفی این سه جاذبه در قشم می پردازد. در این مقاله که تکمیل کننده موارد ذکر شده در بالا هستند، عکس های زیبایی هم خواهید دید که در برنامه ریزی سفر به شما کمک می کنند.

 

پیشنهاد می کنم که برای سفر به قشم از تهران، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز، اصفهان یا هر شهر دیگر، با تور قشم فارا گشت به آدرس سایت www.faragasht.com مراجعه کنید و از امکانات و شرایط تور قشم با قطار و هواپیما که معروف شده اند به تور زمینی و هوایی مطلع شوید. برنامه گشت های آن ها را از دیدنی های قشم سوال کنید و با کارشناسان تور درباره تعیین تاریخ ارزان سفر به قشم و انتخاب بهترین هتل در قشم مشورت کنید تا سفری بسیار کامل و جذاب را تجربه کنید. از اون مسافرت هایی که حافظه موبایل یا دوربینتان از عکس های زیبای قشم پر می شود.

مطلب بسیار کامل و جامعی بود درباره تور قشم و جاذبه هایی که مسافران بیشتر تمایل به بازدید دارند. الان که زمان مناسبی از نظر قیمت برای مسافرت است، پیشنهاد می کنم که با رعایت پروتکل های بهداشتی، سفر قشم را رزرو نمایید تا شما هم به جمع مسافران خوب این مقصد بپیوندید.

منبع: langarnews.ir

بکوریتی

رپرتاژ آگهی

حسام بازدید : 284 شنبه 08 آذر 1399 زمان : 16:08 نظرات (0)

 

خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی

https://backority.ir/images/516721.jpg

 

خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی فرایندی است که به هیچ وجه نمی توان منکر تاثیر زیاد و اهمیت بالای آن در زندگی انسان ها شد. در واقع وجود این قبیل محصولات در راستای ساختن امکانات مورد نیاز بشر برای ادامه ی زندگی، از واجبات است؛ از این رو همواره شاهد رونق بسیار زیادی در بازار های مربوطه هستیم.

برای خرید این محصولات لازم است با آگاهی و اطلاعات اقدام کنید تا نهایتاً تجربه ی رضایتمندانه ای کسب نمایید. به همین جهت سعی کرده ایم در ادامه به موضوعاتی بپردازیم که کمک مطلوبی برای متقاضیان خرید انواع آهن آلات و محصولات فولادی هستند.

معرفی انواع آهن آلات و محصولات فولادی، کاربرد آن ها، راهنمایی های موثر در خرید و در آخر صحبت در مورد یکی از مناسب ترین راه ها برای خرید، از جمله موضوعاتی هستند که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

آهن آلات و محصولات فولادی شامل چه مواردی می شوند؟

https://backority.ir/images/55153.jpg

اگر کمی با دقت به اطراف خود نگاه کنیم می بینیم که انواع آهن آلات و محصولات فولادی در زندگی ما نقش کارآمدی ایفا می کنند، به نحوی که بدون وجود آن ها بسیاری از فرایند ها مختل شده و در کل زندگی برای انسان ها بسیار سخت می شود.

حال سوال این جاست آهن آلات و محصولات فولادی شامل چه مواردی می شوند؟ این محصولات دارای تنوع بالایی هستند که در قسمت پایین تعدادی از آن ها را نام برده ایم:

  • ورق سرد
  • ورق گرم
  • تیر آهن
  • میلگرد
  • ورق گالوانیزه
  • و ...

تک تک موارد بالا به نوبه ی خود از کاربرد های بسیار با اهمیتی برخوردار هستند و در بسیاری از صنایع به عنوان متریال اصلی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی گفتنی است رد پای وجود محصولات آهن و فولاد در هر صنعتی قابل مشاهده است، چه در جایگاه متریال اصلی و چه به عنوان مواد مورد نیازِ جانبی.

 

کاربرد انواع آهن آلات و محصولات فولادی

آهن به واسطه ی خواص و ویژگی هایی که دارد، از پر کاربرد ترین عناصر طبیعی است که به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی دیگر گفتنی است هر یک از انواع آهن آلات و محصولات فولادی که به چند مورد از آن ها در تیتر قبلی اشاره کردیم، دارای کاربرد های بسیار مهمی و چشمگیری هستند.

تعدادی از این کاربرد ها عبارتند از:

  • به عنوان مورد اول بد نیست به صنعت ساختمان سازی اشاره کنیم که محصولات آهن و فولاد نقش چشمگیری در آن ایفا می کنند. در واقع گفتنی است صنعت ساختمان بدون وجود محصولاتی چون میلگرد و تیرآهن عملاً قادر به فعالیت نیست. میلگرد و تیرآهن محصولاتی هستند که اسکلت ساختمان ها را تشکیل داده و وجود آن ها برای ساخت بنا های شهری ضروری است.
  • صنعت تولید انواع و اقسام اتومبیل نیز یکی دیگر از کاربرد های گسترده ی محصولات آهن و فولاد است. آهن آلات را می توان به عنوان متریال واحد در اتومبیل سازی معرفی کرد.
  • و صد ها مورد دیگر همون صنعت کشاورزی، تولید انواع و اقسام دستگاه های صنعتی و غیر صنعتی، کالا های خانگی و ...

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد کاربرد های انواع آهن آلات و محصولات فولادی صحبت کنیم باید ساعت ها و روز های زیادی را صرف این کار نماییم، زیرا ردپای انواع این محصولات در هر صنعت و زمینه ای دیده شده و به عنوان یکی از ماده های اصلی در جهان به شمار می رود.

راهنمایی هایی برای خرید محصولات فولادی و انواع آهن آلات

   https://backority.ir/images/997062.jpg

در اینجا می خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که راهنمایی های مطلوبی برای خرید محصولات فولادی و انواع آهن آلات هستند، حال فرقی نمی کند شما قصد خرید ورق گرم و ورق سرد دارید یا تیرآهن و میلگرد، قطعا خواندن آن ها مفید خواهد بود.

این نکاتِ راهنما عبارتند از:

  • قبل از هر اقدامی لازم است اطلاعات خود را در زمینه ی نوع محصولی که می خواهید، تکمیل نمایید. برای تکمیل این اطلاعات بهتر است از منابعی چون اینترنت و یا افراد با تجربه بهره مند شوید.
  • حتما میزان نیاز خود را مشخص کنید تا به اندازه خرید نمایید. محصولات فولاد و آهن از لحاظ قیمت ارزش قابل توجهی دارند، از این رو بهتر است به اندازه ی نیاز تهیه شوند.
  • قیمت ها را به طور حتم بررسی کنید، چرا که ممکن است هر مرکز فروشی قیمت های مجزایی داشته باشد. گفتنی است برای بررسی قیمت ها می توانید از منابع اینترنتی استفاده نمایید و در کوتاه ترین زمان ممکن به استعلام قیمت ها بپردازید.
  • به هیچ وجه برای خرید از مراکز بی نام و نشان به واسطه ی ارزان بودن قیمت ها وسوسه نشوید و حتما مرکزی را انتخاب کنید که نه تنها از لحاظ تعرفه مناسب است بلکه معتبر و قابل اطمینان می باشد.
  • پیرو مورد قبلی لازم است بگوییم مرکزی که فاکتور فروش رسمی ارائه می دهد، از اعتبار بالایی برخوردار است. در نتیجه از مراجعه به مراکزی که فاکتور فروش رسمی ارائه نمی دهند، باید اجتناب کرد.
  • و موارد دیگری از این قبیل.

عوامل موثر در قیمت خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی

قیمت خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی همواره دستخوش نوسانات مداومی هستند. در قیمت آهن اعم از قیمت ميلگرد ، قیمت تیر آهن، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق سرد و گرم و ... تاثیر عوامل مختلفی قابل مشاهده است که سبب بروز نوسان می شوند‌.

قیمت نفت، هزینه های حمل و نقل مواد خام پیش از تولید محصول، تورم های جهانی و موارد دیگری از این دست، چند مورد از مهم ترین عواملی هستند که بر قیمت این محصولات اثر گذار هستند.

جالب است بدانید با مراجعه به اینترنت و منابع موثق می توان از آخرین قیمت آهن در انواع موارد به صورت مجزا مثل قیمت ميلگرد، قیمت ورق گرم و سرد، قیمت تیرآهن، قیمت ورق گالوانیزه و ... مطلع شوید.

مناسب ترین راه برای خرید

https://backority.ir/images/161834.jpg

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، برای خرید فراورده های آهنی باید از طریق مراکز معتبر اقدام کنید؛ از این رو یافتن مناسب ترین راه برای خرید، یکی از اصلی ترین دغدغه ها در این راستا است. بر اساس این که با کمی تحقیق و جست و جو می توان مراکز متعددی در این راستا یافت، سوال این جاست پس مناسب ترین راه برای خرید چیست؟

وب سایت ما می تواند گزینه ی بسیار مطلوبی در این زمینه باشد، چرا که فقط و فقط می کوشد گام های خود را در جهت جلب رضایت متقاضیان بردارد. از این رو بد نیست به چند مورد از ویژگی هایی که شامل حال وب سایت ما می شوند اشاره کنیم:

  • ارائه ی اکثر فراورده های آهن و فولاد اعم از ورق سرد، ورق گرم، ورق های گالوانیزه، تیرآهن، میلگرد و ...
  • ارائه ی محصولاتی با کیفیت و خالص
  • مشورت دهی به متقاضیان و هدایت آن ها
  • پاسخگویی تمام وقت
  • امکان خرید غیر حضوری
  • ارائه به روز ترین قیمت ها، به نحوی که از قیمت تیرآهن و میلگرد گرفته تا قیمت ورق گالوانیزه و ... به صورت آنلاین و به روز منتشر می شوند.
  • تمام قیمت ها نه تنها بر اساس نرخ های مصوب و استاندارد هستند بلکه می کوشیم قیمت های ارزان تر و مقرون به صرفه تری تعیین کنیم.
  • و چندین و چند مورد دیگر که همگی در راستای تحقق یک هدف هستند، آن هم هدفی نیست جزء جلب رضایت مطلوب تمام مشتری ها.

 

منبع خبر :

خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی، ورق سرد، ورق گرم، تیر آهن،میلگرد - سراج توس (sgt-steel.com)

بکوریتی

حسام بازدید : 945 جمعه 07 آذر 1399 زمان : 10:02 نظرات (0)

در این مقاله از وب سایت تاپ توریست شما را با بهترین کافه های آتن پایتخت زیبای یونان آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

بهترین کافه های آتن | یونان

کافه نوئل

خودِ آتنی‌ها عاشق کافه نوئل با آن فضای گرم و خودمانی‌اش هستند. هنر و معماری هاوانایی و پاریسی بیشترین تاثیر را روی طراحی داخلی اینجا گذاشته. کاشی‌های منقوش، ساعت دیواری‌های بزرگ، لوسترهای طلایی و لامپ‌های ریز خورشیدی از مهم‌ترین اِلمان‌های نوئل هستند. نوئل از آن کافه‌های اصطلاحا «شیک و پیک» نیست، در عوض با طراحی سبک وینتژی (Vintage) که دارد، مخصوصا آن فرش‌های قرمز حس نوستالژی به شما می‌دهد.


کافه های آتنکافه های آتن

کافه نوئل هرروز هفته از 10 صبح تا 2 نیمه‌شب باز است که البته در روزهای جمعه و شنبه به 4 صبحهم می‌رسد. برای رفتن به اینجا باید به خیابان Kolokotrani 59B بروید که تنها یک خیابان با آگورای باستانی آتن فاصله دارد.


کافه های آتنکافه های آتن

کافه حیاط Cabezon

در جریان شکم‌گردی آتنی یادتان باشد که تابلوی همه‌ی کافه‌ها و رستوران‌های شهر مثل سایر شهرهای دنیا در معرض دید عموم نیست. بنابراین باید شَمِ کاراگاهی داشته باشید و خیابان‌ها و کوچه‌های شهر را بیشتر بگردید. آن وقت است که در لابلای همین کاراگاه‌بازی‌ها به کافه‌های هیجان‌انگیزی می‌رسید که شبیهش را قبلا ندیده‌اید. کافه Cabezon دقیقا چنین ویژگی را دارد؛ حیاطی پنهان در کوچه‌ای باریکی در منطقه‌ی Metaxourgerio. اینجا پاتوق محلی‌هاست و از منطقه‌ی توریستی شهر دور است.

این مطلب را هم مطالعه کنید
محله پلاکا (Plaka District) | آتن

کافه های آتنکافه های آتن

کافه حیاط Avli

هیچی بیشتر از رنگ آبی و دیوارهای سفید یک حیاط نمی‌تواند تداعی‌کننده‌ی معماری آتنی باشد. کافهAvli درست همین ویژگی‌ها را دارد: حیاطی باریک و طولانی با دیوارهای سفید در محله‌ی Psyrri و خیابان Agiou Dimitriou. به جز پنجره‌های آبی رنگ از گلدان‌های زیادی هم استفاده شده. Avli با آن میز و صندلی‌های فلزی و چوبی‌ یادآور روزهای دهه‌ی 50 میلادی آتن است. روزهایی که هنوز مدرنیته وارد بخش‌های مختلف شهر نشده بود و صمیمت آدم‌ها در کافه‌ها بیشتر بود. منوی Avli پر است از دسرهای سنتی یونانی، سالاد، سبزیجات سرخ‌شده، املت و کوفته که میانگین هزینه‌ای که برای‌شان پرداخت می‌کنید بین 8 تا 10 یورو است. ما پیشنهاد می‌کنیم Pokilia سفارش دهید: ترکیبی از چند غذای مختلف یونانی که هم ارزان است هم شکم‌پُرکن.


کافه های آتنکافه های آتن

کافه Six D.o.g.s

یه کافه دنج که هم جا برای نشستن تو کافه داره هم تو فضای باز و باغی که پشت کافه هستش. نوشیدنی، دسر و میان وعده های کافه هم حرف نداره. اینجا موسیقی زنده و برنامه های هنری زیاد دیگه ای هم برگزار میشه که می تونه برای آشنا شدن با فرهنگ و هنر مردم عامه در آتن جالب باشه.
کافه های آتن
حسام بازدید : 116 جمعه 07 آذر 1399 زمان : 9:41 نظرات (0)

آموزش دروس ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در این مقطع الفبای آموزش به دانش آموز یاد داده خواهد شد و ریشه و بنیه آموزش نیز در این مرحله شکل خواهد گرفت.

تا چندین سال قبل تمرکز اصلی آموزش روی مقاطع دبیرستان و کنکور بود اما در پایه های بالاتر با بررسی وضعیت دانش آموزان متوجه ضعف آن‌ها در مفاهیم خواهیم شد که ریشه دارد در آموزش مقاطع پایین‌تر حتی مقطع ابتدایی و اینجا به یک نکته بسیار پر اهمیت خواهیم رسید که فردی که از ابتدا آموزش خوبی به وی تزریق نشود اثرات آن را تا مقاطع بسیار بالاتر مشاهده خواهیم کرد. اما پیدا کردن منبع خوب هم به خودی خود کار دشواری است و از طرفی وجود کرونا و تبدیل شدن آموزش به مجازی ضربه عظیمی به آموزش وارد کرده است. اما در یک گزارش خبری به سراغ معرفی اجی مجی خواهیم رفت که تمامی دغدغه های والدین در مورد آموزش خوب را حل کرده است.

موسسه اجی مجی در سال ۹۹ تأسیس شد و جمعی از برترین اساتید گرد هم آمده اند که همگی دارای رزومه خاص خود هستند و برای اولین‌بار تلفیقی از آموزش و تکنولوژی را در مقطع ابتدایی ارائه داده‌اند؛ آموزشی که هم والدین و هم دانش آموزان همواره آرزوی آن را داشتند و با کمک آن بهترین نتیجه را می‌توان از دانش آموزان ابتدایی دریافت کرد. امروز قرار است به‌صورت کامل مؤسسه اجی مجی و ویژگی‌های این مؤسسه را توضیح دهیم و در انتها نیز سورپرایز این مؤسسه برای دانش آموزان ابتدایی و نحوه تهیه آن را نیز دراختیار شما قرار خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی کامل مؤسسه اجی مجی و سبک آموزشی این مجموعه

مؤسسه اجی مجی از زمان رونمایی تاکنون توانسته است محبوبیت فراوانی را میان دانش آموزان ابتدایی کسب کند. مهم‌ترین ویژگی این مجموعه استفاده از انیمیشن و داستان سرایی در آموزش است. یعنی دانش آموز فیلم‌های این مجموعه هنگام آموزش حسی را دریافت خواهد کرد که زمان کارتون دیدن دارد. این موضوع به‌خصوص در دانش آموزان نسل جدید به‌شدت تأثیر گذار است زیرا ارتباط خوبی با آموزش ندارند و چنین آموزشی می‌تواند برای مطالعه ایجاد انگیزه نیز باشد.  داستان سرایی و شعر گویی نیز کمک می‌کند تا دانش آموز بدون نیاز به حفظ کردن بتواند مفاهیم را یاد بگیرد. البته  نتیجه یادگیری بدون حفظ کردن هم تأخیر در فراموشی است و از طرفی چون مطالب به‌صورت انیمیشینی و با تصویر آموزش داده می‌شود وارد نیمکره راست مغز می‌شود که ماندگاری مطالب در آن بیشتر از یادگیری عادی است.

اساتید مؤسسه اجی مجی هم به نوبه خود رزومه بسیار درخشانی دارند که در ادامه به‌صورت کامل بررسی خواهیم کرد. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید نام این مؤسسه است که چه تعبیری برای آن وجود دارد؟ اجی و مجی نام دو عروسک است که در تدریس های مؤسسه و درکنار اساتید حضور دارند. این دو عروسک علاوه بر اینکه بر جذابیت تدریس افزوده اند، نقش نماینده دانش آموزان را نیز دارند و جالب است بدانید جدا از بحث آموزش از اصول روانشناسی نیز استفاده شده است و هر نوع دانش آموزی از جمله درونگرا یا برونگرا مد نظر قرار داده شده است و سعی بر آن بوده که با کمک اجی و مجی این مشکل نیز حل شود و بتوانند بر هر نوع دانش آموزی تأثیر بگذارند.

معلم های اجی مجی چه افرادی هستند؟

برای تدریس دروس اجی مجی از برترین اساتید کشوری استفاده شده است. افرادی که بهترین رزومه ممکن را دارند و حتی در سطح بین‌المللی نیز فعالیت دارند. انتخاب اساتید نیز در هر پایه متفاوت است و به‌طور کلی اساتید اجی مجی به دو دسته تقسیم شده‌اند. برای تدریس پایه اول ابتدایی تا چهارم ابتدایی از یک مدرس در هر پایه استفاده شده است. برای تدریس اول ابتدایی خانم مینا قجر، تدریس پایه دوم خانم نرجس نوربخش، تدریس پایه سوم خانم ریحانه رضایی، تدریس پایه چهارم خانم فرزانه صدیقی حضور دارند. در تدریس پایه پنجم و ششم از چند مدرس استفاده شده است که هر کدام تخصص فوق‌العاده ای دارند. خانم نیلوفر قهرمانی مدرس ریاضی پنجم و ششم ، خانم اکرم دمرچلی مدرس فارسی پنجم و ششم، خانم مریم احمد پور مدرس مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمان پنجم، خانم زهرا بلویند مدرس علوم پنجم، خانم احمدی مدرس علوم و مطالعات اجتماعی ششم هستند.

سایت اجی مجی

اما اینجا بد نیست به قسمتی از رزومه اساتید اجی مجی نیز اشاره کنیم. خانم مینا قجر که تدریس پایه اول اجی مجی را برعهده دارند علاوه بر  رزومه عالی و تالیف چندین جلد کتاب آموزشی، مدرس پایه اول در مجموعه حرفه‌ای فارکیدز برای دانش آموزان مقیم خارج از کشور نیز هستند. خانم نرجس نوربخش علاوه بر مدرس یک روانشناس نیز هستند و ترکیبی از اصول روانشناسی و آموزش را دراختیار دانش آموزان قرار داده‌اند، خانم رضایی تقدیر نامه پژوهشگر نمونه را دارند و علاوه بر آن مبتکر اتاق بازی مجازی ایران نیز هستند، خانم نیلوفر قهرمانی مولف 8 کتاب آموزشی پایه پنجم و ششم برای دروس علوم و ریاضی هستند و علاوه بر آن در تمامی استان های کشور کارگاه های آموزشی هستند و در مورد سایر اساتید نیز این رزومه ها صدق می‌کند.

۲۰ درصد رایگان محتواهای آموزشی هر پایه، هدیه اجی مجی به دانش آموزان

مؤسسه اجی مجی یک هدیه ویژه نیز برای تمامی دانش آموزان خود دارد. در هر سطح و هر پایه ای که باشید می‌توانید بیست درصد از کل محتواهای آموزشی هر پایه را به‌رایگان دریافت کنید. این محتوا از تمامی دروس هر پایه اجی و مجی انتخاب شده است و در مدت زمان کوتاه می‌توانید از آن استفاده کنید و پیشرفت چشمگیر دانش آموزان ابتدایی خود را در یادگیری و مطالعه مشاهده کنید برای دریافت این هدیه ارزشمند کافی است همین الان پایه تحصیلی دانش آموز + نام و نام خانوادگی را به سامانه پیامکی اجی محی ۱۰۰۰۲۹۰۷ ارسال کنید تا کارشناسان تحصیلی اجی مجی سریعا با شما تماس بگیرند و شما عزیزان را راهنمایی کنند.

 البته مزیت فوق‌العاده اجی مجی که کنار محصولات دراختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت مشاوره و پشتیبانی قبل و بعد از خرید محصولات آموزشی این مؤسسه است. برترین کارشناسان و مشاورین تحصیلی درکنار شما خواهند بود و به شما در تهیه محصولات آموزشی کمک خواهند کرد. بعد از تهیه محصولات هم از پشتیبانی بهره‌مند خواهید شد و مشاورین مجموعه درکنار شما خواهند بود و راهنمایی های لازم برای کسب بهترین نتیجه و بازدهی بالا را دراختیار شما عزیزان قرار خواهند داد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید پرونده آموزش را با کمک اجی مجی به پایان برسانید و به نتیجه مد نظر دست پیدا کنید. برای ارتباط با مشاورین مجموعه و تهیه محصولات اجی مجی ازطریق شماره تماس های زیر می‌توانید اقدام کنید:

021-66058258

021-66572045

021-66572046

021-66017397

منبع: ajjimajji.org

سایت بکوریتی ( خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی ) پلتفرمی برای دسترسی به وب سایت های با کیفیت و با اتوریتی بالا همچون سایت ما می باشد.

(رپرتاژ آگهی)

حسام بازدید : 123 شنبه 01 آذر 1399 زمان : 7:49 نظرات (0)

 

هتل بوتیک ارسی تبریز
 

هتل بوتیک ارسی تبریز یکی از مدرنترین و جدیدترین بوتیک هتل های احداث شده در شهر تبریز و با الهام از سبک زندگی سنتی می باشد. به بیان کلی بوتیک هتل ها به آن دسته از هتل‌ها گفته می‌شود که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارند. آن‌ها معمولاً کوچکتر از گراندهتل‌ ها بوده  و علاوه بر توجه به لوکس بودن و زیبایی بنا به چیدمان هنری کار نیز توجه ویژه ای شده است.  یکی از هداف اصلی از ساخت این هتل ها  به تماشا گذاشتن آن برای بازدید کنندگان می باشد.

تبریز به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ایران در شمال غرب کشور، همه ساله مقصد گردشگری هزاران نفر از ایرانیان و برخی از توریست های خارجی است.

تبریز همچنین در زمره یکی از گران ترین مقاصد گردشگری در ایران قرار دارد و افرادی که راهی این شهر می شوند باید از توانایی مالی خود برای پرداخت هزینه های ضروری و رفاهی مطمئن باشند.

هتل بوتیک ارسی تبریزهتل های متعددی در این شهر وجود دارد که به علت معماری فوق العاده، امکانات مطلوب و خدمات رفاهی، مشمول پرداخت هزینه های بالایی می شوند؛ به همین علت است که تبریز را در مجموعه گران ترین مقاصد گردشگری در ایران قلمداد می کنند، چرا که هزینه اقامت، بیشترین هزینه ممکن را در مسافرت به شهر تبریز به خود اختصاص می دهد.

اگر می خواهید در مسافرت به شهر تبریز یک اقامتگاه خارق العاده را تجربه کنید، ما به شما هتل بوتیک ارسی را پیشنهاد می دهیم.

اقامت در این هتل که با عنوان ( نمای تبریز قدیم در قلب تبریز مدرن ) شناخته می شود، می تواند به یکی از مهم ترین ابعاد گردشگری شما تبدیل شود.

بررسی هتل بوتبک ارسی تبریز در آذربایجان

هتل بوتیک اُرُسی تبریز

این هتل یکی از جدیدترین بناهای شهر تبریز در زمینه اقامت و گردشگری است. صاحب این عمارت بسیار زیبا بیان می کند که قصد وی از ساخت این بنا، سکونت شخصی بوده است، اما بعد از تکمیل عمارت به این نتیجه رسیده است که می تواند از آن به عنوان یک اقامتگاه مجلل برای معرفی تبریز به گردشگران استفاده کند.

این هتل در چهار طبقه ساخته شده و دارای پنج باب اتاق است. سالن بسیار بزرگی که در بخش میانی ساختمان قرار دارد نمونه ای باشکوه از سبک های سنتی ایران در شهر تبریز بوده و معماری ساختمان نیز برگرفته از سبک ارسی با نشانه هایی از سبک مدرن است. به همین علت این هتل را با عنوان هتل اُرُسی می شناسند.

شیشه های هفت رنگی که در ساخت پنجره ها به کار رفته است، معماری ایران قدیم را در ذهن متبادر می کند.این مجموعه صرفا یک اقامتگاه نیست و خود نیز قابلیت تبدیل شدن به یک مجموعه گردشگری را دارد.

یکی از مهم ترین نقاط قوت این مجموعه قرار گرفتن آن در منطقه شاه گولی است که به عنوان منطقه شاه نشین ها و افراد متمول در تبریز قدیم شناخته می شود.

معماری هتل بوتیک ارسی تبریز

معماری و طراحی هتل بوتیک ارسی تبریز

هتل بوتیک به هتل هایی گفته می شود که با هدف پذیرش تعداد محدودی از مهمانان بنا شده و با عنوان اقامتگاه گردشگران خاص شناخته می شود. ارسی نیز نوعی معماری و طراحی در ایران قدیم است که به پنجره های مشبک اطلاق می گردید.

هتل ارسی یک ساختمان چهار طبقه است که در یک زمین هزار متری و با نمای سنگی سفید ساخته شده است. گچ‌ بری ‌ها و طراحی های زیبایی روی سنگ‌ نماهای این هتل وجود دارد که توسط اساتید برجسته استان تبریز انجام شده‌ اند.

طبقات پایین هتل بوتیک اورسی تبریز به رزرواسیون، کافه، رستوران و ایوان اختصاص دارد. درهای ورودی این هتل، پلکان های آن، پنجره ‌های عمارت و تمام پنجره‌های داخلی، همگی چوبی هستند و با استفاده از شیشه ‌های رنگی و زیبا طراحی شده اند. کاشی‌کاری ‌ها و طراحی های داخلی هتل ظرافت بسیار زیادی دارند.

حیاط هتل بوتیک تبریز دارای حوض، گلدان های زیبا، باغچه، و نمای سنگی است. در طبقه اول یک پنجره بسیار گسترده ارسی وجود دارد.

در طبقه دوم، دو سرا به همراه خلوت کده و ایوان دیده می شود. در طبقه سوم هم دو سرا همراه تماشاخانه قرار گرفته است اما طبقه چهارم در برگیرنده تک سرای الماس است که در کنار آن یک حمام شاهانه وجود دارد.

هتل ارسی تبریز

اتاق های هتل بوتیک تبریز

یکی از مهم ترین ویژگی های هتل بوتیک تبریز، کم بودن تعداد اتاق ها است که امکان یک اقامت بی نظیر را برای مهمانان فراهم می کند.

اتاق زمرد در این هتل بوتیک، صرفا ظرفیت یک نفر را دارد و حضور افراد اضافه حتی کودکان نیز مورد پذیرش واقع نمی گردد.

این اتاق منحصر به فرد ترین اتاق هتل بوتیک شمرده می شود. اتاق کهربا دارای یک تخت دو نفره است و در صورتی که تعداد افراد بزرگسال به سه نفر برسد، باید از سرویس های دو اتاق جداگانه استفاده کنند. این قاعده در خصوص تمامی اتاق های مجموعه وجود دارد.

اتاق یاقوت و لاجورد نیز دارای امکاناتی همانند اتاق کهربا هستند، با این تفاوت که بافت معماری آن ها با سایر اتاق ها متفاوت است.

اتاق های توئین نیز شامل دو اتاق زمرد و الماس می شوند که دارای دو تخت یک نفره بوده و به دو فرد بزرگسال به همراه یک کودک خردسال واگذار می شود. امکان استفاده از یک اتاق برای سه فرد بزرگسال در هیچ کدام از اتاق های هتل بوتیک ارسی فراهم نشده است.

سفرانه

امکانات هتل بوتیک ارسی تبریز

شاید قدری تعجب برانگیز باشد، اما هیچ کدام از اتاق های این هتل مجلل دارای تلویزیون و یخچال نیستند. از آن جا که مالک این عمارت سعی نموده است بافت سنتی اتاق ها را به بهترین شکل ممکن حفظ کند، از قرار دادن تلویزیون و یخچال در داخل اتاق ها خودداری نموده و آن ها را در لابی و کافی شاپ مجموعه تعبیه کرده است.

از آنجا که در این هتل امکان پذیرش مهمان بیش از ده نفر وجود ندارد، خدمات مورد نیاز در کافی شاپ با سرعت بالایی صورت گرفته و شما هرگز کمبود یخچال را در اتاق خود احساس نخواهید کرد. این هتل فضای آرام و دل چسبی دارد و شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید به کافی شاپ رفته و از امکانات آن استفاده کنید.

سایر امکانات رفاهی در اتاق ها به بهترین شکل ممکن تعبیه شده اند و شما می توانید اوقات بی نظیری را در این مجموعه باشکوه بگذرانید.

نکته قابل توجه این است که اتاق توئین الماس دارای سرویس بهداشتی در داخل اتاق نیست و سرویس این اتاق به صورت کاملا شاهانه در خارج از بخش مربوطه ولی به صورت اختصاصی بنا شده است.

ظرفیت پارکینگ در این مجموعه به تعداد اتاق ها است و برای جمعا پنج خودرو امکان استفاده از پارکینگ وجود دارد. از آنجا که حفظ آرامش مهمانان و بافت سنتی هتل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تفریح و سرگرمی های موجود در این مجموعه به دو بازی شطرنج و تخته نرد محدود شده است.

مجله سفر و گردشگری سفرانهدسترسی آسان به ائل گلی

ائل گلی اولین جایی است که در تبریز به هر مسافری برای گشت و گذار پیشنهاد می ‌شود. این پارک که با نام ‌های ائل گلی، ائل گولی، شاه گلی و شاه گولی نیز شناخته می‌شود، مهم‌ ترین منطقه تفریحی و مجموعه گردشگری در شهر تبریز است.

ائل گولی، یک مجموعه گردشگری به شکل باغ‌ های ایران قدیم است که یک دریاچه و عمارت زیبا با عنوان کلاه فرنگی یا همان کاخ ایل گلی را در میان خود جای داده است.

این مجموعه دارای امکاناتی از قبیل مینی گلف، شهربازی، پیست اسکیت، زمین‌ های ورزشی و شکم‌گردی بوده و انتخاب اول تبریزی‌ ها و گردشگران تبریز برای تفریح و گردش بخصوص در شب های تابستان و پاییز است. شما با اقامت در هتل بوتیک اورسی تبریز به راحتی به این مجموعه دسترسی خواهید داشت.


رستوران هتل ارسی

رستوران و کافه هتل بوتیک ارسی تبریز

هتل و کافه هتل بوتیک در یک فضای بسیار زیبا، شیک و با معماری ایرانی قرار دارند. کافی شاپ هتل ارسی با سرویس های چوبی یک فضای دنج را برای مهمانان خلق نموده است. سراسر این فضا با پنجره های مشبک و رنگارنگ پوشیده شده است، گویی که در زمان سفر کرده و راهی تبریز قدیم شده اید.

استفاده از خدمات رستوران و هتل صرفا با رزرو جا و انتخاب نوع غذا امکان پذیر است. امکانات رستوران و کافه این هتل شامل صبحانه، ناهار و شام می شود.

این هتل از ساعت ۸:۳۰ صبح تا۹:۳۰ شب برای صبحانه تا شام سرویس ‌دهی دارد اما خدمات کافی شاپ توسط پرسنل تا ساعت ده شب ادامه خواهد داشت.

هزینه اقامت در هتل بوتیک ارسی تبریز

قطعا نمی توان انتظار داشت هزینه اقامت در هتل بوتیک ها پایین باشد. هتل بوتیک ها در سراسر جهان به عنوان گران ترین اقامتگاه ها شناخته می شوند و اصولا اقامت در آن ها از طریق سیستم رزرواسیون صورت می گیرد.

از طرف دیگر هزینه های اقامت در یک هتل با توجه به ماه های خاصی از سال متفاوت است. اتاق ها نیز تفاوت های خاصی با یک دیگر داشته و حتی محل قرارگیری یک اتاق می تواند در قیمت اقامت در یک هتل موثر باشد. شما نیز بهتر است برای اطلاع از قیمت ها با شماره تلفن های درج شده در این وب سایت تماس بگیرید.

دسترسی به هتل بوتیک ارسی تبریز

آدرس هتل بوتیک ارسی تبریز : تبریز – خیابان ایل گلی – بالاتر از بیمارستان شهدا – کوی بهارستان – کوچه سوم – پلاک ۱۹

وبسایت هتل بوتیک ارسی

منبع:سفرانه

حسام بازدید : 119 پنجشنبه 22 آبان 1399 زمان : 9:35 نظرات (0)
حسام بازدید : 222 چهارشنبه 30 مهر 1399 زمان : 16:16 نظرات (0)

جو پرک

ممکن است از فهمیدن اینکه جو پرک چه خواصی داشته باشد تعجب کنید.

بله ، غلات خارق العاده ای که برای صبحانه از آن لذت می بریم ، (یا شاید نه!) ، یکی از بهترین درمان های طبیعی برای خشکی پوست است.

جو دوسر رول ساده ، می تواند برای ایجاد یک پاک کننده طبیعی ، بسیار نرم و مایع پوست ، اسکراب صورت و ماسک صورت تسکین دهنده استفاده شود.

جو پرک که یک درمان عالی چند منظوره برای مراقبت از پوست است ، به رفع خشکی کمک می کند و تعادل طبیعی رطوبت را بازیابی می کند تا به دلیل تحریک تحریکات جزئی به دلایل مختلف و حساسیت های پوستی کمک کند.

تحریکات جزئی پوست می تواند به دلیل حساسیت به مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در محصولات تمیزکننده خانگی ، لایه برداری با محصول نامناسب ، مالش یا مالش بیش از حد در طول لایه برداری و بسیاری از عوامل دیگر باشد.

پاکسازی صورت با آرد جو دوسر به تسکین تحریک پوست و کاهش ناراحتی کمک می کند.

جو پرک ، هنگامی که به عنوان پاک کننده پوست استفاده می شود ، در واقع آلودگی و آلودگی های سطح را جذب و از بین می برد در حالی که لایه برداری بسیار ملایمی ایجاد می کند ، پوست را صاف ، نرم و تمیز و بدون صابون می گذارد.

جو پرک به عنوان ماسک صورت ، منافذ پوست را بدون تحریک و خشکی پوست تمیز می کند. و به عنوان یک اسکراب صورت ، جو پرک به آرامی اما به طور موثر سلولهای مرده پوست را از بین می برد تا پوستی نرم و لطیف پیدا کند.

علاوه بر این ، تمیز کردن و لایه برداری با آرد جو دوسر ، یک امتیاز درخشش طبیعی و سالم را فراهم می کند.

برای لذت بردن از فواید زیبایی مراقبت از پوست جو پرک به موارد زیر احتیاج دارید:

- جو دوسر - در بخش غلات سوپرمارکت یافت می شود

- مخلوط کن یا غذاساز

روش درست کردن: جو دو سر را در مخلوط کن یا غذاساز آسیاب کنید تا زمانی که جو دوسر از آرد پایدار باشد.

داخل شیشه بریزید ، محکم روی آن را بپوشانید و به شرح زیر استفاده کنید:

 

پاک کننده و اسکراب صورت جو پرک:

مقدار کمی جو پرک آسیاب شده را در کف دست بریزید ، و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. به صورت و گلو بمالید و روی پوست ماساژ دهید. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

ماسک صورت جو پرک:

مقدار کمی جو پرک آسیاب شده را در کف دست بریزید ، و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. (برای ماسک مرطوب کننده تر ، به جای آب از شیر استفاده کنید.) به صورت و گلو بمالید و حدود 5 دقیقه روی پوست بگذارید. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

ماسک صورت لیمو جو دوسر:

یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه به جو پرک اضافه کنید و یک خمیر درست کنید. به صورت و گلو بمالید و بگذارید 5 دقیقه روی پوست بماند. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

استفاده هفتگی از ماسک صورت لیمو جو دوسر می تواند به سفید شدن لکه های تیره و کک و مک به طور طبیعی کمک کند. آب لیمو حاوی اسید سیتریک و ویتامین C است که به عنوان آلفا هیدروکسی اسیدهای طبیعی عمل می کند و به حل سلولهای مرده پوست برای داشتن پوستی روشن و یکدست کمک می کند.

احتیاط:

آب لیمو تازه می تواند احساس سوزن سوزن شدن ایجاد کند که ممکن است ناراحت کننده باشد. برای پوست های حساس ، قبل از مخلوط شدن در جو پرک و استفاده از آن روی پوست ، آب لیمو را با مقدار مساوی آب رقیق کنید. اگر سوزن سوزن شدن شدید شد ، پوست را بلافاصله با آب گرم بشویید.

بعد از لایه برداری از پوست از ماسک صورت لیمو صورت استفاده نکنید.

توجه:

این اطلاعات برای استفاده ، معالجه ، التیام یا بهبود هر بیماری پزشکی در نظر گرفته نشده است. لطفاً در مورد هرگونه مشکلات بهداشتی با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

نوشته شده توسط گروه مستر وب سئو

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد..

حسام بازدید : 177 چهارشنبه 30 مهر 1399 زمان : 5:45 نظرات (0)

آداب صحیح غذا خوردن در رستوران لوکس

حتماً برایتان پیش آمده یا در آینده‌ای نزدیک پیش خواهد آمد که یک رستوران لاکچری را تجربه کنید. هرچیز آدابی دارد. همانطور که آداب اجتماعی در برخورد با افراد مهم است، رستوران رفتن هم، به خصوص زمانی که به یک رستوران مجلل می‌رویم، آداب مخصوص خود دارد.
برای مثال اگر جزو آن دسته افرادی هستید که در فلافل فروشی، هر یک عدد فلافل را در دو نان باگت قرار داده و نوشابه را با شیشه و بدون نی میل می‌کنید، قاعدتاً زمانی که به یک رستوران مجلل می‌روید یا به یک مجلس شام دعوت شده‌اید، نمی‌توانید رفتارتان را که در فلافل فروشی دارید، تکرار کنید.

شاید آدابی مانند استفاده از قاشق و چنگال و نحوه‌ قرار دادن آن و… بدانید؛ اما می‌خواهم به نکاتی اشاره کنم که به شما کمک بزرگی خواهد کرد تا چطور مانند یک حرفه‌ای، باکلاس رفتار کنید.با سفرنامه همراه باشید

از بدو ورودتان شروع می‌کنیم:

میز غذا، کمد شما نیست!

شاید دیده باشید افرادی که به رستوران می‌آیند و موبایل و کیف پول و کیف دستی و هر آنچه که دارند را روی میزشان می‌گذارند. لطفاً رعایت کنید. قرار دادن این وسایل بر روی میز ممکن است باعث آزار همراهتان یا پیشخدمت‌ها شود. وسایل اضافه را در کیف و کیف‌تان را در صندلی کناری یا روی زمین قرار دهید.

دستمال سفره را همانند دستمال کاغذی مچاله نکنید!

خب، حالا پشت میز نشستید. اگر بر روی میز و در قسمتی که نشسته‌اید برایتان دستمال سفره گذاشته‌اند، آن را بردارید و روی پاهایتان بگذارید. از دستمال سفره فقط برای تمیز کردن مختصر دهان استفاده کنید نه چیزی بیشتر. اگر ناچارید میز را برای مدتی کوتاه ترک کنید، دستمال را روی صندلی‌تان بگذارید. این کار به گارسون اعلام می‌کند شما بازخواهید گشت. سپس دستمال را تا کرده و سمت چپ بشقاب‌تان قرار دهید.                                                      

آرام‌ تر، صحبت کنید!

بهتر است منتظر بمانید تا زمانی که پیشخدمت رستوران به میز شما نزدیک شد، او را با اشاره‌ نگاهتان صدا بزنید. اگر متوجه نشد انگشت اشاره‌‌تان را کمی بالا بیاورید و به آرامی صدا بزنید. حتی اگر تعدادتان زیاد است، رعایت حال بقیه افراد را هم کرده و آرام‌تر صحبت کنید. اگر شخصی آشنا در میزی در آن سمت رستوران قرار دارد، لزومی ندارد کل رستوران از مکالمات شما با خبر شوند. بلند شوید و به آن سمت روید و آرام و ملایم با او احوالپرسی کنید.

ترتیب چینش میز را بدانید!

معمولاً در رستوران‌های لوکس و لاکچری، روی هر میز چندین کارد و چنگال وجود دارد که در دوطرف هر بشقاب چیده شده است. چنگال‌ها در سمت چپ و کارد و قاشق در سمت راست بشقاب قرار می‌گیرد. نزدیکترین کارد و چنگال برای غذای اصلی سرو می‌شود. برای خوردن سالاد از چنگالی که در یکی مانده به آخر سمت چپ بشقاب‌تان است، استفاده کنید. دورترین قاشق و کارد و چنگال هم برای پیش غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

آداب نشستن را رعایت کنید!

هر از گاهی دور دهان‌تان را با دستمال تمیز کنید. غذای‌تان را به تکه‌های کوچکی قسمت کنید تا مجبور نشوید دهان‌تان را بیش از حد باز کنید. همچنین اگر گوشت یا مرغ و ماهی میل می‌کنید، قبل از برش دادن تکه‌ جدید، تکه‌های قبلی را تمام کنید. پیش از نوشیدن لبان‌تان را تمیز کنید تا رد چربی بر لبه‌ لیوان‌تان نمایان نشود. هنگامی که در حال نوشیدن هستید به داخل ظرف نگاه کنید. نگاهتان را به افراد دیگر ندوزید. صاف نشسته و به هیچ عنوان حین خوردن غذا آرنج‌تان را روی میز نگذارید. هنگامی که غذای‌تان را میل کرده و تمام کردید، دست‌تان را روی زانو و یا مچ دست‌تان را روی میز قرار دهید.  

طرز صحیح دست گرفتن قاشق و چنگال ؟

برای بریدن و خرد کردن غذا، چنگال را با دست چپ و کارد را با دست راست گرفته و سپس با چنگال آنچه را که می‌خواهید ببرید، محکم نگه دارید و آن را با کارد ببرید. بعد از آن، چنگال را به دست راست منتقل کرده و میل کنید. البته پیش از همه‌ این موارد، می‌توانید غذایی سفارش دهید که صرف آن با چنگال یا قاشق و چنگال مقدور باشد و غذاهایی که باید با دست خورده شوند را به موقعیت‌های غیر رسمی اختصاص دهید.

اما چه غذاهایی را می‌توان با دست خورد؟ تکه نان، بلال، گوشت‌دنده‌ها، صدف و خرچنگ خوراکی، مرغ سوخاری، ساندویچ، میوه‌های کوچک، شیرینی، سیب‌زمینی سرخ کرده، چیپس و پیتزا.

سرمیز راجع به غذا نظر ندهید!

درست است که هرکس ذائقه‌ خود را دارد. ممکن است شما غذا را نپسندید و در نظرتان شور یا بی‌نمک باشد. کمی خویشتن‌دار باشید. لازم نیست مدام زیر گوش فرد کناری‌تان، از شفته بودن برنج یا گوشت خورش شکایت کنید. می‌توانید بدون سر و صدا، به آرامی از گارسون بخواهید ظرف غذایتان را عوض کند. 

غذایتان را میل کردید؟ نوش جان! با بشقاب کاری نداشته باشید لطفاً

بعد از اینکه غذایتان را تمام کردید، بشقاب را به سمت جلو هل ندهید. اگر مجبورید منتظر اتمام غذای سایرین باشید، با باقیمانده‌ چیزی که در بشقاب‌تان است، بازی نکنید. بشقاب را به حال خود رها کنید خواهشاً. جالب است بدانید در اتیوپی غذا را با دست و آن هم در یک ظرف مشترک می‌خورند. دراصل آن‌ها بشقابی ندارند که پس از اتمام غذا، آن را به سمت جلو هل دهند!

  
غذا در یک رستوران شیک، نوش جان‌تان !

در موقع خروج همهمه نکنید، بلکه با متانت و آهسته رستوران را ترک کنید. جابجایی صندلی‌ها و اشیاء دیگر روی میز را به عهده پیشخدمت‌ها بگذارید. اگر در رستوران لاکچری مهمان هستید، هرگز باقیمانده‌ غذایتان را با خود به منزل نبرید.

 

اما برای کسانی که دوست دارند بیشتر در مورد نحوه صحیح غذا خوردن یاد بگیرند…

دستمال سفره

این اولین چیزی است که قبل از هرکار دیگری باید به آن توجه کنید.

  • هنگام نشستن بر سر میز، دستمال را باز کرده و روی پاهای خود قرار دهید. هرگز (!!) دستمال سفره را درون لباس یا پیراهن خود قرار ندهید.

اگر می‌خواهید موقتا میز را به دلایلی ترک کنید، کافی است دستمال را روی صندلی خود بگذارید. در پایان غذا هم دستمال را تا کرده و آن را سمت چپ بشقاب خود قرار دهید.

علاوه بر این موارد، دقت کنید که دستمال برای تمیز کردن اطراف دهان با ضربات آرام می‌باشد. بنابراین، هیچ وقت دستمال را روی پوست خود نکشید.

زمان شروع غذا خوردن

اگر تعداد افراد حاضر بر سر میز کم است، صبر کنید تا غذای همه سرو شود، سپس شروع به خوردن کنید. اما در مورد مراسم‌‌‎های پرجمعیت یا ملاقات‌های کاری، حق انتخاب با شماست. می‌توانید تا زمان سرو غذا برای همه صبر کنید، و یا قبل از آن و به دعوت میزبان، شروع به میل کردن غذای خود کنید.

نحوه استفاده از قاشق سوپ‌خوری

اگر به عنوان پیش غذا قرار است سوپ میل کنید، دانستن این نکات بسیار مهم است:

  • در زمان خوردن سوپ، بشقاب باید روی میز بماند. قاشق را از مرکز ظرف به کناره‌ها بکشید تا از سوپ پر شود.
  • قاشق را لبالب پر نکنید. کافی است نیمی از آن پر شود.
  • قاشق را به طرف دهان خود ببرید و هرگز برای خوردن سوپ، سر خود را به سمت ظرف و قاشق نبرید.
  • از لبه قاشق سوپ را بنوشید و قاشق را کامل در دهان خود قرار ندهید.

راستی حواستان باشد که قاشق سوپ‌خوری گود است و با قاشق غذاخوری تفاوت دارد.

نحوه خوردن نان

نان درواقع مثل غذاهای انگشتی یا همان فینگرفود می‌ماند، بنابراین نباید آن را با کارد و چنگال میل کنید. آداب صرف نان به صورت جدا کردن تکه‌های کوچه به وسیله دست است به طوری هر تکه با یک یا دو بار گاز زدن تمام شود.

نحوه استفاده از کارد و چنگال

در هنگام سرو غذا، به احتمال زیاد با بشقاب غذایی مواجه خواهید شد که برخلاف وعده‌های روزمره با قاشق و چنگال خورده نمی‌شود، بلکه نیاز است از کارد و چنگال استفاده کنید.

یادتان نرود، چنگال همیشه در دست چپ شما و کارد در دست راست شما قرار می‌گیرد (مگر اینکه چپ دست باشید!).

اگر غذای شما تمام نشده است و می‌خواهید برای مدتی میز را ترک کنید، یا از نوشیدنی خود میل کنید، کارد و چنگال خود را مشابه یک عدد ۸ فارسی داخل بشقاب قرار دهید. در پایان پذیرایی هم کارد و چنگال را موازی هم و در وسط بشقاب مشابه عدد ۱۱ مورب فارسی قرار دهید.

 

نحوه خوردن مرغ و غذاهای استخوان‌دار

هرگز، هرگز، و هرگز، غذاهای استخوان دار که در شرایط غیر رسمی با دست خورده می‌شوند را در مهمانی‌های رسمی با دست نخورید! این نوع غذاها باید حتما با کارد و چنگال و همانطور که قبل گفتیم میل شوند.

نوشیدنی‌ها

اگر تشنه شدید یا می‌خواستید برای دقایقی غذای خود را کنار گذاشته و از نوشیدنی خود لذت ببرید، قبل از هرچیز قاشق و چنگال (یا کارد و چنگال) خود را داخل بشقاب قرار داده و سپس برای برداشتن لیوان اقدام کنید.

 

منبع:سفرنامه

حسام بازدید : 60 شنبه 26 مهر 1399 زمان : 0:23 نظرات (0)

 

قلعه پراگ

پراگ پایتخت جمهوری چک از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قلب اروپا و صاحب بزرگترین قلعه جهان محسوب میشود.

شهری سرزنده , دلربا و رمانتیک و مملو از اثار فاخر تاریخی و فرهنگی که بدلیل مصون ماندن از آثار مخرب جنگهای ویرانگر طی ادوار گذشته نمونه ای کامل از شهرهای محافظت شده اروپا محسوب میگردد.

قلعه پراگ بعنوان یکی از آثار تاریخی و باستانی شهر با سبک معماری باروک  بر اساس اعلام کتاب رکوردهای جهانی گینس عنوان بزرگترین قلعه جهان را یدک میکشد.با چرخ فلک همراه باشید تا با بزرگترین قلعه باستانی جهان بیشتر آشنا شویم:

در حقیقت قلعه‌ پراگ تنها یک قلعه نیست، بلکه با مجموعه‌ کلیساها و کاخ‌ها و باغ‌هایی که از دوره‌های مختلف تاریخی بر جای مانده‌اند محدوده‌ای حدود ۷۰٫۰۰۰ متر مربع را در بَر می‌گیرد و حدود ۵۷۰ متر طول و به‌طور متوسط حدود ۱۳۰ متر عرض دارد.

 

بزرگترین قلعه جهان

قلعه‌ پراگ شبیه شهری کوچک در دل یک شهر بزرگ است. سه محوطه محصور و چندین خیابان در این قلعه وجود دارد.
اولین سنگ بنای قلعه در قرن نهم میلادی(سال 870 میلادی)  گذاشته شد و در دوره‌های مختلف بناهای دیگری نیز به این قلعه افزوده شد. دو قرن بعد، یعنی در قرن ۱۰ میلادی کلیسای جورج مقدس ساخته شد و اولین مکان مقدس کشور چک در آن درست شد که امروز تبدیل به گالری و موزه شده و همچنین کلیسای ویتوس روتوندای مقدس نیز در قرن ۱۰ بنا گردید اما در قرن ۱۱ جای خودش را به کلیسای سنت ویتوس داد.

بزرگترین قلعه جهان

با شروع قرن۱۰ میلادی این قلعه مرکز حکومت پرنسس‌های چک و بعدها پادشاهان و اسقف‌های اعظم شد. لذا این قلعه جایگاه رسمی شاهان بوهم، شاهان امپراتوری مقدس روم و رئیس‌جمهور چکسلواکی سابق بوده و در حال حاضر نیز بعنوان اقامت گاه رسمی رییس جمهور چک محسوب می گردد.  یکی از هیجان انگیز ترین نکات قابل ذکر در خصوص این قلعه وجود تاج‌های جواهر بوهمی  است که در اتاقی مخفی در این قلعه نگهداری می‌شوند.

در قصر سلطنتی پراگ زیباترین و مهم‌ترین اتاق قصر سلطنتی، سالن با شکوه ولادیسلاو است. این سالن با طاق ضربی فوق‌العاده‌ خود که حاصل شش جفت دیوار پشت‌بند در برآمدگی‌های هلالی است، یکی از زیباترین سالن‌های ساخته شده در قرون وسطی به شمار می‌رود. این سالن بیش از ۱۶ متر عرض و بیش از ۱۴ متر ارتفاع دارد.                                                                                                                                       

بزرگترین قلعه جهان در پراگ
                                                   کلیسای سنت ویتوس

قلعه پراگ ، بزرگترین قلعه باستانی جهان

کلیسای جامع سنت ویتوس در قسمت مرکزی قلعه پراگ قرار دارد. تا قرن نوزده میلادی، دروازه طلایی معبر اصلی سنت ویتوس بود. پادشاهان در روز تاجگذاری خود از این درگاه وارد کلیسا می‌شدند. درست در بالای این ورودی یک معرق کاری بزرگ از روز رستاخیر وجود دارد.

محراب کشیش، فوق‌العاده‌ترین بخش کلیسا به حساب می‌آید که مرتفع و دارای گنبدی مشبک است. از دیگر نقاط زیبای این کلیسا می‌توان به نیایشگاه سنت واتسلاو نیز اشاره کرد.
کلیسای سنت جورج در قرن دوازده میلادی به عنوان جایگزینی برای کلیسای قبلی قرن دهمی ساخته شد. در مجاورت این کلیسا، صومعه سنت جورج قرار دارد که در قرن دهم میلادی ساخته شده است.

طی قرن هجده میلادی یعنی زمانی که امپراتور هابسبورگ ژوزف دوم صومعه را منسوخ اعلام کرد، از این بنا به عنوان سربازخانه استفاده می‌شد. ساختمان صومعه در حال حاضر به عنوان موزه استفاده می‌شود.
خیابان گلدن لین با خانه‌های چوبی زنگی یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های قلعه است. افسانه‌ها می‌گویند که کیمیاگران قصد داشتند در این خیابان فلز را به طلا تبدیل کنند.

قلعه پراگ

برج ‌های قلعه شامل چندین برج مدور در امتداد دیوار‌های قلعه است که بدنام‌ترین آنها، برج دالیبورکا است که در قرن پانزده میلادی به عنوان بخشی از استحکامات ساخته شده و از آن به عنوان سیاه‌چال استفاده می‌شد و نام آن هم برگرفته از نام اولین زندانی آن، دالیبور کوزویدی است که یک شوالیه بوهمی بود.

یکی دیگر از برج‌های معروف قلعه پراگ برج پودر است که این برج به عنوان اتاق کار کیمیاگرانی تبدیل شد که امپراتور رادولف دوم را قانع کرده بودند که می‌توانند سرب را به طلا تبدیل کنند. دو برج دیگر هم در این قلعه وجود دارد که شهرت آنها به اندازه دو برج قبلی نیست: برج سفید که رو به روی باغ سلطنتی قرار دارد و برج سیاه که از ورودی شرقی بزرگترین قلعه جهان پاسداری می‌کند.

همانگونه که قبلا ذکر گردید پراگ تنها پایتخت اروپای مرکزی است که از انبوه بمب های جنگ های قرن گذشته در امان بوده و از این رو آخرین بازسازی اساسی بنای این قلعه به سال های 1918 الی 1936 باز می گردد.

بزرگترین قلعه باستانی جهان

 

در ۱۵ مارس ۱۹۳۹ میلادی، یعنی مدت کوتاهی پس از حملهٔ نازی‌ها، آدولف هیتلر یک شب را در این قلعه سپری کرد. در دوران اشغال چکسلواکی توسط آلمان در جنگ جهانی دوم، قلعهٔ پراگ به مرکز فرماندهی راینهارد هایدریش، فرماندار رایش در بوهم و موراویا تبدیل شد. پس از آزادسازی چکسلواکی، بزرگترین قلعه جهان نیز به محل دفاتر دولت کمونیست چکسلواکی مبدل شد.

  منبع: سایت تفریحی و گردشگری چرخ فلک

حسام بازدید : 220 شنبه 26 مهر 1399 زمان : 0:08 نظرات (0)

امروزه اینترنت و تلفن‌های هوشمند و گجت های مختلف بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما شده‌اند به طوریکه کمتر حوزه‌ای را می‌توان یافت که تکنولوژی‌های مدرن در آن نفوذ نکرده باشد. صنعت گردشگری نیز در این مسیر تغییرات زیادی را شاهده بود.امروز کمتر گردشگری را میتوان یافت که  از مراجع مختلف گردشگری تحت وب واپلیکیشن های سفر استفاده ننموده و یا اسامی آنها به گوششان نخورده باشد.

نرم‌افزارهای کاربردی و ابزارهای زیادی برای تسهیل و تجربۀ فراموش‌نشدنی مسافرت و گردشگری تهیه شده و در دسترس قرار گرفته‌اند.

سایت و اپلیکیشن کاربردی تریپ‌ادوایزر( Tripadvisor) بی‌شک مشهورترین و محبوب‌ترین ابزار گردشگری در دنیاست.

تریپ‌ادوایزر جامع و کامل

 

در این سایت کاربران در محتوایش نقش پر رنگی دارند. شما با مراجعه به این سایت یا نصب اپلیکیشن تریپ‌ادوایزر می‌توانید نقد و بررسی میلیون‌ها گردشگر در کل دنیا را بخوانید و در تصمیم‌گیری برای انتخاب هتل‌ها، تورها، و انتخاب رستوران‌ها و مراکز گردشکری از آن کمک می‌کند.
البته در مورد کاربران ایرانی این اپلیکیشن برای سفر داخلی هم کاربرد دارد. چون اطلاعات آن جامع است و همۀ کشور‌ها را شامل می‌شود از جمله ایران. جالب است در بسیاری از هتل‌ها، اقامتگاه‌ها رستوران‌ها و کافه‌ها ایرانی می‌توان برچسب سایت تریپ‌ادوایزر را مشاهده کرد.

شما با این اپلیکیشن امکان رزرو کردن هتل، پیدا کردن پرواز، کشف محیط‌ های شهری برای رستوران‌ها و گردشگاه‌ها را دارید.

کشف محیط شهری طبق نقشه

تریپ‌ادوازر پنج بخش اصلی دارد که پس از نصب برنامه روی صفحه اصلی مشاهده خواهید کرد. Near Me Now به شما می‌گوید در همان لحظه در اطرافتان چه رستوران‌ها، هتل‌ها و چه جاهای دیدنی‌ای وجود دارد. همچنین پیشنهاد‌های ویژه‌ای دارید که کجاها شام بخورید یا از کدام موزه دیدن کنید.

رزرو کردن هتل

تریپ ادوایزر

در بخش هتل، با مشخص کردن کشور و شهر مورد نظرتان با وارد کردن در منوی بالای صفحه یا از روی نقشه بالا سمت راست صفحه، پیشنهادهای برنامه را طبق بیشترین امتیازی که از کاربران دریافت کرده اند، می‌بینید. شما می‌توانید نقد و بررسی کاربران را بخوانید، عکس فضای هتل را ببینید و بعد برای book کردن آن تصمیم بگیرید.

جستجوی پرواز‌ها

گزینۀ سومی که روی صفحه اصلی تریپ‌ادوایزر دارید، بخش پرواز‌هاست. در این بخش شما با وارد کردن مبدا و مقصد لیست پرواز‌ها و تورها را با اولویت تعداد ستاره‌هایی که از کاربران برنامه دریافت کرده‌اند، می‌بینید و می‌توانید نقد و بررسی آن‌ها را بخوانید و با توجه به بررسی‌ها و قیمت انتخاب کنید.

معرفی رستوران‌ها

 

در این بخش جی‌پی اس برنامه فعال می‌شود و لیست رستوران‌های اطرافتان را با ستاره، نقد و بررسی‌شان به شما نشان می‌دهد.

جاهای دیدنی

هر جای دنیا باشید، این اپلیکیشن در بخش Tings to do جاذبه‌های گردشگری منطقه‌ای که در آن حضور دارید را به شما معرفی می‌کند.

منبع: سفرانه

حسام بازدید : 45 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 20:20 نظرات (0)

پیش غذاهای سنتی بلغارستان

بانیتسا

یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی بلغارستان بانیتسا است. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین غذا های بلغاری هستید، بانیتسا را از دست ندهید. بانیتسا یک صبحانه سنتی است و به عنوان میان وعده هم سرو میشود. این غذا کمی شبیه غذای بورک است که در کشور های دیگر حوزه بالکان معروف است ولی مزه و شکل آن کمی متفاوت است. 

این وعده ی خوشمزه ی بلغاری، با خمیر فیلو پوشانده شده با کره درست شده است. ماست محلی، پنیر سیرن و تخم مرغ با هم مخلوط میشوند و در خمیر فیلو مخصوص خود پخته میشوند. سپس آن را به صورت لوله ای در میاورند و به صورت اسلایسی سرو میشوند. میتوان بانیتسا را در همه ی شیرینی پزی های مخصوص بانیتسا پیدا کرد. ( در بلغاری به آن بانیچارنیکا میگویند.)  این شیرینی پزی ها در سرتاسر صوفیه و همینطور دیگر شهرهای بلغارستان یافت میشوند. ممکن است با انواع دیگری از این غذا هم مواجه شوید که در آن اسفناج یا کدو تنبل وجود دارد. ولی پنیر و ماست پا ثابت همه بانیتساها هستند. در حقیقت همه بانیتسا ها غذا های سبز و سالمی هستند.

تاراتور

اگر از مردم بلغارستان در رابطه با غذاهای سنتی بلغارستان بپرسید در همه ی جواب ها تاراتور شنیده می شود. تاراتور نوعی سوپ ماست سرد است که خوردن آن در روز های گرم تابستان بسیار لذت بخش است. اگر شما شوید دوست ندارید باید قید این غذا را بزنید زیرا شوید یکی از مواد اولیه اصلی این غذا است.

بقیه مواد اولیه اصلی تاراتور، خیار و سیر هستند که همگی در یک پوره مخصوص خوشمزه آنقدر مخلوط میشوند که قابل خوردن شوند. این غذا غذای بسیار مناسبی برای گیاه خواران است.

لوکانکا

این گوشت یکی از بهترین و مهم ترین گوشت های بلغاری است. که کمی شبیه به سالامی هم هست. البته کمی از سالامی ایتالیایی خشک تر است ولی مزه آن تفاوت چندانی ندارد. معمولا این گوشت به صورت یک استوانه در فروشگاه ها وجود دارد که این کمی این گوشت را عجیب و غریب میکند ولی از مزه خوب آن نمی کاهد.

غذاهای اصلی سنتی بلغاری

کوفته

تقریبا همان کبابچه است. ولی صاف شده. این گوشت های خرد شده دقیقا از همان گوشتی هستند که در کبابچه از آن استفاده شده. فقط کمی سیر و پیاز بیشتری به آن اضافه میشود. سپس آن را صاف میکنند و مانند همبرگر سرخش میکنند. این غذا با نان سرو نمیشود و معمولا آن را با سیب زمینی سرخ کرده و یک سس مخصوص بلغاری سرو میکنند. البته عکس بالا از کوفته ترکی گرفته شده است ولی کوفته بلغاری هم دقیقا همین شکلی است فقط کمی کم ادویه تر.

مشانا اسکارا

اگر از شما بپرسند که چه غذایی از میان غذاهای سنتی بلغارستان میخواهید و شما همه ی غذا ها را بخواهید، بهتر است که مشانا اسکارا سفارش دهید. که معمولا ترکیبی از همه گوشت هاست آن هم به صورت گریل شده.

کوفته، کبابچه، استیک خوک، و گوشت خوک به سیخ شده در این غذا وجود دارند و اگر آشپز آن بخواهد غذای سالمتری درست کند، میتواند کمی سینه مرغ هم به آن اضافه کند. این غذا کاملا شما را سیر میکند ولی از نظر کارشناسان تغذیه خیلی غذای سالمی به نظر نمی اید.

زلوی سارمی

برگ های پر شده کلم یکی از غذا های ملی همسایه شمالی بلغارستان، یعنی رومانی است. اما در بلغارستان نیز غذای بسیار معروفی است.  این غذا برای گیاه خواران نیست و برگ های کلم  از برنج و گوشت خوک پخته شده پر میشوند. در پایان برای سرو کمی سس گوجه فرنگی به آن اضافه میکنند. این غذای خوشمزه را می توان به عنوان یکی از غذاهای سنتی بلغارستان دانست.

ساچ

تا حالا شده که دلتون یک بشقاب پر از گوشت و سبزیجات که روی آتش سرخ شده باشه بخواد که بتونه حداقل یک خانواده 4 نفری را سیر کنه ؟

ساچ دقیقا همون غذاییه که شما میخواین. این یک وعده بسیار معروف در بین شهر های کوهستانی بلغارستان است که بعضی وقت ها میتوان آن را در بعضی از رستوران های سنتی صوفیه نیز پیدا کرد. این غذا بسیار پر حجم، سنتی و خوشمزه است. پس در تور بلغارستان این غذاهای سنتی بلغارستان را از دست ندهید.

میش مش

معمولا غذا های بلغاری خیلی برای انسان های گیاه خوار مناسب نیستند ولی یک غذا وجود دارد که برای این انسان ها مناسب است. ( گیاه خواران عزیز ببخشید ولی بلغارستان برای شما جای خوبی برای خوردن غذا نیست.) آن غذا میش مش است.

این غذا از تخم مرغ  و هر سبزیجات دیگری که دم دست باشد درست شده است. این سبزیجات معمولا فلفل رنده شده، گوجه، پیاز و کمی پنیر سیرن هستند. این غذا برای وقتی که شما گرسنه اید مناسب است و میتواند شما را سیر کند. و همچنین یک غذای سالم و بدون گوشت و از غذاهای سنتی بلغارستان است.

دسر محبوب بلغاری ها

باقلوا

این شیرینی یک شیرینی محبوب در بلغارستان است که در اصل از عثمانی وارد این کشور شده است. اگر به بلغارستان بروید بدون شک باید این شیرینی را امتحان کنید. برای پخت آن از همان خمیر فیلو ای استفاده میشود که در بانیتسا از آن استفاده میشود. با این تفاوت که در اینجا این خمیر در شربت شکر یا عسل خوابانده میشود و شپش با گردو قطعه قطعه شده پوشانده میشود. در نتیجه ما یک شیرینی کیک مانند چسبناک و بسیار شیرین از خمیر و آجیل داریم که با عسل کنار یکدیگر نگه داشته میشوند.

حسام بازدید : 63 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 20:15 نظرات (0)

بعد از 9 سال سفر به سرتاسر جهان من چیزهای زیادی درباره امنیت در سفر یاد گرفته ام. حالا بهترین نکات درباره امنیت در سفر را با هم می خوانیم تا در سفر های خود دردسر و مشکلی نداشته باشید.

هیچ چیزی سریعتر از یک دزدی نمی تواند خاطرات یک ماجراجویی و سفر را نابود کند.

یک بار در پاناما چند خانم در حالی که حواس من را پرت کرده بودند در حال دزدیدن لپ تاپ از کوله پشتی من بودند. خشوبختانه اتفاقی افتاد و باعث شد من لپ تاپم را از دست ندهم. در مکزیک هم یک جیب بر آیفونم را در خیابان دزدید. البته من آن را هم پس گرفتم. من پشت سرش مثل دیوانه ها می دویدم و یک بطری مشروب را تکان می دادم.

حتما لازم نیست به سرتاسر جهان سفر کنید تا همچین خاطرات بدی داشته باشید. یکبار هم وقتی در ساحل میامی بودم و حواسم به دور و برم نبود دوربینم دزدیده شد. بعد از این همه سال سفر من دیگر به راننده تاکسی های نامرد و تور لیدر های دورو و دزدی های مختلف و پیشنهاد های کمک غیر واقعی عادت کرده ام.

بیشتر کشورهای جهان برای مسافر ها و توریست ها جای امنی هستند. من نمی خواهم که شما را بترسانم اما عاقلانه است که برای این شرایط آماده باشید و امنیت در سفر را دست کم نگیرید.

با این مقدمه، برویم بهترین نکاتی که من برای حفظ امنیت در سفر به ذهنم رسیده را با هم بخوانیم تا احتمال به وقوع پیوستن اتفاقات ناخوشایند برای شما به حداقل برسد.

  1. شیوه های کلاهبرداری تکراری را بدانید.

هر کجای جهان که بروید همیشه افرادی در آنجا پیدا می کنید که می خواهند پول شما را از چنگتان در بیاورند. اگر خوش شانس باشید خیلی راحت آنها را شناسایی می کنید اما بسیاری از آنها خیلی حرفه ای و هنرمندانه عمل می کنند.

همه فکر می کنند که بسیار با هوش تر از آن هستند که کسی سرشان کلاه بگذارد اما بالاخره ممکن است این اتفاق بیافتد.

مقالات مرتببط با مرسوم ترین شیوه های کلاهبرداری در سفر را بخوانید. بعد هم در گوگل سرچ کنید و تحقیقات بیشتر و عمیق تری انجام دهید تا بفهمید که بدترین کلاهبرداری هایی که در مقصدتان می تواند برایتان اتفاق بیافتد چه چیزهایی هستند.

برای مثال کلاهبرداری معروف خرید شیر بچه در کوبا، تاکسی متر های خراب در کاستاریکا و همینطور حلقه ی طلایی بدل در پاریس بسیار مشهور هستند. هر کشوری همچین کلاهبرداری های معروفی دارد که باید به آن ها توجه کرد.

پیشگیری بهتر از درمان است و تحقیق درباره همچین چیزی می تواند به شما کمک کند تا افرادی نتوانند هزاران دلار را از چنگ شما در بیاورند. ( که این اتفاق می تواند کل سفر شما را نابود کند)

  1. اطلاعات مهم و ضروری را یادداشت کنید.

اگر در طول سفر اتفاق بدی بیافتد، احتمالا شما زمان ندارید که که شماره ی پلیس محلی یا اورژانس را سرچ کنید یا محل سفارت کشور خودتان را پیدا کنید. همچنین شما ممکن است به اندازه ای ترسیده و مضطرب باشید که نتوانید به خوبی فکر کنید.

خودتان را در چنین موقعیتی قرار ندهید. به جای آن یک برنامه ی اضطراری برای زمانی که اتفاق بدی افتاد داشته باشید و این اطلاعات را از قبل ذخیره کنید. می توانید آنها را جایی در گوشی موبایل خودتان ذخیره کنید. ( من از برنامه evernote استفاده می کنم.)

همچنین پیشنهاد می کنم که آنها را روی یک برگه یا کارت کوچک هم یادداشت کنید و برای حفاظت در برابر رطوبت، آن را با ورق لمینیت بپوشانید و در کیف پول یا کیف دستی خودتان قرار دهید.

در این صورت اگر اتفاق خاصی هم بیافتد شما همیشه می دانید که با چعه کسی باید تماس بگیرید یا کجا باید بروید.

  1. سایت The State Department را چک کنید.

دپارتمان ایالتی آمریکا یک صفحه در اینترنت دارد که در آن لیستی از همه کشورهای جهان و سختی ها و تهدیدهای سفر به آنها قرار دارد.

البته باید به این نکته توجه کنید که وظیفه دپارتمان ایالتی این است که به شما درباره هر چیزی که می تواند مشکل ساز باشد اخطار دهد که بعضی وقت ها با چیز هایی که احتمالا برای شما مشکل ساز می شوند کمی تفاوت دارد.

این یعنی که کار آنها فقط این است که به شما اخطار داده و هشیارتان کنند و فقط اطلاعات سطحی به شما می دهند.

اما گشتن و تحقیق درباره خطرات سفر یک دید کلی نسبت به اتفاقاتی که در کشور مقصدتان می افتد به شما می دهد و حتی ممکن است درباره خطرات رفتن به بعضی قسمت های آن به شما اطلاعاتی بدهد.

برای مثال اینکه فقط بعضی از قسمت های تایلند یا مکزیک امن نیستند و مشکلاتی دارند، دلیل نمی شود که به طور کلی از سفر به این کشور ها خودداری کنید.

  1. از اشیای قیمتی خود به طور کامل محافظت کنید.

این را به خاطر داشته باشید که سفر کردن با هر چیزی که بسیار قیمتی باشد فکر بسیار بدی است و سبب کاهش امنیت در سفر می شود. همیشه چیزی وجود دارد که اگر دزدیده شود شما پول خرید دوباره آن را ندارید. مثلا من همیشه با همه وسایل دوربین گران قیمتم سفر می کنم.

شما باید شانس راحت دزدیده شدن وسایلتان را به حداقل برسانید.

اول از همه باید بدانید که اکثر کوله پشتی های سفری امنیت کافی را ندارند. اگر زیپ کیف خود را ببندید یا حتی آن را قفل کنید و کنارش بخوابید اصلا بعید نیست که وقتی بیدار شوید به جای کیفتان جای خالی آن را کنار خود ببینید.

جنس اکثر کیف ها جوری است که اگر کسی بخواهد می تواند به راحتی آنها را پاره کند مگر اینکه پارچه آن ضد پارگی باشد. بیشتر زیپ ها هم با کمی فشار با یک جسم سفت مثل خودکار باز میشوند.

همیشه مراقب وسایل قیمتی خودتان باشید و جوری چشمتان به آنها باشد که کسی نتواند بدون اینکه شما بفهمید آنها را بدزدد. من در ایستگاه های قطار و اتوبوس که دزدهای زیادی در آنجا هستند، از کوله پشتی خودم به عنوان بالش استفاده می کنم و بعضی وقت ها هم با یک کابل نازک آن را به یک صندلی می بندم.

همچنین از محل اقامت خودتان درباره اتاق های امن و قفل ها و گاوصندوق شخصی بپرسید و وسایل قیمتی خود را در آن قرار دهید.

  1. بیمه سفر بگیرید.

شما هیچ وقت فکر نمی کنید که به بیمه سفر نیازی داشته باشید تا وقتی که این اتفاق بیافتد. اگر در سفر خیلی نگران امنیت خودتان و وسایلتان هستید با یک بیمه خوب خیالتان تا حدودی راحت می شود.

مردم همیشه می پرسند که آیا سفر با یک لپتاپ و یک دوربین گران قیمت من را نگران نمی کند؟ چرا می کرد اما تا قبل از اینکه آنها را بیمه کنم. حالا دیگر خیالم راحت است و نگران نیستم. اگر وسایلم دزدیده شوند یکی دیگر جای آنها را می گیرد.

هر کسی در هنگام سفر باید یک بیمه سلامت و یک بیمه وسایل داشته باشد. چرا؟ چون اتفاقات مسخره ای می افتند و فرقی هم نمی کند که شما چقدر مراقب باشید.

پیشنهاد من برای سفر های کوتاه مدت ( کمترر از 6 ماه)، بیمه World Nomads است. خرید آنلاین آن هم بسیار راحت است. فقط حواستان باشد که آنها محدودیتی 500 دلاری برای هر محصولی دارند. پس آنها کل هزینه یک دوربین 3000 دلاری را پرداخت نمی کنند.  اما اگر سفر بلند مدتی را در پیش دارید، انتخاب های دیگری هم وجود دارد. مانند ترکیب بیمه IMG global برای بیمه سلامت و TCP Photography Insurance برای بیمه دوربین و کامپیوتر.

  1. از مردم محلی بخواهید که شما را راهنمایی کنند.

اگر می خواهید بدانید که کدام محله ها امن هستند و کدامشان برای اقامت مناسب نیستند می توانید از ساکنان محلی منطقه سوال کنید.

اکثرا مردم محلی آدم های مهربانی هستند و به شما درباره محله هایی که امن نیستند هشدار می دهند. از سوی دیگر اگر از یک فرد محلی کمک می خواهید باید احتمال دیگری را هم در نظر بگیرید. اینکه آنها می خواهند کمک کنند اما از حرفی که می زنند مطمئن نیستند. یا حتی بدتر. شاید بخواهند شما را فریب دهند و به شما دروغ بگویند.  راننده تاکسی ها در این قضیه دو نوع هستند. بعضی از آنها منبعی عالی برای دریافت اطلاعات مفید هستند و بعضی از آنها هم آنقدر بد هستند که واقعا ممکن است بخواهند شما و امنیت در سفر شما را به مشکل بیاندازند.

من به این نتیجه رسیده ام که پذیرش هتل ها منابع محلی بسیار مناسبی برای دریافت اطلاعات هستند.  خجالت نکشید و از آنها بپرسید که به کدام قسمت های شهر نباید سفر کنید، کجا رستوران خوب پیدا کنید و کرایه تاکسی ها در مسیرهای مختلف چقدر است!

  1. برنامه سفر خود را به دوستان و آشنایان خود ایمیل کنید.

مطمئن باشید که به جز خودتان فرد دیگری هم می داند که شما کی به کجا می روید.  بهترین راه این است که برنامه سفر خود را به تعدادی از اعضای خانواده خود بفرستید و مطمئن شوید که به دستشان رسیده است. اینکه احتمال دهید که به دستشان رسیده کافی نیست. باید مطمئن شوید. اگر هم توانستید مرحله به مرحله آن را با آنها چک کنید.

من قبل از اینکه به سفر بروم مطمئن می شوم که پدر و مادرم می دانند کجا می روم، چه برنامه هایی دارم و چه زمانی بر میگردم.  در این صورت اگر تا چند روز بعد از زمانی که قرار بود برگردم خبری از من نشد، آنها می توانند مسئولین مربوطه یا سفارت را مطلع کنند.

  1. خیلی از خودتان برای غریبه ها تعریف نکنید.

اگر می خواهید که برنامه سفرتان عمومی تر باشد می توانید آن را در فیسبوک پست کنید. فقط حواستان باشد که این برنامه ای از تک تک برنامه ها و حرکات شماست. یعنی دقیقا همان چیزی که یک آدم با ذهن مریض می خواهد بداند و توسط آن امنیت در سفر شما را به خطر بیاندازد.

من همچنین اصلا پیشنهاد نمی کنم که جزییاتی درباره برنامه های سفر یا محل اقامت خودتان را با افرادی که تازه آنها را دیده اید به اشتراک بگذارید. برای مثال اگر یک مغازه دار محلی از شما پرسید که کجا اقامت دارید جواب او را ندهید.

اگر کسی باز هم پرسید، به جای اینکه عصبی شوید، جوری وانمود کنید که حتی محله ای که در آن اقامت دارید را هم نمی شناسید چه برسد به نام هتل. یا اینکه می توانید دروغ بگویید و نام هتلی که واقعا در آن هستید را نگویید.

بعضی وقت ها مردم از شما می پرسند که آیا اولین بار است که به شهر یا کشور انها سفر می کنید یا خیر. اگر هنوز به آنها اعتماد ندارید می توانید وانمود کنید که اولین سفرتان نیست. زیرا اینکه بدانند شما تازه وارد هستید نشانه ای برای این است که سر شما را کلاه بگذارند.

وقتی در یک مکان غریبه حس بدی دارید، دروغ های مصلحتی کوچک مشکلی ندارند.

  1. حواستان به لباس پوشیدنتان باشد.

وقتی سفر می کنید، پوشیدن لباس هایی که مشخص است که برای توریست ها است می تواند شما را به یک هدف برای کلاهبرداران و دزدها تبدیل کند. هر چقدر کمتر مشخص باشد که توریست هستید کمتر توجه آدم های بد را به خودتان جلب می کنید و از این طریق امنیت در سفر افزایش می یابد.

پوشیدن لباس های درست نشانه احترام است. بیشتر کشور های اسلامی شروط خاص و الزامی برای لباس پوشیدن دارند. بقیه کشور ها هم قوانین خاصی دارند که باید رعایت کنید. برای مثال راه رفتن در خیابان های بارسلونا با لباسی که باعث آشکار شدن سینه ها باشد هم برای مردان هم برای خانم ها ممنوع است.

اما می توانید در مقابل قانون بایستید و با لباسی که می پوشید به مردم محلی توهین کنید و مردم را در مقابل خودتان قرار دهید. رعایت نکردن فرهنگ لباس پوشیدن محلی مکان های مختلف بسیار متکبرانه و از روی نادانی است. در کشورهایی که پیرو آداب و رسوم خاصی هستند بهتر است که شما هم کمی مانند آنها لباس بپوشید. البته که به عنوان یک فرد خارجی باز هم شناخته می شوید اما بهتر از آنهایی هستید که آداب و سنت های محلی را زیر پا می گذارند.

می توانیدر در ویکی پدیا قوانین لبای پوشیدن کشور های مختلف را سرچ کنید و نهایتا به چیزی برسید که بتوانید به آن اعتماد کنید.

  1. برای امنیت بیشتر خود پول خرج کنید.

اگر شما هم مثل من به عنوان یک مسافر کم خرج سفر می کنید شاید دوست داشته باشید که با خرج کمتر برای محل اقامت و پرواز و کار های روزمره پول بیشتری برای خودتان ذخیره کنید.

اما باید توجه داشته باشید که این کار همیشه امن ترین راه برای مسافرت نیست.

هتل های سر راهی بسیار ارزان امنیت بالایی ندارند. من در بعضی از آنها که حتی درشان هم قفل نداشت اقامت داشته ام ولی حس بی خانمان ها را داشتم و حس میکردم که آنجا سرپناهی برای افراد معتاد است.

پرواز های ارزان تر هم معمولا نصف شب به مقصد می رسند که اصلا زمان مناسبی برای تاکسی گرفتن در یک شهر غریب و ناامن نیست و اصلا بعید نیست که راننده تاکسی شما را بدزدد.

بعضی اوقات کاملا ارزش دارد که کمی پول بیشتر برای یک هتل بهتر، پرواز مناسب تر، تاکسی قابل اعتمادتر یا تور بهتر پرداخت کرد اما امنیت بهتر و بیشنری داشت.

  1. کیف خود را سفت بچسبید.

یبشتر دزدی هایی که بعد از آن دزد به سرعت می دود و فرار می کند به دلیل این است که به راحتی می تواند این کار را انجام دهد و زمان کافی برای فرار کردن دارد. بنابراین در وهله اول هر چیزی که باعث کاهش سرعت او باشد می تواند مانع از دزدی او شود.

اگر کیف شما تمام مدت به یک چیز محکم بسته شده باشد و شما این کار را خیلی واضح انجام دهید، دزدها دزدیدن از شما را کار ریسکی می دانند و تنهایتان می گذارند.

یک راه ساده و موثر برای این کار داشتن یک قلاب مخصوص کوهنوردی است. حتی یک بند معمولی که دور پا یا صندلی شما بسته شده باشد.

نیازی نیست که همیشه با یک سیم فلزی یا قفل بسته شده باشد فقط کافی است که به چیزی بسته شود که دزدیدن و فرار کردن با آن را سخت کند.

  1. اصول اولیه دفاع شخصی را یاد بگیرید.

نیازی نیست که کمربند مشکی داشته باشید اما شرکت در کلاس های دفاع شخصی می تواند برای امنیت خودتان مهم باشد. بعضی از ورزش های خوب و مناسب برای استفاده در خیابان کراو ماگا و موی تای هستند.

بعد، یاد بگیرید که چه زمانی از آنها استفاده کنید. فقط چون می توانید کسی را کتک بزنید دلیل نمی شود که در هر شرایطی این کار را بکنید. Sam Harris می گوید:

" هر کاری که می توانید برای جلوگیری از درگیری فیزیکی انجام دهید. اما وقتی که جواب نداد، با هدف فرار به صورت انفجاری حمله کنید."

یکی از راه های جلوگیری از درگیری فیزیکی تسلیم شدن است. اگر کسی با تفنگ یا چاقو جلوی شما را گرفت و موبایلتان را خواست، آن را به او بدهید و سپس فرار کنید .

تنها در صورتی از خشونت استفاده کنید که زندگی تان در خطر است و راه دیگری هم ندارید.

اگر بیشتر از اینها به فکر دفاع از خودتان هستید یکی از خودکار هایی که به چاقو تبدیل می شوند بخرید. من معمولا یکی از آنها را همراه خودم دارم.

  1. آگاهی و هشیاری درباره شرایط

آیا می دانستید که بیشتر ارتباط بشر با همدیگر مبنی بر زبان بدن است؟ حس اعتماد به نفس داشتن می تواند شما را از تبدیل شدن به یک هدف برای افراد سودجو دور کند.

سر خود را بالا بگیرید و حواستان به محیط اطرافتان باشد. وقتی که با اعتماد به نفس باشید افراد سودجو می توانند این را از چشم ها و حرکات بدن شما بفهمند. سعی کنید برای بالا بردن امنیت در سفر این ویژگی ها را در خود تقویت کنید.

اکثر افراد سودجو به دنبال قربانی هستند که بتوانند راحتتر به او حمله کنند.

در بیشتر کشور ها، برقراری ارتباط چشمی با کسانی که میخواهند به شما حمله کنند باعث می شود که آنها بفهمند که شما مواظبششان هستید و برنامه آنها را می دانید پس کاری نمی کنند. اما ممکن است در بعضی کشورها هم ارتباط چشمی باعث ایجاد مشکل شود.

در کل شما باید حواستان باشد که چه افرادی در اطراف شما هستند. با هدف راه بروید و سعی کنید مضطرب یا نگران به نظر نرسید. اما من همچنان از چشم تو چشم شدن با غریبه ها خودداری می کنم.

  1. به بانک خود بگویید که به کدام کشور می روید.

تصور کنید که دردسر همه اقدامات کافی برای داشتن امنیت در سفر را به جان بخرید اما چون بانک شما فکر می کند که شما دزد هستید همه ی کارت های شما را مسدود کند و سفرتان را خراب.

اگر این اتفاق بیافتد و شما خوش شانس باشید، چند سوال امنیتی از شما پرسیده می شود تا هویت شما مشخص شود. اما اگر خوش شانس نباشید، شما یک اخطاریه از بانک قسمت حفظ امنیت بانک دریافت می کنید که می گوید با کارت شما فعالیت های غیر قانونی صورت گرفته و تا زمان حل این مشکل کارت شما مسدود می باشد. که حل این مشکل هم حداقل چند روزی طول می کشد.

راه حل این مشکل ساده است. بیشتر سرویس های بانکی این قابلیت را دارند که شما آنها را از سفرهایتان مطلع کنید. حتما چند روز قبل از ترک کشور از آن استفاده کنید و اگر برنامه سفرتان تغییر کرد دوباره بانک را در جریان بگذارید.

همچنین من پیشنهاد می کنم که در ATM فرودگاه مقصد از کارت اعتباری خود استفاده کنید تا بانک متوجه شود که شما سفر کرده اید.

  1. مقداری پول برای روز مبادا ذخیره کنید.

با اینکه بهتر است که همه کاری برای جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار انجام دهید اما کار هوشمندانه ای است که تصور کنید بدترین اتفاق می افتد و خودتان را برای آن آماده کنید. این دلیلی برای ذخیره کردن مقداری پول و نگه داشتن آن در جایی امن است.

بعضی از مکان های مورد علاقه من برای پنهان کردن پول:

  • جیب مخفی دوخته شده در شلوار
  • در قسمت عقبی کوله پشتی
  • مخفی کردن آن در جای خالی رژ لب
  • داخل یک جای مخفی (مثل برس و کمربند)

چقدر پول اضطراری نگه دارید؟ انتخابش با خودتان است اما من معمولا 200 دلار را در دو جای مختلف مخفی میکنم. یکسری را در لباس های خودم و بقیه را هم در کیفم. یک کارت اعتباری مخفی هم برای افزایش امنیت در سفر ایده بدی نیست.

خب اگر اوضاع خیلی وخیم شد و همه پولتان از دست رفت چی؟ باید به یکی از اعضای خانواده یا یک دوست زنگ بزنید تا پولی که قبل از سفر پیش آنها گذاشته بودید را با Western Union یا Moneygram برایتان بفرستند.

امیدوارم که این اتفاقات هیچوقت نییفتند اما در بعضی مواقع نمی شود از وقوع آنها جلوگیری کرد و بهتر است قبل از اینکه زیادی خوش بین باشید تکنیک های داشتن امنیت در سفر را یاد بگیرید.

  1. نکات ایمنی آب و غذا

بعد از بیشتر از 7 سال سفر به حدود 50 کشور مختلف و خوردن همه غذاهای عجیب و غریب، من فقط چند بار به خاطر خوردن غذای آلوده مسموم شدم.

در سفر از غذا خوردن نترسید! در حقیقت، خوردن غذا های جدید و عجیب و غریب برای بسیاری از افراد جهان جزو بهترین قسمت های سفرشان است.

دوست من Jodi که عاشق غذاست این نکات را پیشنهاد می کند:

  • در مکان های شلوغ که صف زیادی دارند غذا بخورید.
  • اگر می توانید مراحل آماده شدن غذای خود را مشاهده کنید.
  • از برگه های ترجمه شده برای فهماندن حساسیت خود به آشپزها استفاده کنید.
  • غذایی که کامل پخته شده باشد معمولا سالم ترین است.
  • برای جلوگیری از ورود باکتری به بدن، فقط میوه هایی که می شود پوست کند را بخورید.

من همچنین پیشنهاد می کنم که از آب معدنی و فیلتر شده استفاده کنید. آب بیشتر شهر های مدرن و صنعتی جهان قابل آشامیدن است اما بیرون از آنها معمولا اینگونه نیست. بیماری و مسمومیت می تواند امنیت در سفر را با مشکلاتی روبرو کند.

البته که شما می توانید هر جایی که می روید یکی شیشه آب بخرید اما اسرافی که در مصرف پلاستیک می کنید آسیبی جدی به محیط زیست می زند. پس چرا یک شیشه آب فیلتر دار نخرید و چندین سال از آن استفاده نکنید؟

این شیشه ها هم خرجی ندارند و هم محیط زیست را حفظ می کنند.

  1. از ATM ها هوشمندانه استفاده کنید.

ممکن است شنیده باشید که می گویند وقتی می خواهید در ATM رمزتان را وارد کنید دست خود را بپوشانید. این توصیه بسیار مهم و خوبی است. هم برای افرادی که از پشت شما می خواهند رمزتان را ببینند و  هم برای دوربین هایی که می خواهند رمز شما را ضبط کنند.

همیشه قبل از استفاده از ATM نگاهی از نزدیک به آنها بیاندازید. جای کارت آن را کمی بالا بیاورید. آیا نشانه هایی از خرابی در آن دیده می شود؟ اگر اینگونه است به داخل بانک بروید و از یک نفر بخواهید که آن را چک کند. ( و بعد صرف نظر از هر اتفاقی که می افتد، از یک ATM دیگر استفاده کنید.)

یک فاکتور مهم دیگر این است که در هنگام استفاده شما از ATM مردم دیگر کجا هستند. آیا کسی می تواند از روی شانه شما ببیند که چکار می کنید؟ آیا آنقدر نزدیک هستند که بتوانند سریع پول را بگیرند و فرار کنند؟

اگر اینگونه است از یک ATM دیگر استفاده کنید. امنیت بیشتر بهتر از ناراحتی است. در ضمن هیچ وقت اجازه ندهید کسی در انجام کار با ATM به شما کمک کند.

  1. از جیب پشت خود استفاده نکنید.

جیب پشت شما اولین جایی است که هر جیب بری نگاه می کند و به جز قرار دادن یک تله موش آماده در آن، تنها راه کنار آمدن با خطرات داشتن جیب پشت استفاده نکردن از آن است.

اگر هم عادت دارید که پولتان را در جیب پشت خود می گذارید و نمی توانید این عادت را ترک کنید، همین الان نخ و سوزن بردارید و آن را ببندید تا امنیت در سفر را برای خود تامین کنید.

دزدیدن از جیب های جلوی شما بسیار سخت تر از جیب پشت است.

اما اگر واقعا نگران هستید و می خواهید به شهری سفر کنید که به جیب بری مشهور است شما می توانید یک کمربند نگهدارنده پول ببندید. من اصلا طرفدارش نیستم اما بعضی ها را دیدم که با بستن آن خیالشان راحت می شود.

  1. دسته جمعی سفر کنید.

هر چه افراد بیشتری دور و برتان باشند چشم های بیشتری برای مراقبت از وسایل ارزشمند و همینطور پاهای بیشتری برای دنبال دزد دویدن وجود دارد.

در گروه بودن باعث می شود که افراد سودجو نتوانند هیچ کدام از نقشه هایشان را عملی کنند و باعث می شود که نسبت به سفر انفرادی امنیت بیشتری در یک کشور خارجی و غریبه داشته بشاید.

اگر به صورت انفرادی سفر می کنید حتما دوستان جدیدی پیدا کنید و با هم دیگر گردش کنید.

اقامت در هتل های سرراهی راه بسیار خوبی برای پیدا کردن دوست های جدید است. ممکن است یک مسافر تنهای دیگر پیدا کنید که دقیقا بخواهد کارهایی را انجام دهد که شما می خواهید.

اما من همیشه دوست دارم این را تاکید کنم که زود به افراد جدید اعتماد نکنید. کلاهبردارانی وجود دارند که خودشان را به شکل یک مسافر در می اورند تا از افرادی که به دنبال دوست می گردند سودجویی کنند.

لوازم گران قیمت و مهم خود را با کسی که به تازگی با او آشنا شده اید تنها نگذارید. فرقی نمی کند که چقدر با هم صمیمی هستید.

  1. جعبه کمک های اولیه به همراه داشته باشید.

مهم نیست که شما چقدر مراقب باشید. وقتی سفر دور و درازی در پیش دارید با مصدومیت هایی هم مواجه می شوید. به همین خاطر است که سفر با یک جعبه کمک های اولیه ساده همیشه ایده خوب و عاقلانه ای است.

نیازی نیست که سوزن یا چاقوی جراحی باخودتان بردارید اما همراه داشتن نیاز های اولیه برای پانسمان کردن بریدگی و سوختگی، آسپیرین و قرص های دل درد می توانند در صورت نیاز شما و همراهانتان به آنها کارساز باشند.

من ترجیح می دهم که یک جعبه کمک های اولیه مسافرتی به اضافه موارد زیر را حمل کنم:

  • یک کرم ضد آفتاب
  • نمک تصفیه شده
  • قرص آنتی هیستامین
  • یک قیچی کوچک
  • قرص مسکن اضافه
  • پتوی بادی برای شرایط اضطراری
  • وازلین ( برای جلوگیری از تاول زدن)
  1. هشیار بمانید.

مست کردن یا زیاد مواد کشیدن در هنگام سفر کار بسیار ریسکی است. اگر شما هوشیار نباشید انگار در زمان حال وجود ندارید و هر اتفاقی می تواند برایتان بیافتد.

من نمی گویم که عشق و حال نکنید. من خودم سال هاست این کار را می کنم. فقط این کار را با مسئولیت انجام دهید. بفهمید که چقدر مینوشید یا مصرف می کنید و مطمئن باشید که کنترل اوضاع را در دست دارید.

مواد مخدر های سنگین بسیار خطرناک تر هستند. شما ممکن است سر و کارتان با پلیس بیافتد که احتمالا به اندازه پلیس های محل زندگی خودتان بخشنده یا قانون شکن نیستند. به این قضیه که از چه کسی مواد را خریداری کرده اید هم اشاره نکنید.

همچنین اگر شما تا صبح در پارتی های شبانه شرکت کردید حواستان باشد که ممکن است مشکلاتی برایتان پیش بیاید که در کشور خودتان با آنها مواجه نشده بودید.

اکثر کشور هایی که معمولا امن هستند ( مخصوصا آنهایی که پر توریست هستند)، شب ها جای خیلی امنی به نظر نمی رسند و اگر شما مست باشید و در حال پرسه زدن در خیابان ها باشید به یک هدف بسیار راحت برای آدم بد های داستان تبدیل می شوید.

  1. به غرایز و احساسات خود اعتماد کنید.

این مورد بسیار مهم است و اکثرا هم نادیده گرفته می شود.

شما یک شبکه امنیتی و حفاظتی هستید که راه می رود. چیزهایی که بدن شما می بیند یا می شنود بسیار بیشتر از چیزهایی هستند که فکرش را می کنید. اسمش را بگذارید " حس عنکبوتی". قابلیت احساس خطر.

بدن شما می تواند نشانه های خطر را قبل از مغزتان حس کند.

به همین خاطر است نباید هیچوقت احساسات درونی را نادیده گرفت. اگر حس راحتی ندارید و دلیلش را هم نمی دانید، نمی خواهد اسن آن را یک ترس غیر منطقی بگذارید. صبر کنید و نگاه دقیق تری به آن داشته باشید. می توانید بفهمید مشکل از کجاست؟

بسیار ساده است که غرایز خودتان را "احمقانه" بخوانید. اما هیچوقت اینطوری با آنها برخورد نکنید. همین احساسات درونی است که برای میلیون ها سال انسان ها را امن نگه داشته است.

  1. سفر امن برای خانم ها و آقایان

همه ی توصیه های بالا هم برای خانم ها بود و هم آقایان و من فکر نمی کنم توانایی داشتن یک سفر امن ربطی به جنسیت داشته باشد.

متاسفانه خانم ها در همه جا قربانی خشونت هستند. حتی اینجا در آمریکا و کانادا. مسافرت این خطر را افزایش نمی دهد بلکه فقط مکان آن را تغییر می دهد.

خانم هایی که نگران اند که مورد آزار و اذیت قرار بگیرند احتمالا ترجیح می دهند که به صورت گروهی به یک بازار محلی یا کلاب شبانه بروند نه تنها. مخصوصا اگر آن منطقه برای این کارها شناخته شده باشد.

من حتی خانم هایی را می شناسم که برای راحتی بیشتر و داشتن امنیت در سفر خودشان در سفر با خود سوت و یا نگه دارنده لاستیکی در حمل می کنند.

اما مردها هم برای خودشان نگرانی هایی دارند که باید مراقب آنها باشند. مانند شرکت در یک دعوای فیزیکی که لزومی به انجام آن نیست یا مورد سودجویی قرار گرفتن توسط یک زن زیبا.

داشتن امنیت در سفر یعنی هشیار بودن در خیابان ها و آماده بودن برای اتفاقات غیر منتظره و تلاش برای حضور کمتر در مکان هایی که بودن در آنها در یک کشور جدید و غریبه خطرناک است .

  1. چند کلمه درباره ریسک...

اگر می خواهید سفر کنید نمی توانید ریسک نکنید. در هیچ مرحله ای از زندگی راهی وجود ندارد که بتوان با آن  به طور 100 درصدی از هر خطری در امان بود. ریسک کردن هم جزوی از ماجراجویی است.

این یعنی وقتی شما به دل جاده می زنید، دیر یا زود شما را فریب می دهند یا خودتان را در یک موقعیت غیر منتظره می بینید. این برای همه ما اتفاق می افتد.

ریسک و خطر غیر قابل پیشگیری است. اما می تواند مدیریت شود. پس شما می توانید بیشتر در امان باشید.

مردم چگونه از اتفاقات دیگر کشورها خبردار می شوند؟ معمولا از طریق اخبار. این یک مشکل بزرگ است زیرا دنیای رسانه بسیار جانبدارانه است. اما به صورتی این جانبداری را انجام می دهد که شما متوجه نشوید.

اخبار معمولا اتفاقات غیر معمولی و منفی را گزارش می دهد. چیزهایی که اخبار به آنها اشاره می کند بسیار کم اتفاق می افتند. معنی کلمه ی " قابل انتشار" امروزه همین است.

اگر اخبار نشان دهنده ی اتفاقات واقعی جهان بود 99.9 درصد اخبار و گزارشات جهان اینگونه بود: " امروز در فلان جا  هیچ اتفاق خطرناکی نیفتاد و همه زندگی عادی و بسیار خوبی داشتند."

اخبار باعث می شود که بقیه کشور ها بسیار ناامن تر ار آن چیزی که واقعا هستند به نظر برسند. در واقع طبق اطلاعاتی که اقتصاد دان Max Roser و روانشناس Steven Pinker به دست آورده اند، جهان دهه به دهه رو به امنیت بیشتر می رود.

البته این حرف به این معنی نیست که اتفاقات بد نمی افتند. بلکه نشان دهنده این است که اخبار معمولا چیزی که واقعا اتفاق می افتد را نشان نمی دهند.

اخبار جعلی را باور نکنید. راحت بگویم، هیچ وقتی از الان برای مسافرت امن تر نیست. پس با دانش جدیدی که یاد گرفتید و با اعتماد به نفس بالا از سفر خود لذت ببرید.

منبع: نادیا پرواز

حسام بازدید : 51 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 20:09 نظرات (0)
فرودگاه مونیخ         

فرودگاه ها محل تجمع هزاران مسافر هستند که از گوشه و کنار جهان آمده اند. امروزه سفرهای هوایی بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته است به طوری که هر چقدر قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می کند بر تعداد مسافران هوایی نیز افزوده می شود! با این حال روز به روز صنعت هواپیمایی پیشرفته تر می شود و علاوه بر امکانات ویژه در هواپیماها فرودگاه ها نیز مدرن تر و شیک تر می شوند تا جایی که خود تبدیل به مقاصد گردشگری شده اند!

در این مقاله تیک بان لوکس ترین و زیباترین فرودگاه های جهان را به شما معرفی می کند پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرودگاه چانگی سنگاپور

اگر موفق شده باشید بلیط هواپیما سنگاپور را خریداری کرده باشید حتما از لوکس ترین فرودگاه جهان نیز دیدن کرده اید. فرودگاه چانگی سنگاپور در رده برترین فرودگاه های دنیا قرار دارد. این فرودگاه نه تنها یک فرودگاه مجهز است بلکه بیشتر شبیه یک مکان تفریحی و گردشگری است.

این فرودگاه عظیم، بزرگ ترین قطب هوایی جنوب شرقی آسیا می باشد. جالب است بدانید از سال ۲۰۱۳ به مدت ۶ سال متوالی فرودگاه چانگی برترین فرودگاه دنیا معرفی شده است.

شاخص هایی که یک فرودگاه را به لوکس ترین و بهترین فرودگاه ها تبدیل می کند عبارتند از : معماری مدرن و مبتکرانه، امکانات و خدمات مجهز، ارائه خدماتی همچون رستوران ها و کافه ها و فروشگاه های مجهز و مدرن، ارائه سرگرمی ها مانند سالن سینما و تئاتر، استراحت گاه و امکانات لوکس دیگر که تمامی نیازهای مسافران را به خوبی جوابگو باشد. فرودگاه چانگی تمامی این خصیصه ها را دارا می باشد و در رده اول بهترین فرودگاه های دنیا قرار دارد.

         فرودگاه چانگی سنگاپور
فرودگاه بین المللی هانه دا توک

توکیو دارای دو فرودگاه بین المللی می باشد که یکی از آنها فرودگاه بین المللی هانه دا توک است. این فرودگاه در فاصله ۱۵ کیلومتر توکیو واقع شده است و یکی از ۵ فرودگاه شلوغ و پرتردد جهان محسوب می شود. از مشخصه های اصلی این فرودگاه پاکیزگی و امکانات رفاهی آن می باشد. دو ترمینال فرودگاه دارای فروشگاه و رستوران ها و کافه های متعدد می باشد که می توانند بهترین غذاهای ژاپنی و بین المللی را به شما ارائه دهند. البته نام فرودگاه بین المللی سنترال ژاپن نیز در بین برترین فرودگاه های دنیا به چشم می خورد.

فرودگاه این چئون سئول

در سفر به کره جنوبی با فرودگاه لوکسی مواجه خواهید شد که نامش در بین زیباترین فرودگاه های دنیا می درخشد. فرودگاه اینچئون سئول با ارائه امکانات رفاهی و مدرن، رتبه سوم لوکس ترین فرودگاه های دنیا را به خود اختصاص داده است.

اگر به دنبال اجناس مارک هستید می توانید برند لویی ویتون را در این فرودگاه پیدا کنید. اولین فروشگاه بدون مالیات برند لویی ویتون در این فرودگاه افتتاح شده و تعداد بسیاری از خریداران را خوشحال کرده است! حتی اگر حوصله خرید ندارید می توانید به موزه فرهنگی کره بروید و با فرهنگ کره ای ها، آشپزی، موسیقی و لباس آنها بیشتر آشنا شوید.

علاوه بر اینها امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه اینچئون شامل باغ های سرسبز به همراه موسیقی زنده، زمین گلف، رستوران های متعدد با ارائه انواع غذاهای خوش طعم و نوشیدنی های گوارا می باشد.

      فرودگاه این چئون سئول
فرودگاه مونیخ

اگر از آسیا به اروپا برویم فرودگاه مونیخ با کسب عنوان چهارمین فرودگاه لوکس دنیا ما را حیرت زده می کند. اولین فرودگاه شلوغ و پر از مسافر اروپا متعلق به فرودگاه فرانکفورت است که بعد از آن فرودگاه مونیخ این مسولیت را بر عهده دارد. شرکت های هواپیمایی لوفت هانزا، ایر برلین و کوندور در این فرودگاه بسیار فعال هستند.

معماری زیبا با نمای شیشه ای فرودگاه آن را در سرتاسر جهان مشهور کرده است. در اطراف فرودگاه مونیخ یک پارک تفریحی، زمین بازی مینی گلف و نمایشگاه هواپیماهای تاریخی می تواند مسافران را برای ساعتها سرگرم کند. بیش از ۵۰ رستوران، کافه و بار با ارائه بهترین غذاهای اروپایی و بین المللی سفر به مونیخ را خاطره انگیز می کند.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در سال ۱۹۹۸ ساخته شد تا در لیست لوکس ترین فرودگاه های دنیا قرار گیرد. فرودگاه در کنار سواحل هنگ کنگ واقع شده و با امکانات مجهز و مدرن خود می تواند سفری آرامبخش و بی دغدغه را برای مسافران فراهم کند. یکی از بهترین مراکز تفریحی فرودگاه، زمین گلف پیشرفته اسکای سیتی نان ایگلز است. این زمین گلف بسیار با کیفیت می باشد و  در ترمینال شماره ۲ قرار دارد.

لازم به ذکر است که فرودگاه بین المللی حمد دوحه نیز در لیست لوکس ترین و بهترین فرودگاه های دنیا قرار دارد.

منبع: سایت گردشگری تیک بان

حسام بازدید : 163 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 19:59 نظرات (0)
راهکاری برای کاهش هزینه های سفر

یکی از چالش هایی که مسافران با ن مواجه هستند، هزینه های سفر کردن است. اگر سفر شما هوایی باشد قیمت بلیط هواپیما یکی از مهمترین آن مواجه هستند، هزینه های سنگین سفر است. اگر شما سفر هوایی را انتخاب کنید، قیمت بلیط هواپیما مهمترین بخش هزینه ها را در بر می گیرد. بعد از خرید بلیط هواپیما باید به فکر اقامت باشید. اگر قصد یک سفر چند روزه دارید حتما باید قبل از سفر برای رزرو هتل نیز اقدام کنید. بنابراین با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که برای یک سفر چند روزه چه مقدار بودجه لازم است؟ شاید بسیاری از افراد در همین مرحله از خیر مسافرت بگذرند و به زندگی روزمره ادامه بدهند. اما بعضی ها به این راحتی ها کوتاه نمی آیند و سعی می کنند با به کار بردن راهکارهای ساده اما کلیدی با حداقل هزینه و بودجه،‌ خود را از یک تنوع بزرگ بی نصیب نکنند. در این مقاله تیکبان با ارائه ۵ راهکار مفید برای کاهش هزینه های سفر شما را یاری می کند تا با حداقل بودجه بهترین سفرها را تجربه کنید.

خرید آنلاین بلیط

وقتی همه امکانات برای راحتی و کاهش هزینه ها مهیاست، چرا از آن غافل باشید؟ یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه های سفر، خرید آنلاین بلیط است. استفاده از این روش می تواند مزایای زیادی را به شما هدیه بدهد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به “بلیط هواپیما” و یا مطلب “درباره ویزای آنلاین چه می دانید” مراجعه کنید.

خوشبختانه سایتهای فروش آنلاین بلیط هم اکنون بطور گسترده در دسترس هستند.

کاهش هزینه های سفر
فصل خلوت سفر، انتخابی بهینه!

در برخی از روزهای سال مسافران بیشتری متقاضی سفر هستند. ایام نوروز، تعطیلات رسمی و اعیاد روزهایی هستند که بسیاری از افراد برای سفر کردن انتخاب می کنند. اما اگر می خواهید به طرز چشمگیری هزینه سفر را کاهش دهید، سعی کنید در روزهایی سفر کنید که اصطلاحا به آن فصل خلوت سفر می گویند. در این روزها به دلیل نبودن مسافر بسیاری از پروازها به صورت نیم بها حساب می شوند و برخی از هتل ها اتاق های خود را با تخفیفات ویژه و بسیار ارزانتر عرضه می کنند.

بلیط چارتر و لحظه آخری

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه های سفر، خرید بلیط چارتر و یا بلیط لحظه آخری است. هنگامی که چارتر کننده یک هواپیما را برای مسیری مشخص و در زمان معین اجاره کرده ولی موفق به فروش تمامی صندلی های هواپیما نشده است، اقدام به فروش بلیط لحظه آخری با قیمت بسیار مناسب می کند. این همان لحظه شکار بلیط است. گاهی قیمت بلیط هواپیما در این روش از قیمت بلیط قطار هم ارزانتر است!

رزرو هتل ارزان

حتما لازم نیست برای تجربه سفری دلپذیر در بهترین هتل های شهر اقامت کنید و پول هنگفتی بابت رزرو اتاق بپردازید. می توانید با مراجعه به سایت های گردشگری زمان بیشتری را برای انتخاب اتاق خود صرف کنید و ارزانترین هتل ها را رزرو کنید. لزوما قیمت رزرو هتل تعیین کننده کیفیت آن نیست. بسیاری از اتاق ها از دکوراسیون شیک تری برخوردارند که چندان هم ضروری به نظر نمی رسد. با کمی درایت می توانید در هتل های سه ستاره و با کیفیتی که قیمت پایین تری دارند اقامت کنید.

بازدید از مناطق رایگان گردشگری

در بسیاری از مواقع بازدید از موزه یا مکان معروفی مستلزم خرید بلیط و پرداخت ورودی می باشد. برای کاهش هزینه های سفر می توانید از مناطقی دیدن کنید که یا رایگان هستند و یا قیمت ورودی آنها کمتر است.

فصل خلوت سفر
دور رستوران های گران قیمت خط بکشید

یکی از مهمترین هزینه های سفر را غذاخوردن تشکیل می دهد. به خصوص اگر اهل رفتن به رستوران باشید! سفارش هر وعده غذا در رستوران های شیک بسیار گران تمام می شود در حالی که می توان همان غذا را با هزینه کمتر آماده کرد. بهتراست برای برخی از وعده ها از مواد غذایی آماده، کنسروی و یا غذاهای سبکتر استفاده کنید. اگر قرار باشد تمام وعده های غذایی از رستوران استفاده کنید، باید هزینه زیادی را برای آن کنار بگذارید. استفاده از مغزها و آجیل، غذاهای سبک و یا هتل هایی که خدمات ALL ارائه می دهند به کاهش هزینه سفر کمک شایانی می کنند.

اپلیکیشن کنترل هزینه سفر را فراموش نکنید

برای مدیریت هزینه های سفر می توانید از اپلیکیشن های مربوطه استفاده کنید. با نصب این اپلیکیشن ها بر روی گوشی خود امکان برنامه ریزی دقیق برای تمام هزینه های سفر وجود دارد. از لحظه آغاز سفر تمام هزینه های خود را در آن بنویسید. با این روش متوجه می شوید که تا این لحظه چه مقدار هزینه کرده اید و مقدار پول باقی مانده چقدر است بنابراین می توانید به راحتی هزینه های سفرتان را کنترل کنید.

حتما راهکارهای بیشتری برای کنترل هزینه ها در طول سفر وجود دارد. اما در این مطلب به مهمترین آنها اشاره شد. شما می توانید با درایت و هوشمندی از مدرن ترین روشها برای مدیریت بودجه سفرتان استفاده کنید.

منبع: تیک بان

حسام بازدید : 46 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 19:49 نظرات (0)

باکو»، این نگین درخشان «جمهوری آذربایجان»، ترکیبی منحصربه‌فرد از معماری سبک مدرن و سبک باستانی است. سفر به این شهر پرآوازه و بازدید از معماری‌های خاص آن، تجربه یک سفر تاریخی و مدرن را به‌طور همزمان برای شما به همراه خواهد داشت.با گذر از دوره‌های مختلف کشور «آذربایجان» و کاوش در معماری شهر «باکو»، به راحتی می‌توانید لایه‌های تاریخی این کشور را از گذشته تا به امروز جستجو کنید.

معماری‌های شگفت‌انگیز آذربایجان

در این شهر زیبا، ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌های مدرن در کنار بناهای باستانی خودنمایی کرده و یک تصویر به‌یادماندنی را در خاطر شما ثبت می‌کنند. «جمهوری آذربایجان» به‌عنوان کشوری با تاریخ باستانی و فرهنگ غنی، تاکنون سهم بسزایی در گنجینه معماری جهان داشته است. معماران برجسته «آذربایجان» در حالی که سعی می‌کنند سنت‌های غنی و میراث تاریخی خود را حفظ کنند، در راستای توسعه معماری مدرن خود نیز به دستاوردهای جدیدی دست یافته‌اند.

در این مطلب قصد داریم ۹ بنای بی‌نظیر و شگفت‌انگیز شهر «باکو» را با معماری‌های هنرمندانه و گاه غیر‌متعارف، به شما معرفی کنیم. در ادامه این مطلب بناها و معماری‌هایی را مشاهده خواهید کرد که شاید نظیر آن‌ها در جهان کمتر وجود داشته باشد، پس اگر به معماری‌های خاص و منحصربه‌فرد علاقه‌مند هستید، آشنایی با معماری باکو مناسب شما است.

۱- ایچری شهر، شهری کهن در باکو

اگر می‌خواهید به قرن دوازدهم میلادی سفر کنید، بازدید از قدیمی‌ترین شهر «باکو» را فراموش نکنید. «ایچری شهر» که گاه به‌نام «شهر قدیمی» (Old City) خوانده می‌شود، یک مجموعه تاریخی بی‌نظیر است که در قلب شهر «باکو» قرار دارد. جالب است که بدانید باکوی کنونی ابتدا از این شهر قدیمی نشأت گرفته است. با گذر از پیچ‌وخم‌های افسانه‌ای این شهر، بسیاری از سبک‌های معماری اسلامی مانند مساجد قدیمی و حمام‌های سنتی را مشاهده خواهید کرد و همچنین فروشندگان فرش و سوغات محلی «آذربایجان» را می‌بینید. از بی‌نظیرترین و با‌ارزش‌ترین بناهای این شهر کهن، کاخ شیروان‌شاه و برج مایدن (قلعه دختر) است که در کنار یکدیگر واقع شده‌اند و نمای بسیار زیبایی را برای این شهر به ارمغان آورده‌اند.

آدرس این شهر روی نقشه

۲- کاخ اسماعیلیه و داستان غم‌انگیز آن

معماری باکواگر سری به خیابان «استقلالیت» شهر «باکو» بزنید، بدون شک نمای بسیار بزرگ «کاخ اسماعیلیه»، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. «کاخ اسماعیلیه» یک بنای تاریخی با معماری بسیار اصیل است که امروزه به‌عنوان آکادمی ملی علوم «آذربایجان» مورد استفاده قرار می‌گیرد. «موسی نقی‌اف» یکی از ثروتمندان زمان‌های گذشته در آذربایجان بود که مانند سایر ثروتمندان، به ساخت عمارت‌های مجلل علاقه داشت اما، داستان «کاخ اسماعیلیه» او بسیار غم‌انگیز است. او این کاخ را پس از درگذشت فرزندش و برای گرامی‌داشت او در «خیابان استقلالیت باکو» ساخت. ساخت‌و‌ساز این بنا در سال ۱۹۱۳ به پایان رسید.

آدرس این کاخ روی نقشه

۳- سالن تئاتر اپرا و آکادمی باله و داستان جالب آن

معماری آذربایجان

یکی از مراکز هنری و جاذبه‌های گردشگری «جمهوری آذربایجان»، «سالن تئاتر اپرا و آکادمی باله» این کشور است. معماری این ساختمان بسیار چشم‌نواز و در عین حال بسیار پیچیده بوده و توسط معمار برجسته، «نیکولای بای‌اف» طراحی شده است. یک داستان بسیار جالب پشت این ساختمان وجود دارد. گفته می‌شود در زمان‌های گذشته، یکی از بزرگان ثروتمند، به مهمانی در عمارت یک ستاره اپرا دعوت نشده بود و این موضوع او را بسیار غمگین کرده بود. بنابراین او تصمیم گرفت تا سالن تئاتر خود را بسازد که این سالن، همان «سالن تئاتر اپرا و آکادمی باله» امروزی در «آذربایجان» است. این ساختمان از برجسته‌ترین بناهای معماری است که با وجود قدمت زیادی که دارد، بسیار مورد توجه هنردوستان و گردشگران از سراسر جهان قرار می‌گیرد.

 آدرس این سالن روی نقشه

۴- مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف، شاهکار معماری

زاها حدید معماری آذربایجان

نمی‌توان به شهر «باکو» سفر کرد و از دیدن شگفت‌انگیز‌ترین بنای این شهر چشم‌پوشی کرد. ساختمان «کانون فرهنگی حیدر علی‌اف» با معماری عجیب و غیرمعمول خود، بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. منحنی‌های پیچیده، شکاف‌ها و خطوط موج‌دار در طراحی این بنا، آن را به یکی از مدرن‌ترین و زیباترین معماری‌های «آذربایجان» و البته جهان، تبدیل کرده است. این ساختمان فوق‌العاده مدرن توسط «زاها حدید» (Zaha Hadid)، یکی از بزرگ‌ترین معماران جهان، طراحی شده است.

آدرس این مرکز روی نقشه

۵- مسجد حیدر، یک مسجد جدید با سبک قدیمی

معماری پرشکوه آذربایجان از گذشته تا امروز

«مسجد حیدر»، تنها یک مکان مذهبی برای عبادت نیست، بلکه یک بنای زیبا با چشم‌اندازی بی‌نظیر است که هر بیننده‌ای را مجذوب خودش می‌کند. این مسجد بین سال‎های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به دستور رئیس‌جمهور «الهام علی‌اف» در مرکز شهر «باکو» و به سبک معماری باستانی ساخته شد. «مسجد حیدر» نمادی از صلح، بردباری و اتحاد است. قرار گرفتن در مقابل یک گنبد بسیار بزرگ که با چهار مناره‌ی بسیار بلند احاطه شده است، حس غریب و فوق‌العاده‌ای را برایتان به‌وجود می‌آورد. نمای این مسجد با عظمت با سنگ‌های منحصربه‌فردی مزین شده است و ضلع‌های گنبدها با آیات خاصی از قرآن تزئین شده‌اند. این مناره‌های باشکوه و گنبدهای دیدنی در شب چراغانی و بسیار زیبا هستند.

آدرس این مسجد روی نقشه

۶- برج‌های شعله باکو، برج‌هایی به بلندی آسمان

معماری باکو اذربایجان

از دیگر شاهکارهای معماری باکو برج‌های شعله، برج‌هایی که در آسمان شهر «باکو» خودنمایی می‌کنند و روز و شب بر این شهر زیبا شعله می‌کشند. این مجموعه از آسمان‌خراش‌ها، از سه برج تشکیل شده‌اند که همانند شعله‌های آتش قد برافراشته‌اند. این برج‌ها ‌توسط شرکت معماری “HOK” طراحی شده‌اند و نمایانگر ثروت حاصل از ذخایر ملی گاز «آذربایجان» هستند که اهمیت زیادی در اقتصاد این کشور دارد. نورپردازی تعبیه شده در نمای این برج‌های غول‌آسا، نشان‌دهنده‌ی سه رنگ پرچم «آذربایجان» یعنی آبی، قرمز و سبز است. بلندترین برج این مجموعه، یک ساختمان مسکونی ۳۹ طبقه است، برج دوم، یک ساختمان اداری بوده و برج سوم، هتل پنج‌ستاره «فیرمونت» (Fairmont) باکو است که چشم‌انداز بی‌نظیری از دریای خزر دارد.

آدرس این برج‌ها روی نقشه

۷- موزه فرش آذربایجان، یک فرش رول‌شده

معماری‌های شگفت‌انگیز آذربایجان

یکی از بخش‌های جذاب سفر به «باکو» برای گردشگران و به‌ویژه هنردوستان، موزه‌گردی است. بنای «موزه فرش آذربایجان» یکی از جالب‌ترین معماری‌های این کشور است که به شکل یک فرش رول‌شده‌ی بزرگ طراحی شده است. این بنا توسط معمار برجسته اتریشی «فرانز جانز» (Franz Janz) طراحی و در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است. فضای داخلی این موزه نیز به حالت خمیده است و شما می‌توانید از فرش‌ها و سایر آثار هنری، در یک نمای منحصربه‌فرد دیدن کنید. این ساختمان نمونه‌ی جالبی از یک معماری مدرن در جهان به شمار می‌رود.

آدرس این موزه روی نقشه

۸- ونیز کوچک در باکو

معماری شگفت انگیز باکو

در سفر به شهر هیجان‌انگیز «باکو»، پس از گشت‌و‌گذار در خیابان‌های پرهیاهو و ساختمان‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، پیاده‌روی و استراحت در یک پارک باطراوت می‌تواند خستگی سفر را از تنتان بیرون کند.

«ونیز کوچک» یکی از جاذبه‌های گردشگری «باکو» است که در نزدیکی «موزه ملی فرش آذربایجان» واقع شده است. این پارک به‌طور هنرمندانه‌ای همانند کانال‌های آبی «ونیز» طراحی شده و یک محیط آرامش‌بخش و فضای بی‌نظیر برای استراحت خانواده‌ها و تفریح کودکان است. در اطراف این کانال‌ها جزایر مصنوعی بسیار زیبایی ساخته شده‌اند. شما می‌توانید در رستوران‌های این منطقه از غذاهای محلی «آذربایجان» لذت ببرید. یکی دیگر از کارهای هیجان‌انگیز در «ونیز کوچک»، سوار شدن در گاندلاس (قایق ویتنامی) و دور شدن از شهر برای دقایقی هرچند کوتاه است.

آدرس ونیز کوچک روی نقشه

۹- کاخ خوشبختی و یک سورپرایز عاشقانه

«کاخ خوشبختی» یک بنای تاریخی پنج طبقه در شهر «باکو» است که امروزه به‌عنوان کاخ ثبت ازدواج شناخته می‌شود. کاخ خوشبختی در اوایل قرن بیستم با معماری سبک نئوگوتیک ساخته شد. داستان این کاخ بسیار جالب است اما پایانی غم‌انگیز دارد. «مختاروف» از ثروتمندان آن دوره در «آذربایجان» بود که با همسر بااصالت خود «لیزا توگانوا» زندگی می‌کرد. در یکی از سفرهایشان به اروپا، لیزا مجذوب یک ساختمان گوتیک در فرانسه شد. او گفت: «خوش به حال ساکنینی که در این ساختمان زندگی می‌کنند.» «مختاروف» چیزی نگفت اما هنگام بازگشت از سفر دستور داد که دقیقا همانند آن ساختمان برای همسرش ساخته شود. ساخت‌وساز این عمارت طی نه ماه به پایان رسید و «مختاروف» بدون اطلاع «لیزا»، او را با کالسکه به محل اقامت جدیدش برد. متاسفانه طولی نکشید که زندگی عاشقانه‌ی آن‌ها در این کاخ زیبا به پایان رسید؛ با حمله‌ی بلشویک‎‌های روسی و هجوم به این کاخ، «مختاروف» ناامیدانه با تفنگ خود خودکشی کرد و این کاخ زیبا را به دست سرنوشت سپرد.

آدرس این کاخ روی نقشه

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، کشور «جمهوری آذربایجان» با الهام از تاریخ غنی خود به سمت آینده پیش می‌رود. در این شهر می‌توان در یک لحظه، غرق در تاریخی‌ترین آثار و بنای گذشته شد و در لحظه‌ای دیگر محو تماشای مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین آسمان‌خراش‌ها شد. بدون شک سفر به «آذربایجان» و البته شهر زیبای «باکو» یک تجربه منحصر‌به‌فرد و پرهیجان را برای هر شخص به ارمغان می‌آورد.

منبع:  مجله سفر و گردشگری سفرانه

حسام بازدید : 48 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 19:41 نظرات (0)

 

قیمت بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/912611.jpg

قیمت بلیط هواپیما را می توان به عنوان اساسی ترین دغدغه ی افرادی معرفی کرد که قصد سفر با هواپیما را دارند. در واقع قیمت پارامتری است که همچون زمینه های دیگر در زمینه ی خرید بلیط هواپیما نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

اگر خواستار خرید بلیط هواپیما هستید، به طور قطع شما هم مثل هر کس دیگری می خواهید با پرداخت مبالغ مناسب، بلیط مد نظر خود را تهیه کنید، مبالغی که کاملاً مقرون به صرفه و مطلوب باشند.

پیرو این موضوع لازم است بدانید قیمت ها در این زمینه از تعرفه های ثابتی برخوردار نیستند، یعنی نمی توان یک نرخ قاطعانه اعلام کرد، لذا عوامل متعدد و گوناگونی در این زمینه تاثیر گذارند.

حال برای این که در مورد قیمت بلیط هواپیما بیشتر بدانید در ادامه توضیحات جامع تری آورده ایم و از شما می خواهیم متن زیر را تا انتها بخوانید، فلذا گفتنی است علاوه بر ارائه ی اطلاعات مفید در مورد قیمت بلیط هواپیما، سعی کرده ایم با معرفی یک مرجع خرید مناسب و گفتن نکات مهم در راستای این اقدام، متقاضیان خرید بلیط هواپیما را هدایت کنیم.

 

قیمت بلیط هواپیما ناشی از چه عواملی تعیین می شود؟

https://backority.ir/images/229702.jpg

قیمت پارامتری است که به طور معمول دستخوش تغییرات مکرری می شود، تغییراتی که در حوزه ی فروش بلیط هواپیما به مراتب بیشتر و چشمگیر تر هستند. در حقیقت لازم است بدانید قیمت بلیط هواپیما ناشی از عوامل پر تعددی تعیین می شود، عواملی که در قسمت پایین سعی کرده ایم مهم ترین ها را بگوییم:

  • به عنوان اولین مورد که از جمله تاثیر گذار ترین عامل ها در تعیین قیمت بلیط هواپیما است، باید به تطابق زمان پرواز با ایام تعطیل اشاره کرد. به عبارتی ساده تر قیمت پرواز هایی که در روز هایِ تعطیلی چون اعیاد و ... انجام می شود، به مراتب گران تر از پرواز های انجام شده در روز های غیر تعطیل است‌.
  • هر روز از هفته برای قیمت گذاری بلیط هواپیما تاثیر مجزایی دارد. بنابراین روز های هفته را می توان به عنوان عامل بعدی در این راستا معرفی کرد. گفتنی است خرید و رزرو بلیط هواپیما در روز های وسط هفته چون روز های دوشنبه و سه شنبه، ارزان تر از اقدام به رزرو در روز های آخر هفته است.
  • یکی دیگر از عوامل موثر، شرکت و یا حتی ایرلاین ارائه دهنده ی بلیط است، لذا هر شرکت و ایرلاینی بنا بر شرایط و اولویت هایی که دارد از قیمت های متفاوتی برخوردار است.
  • بلیط های هواپیما به طور کلی در دو گروه مجزا تحت عنوان سیستمی و چارتر ارائه می شوند. این دو گروه از لحاظ شرایط پرواز کاملاً یکسان می باشند، اما گفتنی است قیمت های متفاوتی دارند. به این صورت که قیمت بلیط سیستمی همواره گران تر از بلیط چارتر است. غیر قابل استرداد بودن بلیط های چارتر از جمله یکی از اصلی ترین دلایل ارزان قیمت بودن آن ها می باشد.
  • و در مورد آخر لازم است به عامل بسیار مهمی اشاره کنیم که اگر فقط و فقط به این عامل توجه کنید به شما قول می دهیم به طور حتم موفق به خرید بلیطی با مناسب ترین قیمت خواهید شد. گفتتی است این عامل چیزی نیست جزء مرجع خرید و رزرو بلیط هواپیما که در حال حاضر از تعدد بالایی برخوردار است. به همین جهت در تیتر های بعدی شما را با یکی از بهترین مراجع آشنا کرده ایم، مرجعی که پس از بررسی های میدانی و سوابقی که دارد، از هر لحاظی خوب و درجه یک است.

از کجا می توان بلیط هواپیما را با قیمت مناسب خرید؟

https://backority.ir/images/123503.jpg

 

همان طور که گفتیم و می دانید برای تهیه ی بلیط هواپیما گزینه های متعددی وجود دارد، اما مسئله این جاست که بهره مندی از کدام یک از آن ها منجر به پرداخت قیمت مناسب و مقرون به صرفه تری می شود؟

امروزه رزرو بلیط هواپیما به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می پذیرد که هر کدام از آن ها ویژگی های مجزایی شامل حال شان می شود. گفتنی است روش غیر حضوری به مراتب پر مزیت تر و بهتر از روش های حضوری است و در نتیجه مستلزم پرداخت بهای کمتری هم می باشد.

از این رو توصیه می کنیم از اینترنت که تکنولوژی روز است غافل نشوید و حتماً در راستای خرید بلیط هواپیما از آن استفاده کنید. بهره مندی از این تکنولوژی به قدری مطلوب است که اگر قیمت های آن را با قیمت های فروش بلیط هواپیما به صورت حضوری مقایسه کنید، شاهد تفاوت قابل توجهی خواهید بود.

البته لازم به تاکید است بگوییم در میان ارائه کنندگان اینترنتیِ بلیط هواپیما نیز باید وب سایتی را انتخاب نمایید که دارای اعتبار تضمین شده ای باشد. از این رو می خواهیم شما را با ایران چارتر که نمونه ی تایید شده ای در میان وب سایت های فروش اینترنتی است، آشنا کنیم.

ایران چارتر کجاست؟

https://backority.ir/images/226584.jpg

ایران چارتر را می توان به جرعت به عنوان بهترین پیشنهاد برای کسانی معرفی کرد که خواهان رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین هستند. در واقع این وب سایت اینترنتی جزء اولین مراجع فروش بلیط هواپیما می باشد که سالیان سال فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کرده است.

برای دسترسی به ایران چارتر تنها کافی است از طریق دستگاهی چون تبلت، کامپیوتر و گوشی های هوشمند وارد سایت شوید. با ورود به این سایت می توانید از خدمات بی نظیر ایران چارتر بهره مند شده و با خیالی راحت اقدام به رزرو بلیط مد نظر خود نمایید.

اما اگر می خواهید با ایران چارتر و خدمات بی نظیر آن بیشتر آشنا شوید، خواندن بخش بعدی را از دست ندهید.

آشنایی با خدمات بی نظیر ایران چارتر برای رزرو بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/239205.jpg

رزرو بلیط هواپیما به صورت اینترنتی اقدام بسیار حساسی است، به طوری که به هیچ وجه نباید برای این کار به هر مرجعی اعتماد کنید. ارائه آنلاین بلیط های هواپیما به صورتی است که منجر شده افراد سوء استفاده گر با بهره مندی از بی اطلاعی متقاضیان اقدام به فروش بلیط های فیک و یا گران قیمت کنند. با این حال لازم است بگوییم ایران چارتر با توجه به فعالیت هایی که دارد، در میان ارائه کنندگان آنلاین بلیط هواپیما، کاملاً معتبر و قابل اطمینان می باشد. یعنی شما می توانید بدون نگرانی و استرس اقدام به رزرو کنید.

گفتنی است ایران چارتر علاوه بر اعتبار بالا دارای خدمات بی نظیری است که در ادامه به تعدادی از بارز ترین مورد ها اشاره کرده ایم :

  • تنوع بلیط های ایران چارتر بسیار بالا است، تا جایی که در حال حاضر با مراجع پر شماری در حال همکاری می باشد و افراد می توانند انواع و اقسام بلیط های خارجی و داخلی را به راحتی یافته و رزرو کنند.
  • ارائه ی خدمات و فروش بلیط در وب سایت ما به صورت تمام وقت انجام می گیرد و در هر لحظه ای که می خواهید قادر به رزرو بلیط مد نظر خود هستید.
  • قیمت بلیط هواپیما در ایران چارتر همواره منصفانه و بسیار مقرون به صرفه است.
  • یکی دیگر از جذاب ترین خدمات ایران چارتر مختص به کاربران دائمی آن می باشد، به نوعی که اگر از کاربر های دائمی شوید، می توانید از کد های تخفیف پر مزیتی استفاده کنید، کد هایی که با استفاده از آن ها بهای به مراتب کمتری باید بپردازید.
  • و چندین و چند مورد دیگر که همگی به خاطر جلب رضایت مطلوب تقاضا کننده ها ارائه می شوند.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

حسام بازدید : 77 دوشنبه 21 مهر 1399 زمان : 16:49 نظرات (0)
یکی از معیارهایی که خیلی از شرکت ها و افراد محبوبیت سایت شما را تخمین میزنند رتبه سایت الکسا هست که هر چه این رتبه به سمت عدد ۱ نزدیک باشد سایت شما محبوبیت بیشتری خواهد اشت ، تو این مطلب میخوام به نکاتی اشاره کنم که رعایت آنها باعث کاهش رتبه الکسا سایت شما میشه.

کاهش و افزایش رتبه الکسا

الکسا کمپانی زیر مجموعه آمازون است که اطلاعات مربوط به ترافیک داده وبسایت ها را نگهداری می کند و بیشتر به دلیل وبسایت رتبه دهی خود که Alexa Rank نامیده می شود شناخته می شود.

کاهش رتبه الکسا

مدیران وب سایت falexa.ir می گویند، اطلاعات الکسا براساس داده های ترافیکی جمع آوری شده هر سایت در یک دوره زمانی 3 ماهه است. این رتبه بندی باتوجه به میزان بازدیدهایی که از یک سایت می شود تعیین می گردد. تفاوتی ندارد که بازدید از موتورهای جستجو باشد ، یا از شبکه های اجتماعی یا از طریق لینکهای تبلیغاتی در سایر سایتها و یا بصورت مستقیم و با وارد کردن آدرس سایت در مرورگر توسط کاربر.

تعاریف الکسا چیست ؟

کاهش رتبه الکسا - Decreased rank. الکسا محصولی از آمازون است که رنکینگ وب‌سایت‌ها را مطابق با عملکردشان حفظ می‌کند. میزان بازدید روزانه وب‌سایت و ترافیک.

 

کاهش رتبه الکسا یکی از معیار های مهم برای افزایش بازدید سایت است در این مقاله شما را با 7 روش کاهش رتبه الکسا و بهبود رتبه الکسا آشنا کردیم.
کاهش سریع رتبه الکسا|ترفند کاهش رتبه الکسا|کاهش تضمینی رتبه الکسا|راه های کاهش رتبه الکسا | رتبه الکسا چیست|رتبه الکسا ایران|رتبه الکسای سایت
منبع :
https://behinwebdesign.com/
http://falexa.ir/post/decrease-alexa-rank

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

حسام بازدید : 79 چهارشنبه 02 مهر 1399 زمان : 22:05 نظرات (0)

تنها سفر کردن میتواند مزایای بسیاری داشته باشد از جمله اینکه به شما کمک میکند تا استقلال بیشتری داشته باشید و خودتان را بیشتر و بهتر شناخته و به علایق خود پی ببرید .بعنوان مثال ممکن است تشخیص دهید  که عاشق آشپزی و یا کوهنوردی و یا هر نوع فعالیت مورد علاقه دیگری هستید.

دراینجا ما فهرستی متنوع از کشورهایی را تهیه کرده ایم که میتواند به شما درتصمیم گیری و انتخاب یک مقصد گردشگری امن برای سفرهای انفرادی تان کمک نماید. خواه بدنبال کشف فرهنگ های جدید و یا شرکت در یک مراسم اجتماعی باشید و یا در پی سپری نمودن لحظاتی در دامان طبیعت و …بطور قطع سفر انفرادی چیزی است که دست کم حداقل یکبار در زندگی تان تجربه نمایید.تنها سفر کردن تجربه ای متفاوت و منحصر بفرد میباشد.


از جنبه های مثبت تنها سفر کردن میتوان به افزایش اعتماد به نفس و تکیه کردن بر خود و نیز تجربه رویایی با افراد مختلف اشاره کرد .

در طی سفرتان شما با افراد مختلفی روبرو میشوید که هر کدام اخلاق و روحیات خاص خود را دارند. این برخوردها به شما کمک می‌کند تا هوش هیجانی و اجتماعی خود را در طول مدت زمان این سفر تقویت کنید. این تجربه و به تبع آن به دست آوردن این نوع از هوش و توانایی مانند ابزار قدرتمندی است که تا آخر عمر به کارتان می‌آید.

فهرستی که ارائه کردیم بر اساس آخرین آمار کشورهای امن در سال ۲۰۲۰ می باشد.از اقامت در استکهلم در سوئد تا  مکاشفه در آئین های فکری و فلسفی سامورائیان در کیوتو!

این مقاصد برای گردشگرانی که میخواهند تنها سفر کنند و بدنبال افزایش آگاهی و بینش خود در زندگی هستند بسیار ایده آل می باشد. با مجله سفر و گردشگری سفرانه همراه باشید:

۱-استکهلم ،سوئد

سفر تنها استکهلم سوئد۲-لندن،انگلستان

سفر تنها لندن۳-کیوتو،ژاپن

کیوتو سفرانه۴- بالی ،اندونزی

تنهایی به سفر رفتن۵-ملبورن،استرالیا

سفرانه ملبورن۶- نیوزلند

نیوزلند۷-آمستردام،هلند

بهترین مقاصد سفر تنهایی

در انتها شایان ذکر است که سفر تنها الزاما تنها راه برای رسیدن به یک زندگی بهتر نیست و هر فردی می‌تواند این مهارت‌ها و تجربه‌ها را در هرجای دیگری کسب کند. اما سفر تنها به گونه‌ای رشد ذهنی و احساسی هر فرد را سریع‌تر می‌کند که هیچ فعالیت یا برنامه‌ی دیگری نمی‌تواند با آن برابری کند.

سفر تنها پذیرش شما را نسبت به اتفاقات جهان پیرامون‌تان بیشتر کرده و از شما انسانی دوست‌داشتنی‌تر و پایدار خواهد ساخت. بنابراین دفعه‌ی بعد که قصد مسافرت داشتید به سفر تنها هم فکر کنید.

بدون شک تجربه‌های جدید و کشف توانایی‌هایی که پیش از این در خود سراغ نداشته‌اید شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

منبع: سفرانه

حسام بازدید : 74 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 11:57 نظرات (0)


شهر ارواح و متروکه چرنوویل

آیا تا کنون به سفر به یک شهر کاملا متروکه و خالی از سکنه فکر کرده اید؟ شاید در اولین تصور هیچ چیزی در دنیا ترسناک‌تر از شهرهای کاملاً متروکه نباشد.شهرهایی که روزی محل زندگی و تحرکات اجتماعی انسان ها بوده و الان تبدیل به مکان هایی گشته اند که به اصطلاحا به شهر ارواح مشهورند.

اگرچه بسیاری از افراد وجود اشباح و ارواح سرگردان را تخیلی و غیرواقعی میپندارند ولی واقعیت این است که اعتقاد به وجود  ارواح در میان مردمان چهارگوشه جهان وجود داشته و داستانهای بیشماری هم در پس هر رویداد مرتبط با ارواح از گذشته های دور نقل شده است. طی دهه های اخیر سفر به شهر ارواح تبدیل به یکی از سرگرمی های عاشقان ماجراجویی و هیجان شده و سفرهای ماجراجویانه جای خود را در صنعت گردشگری جهان بیش از پیش گسترده است.

اگر شما هم عاشق هیجان و ماجراجویی از نوع گردش در شهر ارواح  بوده و بدنبال برنامه ریزی برای  مقصد بعدی سفرتان به شهر ارواح هستید, با ما همراه باشید تا با 12 مقصد  معروف و مشهور از وحشتناک ترین و جذاب ترین شهر های ارواح در جهان آشنا شوید :

  1. جاده قدیمی مسیر ارواح در نیوزلند

جاده قدیمی مسیر ارواح در نیوزلند

بازدید از این منطقه دور و دست نیافتنی، نیازمند شجاعت فراوانی بوده و مناسب افراد ترسو نیست! این جاده قدیمی 85 کیلومتری، خارج از شهر در جزیره جنوبی نیوزیلند واقع شده است. مسیر ارواح از معدن متروکه «لیل» (Lyell) آغاز شده و با گذر هر چه بیشتر از بخش‌های مختلف شهرک‌ها مانند مدارس، هتل‌ها و قبرستان‌ها، وحشتناک‌تر می‌شود. این منطقه زمانی کشور معدنچیان طلا بوده که یادگارهای آن روزهایشان اکنون در طبیعت منطقه رها شده است. انتهای این مسیر خوفناک، از میان بقایای گذشتگان عبور کرده و به سمت خارج در اعماق طبیعت وحشی ادامه می‌یابد.

  1. Oradour-sur-Glane در فرانسه

شهر ارواح

بعضی مکان‌ها به دلایل خوبی خال از سکنه مانده‌اند. در سال 1944، پس از استقرار نیروهای متفقین در فرانسه، سربازان آلمانی وارد این روستا در مرکز فرانسه شدند. آن‌ها ظاهرا در انتقام از فعالیت نیروهای مقاومت محلی، مردم روستا را قتل عام کردند. پس از جنگ جهانی دوم، «چارلز دوگل» دستور داد تا بقایای سوخته این شهر به عنوان یادبودی از جنگ، دست نخورده باقی بماند. حال و هوای غم‌انگیز این شهر روی بازدیدکنندگان آن همچنان تاثیرگذار است.

  1. کراکو در ایتالیا

شهر متروکه کراکو در ایتالیا

واقع در بدبوم منطقه Basilicata سواحل جنوبی ایتالیا، شهر قرون وسطایی کراکو یک افسانه ترسناک است. در دهه 1960، گسترش بیش از حد منطقه شهری، باعث لغزش زمین‌های اطراف و خروج ساکنان آن شده بود. 1800 نفر از ساکنان این شهر در آن زمان همچنان در شرایط قرون وسطایی زندگی می‌کردند. امروزه تنها می‌توان از طریق تورهای هدایت شده دشوار، به گشت و گذار در میان سنگ‌فرش‌های محلی و خانه‌های با حس و حال خاص منطقه پرداخت. همچنین تپه‌های رسوبی خاکی این شهر ارواح نیز بسیار تماشایی است.

  1.  کولمانزکوپ(Kolmanskop) در نامیبیا

 

وحشتناک ترین شهر ارواح

در اوایل قرن بیستم، این قسمت جدا شده از «ساحل اسکلت» (Skeleton Coast) پر از آوازهایی از زمزمه‌های مداوم بود. در عرض یک شب، پس از کشف رگه معدنی الماس، به یکی از ثروتمندترین زمین‌های جهان تبدیل شد.

این شهر کوچک با ظاهری آلمانی، تا دهه 1950 مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن رها شد. بقایای ساختمان‌های اطراف، این مکان را به یکی از سایت‌های ترسناک عکاسی تبدیل کرده است. سایر ویرانه‌هایی که در این بخش از سواحل نامیبیا قرار دارند نیز در وحشتناک‌تر جلوه دادن این محل، بسیار کمک می‌کنند.

  1. ویا اپکوئن در آرژانتین

ویا اپکوئن در آرژانتین

آن چه در گذشته یک شهر آبگرم محبوب بود، ناگهان در اواسط دهه 1980 بدون هیچ اثری ناپدید شد. این شهر توسط سیل بلعیده شد و تا سال 2009 زیر آب بود. هنگامی که آب‌های شور شروع به عقب‌نشینی کردند، یادگاری‌های این شهر گمشده دوباره روی زمین ظاهر شدند. این منطقه اکنون در 540 کیلومتری جنوب غربی بوینس آیرس واقع شده که از طریق یک مسیر خشن پوشیده از درختان ترسناک، قابل دسترسی است.

  1. جزیره هاشیما در ژاپن

تنها بخشی از قلعه جزیره ارواح که به عنوان پایگاه تبه‌کاران در فیلم جیمز باند به نام Skyfall شناخته می‌شود، برای بازدید عموم آزاد است. این جزیره توسط یک سد دریایی بزرگ احاطه شده و پر از ساختمان‌های بلندمرتبه (آسمان‌خراش) است. وقتی حدود 45 سال پیش معدن بسته شد، کارگرانی که زمانی معادن زیرزمینی این جزیره را اداره می‌کردند، همگی از این جزیره خارج شدند.

در حال حاضر، بازدید کنندگان فقط می‌توانند همراه با یک تور رسمی از نزدیکی ناگازاکی در این جا قدم بزنند. با این حال شک نکنید که این کلان شهر بی‌هویت و ترسناک که زمانی که بیش از 5000 خانه داشته است، ارزش آن را دارد.

  1. Poggioreale در سیسیل

شهر متروکه

Poggioreale که در دره «بلیس» (Belice) در شمال غربی سیسیل واقع شده است، هنگام زلزله سال 1968 نابود شد. تصمیم بر این شد که به جای بازسازی خانه‌ها، شهر جدیدی در چند کیلومتری آن ساخته شود. از ویرانه‌های این شهر اغلب به عنوان صحنه‌های فیلمبرداری در فیلم‌های مربوط به جنگ جهانی دوم استفاده می‌شود.

 

 

  1. پیرامیدن سوالبار در نروژ

پیرامیدن سوالبار در نروژ

این جامعه معدنی در سال 1910 توسط سوئد تاسیس، اما، در سال 1927 به اتحاد جماهیر شوروی سابق فروخته شد. این منطقه که روزگاری با مجسمه لنین که در آنجا نصب شده بود در جهان مشهور بود ، به همراه سایر بخش‌های شهر و زیرساخت‌های آن در سال 1998 رها  و متروکه شد.

  1. پریپیات در اوکراین

پیریپیات اوکراین

 شهر پریپیات(Prypiat) پس از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل، در آوریل 1986 رها شده و به سمبل قدرتمند خطرات ذاتی استفاده از انرژی هسته‌ای تبدیل شده است. این شهر همچنین با توجه به بازدیدهای دقیق و محتاطانه، به عنوان سمبل متناقض جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شود. دولت اوکراین در تلاش است تا خطر قرارگیری بیش از حد در معرض بیماری به دلیل سطح بالای تشعشع رادیواکتیو در این منطقه را به حداقل برساند.

امروزه بعد از گذشته چند دهه، سطح مواد رادیواکتیو در این شهر پایین تر آمده است و به همین دلیل هم هست که اجازه بازدید از این شهر توسط توریستان داده شده است و تورهای زیادی در جهت بازدید از شهر چرنوبیل برگزار می شود.

تصویر ابتدای این مقاله نیز مربوط  به این شهر ارواح میباشد.

  1. گریت ویکن جورجیای جنوبی در ایالات متحده آمریکا

شهر ارواح وحشتناک

این شهرک در سال 1904 توسط یک کاپیتان دریایی نروژی به عنوان ایستگاه نگهداری و پرورش نهنگ ها برای شرکت ماهیگیری شخصی خود تاسیس شد. با این حال، در ماه دسامبر سال 1966 بسته و خالی از سکنه شد. جالب است بدانید که کلیسای این شهرک هنوز هم گاه گاهی برای مراسم ازدواج استفاده می‌شود. مردم شهرک در گذشته سینمای مخصوص به خود را داشتند که متاسفانه چند سال پیش فرو ریخت.

11.شهر ریولایت واقع در ایالت نوادا

ریولایت شهر ارواح

ریولایت یکی دیگر از شهرهای معدنی و متروکه‌ی آمریکاست. برخی ادعا می‌کنند این شهر روزگاری هزاران نفر را در خود جای داده بود اما از شمایل اکنونش نمی‌توان به این گفته اعتماد کرد. این شهر معدنی در اوایل دهه‌ی ۱۹۰۰ میلادی یکی از نقاط مورد علاقه‌ی معدنچی‌ها با خانواده‌شان بود اما در اواخر دهه‌ی ۱۹۲۰ جمعیتش به حدود صفر رسید.  فردی متمول بنام چارلز شوآب مبالغ هنگفتی را در این شهر سرمایه‌گذاری کرد به امید آنکه طلا پیدا کند و بدین‌ترتیب در این شهر یک مدرسه و بیمارستان ساخت و چند مغازه و هتل و حتی صرافی و سمفونی در آن راه انداخت. این شهر در گذشته همچنین چندباری  بعنوان لوکیشن و محل فیلم‌برداری فیلم‌های وسترن هم  بوده است.

12.شهر کَلیکو در ایالت کالیفورنیا

کلیکو شهر متروکه

این شهر معدنی در ایالت کالیفورنیای آمریکا واقع است که در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی متروکه شد اما پس از آن زمان می‌توان گفت تا حدی نیز احیا شد. شهر متروکه کلیکو با تأسیس یک کمپانی حفر معدن در سال ۱۸۸۱ پا گرفت. پس از کشف نقره در این منطقه جمعیت بسیاری به سمت آن هجوم بردند. در این شهر بیش از ۵۰۰ معدن نقره کشف شد و به همین دلیل نیز جمعیتی ۳۰۰۰ نفره را در خود جای داد اما پس از پایان منابع این معادن و همچنین سقوط قیمت نقره، ساکنان این شهر آن را رها کردند.

این شهر که پر از هتل و مغازه و کافه و رستوران بود و همچنین چندین روزنامه و مدرسه داشت در اوایل سال ۱۹۸۶ به شهر ارواح تبدیل شد. پس از آن بود که واتر نات (صاحب برند معروف ناتس بِری فارم) این شهر را خرید و آن را احیای کرد، به نحوی که امروزه شهر کلیکو یکی از آثار باستانی لقب گرفته و حتی موزه‌ای از غرب قدیم را در خود جای داده است.

منبع: چرخ فلک

حسام بازدید : 91 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 11:49 نظرات (0)

چطور یک مقصد گردشگری مناسب پیدا می کنید، از روی قیمت رزرو بلیط هواپیما ؟ از تعداد جاذبه های گردشگری؟ از نزدیکی جغرافیایی؟ از نظر فرهنگی؟ از نظر اب و هوا؟

بدون شک شما هم معیار هایی برای انتخاب یک مقصد دارید، بیایید این بار برای سفر اروپایی تان یک مقصد متفاوت انتخاب کنیم، یعنی معیاری متفاوت را برای انتخاب مقصد در نظر بگیریم.

مثلا این بار به سراغ قدیمی ترین شهر های اروپا برویم و در شهر هایی قدم بگذاریم که تاکنون میلیارد ها یا شاید بیلیون ها ادم بر روی آن زندگی کرده و در حال حاضر برخی از باشکوه ترین اثر های ریز و درشت آن ها باقی مانده است.


۶ خانیا، یونانی

خانیا یکی از مهم ترین شهر های کرت و محل استقرار مینوسی های بوده است که یونانیان آن ها را کیودونیا می نامند. بسیاری از بقایای معماری این دوره زمانی در اطراف خانیا دیده می شود. خانیا توسط بیزانس ها، عرب ها، ونیزی ها، عثمانی ها و البته یونانیان اداره می شده است.

  • سال پیدایش: ۱۶۰۰ پیش از میلاد
  • مکان: ساحل شمالی کرت
  • مساحت: ۳۵۱٫۳ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۱۰۸،۶۴۲

۵ منتووا، ایتالیا

منتووا به طور کلی به دلیل موقعیت جغرافیایی و ارتباطی که با خانواده های نجیب زادگان دارد به عنوان یکی از جواهرات دوره رنسانس ایتالیا شناخته می شود. در نقطه اوج منتووا یکی از قطب های اصلی هنری، فرهنگی و به ویژه موسیقی ایتالیا بوده است. علاوه بر این منتووا زادگاه هنر اپرا می باشد و در حال حاضر نیز به عنوان قدیمی ترین شهر اپرا به طور منظم برنامه های هنری دارد.

  • سال پیدایش: ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: لومباردی، ایتالیا
  • مساحت: ۶۳٫۹۷ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۴۹۳۰۸

۴ آتن، یونان

آتن بدون شک تاریخی ترین شهر یونان و یکی از مهم ترین شهر های در تاریخ غربی است. این شهر مهد تمدن غربی و زادگاه دموکراسی به حساب می آید. در آتن بیش از ۵۰۰۰ سال است که به طور مستمرانسان ها سکونت دارند. در حالی که آتن دگرگونی های بسیاری داشته است، این شهر همواره یک کلان شهر مهم در اروپا و جهان بوده و هست.

  • سال پیدایش: ۳۰۰۰ قبل از میلاد
  • محل سکونت: آتیکا، یونان مرکزی
  • مساحت: ۳۸٫۹۶۴ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۶۶۴،۰۶۸

۳ وارنا، بلغارستان

وارنا که در ساحل دریای سیاه بلعارستان واقع شده است به دلیل موقعیت استراتژیک همیشه یک بندر مهم بوده است. شبیه به سایر شهر های معرفی شده لیست شواهد زندگی انسان در این شهر بیش از ۴۰۰۰ سال می باشد. در حال حاضر وارنا در اروپا پایتخت بلغارستان و محل دفتر مرکزی نیروی دریایی بلغارستان و دریانوردان تجاری بوده است.

  • سال پیدایش: ۴۶۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: خلیج وارنا، ساحل دریای سیاه بلغارستان، بلغارستان
  • مساحت: ۲۳۸ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۳۳۶،۵۰۵

۲ براتسیلاوا، اسوواکی

براتیسلاوا از نظر فنی جوان ترین پایتخت جهان می باشد اما همانند دیگر شهر های این لیست قدمتی بیشتر از ۵۰۰۰ سال دارد. با گذشت سالها، براتیسلاوا توسط اتریشی ها، بلغارها، کروات ها، آلمانی ها، مجارها، یهودیان، صرب ها، چک ها و اسلواکی ها فتح و تحت تأثیر قرار گرفته است.

  • سال پیدایش: ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد
  • مکان: جنوب غربی اسلواکی
  • مساحت: ۳۶۷٫۵۸۴ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۴۳۲،۸۶۴

۱ پلوودیف، بلغارستان

انسان ها از حداقل ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به طور مستمر در پلوودیف زندگی می کردند، همین مسئله باعث شده است که پلوودیف به قدیمی ترین شهر اروپا تبدیل شود. البته بقایای باستان شناسی در سراسر پلوودیف نشان می دهد که مردم بیش از ۸۰۰۰ سال پیش در این منطقه سکونت داشتند. در طول تاریخ قدمت طولانی این شهر چندین قوم مختلف از جمله ترک ها، مقدونی ها، رومی ها، بیزانس ها، عثمانیان، پارس ها، اسلاو ها، هون ها، کله ها و بلغار آن را فتح کرده اند. و هر کدام تاثیر ماندگاری برا این شهر گذاشته اند.

  • سال پیدایش: ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: بلغارستان جنوبی-مرکزی
  • مساحت: ۱۰۱٫۹۸ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی:۳۴۶،۸۹۳
پست حمایتی/منبع :سفرنامه
حسام بازدید : 190 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 11:42 نظرات (0)

بی دلیل نیست که شهر استانبول با داشتن فرهنگ غنی، پیشنه درخشان تاریخی،چشم انداز هایی جذاب،مناظر بدیع و جاری بودن زندگی در شب های پر جنب و جوشش

 برای بسیاری از افراد تبدیل به یک مقصد برتر گردشگری شده باشد.

کلانشهری زیبا واقع شده بین دو قاره که همچون گلدانی فاخر  گلچینی از بهترین های دنیای شرق و غرب را از گذشته تاکنون در خود جای داده است.

با این وجود برخی گردشگران وقتی در فکر سفر به مقصد بعدی شان هستند استانبول شهری است که  سفر به آنجا ممکن است بطور ناخودآگاه به ذهنشان خطور نکند.

اگر شما هم یکی از این دسته افراد باشید در اینجا شش دلیل قانع کننده ذکر کرده ایم برای اینکه همین الان بلیط استانبول را برای سفر بعدی تان باید رزرو نمایید،با ما همراه باشید:

شش دلیل قانع کننده برای اینکه استانبول را بعنوان مقصد بعدی سفر انتخاب کنید

راهنمای سفر به استانبول

استانبول شهری با تاریخ پررنگ

شاید بسیاری از مردم اطلاع نداشته باشند که استانبول  در حقیقت همانند شهر رم قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال داشته  و حتی در بسیاری از ادوار تاریخی این شهر مهم تر و از منظر تاریخی تاثیر گذار تر و غنی تر از رم بوده است.  استانبول پایتخت چهار امپراطوری پرشکوه  روم,لاتین,بیزانس و عثمانیان بوده است.

در حال حاضر بقایا و ویرانه های هر کدام از این امپراطوری های باستانی قابل مشاهده بوده و کاوش ها در این زمینه هنوز هم ادامه دارد.

سفرنامه

استانبول شهری با پیشینه ای مملو از تنوع های فرهنگی است

واقع شدن این شهر بین دو قاره آسیا و اروپا منجربه تلاقی فرهنگی و جغرافیایی جهان غرب و شرق شده و موقعیت مکانی منحصر بفرد استانبول همراه با پیشینه تاریخی طولانی و درخشان ، نگین آناتولی را تبدیل به شهری نموده که گلچینی از فرهنگ های متنوع از دیرباز تا حال حاضر را در خود فراهم آورده است.

در حقیقت مشاهده  ساختمانهایی مدرن در کنار بناهایی قدیمی و باستانی در استانبول نکته عجیبی نبوده و حتی مساجد و کلیساها و کنیسه ها زیادی بعنوان جاذبه های معمول و شناخته شده این شهر وجود دارند که این امر در کشورهایی که اکثریت جمعیت آنها را مسلمانان تشکیل میدهند خود نکته ای قابل توجه و حائز اهمیت محسوب میگردد.دلیل سفر به ترکیه

استانبول بهشت عاشقان معماری باستانی است

بقایای چهار امپراتوری حاکم بر استانبول تا به امروز در دسترس ومصون از تخریب مانده است  . استانبول شهری است که میراث فرهنگی خود را به خوبی حفظ کرده است. از نقاط مشهور دیدنی میتوان به مسجد آبی یا همان سلطان احمد،ایاصوفیه،کاخ توپکاپی،کاخ دولماباغچه،بازار بزرگ و بازار ادویه اشاره کرد. همچنین از دیگر آثار تاثیرگذار این شهر میتوان به آب انبار و سیستم آب شهری باستانی استانبول (آب انبار باسیلیجا)، مسجد سلمیانیه و برج گالاتا اشاره نمود.

سفر به استانبول

 استانبول شهری با غذاهای خوشمزه و زندگی پرجنب و جوش شبانه

 همانند بسیاری از کلانشهر های جهانی  زندگی در  بزرگترین شهر ترکیه در شب ها هم جریان داشته و به لطف موقعیت مکانی منحصر بفردش شبها میتوان مناظری خارق العاده و رویایی از این شهر زنده و پر جنب و جوش را به تماشا نشست.

بازار غذا و خوراکی ها هم به همان اندازه پر رونق بوده و به مدد وجود تنوع بینظیرش حتی برای  دارندگان بدترین و سختگیر ترین ذائقه ها هم راضی  کننده است.اگر علاقه ای به حضور در رستوران های شلوغ هم  نداشته باشید کافه های بیشماری هستند که میتوانید با دوستان یا اعضای خانواده از آنها استفاده کنید.

استانبول بهشت خریداران است

 چه بدنبال خرید یک کالای لوکس باشید و چه در پی شکار و خرید اجناس با قیمت مناسب مطمئن باشید که در این شهر نا امید نخواهید شد.در بسیاری از مراکز خرید مدرن استانبول  بهترین محصولات آسیا و اروپا و سایر نقاط جهان  براحتی در دسترس  هستند.

اگر به مناطق کمتر توریستی شهر بروید میتوانید صنایع دستی و  محصولات زیبا ساخته شده توسط  صنعتگران محلی را بیابید و اگر بدنبال یک خرید اساسی و جانانه  هستید باید به بازار بزرگ یا گرند بازار سر بزنید.

سفرنامه استانبول

استانبول بهترین پس زمینه ها  را برای گرفتن عکسهایی همچون کارت پستال دارد

در استانبول هرگز کمبودی در خصوص نداشتن مناظر و نماهای خیره کننده و رنگارنگ  برای عکاسی نخواهید داشت!

هیچ چیز نمیتواند عاشقانه تر از قایق سواری  به هنگام غروب در میان آب های تنگه بسفر باشد  زمانیکه شهر مبدل به  یک تابلو نقاشی زیبا  با رنگها و سایه هایی از زندگی واقعی  شده است.

توصیه میکنیم برای تماشایی نمایی رمانتیک و ۳۶۰ درجه از شهر استانبول که زمانی به عنوان مسند قدرتمند ترین امپراتوری های جهان بوده به برج زیبای گالاتا رفته و از آنجا به تماشای شهر بپردازید.

ترجمه اختصاصی: سایت سفرنامه – نویسنده:  Brendelyn Balaga

منبع: www.travezl.com

حسام بازدید : 61 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 11:39 نظرات (0)

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم علاقه مند به موسیقی و دانلود آهنگ در سبک های مختلف هستید اما نمی دانید چگونه بروز ترین ها را در اسرع وقت و با بالاترین سرعت دانلود کنید، منبعی به شما معرفی می کنیم که این خدمات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

هر روز و در هر لحظه مارکت موسیقی کشور، آثار زیادی را به خود دیده و در واقع تمامی این موزیک ها با بالاترین کیفیت و با کاور اصلی و متن آهنگ قابل دریافت خواهند بود.

آثار جدید خواننده های پاپ، سنتی، کلاسیک، راک و تمامی سبک های محبوب که شنوندگان زیادی دارند.

دانلود موسیقی

دریافت بروز ترین موزیک ها در اسرع وقت

موسیقی ها با بالاترین کیفیت (۳۲۰ Kbps) و ۱۲۸ در دسترس شما قرار می گیرند، جدید ترین آلبوم ها، تک آهنگ ها و موزیک ویدیو ها را پس از انتشار بلافاصله دانلود کنید.

ضمن این که دیگر نیازی نیست برای دسترسی به سبک های مختلف و جدید ترین آهنگ ها ساعت ها وب سایت های زیادی را زیر و رو کنید، تمام آن ها به صورت یکجا در دسترس شما خواهد بود.

با جستجوی نام خواننده، اثر و متن آهنگ می توانید به آهنگ مورد علاقه خود برسید، آن را به صورت آنلاین پخش کرده و سپس دانلود نمائید.

پارسیا موزیک

دانلود آهنگ خواننده های ایرانی

شما می توانید آهنگ های جدید را با لینک مستقیم و همراه با کاور اصلی و کیفیت ارجینال از سایت پارسیا موزیک دانلود کنید، در کنار تمامی این امکانات تبلیغات آزار دهنده که در بیشتر سایت ها به وفور یافت می شود نیز مشاهده نخواهد شد.

از طرفی نیز موزیک های ویژه، پربازدید ترین های هفته، ماه و سال نیز به تفکیک لیست شده اند. آثار پاپ پس از انتشار توسط خواننده در اسرع وقت قابل دانلود خواهد بود.

پست حمایتی/منبع: سفرانه

حسام بازدید : 306 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 11:35 نظرات (0)

منطقه گده بای(Gedebey) یا گادابای با مرکزیت شهری به همین نام در جمهوری آذربایجان یکی از مناطقی است که به دلیل طبیعت زیبا ، اسرار آمیز و آب های معدنی اش شهرت بسیاری دارد ؛  منطقه ای با قدمتی دیرین که در آنجا با مراحل مختلف  و دوران های شکل گیری تاریخ حیات روبرو  هستیم .

علا وه بر آن ، این منطقه به دلیل داشتن ذخایر طلا ،و معادن غنی  کبالت و مس معروف است. و دقیقا بخاطر این منابع غنی طبیعی بود که پای شرکت معروف آلمانی زیمنس در 150 سال پبش به این منطقه باز شده و داستان دهشتناک پل خونین رقم خورده است.

شرکت زیمنس  با مدیریت برادران زیمنس کارخانه استحصال مس را در گادابای که طی سالهای قبل توسط کارآفرینان محلی احداث شده بود ، خریداری و بازسازی نمود ، بطوریکه بین سالهای 1865 تا 1920 در این معدن مقادیر زیادی طلا ، نقره و کبالت استحصال و  تولید شده است.

در حال حاضر نیز هنوز  برخی ساختمان ها و بناهای تاریخی به نام برادران زیمنس در منطقه گادابای را میتوان مشاهده نمود. پل های ساخته شده توسط شرکت زیمنس  در زمره مواردی هستند که تا به امروز به حیات خود ادامه داده و شکوه و عظمت متمایز خود را به رخ امروزیان می کشند.

از پل خونین آذربایجان چه می دانید؟

پل خونین آذربایجان

به منظور افزایش تولید و تسهیل حمل و نقل مواد اولیه ، در سال 1879 برای اولین بار در قفقاز ، راه آهن 28 کیلومتری گادابای – گاراکند  توسط برادران زیمنس به بهره برداری رسید.

در این بین چندین دهنه پل های سنگی روی زمین های کوهستانی  منطقه احداث گردید. خط آهنی که برای حمل و نقل محصولات معدنی و کارگران معدن با چهار لوکوموتیو و 33 واگن از دل کوه ها و دره های منطقه میگذشت .

خیلی زود تعداد پل ها به هفت دهنه رسید بعضی از پل ها فروریخته و بعضی از آنها هنوز هم مثل 100 سال پیش کماکان پابرجا هستند. هرچند در بین پل های بازمانده هم، فرسودگی و فروریختگی های جزئی مشاهده میشود. معروف ترین این پل ها توسط ساکنان منطقه به “پل خونین” یا به زبان آذربایجانی “قانلی کوپرو”(Qanli köprü) خوانده شد.

پل خونین در جمهوری آذربایجان

اما دلیل انتخاب این نام بخاطر وقوع یک حادثه غم انگیز بوده است.

بر اساس آنچه که ساکنان روستای چالبورون که در نزدیکی این پل در حال کار در مزارع خود بودند ، به خبرنگار منطقه ای اسپوتنیک جمهوری آذربایجان اعلام داشتند واگن حامل کارگران  معدن که در راه رفتن به سرکار بودند بر روی این پل واژگون شده و در نتیجه همه کارگران قطار جان خود را از دست دادند. از آن روز این پل به عنوان “پل خونین” خوانده شده است. حادثه ای که یکی از وحشتناک ترین رویدادهای تاریخ  این منطقه را رقم زده است.

در مهندسی و ساخت این پل  آن از سنگ و قوس  های هندسی استفاده شده ، نمونه ای بی نظیر از معماری وقت میباشد. اگرچه این بنای تاریخی هر از گاهی در معرض  آسیب های انسانی و طبیعی قرار دارد ، اما همچنان شکوه و عظمت خود را حفظ کرده است.

پل خونین در گدابای جمهوری آذربایجان

(پل خونین در جمهوری آذربایجان)

 

پل خونین در گدابای جمهوری آذربایجان

منبع:چرخ فلک

حسام بازدید : 62 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 11:30 نظرات (0)

فرایند خرید بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/1801510.jpg

آیا به دنبال خرید بلیط هواپیما هستید و می خواهید بهترین اقدام ممکن را در این راستا انجام دهید؟ اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید اما دچار سردرگمی شده اید و نمی دانید چه اقدامی در این راستا بهتر است، پیشنهاد می کنیم همراهی با ما را در این متن به هیچ عنوان از دست ندهید، لذا در ادامه نکات و اطلاعات بسیار مفید و مثمر ثمری برای تقاضا کننده های بلیط هواپیما ارائه داده ایم؛ نکات و اطلاعاتی که به طور حتم با خواندن آن ها قادر به بهترین تصمیم گیری شده و از سردرگمی در می آیید.

در حقیقت فرایند خرید بلیط هواپیما به گونه ای است که به هیچ وجه نباید آن را سرسری بگیرید و سهل انگارانه اقدام کنید، چرا که امروزه نه تنها این فرایند به روش های مختلفی اجرا می شود بلکه اگر اطلاعات مطلوبی در این زمینه داشته باشید می توانید از طریق بهترین روش های روز، مطلوب ترین اقداماتی را که مزیت های بیشتری دارند، انجام دهید. از این رو لازم به ذکر است اولین و اساسی ترین گامی که هر تقاضا کننده ای می بایست بردارد، کسب اطلاعات بیشتر و گسترش دانش خود درباره ی بلیط های هواپیمایی از جهات و زوایای مختلف است.

با توجه به اهمیت و تاثیر بالای کسب اطلاعات برای خرید بلیط هواپیما ما نیز سعی کرده ایم، این فرایند را کنکاش کرده و توضیحات مفصلی برای کمک به متقاضیان ارائه دهیم؛ توضیحاتی که بدون شک دانستن آن ها به درد تان خواهد خورد.

گفتنی است حین خواندن ادامه ی مطلب درباره ی موضوعاتی چون روش های نوین خرید بلیط هواپیما و آشنایی با آن ها، انواع مختلف بلیط های هواپیمایی، مزایا و ویژگی های بلیط های چارتر، نحوه ی خرید بلیط ارزان تر و در نهایت در رابطه با ایران چارتر یکی از بهترین مراجع خرید بلیط اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد؛ اطلاعاتی که که خواندن و دانستن آن ها برای هر تقاضا کننده ای لازم است.

روش های نوین خرید بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/5231611.jpg

وقتی حرف از خرید بلیط به میان می آید اولین راهی که به ذهن همه خطور می کند، مراجعه ی حضوری به مرجع فروش است، مرجع فروشی که در مورد بلیط های هواپیما همان آژانس های هواپیمایی و نمایندگی های آن ها می باشد؛ اما آیا این روش تنها راهکار ست و متقاضیان خرید چاره ای جزء انتخاب آن ندارند؟

در پاسخ به این پرسش لازم است اشاره کنیم دنیا همواره در حال پیشرفت است، پیشرفت هایی که منجر شده اکثر فرایند ها دیگر همانند قبل نباشند و از قالب سنتی خود خارج شوند، به طوری که اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید شاهد تغییرات چشمگیری خواهید شد؛ تغییراتی که در چند دهه ی اخیر به وجود آمده اند و در زمان های قدیم اثری از آن ها نبود. فرایند خرید بلیط هواپیما نیز از این قائده جا نمانده و دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است، به صورتی که دیگر تنها راه چاره برای انجام این خرید مراجعه ی حضوری به آژانس ها و مراکز فروش نیست.

بنابراین در پاسخ به سوال مذکور لازم است بگوییم در حال حاضر تقاضا کننده های بلیط های هواپیما می توانند غیر از روش های حضوری از طریق روش های نوین روز نیز به خرید بپردازند. در واقع روش های نوین برای انجام این فرایند، متد ها و راهکار هایی هستند که تقاضا کننده بدون حضور فیزیکی در محل فروش، از طریق دسترسی به اینترنت و مراجعه به درگاه های فروش، به صورت غیر حضوری خرید خود را انجام دهد. به بیانی ساده تر شما می توانید از طریق اینترنت، انواع بلیط با هر مقصدی را تهیه کنید.

البته توجه داشته باشید انتخاب مرجع فروش آنلاین خرید بلیط و مراحل انجام آن مسائلی هستند که باید یک سری نکات را در رابطه با آن ها بدانید، نکاتی که سعی کرده ایم در ادامه ی این متن مهم ترین مورد ها را بیاوریم. پس اگر می خواهید با روش های نوین خرید بلیط هواپیما بیشتر آشنا شوید و اقدامی آگاهانه داشته باشید، به خواندن باقی مطلب ادامه دهید.

 خرید آنلاین بلیط هواپیما و مزیت های آن

https://backority.ir/images/398538.jpg

خرید آنلاین بلیط هواپیما این روز ها سر و صدای زیادی ایجاد کرده است، به گونه ای امروزه اکثر تقاضا کننده ها از طریق این روش اقدام کرده و به خرید می پردازند؛ فلذا با انتخاب درگاه های خرید آنلاین می توانید از مزیت های غیر قابل انکاری چون موارد زیر بهره مند شوید:

  • همان طور که می دانید خرید حضوری مستلزم صرف وقت قابل توجهی برای رجوع به مرکز فروش بلیط و گذراندن مراحل خرید به جهت صدور برگه ی بلیط می باشد؛ در حالی که در خرید آنلاین، صرف زمان برای انجام همان کار ها به مراتب کمتر است. به طوری که با انتخاب روش های نوین می توانید به میزان قابل توجهی در وقت خود صرفه جویی کنید.
  • از مزیت های دیگری که لازم است بدانید راحتی مراحل خرید آنلاین نسبت به خرید حضوری است. البته میزان این راحتی به مرجعی که برای ثبت خرید آنلاین انتخاب کرده اید نیز بستگی دارد. گفتنی است ایران چارتر از جمله بهترین مراجع در این زمینه می باشد و علاوه بر راحتی مراحل خرید، ویژگی ها و مزیت های فراوان دیگری هم شامل حال خریداران خود می کند. ناگفته نماند در تیتر های بعدی توضیحات بیشتری درباره ی ایران چارتر و خدمات مختلف آن ارائه داده ایم.
  • حذف هزینه های رفت و آمد برای خرید حضوری مزیت دیگری است که می توانید در این روش از آن بهره مند شوید.
  • درگاه های آنلاین فروش از آن جا که بر پایه سیستم هستند، در هر لحظه و هر ساعت از شبانه روز آماده به ارائه ی خدمات می باشند، به نوعی که تفاوتی ندارد متقاضی کجاست و یا در چه ساعتی اقدام به خرید می کند.
  • کنسلی و استرداد بلیط مسئله ای می باشد که ممکن است هر کسی به دلایل مختلفی سراغش رود و قصد کنسل کردن بلیط خریداری شده ی خود را داشته باشد. در روش های حضوری این کار همواره ملزم به صرف وقت و انرژی زیادی است، در حالی که اگر به طور آنلاین اقدام کنید نه تنها ذخیره زمانی بیشتری خواهید داشت بلکه مبلغ مرجوعی را به مراتب سریع تر از اقدام حضوری دریافت خواهید کرد.
  • تنوع خرید بلیط، به ویژه بلیط های چارتری در این روش بسیار بالا تر از روش های حضوری است و متقاضیان حق انتخاب بیشتری دارند.
  • با مراجعه به بستر های فروش آنلاین بلیط هواپیما می توانید شرایط مختلف انواع بلیط ها اعم از ساعت پرواز، نوع پرواز، قیمت خرید و میزان ظرفیت موجود را به راحتی بررسی کنید.
  • و موارد دیگری از این دست.
حسام بازدید : 214 یکشنبه 08 تیر 1399 زمان : 22:12 نظرات (0)

بهترین کارتریج ایرانی برای چاپگر چه کارتریجی میباشد؟

 

در این مقاله کوتاه قصد دارم تجربیات خودم درباره خرید و تهیه کارتریج را با شما عزیزان مطرح کنم.

سلام حمید عبدی هستم کارشناس آیتی: داستان از اونجایی شروع شد که بعد از اینکه توسط تدارکات شرکت تعدادی کارتریج خریداری شده بود و کارتریج ها در واحدهای شرکت پخش شده بود و در حال استفاده بود و تعداد زیادی هم در انبار شرکت نگهداری میشد ،بعد از گذشت یک هفته از خرید کارتریج تقریبا تعداد تماس ها مبنی بر مشکل کارتریج پرینتر بالا رفته به طوری که همه واحدها نسبت به مشکل کارتریج ها شکایت داشتند و کار به جلسه مدیران رسید و بنده موظف شدم که کارتریج های خریداری شده را عودت دهم به فروشنده و کارتریج های باکیفیت برای شرکت تهیه کنم .
ماموریت بنده تازه شروع شده بود شخصا به خیابان ایرانشهر مراجعه کردم و تحقیقات خودم را شروع کردم ،به فروشگاه هایی
که مراجعه میکردم تقاضای کارتریج اورجینال داشتم و از تقریبا 10 مجموعه پیش فاکتور تهیه کردم وقتی به شرکت رفتم و پیش فاکتورها را مقایسه کردم با فاصله عجیب قیمتها مواجه شدم ،دربعضی از مدلها بیش از 50 درصد تفاوت قیمتی وجود داشت ،به این موضوع مشکوک شدم تصمیم گرفتم در اینترنت سرچ کنم تا کمی اطلاعات کسب نمایم با سرچ در اینترنت با شرکت پریس چاپگر باران آشنا شدم که به زیبایی راه های شناسایی کارتریج اورجینال و غیر اورجینال را در سایت خود توضیح داده بودند تصمیم گرفتم برای توضیحات جامع تر با یکی از کارشناسان شرکت پردیس چاپگر باران قرار ملاقات بگذارم.
با آموزشها و توضیحات کارشناس شرکت پردیس چاپگر باران به این نتیجه رسیدم که هیچ یک از نفراتی که پیش فاکتور کارتریج اورجینال به من داده بودند صداقت در کار نداشتند و در واقع قصد فروش کارتریج اورجینال به بنده نداشتند چراکه قیمت کارتریج اورجینال بسیار بالاتر از پیش فاکتورهایی بود که من در اختیار داشتم و به خاطر شباهت بسیار زیادی که کارتریج های غیر اورجینال با اورجینال داشتند همه فروشندگان از بی اطلاعی بنده و خیلی از نفراتی که به آنها مراجعه میکنند سوء استفاده میکنند.
بنا بر پیشنهاد کارشناس شرکت پردیس چاپگر باران  خرید کارتریج ایرانی با برند پردیس را انجام دادیم و از طرف شرکت فروشنده و سازنده کارتریج ایرانی این اطمینان به ما داده شد که کارتریج ایرانی پردیس از لحاظ کیفیت و تعداد چاپ هم راستای کارتریج اورجینال بوده و این کارتریج استاندارد های لازم را دارا میباشد و هیچگونه آسیبی به دستگاه چاپگر نخواهد رساند و درضمن کارتریج ایرانی پردیس دارای گارانتی و ضمانت بی قید و شرط میباشد و از همه مهم تر اینکه تو سراسر ایران دارای مرکز خدمات پس از فروش هستش و نکته بارز این هست که از لحاظ قیمت بسیار مرقوم به صرفه تر از کارتریج اورجینال هست بعد از اینکه مدارک تولید کارتریج و شرایط ساخت کارتریج ایرانی را رصد کردم دیگه همه سوال های تو ذهنم حل شده بود و با خرید کارتریج ایرانی پردیس توانستم رضایت تمامی واحدهای شرکت را برآورده کنم وواقعا از خرید کارتریج ایرانی پردیس راضی هستم و بعدها فهمیدم خیلی از سازمان ها و شرکت های بزرگ نیز از این کارتریج استفاده میکنند و به نظرم بهترین کارتریج ایرانی از لحاظ کیفیت همین کارتریج ایرانی پردیس میباشد.
امیدوارم این اطلاعات براتون مفید باشه و بتواند به شما کمک کنه برای انتخاب کارتریج لیزری
در پایان اطلاعات شرکت پردیس چاپگر باران را برای شما میزارم تا شما هم استفاده کنید.
 
 
شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)       شماره ثبت 430543  
ساعات کار شرکت:   9صبح تا 5 بعدازظهر (9الی 17)
پنجشنبه ها:9 الی 1 بعدازظهر (9الی 13)
دفترفروش مرکزی: خیـابان ایرانشهر شمالی نبش خیابان اراک پلاک 158 طبقه دوم واحد1و2

تلفن:   02188322120          خط ویژه :    02188341919
حسام بازدید : 116 یکشنبه 08 تیر 1399 زمان : 15:29 نظرات (0)

تعداد صفحات : 3

درباره ما
عشق سفر وبلاگی در زمینه سفر و گردشگری و کلیه مباحث جنبی در زمینه صنعت توریسم بوده و پایگاهی برای عاشقان سفر میباشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • کدهای اختصاصی
    ارسال لینک

    تبلیغات بنری هاست

    بک لینک رایگان - بک لینک رایگان و افزایش بازدید شما