loading...

عشق سفر

پیش غذاهای سنتی بلغارستان بانیتسا یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی بلغارستان بانیتسا است. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین غذا های بلغاری هستید، بانیتسا را از دست ندهید. بانیتسا یک صبحانه سنتی است و به عن

پیش غذاهای سنتی بلغارستان

بانیتسا

یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی بلغارستان بانیتسا است. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین غذا های بلغاری هستید، بانیتسا را از دست ندهید. بانیتسا یک صبحانه سنتی است و به عنوان میان وعده هم سرو میشود. این غذا کمی شبیه غذای بورک است که در کشور های دیگر حوزه بالکان معروف است ولی مزه و شکل آن کمی متفاوت است. 

این وعده ی خوشمزه ی بلغاری، با خمیر فیلو پوشانده شده با کره درست شده است. ماست محلی، پنیر سیرن و تخم مرغ با هم مخلوط میشوند و در خمیر فیلو مخصوص خود پخته میشوند. سپس آن را به صورت لوله ای در میاورند و به صورت اسلایسی سرو میشوند. میتوان بانیتسا را در همه ی شیرینی پزی های مخصوص بانیتسا پیدا کرد. ( در بلغاری به آن بانیچارنیکا میگویند.)  این شیرینی پزی ها در سرتاسر صوفیه و همینطور دیگر شهرهای بلغارستان یافت میشوند. ممکن است با انواع دیگری از این غذا هم مواجه شوید که در آن اسفناج یا کدو تنبل وجود دارد. ولی پنیر و ماست پا ثابت همه بانیتساها هستند. در حقیقت همه بانیتسا ها غذا های سبز و سالمی هستند.

تاراتور

اگر از مردم بلغارستان در رابطه با غذاهای سنتی بلغارستان بپرسید در همه ی جواب ها تاراتور شنیده می شود. تاراتور نوعی سوپ ماست سرد است که خوردن آن در روز های گرم تابستان بسیار لذت بخش است. اگر شما شوید دوست ندارید باید قید این غذا را بزنید زیرا شوید یکی از مواد اولیه اصلی این غذا است.

بقیه مواد اولیه اصلی تاراتور، خیار و سیر هستند که همگی در یک پوره مخصوص خوشمزه آنقدر مخلوط میشوند که قابل خوردن شوند. این غذا غذای بسیار مناسبی برای گیاه خواران است.

لوکانکا

این گوشت یکی از بهترین و مهم ترین گوشت های بلغاری است. که کمی شبیه به سالامی هم هست. البته کمی از سالامی ایتالیایی خشک تر است ولی مزه آن تفاوت چندانی ندارد. معمولا این گوشت به صورت یک استوانه در فروشگاه ها وجود دارد که این کمی این گوشت را عجیب و غریب میکند ولی از مزه خوب آن نمی کاهد.

غذاهای اصلی سنتی بلغاری

کوفته

تقریبا همان کبابچه است. ولی صاف شده. این گوشت های خرد شده دقیقا از همان گوشتی هستند که در کبابچه از آن استفاده شده. فقط کمی سیر و پیاز بیشتری به آن اضافه میشود. سپس آن را صاف میکنند و مانند همبرگر سرخش میکنند. این غذا با نان سرو نمیشود و معمولا آن را با سیب زمینی سرخ کرده و یک سس مخصوص بلغاری سرو میکنند. البته عکس بالا از کوفته ترکی گرفته شده است ولی کوفته بلغاری هم دقیقا همین شکلی است فقط کمی کم ادویه تر.

مشانا اسکارا

اگر از شما بپرسند که چه غذایی از میان غذاهای سنتی بلغارستان میخواهید و شما همه ی غذا ها را بخواهید، بهتر است که مشانا اسکارا سفارش دهید. که معمولا ترکیبی از همه گوشت هاست آن هم به صورت گریل شده.

کوفته، کبابچه، استیک خوک، و گوشت خوک به سیخ شده در این غذا وجود دارند و اگر آشپز آن بخواهد غذای سالمتری درست کند، میتواند کمی سینه مرغ هم به آن اضافه کند. این غذا کاملا شما را سیر میکند ولی از نظر کارشناسان تغذیه خیلی غذای سالمی به نظر نمی اید.

زلوی سارمی

برگ های پر شده کلم یکی از غذا های ملی همسایه شمالی بلغارستان، یعنی رومانی است. اما در بلغارستان نیز غذای بسیار معروفی است.  این غذا برای گیاه خواران نیست و برگ های کلم  از برنج و گوشت خوک پخته شده پر میشوند. در پایان برای سرو کمی سس گوجه فرنگی به آن اضافه میکنند. این غذای خوشمزه را می توان به عنوان یکی از غذاهای سنتی بلغارستان دانست.

ساچ

تا حالا شده که دلتون یک بشقاب پر از گوشت و سبزیجات که روی آتش سرخ شده باشه بخواد که بتونه حداقل یک خانواده 4 نفری را سیر کنه ؟

ساچ دقیقا همون غذاییه که شما میخواین. این یک وعده بسیار معروف در بین شهر های کوهستانی بلغارستان است که بعضی وقت ها میتوان آن را در بعضی از رستوران های سنتی صوفیه نیز پیدا کرد. این غذا بسیار پر حجم، سنتی و خوشمزه است. پس در تور بلغارستان این غذاهای سنتی بلغارستان را از دست ندهید.

میش مش

معمولا غذا های بلغاری خیلی برای انسان های گیاه خوار مناسب نیستند ولی یک غذا وجود دارد که برای این انسان ها مناسب است. ( گیاه خواران عزیز ببخشید ولی بلغارستان برای شما جای خوبی برای خوردن غذا نیست.) آن غذا میش مش است.

این غذا از تخم مرغ  و هر سبزیجات دیگری که دم دست باشد درست شده است. این سبزیجات معمولا فلفل رنده شده، گوجه، پیاز و کمی پنیر سیرن هستند. این غذا برای وقتی که شما گرسنه اید مناسب است و میتواند شما را سیر کند. و همچنین یک غذای سالم و بدون گوشت و از غذاهای سنتی بلغارستان است.

دسر محبوب بلغاری ها

باقلوا

این شیرینی یک شیرینی محبوب در بلغارستان است که در اصل از عثمانی وارد این کشور شده است. اگر به بلغارستان بروید بدون شک باید این شیرینی را امتحان کنید. برای پخت آن از همان خمیر فیلو ای استفاده میشود که در بانیتسا از آن استفاده میشود. با این تفاوت که در اینجا این خمیر در شربت شکر یا عسل خوابانده میشود و شپش با گردو قطعه قطعه شده پوشانده میشود. در نتیجه ما یک شیرینی کیک مانند چسبناک و بسیار شیرین از خمیر و آجیل داریم که با عسل کنار یکدیگر نگه داشته میشوند.

حسام بازدید : 62 جمعه 25 مهر 1399 زمان : 20:15 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
عشق سفر وبلاگی در زمینه سفر و گردشگری و کلیه مباحث جنبی در زمینه صنعت توریسم بوده و پایگاهی برای عاشقان سفر میباشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • کدهای اختصاصی
    ارسال لینک

    تبلیغات بنری هاست

    بک لینک رایگان - بک لینک رایگان و افزایش بازدید شما