loading...

عشق سفر

وبلاگ عاشقان سفر

 

 

نکاتی در رابطه با هیچهایک


بسیار در رابطه با هیچهایک ازم سوال می شود.  هیچهایک شیوه ای برای حمل و نقل و جابجایی در سفر است (به صورت مجانی) و نیز میتواند جزئی از سبک سفر کردنتان باشد. همیچنین راهکاری برای کاهش هزینه های  سفرتان.میتونم بگم در کل سفرهایی که داشته ام سه یا چهار بار هیچهایک کرده ام و البته یک بار هم با ماشین پلیس توریست در کشور فیلیپین😊.  به نظرم اسم قشنگی داره و در جمع دوستداران اهل سفر فراگیر شده. ولی اینکه هیچهایک نکنید دلیل بر نقصان سفرتان نیست. مزایا و محاسن آن را کم و بیش اکثرا میدانید این قسمت جوانب دیگر آن را میگم که کمتر ذکر شده: 
.در خیلی از کشورها هیچهایک به نسبت منسوخ شده و مردمان آن کشور به شدت اقتصادی فکر می کنند ( توجه به مصرف سوخت بیشتر) و اینکه از توریست توقع هزینه کردن در کشورشان را دارند
. بعضی دیگر نقاط با توجه به هزینه حمل و نقل پایین و مسافتهای طولانی باعث اتلاف وقت است. اگر زمان برایتان مهم باشد‌
 دیگر کشورهایی که کمتر زبان انگلیسی بلد هستند و معمولا رانندگانی که سوار می کنند توقع هم صحبتی و معاشرت دارند.در کشورهایی که نا امن هستند ، هیچهایک ریسک بالایی دارد و اگر زبان ارتباطی شان را ندانید راهی برای صحبت و بیدار کردن وجدانشان نخواهید داشت. یکی از دوستان میگفت : با لبخندی مهربان و بیدار کردن وجدان انسان دوستانه ادم ها میتوان انها را از ارتکاب به پلیدی بازداشت.گاها افرادی به قصدی نادرست سر راه شما قرار می گیرند که در این صورت به هیچ وجه این راهکار موثر نخواهد بود و...

نویسنده:نیلوفر مشایخی


https://instagram.com/baniloo_?utm_source=ig_profile_share&igshid=1067r10hcjx11


حسام بازدید : 157 یکشنبه 10 فروردین 1399 زمان : 9:08 نظرات (0)

با توجه به اینکه از محصولات مورد نیاز این روزهای کرونایی جامعه، تولید انواع ماسکها من جمله ماسک نمدی ،  ماسک پزشکی ، ماسک N95 ، ماسک سه لایه ، دستکش لاتکس ، دستکش یکبار مصرف ، ماسک نمدی ، ماسک نانو ، ژل ضد عفونی ، مایع ضد عفونی ، لباس پزشکی و ... میباشد ، تولیدی ما به سهم خود اقدام به تولید و توزیع ماسک نمدی با بهترین متریال موجود بازار نموده است ، امیدوارم موجب کاهش قیمت شود .
تولید انواع ماسک نمدی در رنگ دلخواه مشتری ، ماسک نمدی قواره بزرگ ، نمد ۲۵۰ گرم اعلا بهترین متریال موجود بازار ، کش پهن ، بسته بندی شکیل ، تولید سفارشی . قابل شستشو ، ساخت ایران
ماسک نمدی

ضمن اینکه تولید فوق مقطعی و بنا به نیاز جامعه میباشد و روال تولیدی ما تولید و توزیع  پرده مغناطیسی با ضخامت 0.25 و 0.50 و ضخامت سفارشی و در سایزهای متنوع و دلخواه شما

برای خرید عمده 10 درصد تخفیف لحاظ می شود
لطفا هنگام خرید به تعداد آهنربا و ضخامت و همچنین به شفافیت و وضوح و انعطاف پذیر بودن pvc توجه بفرمایید
مناسب برای ورودی تمام تجاری ها و اداری های پر تردد
فوق العاده شکیل و با دوام
شفافیت و وضوح بالا
در ابعاد متنوع و با ابعاد مورد نظر مشتری (سفارشی)
نصب آسان بر روی تمام سطوح
قابلیت جداسازی و نصب مجدد و استفاده برای سالیان سال
حفظ گرما و سرمای محیط
جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و حشرات
امکان تولید با ضخامت 0.20 ، 0.25 ، 0.40 ، 0.50 و ضخامت مورد نظر شما (سفارشی)
تولید و فروش کلی و جزئی انواع پرده های مغناطیسی و ملزومات تولید :  09191261874
پرده مغناطیسی
این محصول جهت جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایشی در فصل های زمستان و پاییز و جلوگیری از اتلاف انرژی سرمایشی در فصول گرم سال استفاده میشود و تا 75 در صد باعث کاهش مصرف انرژی در محیط میشود. بصورت خودکار پس از ورود و خروج فرد به محیط ، توسط سیستم مغناطیسی تعبیه شده در محصول ، بسته میشود .
نایلون استفاده شده در محصول طلق شفاف نرم میباشد که درصد بالای نرمی (PH) آن موجب استحکام بیشتر محصول می شود
پرده مغناطیسی
قابلیت نصب آسان و سریع بدون نیاز به تخصص و ابزار خاصی توسط خودتان! قابل نصب بر روی انواع چهارچوب  ، درهای کشویی  ، در تراس ، در بالکن ، در حیاط ، پوشش گلخانه ای
جهت معرفی محصول مشابه طلق مغناطیسی می توان به  توری مغناطیسی اشاره کرد که تفاوت عمده آن با طلق مغناطیسی کارایی آن و بهره مندی از توری فایبر گلاس به جای نایلون می باشد
پرده مغناطیسی
توجه مهم : لطفا دقت کنید اندازه عرض در ورودی شما باید کوچک تر از عرض پرده ای که می خرید باشد ! ، زیرا از هر طرف چند سانتی متر (حد اقل 2 الی 10 سانت) جا برای چسب های کنار پرده باید وجود داشته باشد ، و حتما نیازی نیست پرده دقیقا روی چهارچوب باشد بلکه اگر کناره ها ورودی شما جا داشته باشد می توانید مقداری کنارتر نصب کنید و از بالای پرده نیز جا برای چسباندن چند سانتی متر (حداقل 4 الی 20 سانت) جا برای چسباندن در نظر بگیرید ، هنگام اعلام ارتفاع پرده به تولید کننده ، لطفا توجه داشته باشید که از ارتفاع 200 تا ارتفاع 240 از نظر قیمت تفاوت چندانی ندارند .
پرده مغناطیسی
نصب سریع و آسان پرده نایلونی مغناطیسی در چند دقیقه :
پرده نایلونی پلاستیکی مغناطیسی دارای برچسب دو طرفه بسیار قوی و محکم و با دوام می باشد که برای در با کناره های شیشه ای ، سرامیکی ، سنگ ، کاشی ، فلزی و سایر سطوح صاف که چسب روی آن بچسبد بسیار محکم می شود و برای سایر سطوح نیز توسط چند عدد پیچ MDF به خوبی محکم می شود ، برای چسبیدن بهتر چسب بهتر است ابتدا سطح مربوطه را کاملا تمیز و سپس خشک کرده و بعد چسب های دو طرفه را به محل مورد نظر بچسبانید ، تمیز نمودن محل چسب دوام کار شما را بیشتر می کند .
این محصول را همه جا می توانید استفاده کنید و محدودیت ندارد مثلا برای مغازه ها / فروشگاه ها ، منازل ، شرکت ها ، باغ ها ، ویلاها ، درهای کشویی  ، در تراس ، در بالکن ، در حیاط ، پوشش گلخانه ای و ... با قابلیت ایستایی مناسب در برابر باد و جنس مقاوم در برابر سرما و گرما .
پرده مغناطیسی
شما هر سایزی سفارش بدین! ما تولید می کنیم! جهت استعلام قیمت کافیه سایز درخواستی رو به 09191261874 پیامک یا واتساپ کنید.
قابل توجه همکاران و تولید کنندگان پرده های مغناطیسی ، لطفا جهت مشاهده شرح محصول و اطلاع از قیمت و سفارش ملزومات تولید به لینک های ذیل مراجعه بفرمائید :
پوسته آهنربا و آهنربا ی مختص اتصال در پرده های مغناطیسی , چسب هوک لوپ ساده و پشت چسبدار عرض 2.5 و 5 رنگ مشکی و سفید ، مختص کناره ها و بالای پرده ها و  ,  نوار دور پرده های مغناطیسی مختص دور دوزی پرده های نایلونی و توری های مغناطیسی
با سپاس بی کران
موفق، پیروز، سربلند و شاد باشید.

حسام بازدید : 258 پنجشنبه 07 فروردین 1399 زمان : 12:15 نظرات (0)
 فواید درمانی عکاسی برای سلامت روان

The One Project(پروژه شماره یک)  نام پروژه‌ای است که توسط جامعه‌ای از عکاسان ایجاد شده تا به گسترش آگاهی پیرامون فواید درمانی عکاسی کمک کند. این جامعه عکاسان  متشکل از افرادی است که  خود با افسردگی و اضطراب مواجه بوده‌اند و عکاسی به آنها کمک فراوانی در بهبود این مشکلات کرده است.

برای بسیاری از مردم، گرفتن عکس‌ و ویرایش کردن آن می‌تواند یک روند درمانی و آرامش‌بخش باشد. تصاویری که در گذشته گرفته‌اید نیز می‌توانند نگاه شما به خودتان و جهان‌بینی‌تان در گذشته را باز کرده و تغییراتی را که در زمان در شما به وجود آمده است را بهتر درک کنید.در ادامه برخی از مهمترین فواید عکاسی بر بهبود سلامت روان را برایتان بازگو کرده ایم:

 

فواید عکاسی برای بهبود سلامت روان

  • ایجاد انگیزه برای بیرون رفتن و ارتباط برقرار کردن با طبیعت
  • فراهم کردن تغییر در چشم‌انداز و نحوۀ تفکر
  • جست‌وجو برای یافتن زیبایی‌های جدید در جهان
  • عکاسـی بعنوان یک روش ارتباطی غیرکلامی عمل می‌کند که برای مقابله با افسردگی، اضطراب و مشکلات مشابه بسیار مفید است.
  • عکاسـی کمک می‌کند تا بر روی محیط اطراف تمرکز کنید و ذهن‌تان با افکار مختلف و مکرر مشغول نشود.
  • کنترل در نحوۀ قاب کردن جهان
  • عکس‌های شما می‌توانند بسیار خودبیان‌گر باشند
  • عکاسان معمولا بازخوردهای مثبتی از مردم دریافت می‌کنند که این می‌تواند بسیار در تسکین افسردگی و اضطراب موثر باشد.
  • عکاسـی می‌تواند فعالیتی اجتماعی باشد و به تقویت و ایجاد روابط اجتماعی کمک کند
  • عکاسـی می‌تواند با ناخودآگاه ذهن ارتباط برقرار کند و به شما کمک کند تا چیزهای جدیدی دربارۀ خودتان – مثلا علت افسردگی‌تان – را بیابید.
منبع: گشنیز
حسام بازدید : 271 پنجشنبه 07 فروردین 1399 زمان : 10:53 نظرات (0)

 

اسرار و عجایب عظیم ترین جذاب گردشگری

معرفی عظمت زیگوارت شوش را نمی شود در یک مقاله جا داد و ما مجبوریم به صورت خلاصه بپردازیم.

به ایلامی زیگورات دوراونتاش (Ziggurat Dūr Untash) یا با نام امروزی چُغازَنبیل نیایشگاهی باستانی است که در زمان ایلام (ایلامی‌ها) و در حدود ۱۲۵۰ پیش از میلاد ساخته شده است. چغازنبیل بخش به‌جا مانده از شهر دوراونتاش است و در نزدیکی شوش در استان خوزستان قرار دارد.

این سازه در سال ۱۹۷۹ میلادی اولین اثر تاریخی از ایران بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. جامعه بین‌المللی برای آن ارزش استثنایی و جهانی قائل است.

هر آنچه که باید در مورد زیگوارت بدانید

زیگورات نیایشگاهی متعلق به تمدن ایلام در 3500 سال قبل از میلاد مسیح بوده است، چغازنبیل بخش به‌جا مانده از شهر دوراونتش است و در نزدیکی شهر باستانی در استان خوزستان قرار گرفته است. ساخت آن توسط اونتاش گال پادشاه بزرگ وقت برای ستایش ایزد اینشوشیناک نگهبان شوش صورت گرفت.

زیر بنای چغازنبیل یک مربع ۱۰۵ متر در ۱۰۵ متر است، یعنی دو برابر یک زمین فوتبال. این اثر تاریخی در ۱۹۷۹ اولین اثر تاریخی از ایران بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. اکثر باستان شناسان چغازنبیل را اولین ساختمان مذهبی ایران می‌دانند. زیگورات چغازنبیل بزرگترین زیگورات جهان است.

زیگورات چغازنبیل از آجر ساخته شده و نوشته های زیادی بر روی آن به خط ایلامی دیده می شود. در تمام طول بنای زیگورات آبراه‌هایی برای حفاظت از بنا در مقابل بارانهای سیل آسا وجود دارد. دورتادور معبد سنگفرش است و در بعضی از آنها آثار جای پای بچه دیده می شود. درون محوطه یک ساعت خورشیدی بزرگ نیز دیده می شود.

راز زیگورات چغازنبیل چیست

کشورمان ایران تاریخ و تمدن کهنی را در خود جای داده است، یکی از قدیمی ترین تمدن های روی زمین تمدن آسیای غربی است که در آن دوران وجود داشته است. دراین تمدن ها برای ساخت بناهای مذهبی مانند عبادتگاه ها از شیوه ی خاصی از معماری استفاده می شده است و عمده بناهای مذهبی در آن دوران هرمی شکل بوده اند. این هرم ها به صورت پله پله ساخته می شده اند و از جنس آجر بوده اند که به آن ها به صورت اختصاصی زیگورات گفته می شود. شاید که دلیل هرمی بودن این نیایشگاه ها به این خاطر بوده است که پله پله به سمت آسمان و بعد به خداوند می توان نزدیک تر شد، این شیوه از ساخت زیگورات ها از ۴۲۰۰ سال پیش هم مرسوم بوده است. شهر شوش در استان خوزستان یکی از مهم ترین آثار تاریخی ایران را در خود جای داده است جایی به نام زیگورات چغازنبیل که درفهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است.

زیگورات ها بناهای مورد احترام و مهمی در آن دوران بوده اند و به همین دلیل در ساخت آن ها از بهترین مواد و مصالح استفاده می شده است، ان ها بهترین آجرها و خشت را آماده می کرده اند تا بتوانند چنین بناهایی بسازند. تعداد این بناها یعنی همان زیگورات ها کم نیست اما قطعا بهترین و سالم ترین آن ها زیگورات چغازنبیل است که در شهر شوش در استان خوزستان جنوب کشورمان قرار گرفته است. این زیگورات حالا نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا نامش پر آوازه شده است.

زیگورات ها بناهای مورد احترام و مهمی در آن دوران بوده اند و به همین دلیل در ساخت آن ها از بهترین مواد و مصالح استفاده می شده است، ان ها بهترین آجرها و خشت را آماده می کرده اند تا بتوانند چنین بناهایی بسازند. تعداد این بناها یعنی همان زیگورات ها کم نیست اما قطعا بهترین و سالم ترین آن ها زیگورات چغازنبیل است که در شهر شوش در استان خوزستان جنوب کشورمان قرار گرفته است. این زیگورات حالا نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا نامش پر آوازه شده است.

از شوش چه می دانید؟ شوش یکی از شهرهای استان خوزستان است که در فاصله ی ۱۱۵ کیلومتری از اهواز مرکز این استان قرار دارد، ارتفاع این شهر از سطح دریا ۸۷ متر است. بعد از عبور از آزاد راه اهواز شوش می توان تابلوهایی را در مسیر دید که شما را به سمت این دیدنی شگفت انگیز هدایت می کنند. این مکان که در واقع نیایشگاهی بوده است در سال ۱۲۵۰ بعد از میلاد توسط یکی از پادشاها ن بزرگ آن زمان ایلام ساخته شده است و تا سال های سال در زیر خاک مدفون بود و به همین دلیل به شکل یک تپه دیده می شد.

نام پادشاهی که این سازه ی عظیم را ساخته است اونتاش ناپیراش بوده است که در آن دوران این بنا را برای نگهبان شهر شوش ساخته بود که متاسفانه در جریان درگیری ها و حمله ی سپاه آشور کاملا ویران شد. این بنا تا مدت های زیاد زیر خاک مدفون بود و به همین دلیل شکل یک تپه را گرفته بود تا این که توسط شخصی فرانسوی به نام رومن کریشمن خاکبرداری شد. این اثر به عنوان یکی از تحسین برانگیزترین، حیرت آورترین و مهم ترین آثار تاریخی ایران در سال ۱۳۵۸ در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شد و البته قبل از آن هم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود.

چگونه زیگوارت کشف شد

نحوه ی کشف شدن زیگورات چغازنبیل هم جالب است در سال ۱۸۹۰ شخصی به نام ژاک دمرگان که یکی از زمین شناسان به نام آن دوران بود که اطلاعیه ای داد که در آن گفته شده بود که در زمین های جغازنبیل معدن های نفت وجود دارد. ۵۰ سال بعد از آن تاریخ، عده ی از مهندسان در همان  منطقه حفاری های نفتی می کردند که آجری را پیدا کردند، آجری که روی آن نوشته ای وجود داشت و بعد هم آجر را به یکی از باستان شناسان فرستادند تا روی آن تحقیقات انجام دهد، همین حرکت باعث شد تا گمان هایی درباره ی تاریخی بودن منطقه به وجود بیاید و این موضوع هم باعث شد تا تحقیقات روی این منطقه شروع شود… این بنا یکی از معدود بناهای تاریخی در کشور است که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است.

یکی از مورادی که در مورد زیگورات چغازنبیل وجود دارد این است که این بنای تاریخی پر اهمیت قبل از این که کاملا تکمیل شود توسط یکی از پادشاهان آن دوران به نام آشور بانیپال ویران می شود و در کتیبه ای که از این شخص پیدا شده است روی آن نوشته شده: من زیگورات شوش را که از آجرهایی با سنگ لاجورد لعاب شده بود شکستم و سازه های عیلام را با خاک یکسان کردم. شوش را تبدیل به یک ویرانه کردم و ندای انسانی و بانگ شادی به دست من از آنجا رخت بربست.

اولین جاذبه گردشگری مذهبی ایران کجاست

اگر بخواهیم درباره ی معماری سازه ی چغازنبیل بگوییم باید گفت که در آن دوران آجر تنها المانی نبوده که در ساخت این بناها به کار می رفته است و بسیاری از افراد تصور می کنند که از آجر فقط برای پر کردن جرزهای دیوار و یا به عنوان المان هایی جدا کننده استفاده می شده است در حالی که آجر یکی از اصلی ترین المان ها و یک عنصر کامل بوده است و از آن در دیگر بناهای تاریخی ایران مثل تپه های سیلک کاشان هم استفاده شده است. اما بیشترین عنصری که در ساخت این سازه به کار رفته است، خشت است و در کنار خشت، از آجر هم برای محافظت از خشت که زودتر دچار فرسایش و فرسودگی می شود استفاده می شده است. این آجرها همگی پخته شده و بعد روی ان ها نوشته هایی نوشته شده است.

در کند و کاو هایی که در این منطقه انجام شده است مجسمه هایی از جنس سفال که شکل و شمایل گاو نر داشته اند هم پیدا شده اند.

در جریان جستجوها باستان شناسان موفق شده اند سنگ نگاره ای را پیدا کنند که به دوره عیلام برمی گردد و مربوط به اونتاش ناپیریشا بوده است. روی این سنگ نگاره هم تصویر جالبی قرار دارد، تصویری از یک زن با دم ماهی که مارهایی را در دست گرفته است. این اثر تاریخی و یادگار ارزشمند از فرهنگ و تاریخ ایران که نشان دهنده ی تمدن چندین هزار ساله ی ایران است، مثل خیلی از آثار تاریخی دیگر در ایران نگهداری نمی شود و در موزه ی لوور فرانسه است.

منبع: تیتر برتر

حسام بازدید : 208 چهارشنبه 06 فروردین 1399 زمان : 11:16 نظرات (0)

 

دریاچه های اوباری لیبی، پارادوکس طبیعت

دریاچه‌ ی اوباری لیبی یکی از جالب ترین مناطق گردشگری طبیعی در جهان است که با قرار گرفتن دریاچه ای در دل کویر تضاد دیدنی در دل طبیعت را به رخ میکشد.

کویر گردی یکی از انواع گردشگری است که در نزد عده ای از گردشگران بسیار محبوب است اما دیدن مکانی دریاچه ی احاطه شده با درختان و گیاهان در دل کویر یکی از نادر ترین اتفاقات در کویر گردی است که میتوان هر توریستی با هر نوع علاقه ای را به خود جلب کند. دریاچه‌ ی اوباری لیبی یکی از مکان هایی در جهان است که نمایش دهنده ی پارادوکس طبیعت است.

لیبی کشوری با اقلیم خشک

www.titrebartar.com

کشور لیبی با مساحتی در حدود ۱٬۸۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع چهارمین کشور پهناور قارهٔ آفریقا و هفدهمین کشور پهناور جهان است.لیبی نیز به مانند اکثر کشور های آفریقایی به عنوان یکی کشور گرم و خشک شناخته میشود و پیرامون ۹۰ درصد از این سرزمین را بیابان و صحراهای بی آب و علف پوشانده‌است. مناطق نسبتاًَ سرسبز لیبی در کناره‌های دریای مدیترانه قرار گرفته‌است. هیچ رودخانه دائمی در خاک لیبی وجود ندارد و تنها ۲ درصد خاک آن کاربرد کشاورزی دارد.

پارادوکس طبیعت در دریاچه های اوباری 

www.titrebartar.com

 

اوباری یک منطقهٔ مسکونی در لیبی است که در فزان واقع شده‌است. از جاذبه‌های این منطقه دریاچه‌ های سطحی از آب زیرزمینی است که به دلیل کم شدن سطح آب، آب آن ۵ برابر از آب دریا شورتر شده‌ اند اما به دلیل میزبانی مگس‌های آب شور مکان مناسبی برای توقف پرنده‌های مهاجر می‌شود.این دریاچه ها در دل کویر و در وسط بیابان های سوزان قرار دارند و اگر شما در وسط کویر آنها را ببینید، بدون شک تصور می کنید که سراب دیده اید اما با همه این تفاسیر این دریاچه های نمکی واقعیت دارند و در مقابل دیدگان شما قرار گرفته اند. اگرچه دیدن آب در یک روز سوزان بسیار باور نکردنی است اما به شما توصیه می کنیم از آب آن نچشید زیرا آب آنها تا حد سمی شور می باشد.

دریاچه‌های اوباری بسیار نمکی و شور هستند. این مسئله به خاطر آن است که این دریاچه‌ها به‌طور مداوم تبخیر می‌شوند و هیچ رود دیگری نیست که به آن بریزد و آنها را پُر کند (لیبی هیچ رود پایدار و قدیمی‌ای ندارد که عمری چندین ساله داشته باشد).

این مسئله باعث شده که مواد معدنی حل‌نشده در آب این دریاچه‌ها متراکم شود. برخی از این دریاچه‌ها تقریباً پنج‌برابر شورتر از آب دریا هستند. برخی از آنها به خاطر وجود جلبک‌های مقاوم به نمک، تقریباً به رنگ قرمزِ خونی‌ درآمده‌اند.

آشنایی با دریاچه های اوبار

www.titrebartar.com

دریاچه گبرون (Gaberoun): نام این دریاچه از ترکیب دو کلمه گبر و رون به وجود آمده است. گبر به معنای قبر می باشد و رون هم کلمه آرون بوده که به رون تغیر یافته، آرون هم نام یک فرد است. آب این دریاچه بسیار گرمتر از دیگر دیاچه های همجوارش است. در ساحل شمال شرقی آن فروشگاهی برای خرید سوغات وجود دارد که بیشتر جواهرات و وسایل زینتی دست ساز را می فروشد. همچنین محلی هم برای اجازه کردن وسایل اسکی روی ماسه وجود دارد. این دریاچه بزرگترین دریاچه در میان مجموعه اوباری هم هست. در نزدیکی این دریاچه روستای کوچکی با دو مسجد و یک مدرسه وجود دارد و در بازدیدتان می توانید روستاگردی را هم در میان بیابان تجربه کنید.

دریاچه ماندرا (Mandara Lake): یکی از دریاچه های اوباری ست که ویژگی خاصی ندارد.

 دریاچه ام الما (Umm al-Maa): نام آن به معنای مادر آب ها است و اشاره به بزرگی این دریاچه ها دارد. ام الما هم اکنون در معرض خطر خشک شدن قرار دارد.

خطر خشک شدن دریاچه های اوباری

www.titrebartar.com

اگرچه دریاچه‌های اوباری چندان هم کم‌عمق نیستند و چیزی حدود ۷ تا ۳۲ متر عمق دارند اما هم اکنون در معرض خطر خشک‌شدن قرار دارند.

آب موجود در سفره‌های آب زیرزمینی ساهارا که ده‌ها هزار سال قبل در دورانی که رطوبت بیشتر بود ته‌نشین شد، در حال حاضر کاهش‌یافته و این به خاطر مصرف زیاد آب زیرزمینی توسط جمعیت روبه رشد این منطقه است.

 حدود ۳ دهه قبل دولت لیبی پروژه‌ی بلندپروازانه‌ای به نام «رود بزرگ مصنوعی» را به عهده گرفت و آغاز کرد، با این هدف که بتواند با کمک شبکه‌ای از لوله‌های زیرزمینی، آب‌های زیرزمینی منطقه فازن را استخراج کند تا دیگربار، رنگ و آبی به این بیابان بدهد.

دسترسی

www.titrebartar.com

منطقه اوباری حدود 120 کیلومتر از شهر سَبها دورتر است و گردشگرانی که علاقه دارند از دریاچه های اوباری دیدن کنند به سبها رفته و از آن جا راه های رسیدن به دریاچه را جستجو می کنند و یا با راهنمایان محلی همراه می شوند. جدیدا در اوباری یک فرودگاه نظامی هم ساخته اند که به نظامیان اجازه استفاده از آن را می دهند و اگر شما هم از نظامیان هستید، می توانید مستقیم با هواپیما به اوباری بروید.

در سبها انواع تورهای سافاری و گردشی هم وجود دارند که توریست ها را به دریاچه اوباری می برند. تورهای گردشگری بنابر امکاناتی که انتخاب می کنید و نظر راهنما هزینه های بسیار مختلفی دارند و متاسفانه نمی توانیم هزینه ثابتی را برای شما عزیزان بیان کنیم.

در نظر داشته باشید که بازدید از این دریاچه ها تنها به وسیله ماشین های شاسی بلند و قوی و جیپ امکان پذیر می باشد و لازم است مسافت زیادی را در میان شن ها رانندگی نمایید.

آدرس: لیبی، استان وادی الحیاه، ناحیه سبها، دریاچه اوباری.

Address: Libya, Wadi al-Hayah, Sabah area, Obari lake

منبع: تیتر برتر

حسام بازدید : 224 چهارشنبه 06 فروردین 1399 زمان : 10:58 نظرات (0)

سوپرمارکت اینترنتی شیراز

سلام به همراهان گرامی شیراز یاب، تیم شیرازیاب خرسند است ازاینکه با ارائه مطالب به روز درباره مشاغل شهر شیراز در خدمت شما همراهان همیشگی این وب سایت می باشد. در این مطلب به معرفی سوپرمارکت اینترنتی شیراز می پردازیم، از اینکه تا آخر همراه ما خواهید بود سپاسگزاریم. در ادامه لیستی از سوپرمارکت های اینترنتی در شیراز به همراه وب سایت، آدرس، شماره تماس، ایمیل و اطلاعات تکمیلی آورده شده است. امیدواریم این پست نیاز شما همراهان گرامی را برطرف نماید.

سوپرمارکت اینترنتی شیراز

سوپرمارکت اینترنتی در شیراز

با توجه به گسترش زیر ساخت های اینترنت کشور و دسترسی روز افزون جامعه به اینترنت و فضای مجازی، کسب و کارهای سنتی به مرور جای خود را به نسخه‌های نوین تجارت، یعنی تجارت الکترونیک می‌دهند. این تغییر مدل کسب و کار به سرعت درحال پیشرفت است و تجارت سنتی به تدریج در حال منسوخ شدن می باشد.

ویترین ها و قفسه های عظیم و سردرگم کننده ی فروشگاه های بزرگ جای خود را به صفحات جذاب وب و اپلیکیشن هایی با قابلیت جستجوی آسان و دسترسی سریع و راحت به انواع کالاها را در فروشگاه های اینترنتی داده اند.

امروزه فروشگاه های اینترنتی، در زمینه های مختلف، محصولات متنوع و گوناگونی را به مشتریان ارائه می دهند. در حال حاضر، خدمات فروشگاه های اینترنتی تنها به فروش کیف و کفش، لباس، ظرف، لوازم منزل اختصاص ندارند، بلکه اخیراَ، سوپر مارکت های آنلاین در نقاط مختلف کشور نیز جای خود را در میان مشتریان باز کرده اند. این سوپر مارکت ها با عرضه اقلام مصرفی روزانه، در شهر های مختلف کشور در حال گسترش می باشند.
مشتریان سوپرمارکت اینترنتی شیراز، مانند مشتریان تمام فروشگاه ها با خرید آنلاین در شیراز از مزایای بسیاری بهره مند می شوند، بیشترین مزیت این نوع خرید زمانی است که مشتریان سری  به یک فروشگاه آنلاین زده و اقلام مورد نیاز خود را با مناسب ترین قیمت، درب منزل تحویل بگیرند.

 

 

عکس تصویر زمینه پاندا

عکس پاندا برای تصویر زمینه کامپیوتر

 

حسام بازدید : 326 دوشنبه 04 فروردین 1399 زمان : 0:39 نظرات (0)

پاندا

پاندا نوعی خرس است که در نواحی مرکزی و جنوب غربی چین زندگی می‌کند. پاندا به سادگی توسط لکه‌های سیاه روی گوش و دور چشم و دور بدنش قابل شناسایی است. این حیوان هرچند در راسته زیستی گوشتخوارسانان قرار دارد اما ۹۹٪ رژیم غذایی آن را گیاه خیزران تشکیل می‌دهد. پانداهایی که در اسارت نگهداری می‌شوند غذاهایی مانند عسل، تخم پرندگان، ماهی، مرکبات، موز، برگ گیاهان و سیب زمینی را هم مصرف می‌کنند.

چرخه زندگی یک پاندا در طبیعت حدود ۲۰ سال می باشد

در جهانی که در آن زندگی می کنیم، حیوانات زیادی نیز وجود دارند که هریک به نوعی برایمان شگفت انگیز هستند.

عکس های پاندا ی کونگ فو کار

عکس پاندا

در حالی که همچنان اژدها نماد ملی و تاریخی چین است در این اواخر پاندای بزرگ نیز به یک علامت و مشخصه برای چین تبدیل شده‌است. تصویر خرس پاندا روی بسیاری از سکه‌های نقره و طلا و پلاتین مربوط به چین مدرن حک شده و حتی تمبر با عکس و اسم خرس پاندا منتشر شده‌است. حالت خوردن گیاه بامبو توسط خرس پاندا به یک نماد صلح‌جویی در مقابل شکارچیان تبدیل شده‌است. گفته شده خرس پاندا یک حیوان اهلی و آموزش‌پذیر است و حمله آن به انسان اغلب به خاطر آزار و اذیتی بوده که از انسان به آن رسیده تا به علت خوی وحشی خود جانور.

عکس ببری در پاندای کونگ فو کار

                                                      عکس ببری در پاندای کونگ فو کار

عمر پانداها


  عمر پاندا ها در طبیعت وحشی حدود ۲۰ سال است. پاندا هایی که در قفس نگهداری می شوند می توانند از ۲۵ تا ۳۰ سال عمر کنند.

 

حسام بازدید : 495 دوشنبه 04 فروردین 1399 زمان : 0:25 نظرات (0)

اگر شما هم به مسافرت و جهان گردی علاقه دارید و می خواهید زیباترین و نادرترین خاطرات را برای سفرهای تان بسازید باید به راز و رمز گردشگری، جاهای دیدنی، اماکن دیدنی، جاذبه های تاریخی، طبیعی و توریستی شهرهای مختلف آشنا شوید حتماً کتاب های گردشگری و جهانگردی را مطالعه نمایید تا اطلاعات مفیدی را کسب نمایید. مهم نیست در چه شرایطی هستید و چه شغلی دارید می توانید با مطالعه کتاب های گردشگری الکترونیکی به هر شهر و کشوری که بخواهید مسافرت کنید. در صورتی که به مطالعه کتاب های چاپی علاقمند هستید می توانید کتاب های گردشگری را از کتاب فروشی ها خریداری نمایید و با ورق زدن هر صفحه به یک قسمت از این جهان سفر کنید و لذت ببرید. معمولاً مسافرت رفتن را همه انسان ها برای سرگرمی، استراحت، تجدید قوا و حال خوب دوست دارند ولی این که بدانند به کجا بروند و کجا را انتخاب کنند با توجه به گستردگی که دارد کمی مشکل است. در مسافرت و گردشگری ها علایق و سلیقه ها کاملاً متفاوت است برخی از انسان ها تمایل به گشت و گذار در طبیعت دارند و برخی خیابان های پر زرق و برق در شهرهای بزرگ برای شان جالب توجه است. برخی دیگر نیز جاذبه های تاریخی را دوست دارند و عده ای دیگر به موزه ها یا اماکن فرهنگی علاقه مندند. عده ای هم هستند که فقط دوست دارند به مسافرت بروند و جایی که می روند اصلاً برای شان مهم نیست، بلکه خود مسافرت برای شان جذاب است.

کتاب های گردشگری شروع یک مسافرت خیالی

 

 

دانلود راحت کتاب های گردشگری

طبیعت گردان و جهانگردان دو دسته اصلی در گردشگری محسوب می شوند. عده ای هم هستند که به دلایل مشغله هایی که دارند وقتی برای مسافرت ندارند بنابراین در کتاب ها گشت و گذار می کنند. سفر علاوه بر آن جا به جایی فیزیکی شامل سفری که در ذهن و باور انسان هم وجود دارد می شود. برخی در ذهن خود گردشگری می کنند و به سفر می روند. ولی این در شرایطی که فرد به طور ملموس آن مکان را حس و تجربه نکرده باشد امکان پذیر نیست. در این صورت فرد باید شناخت بیش تری نسبت به آن مکان یا محیط به دست بیاورد که مطالعه کتاب های گردشگری یکی از این راه هاست. با مطالعه درباره جاهای دیدنی شهرها و کشورهای مختلف ذهن با آن ها آشنا می شود و به شناخت کافی می رسد و سپس فرد می تواند در ذهن خود آن جا را تجسم کند. کتاب های گردشگری و جهانگردی، کتاب هایی هستند که در آن ها درباره موقعیت جغرافیایی و اقلیم، جاهای دیدنی، خصوصیات مکانی، فرهنگی و غیره را درباره جاهای مختلف می توان در آن ها یافت. این گونه کتاب ها توسط جهانگردان، محققین و یا ساکنین مکان های مختلف نوشته می شود که یک نقطه آغاز بسیار خوب برای آشنایی بیش تر و شروع سفرهای ذهنی است. شما اگر علاقمند به مطالعه این گونه کتاب ها می باشید می توانید برای خرید و دانلود آنلاین کتاب ها به سایت کتابچین مراجعه کنید و کتاب ها و راهنماهای سفر را خریداری نمایید.   

کتاب های گردشگری

 

 

حسام بازدید : 303 یکشنبه 03 فروردین 1399 زمان : 0:47 نظرات (0)

سال جدید رو به همه دوستان عزیزم تبریک میگم و امیدوارم که سال جدید سال پایان و  فراموشی همه غم و غصه هایی باشه که تو سال گذشته باهاش مواجه شدیم.آرزو دارم در سال جدید به تمامی آرزوهاتون برسید.الهی امین


حسام بازدید : 269 یکشنبه 03 فروردین 1399 زمان : 0:43 نظرات (0)

انتخاب کردن بهترین هاست در ایران و سرویس میزبانی وب ، مهمترین مسئله ای هست که باید مدیر سایت به آن تسلط کامل داشته باشد .

تبحر کامل در این موضوع سبب می شود تا میزبانی را انتخاب کنید که شرایط پیشرفت و جهش استارت آپ و سایت را فراهم نماید .

 

خرید هاست ارزان

 

اما ممکن است این سوال به ذهنتان بیاید که یک خرید هاست ارزان چه هاستی است و چه ویژگی هایی باید دارا باشد ؟

در  ادامه مقاله قصد داریم ویژگی های هاست ارزان را معرفی کنیم و در آخر به معرفی بهترین هاست ایران از میان هاستینگ های برتر  کشور بپردازیم .

اگر قصد راه اندازی یک سایت باکیفیت و پر بازدید را دارید حتما باید نکته هایی را رعایت نمایید .

این نکات سه دسته هستند

  • سخت افزار
  • نرم افزار
  • تولید محتوا

قسمت سخت افزار از انتخاب ها تشکیل می شود و مناسب برای سایت هست که به سرور استفاده شده با سی پی یو ، رم و استفاده از دیگر سخت افزارها با ویژگی های عنوان شده مربوط می شود .

نرم افراز به دو بخش جدا تقسیم می شود که بخشی از آن به هاست و سرور مربوط هست و بخش دیگر به سیستم مدیریت محتوا سایت شما بستگی دارد .

و در نهایت بخش محتوا ، ارتباط با کار سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و هم چنین بازاریابی از طریق محتوا است .

بهترین هاست ایران و مقایسه شرکت های هاستینگ ایرانی

برای شناسایی سایت وجود یک آدرس اینترنتی لازم است که دامنه نامیده می شود .

وظیفه دامنه متصل شدن به سرور یا هاست هست تا اطلاعات درج شده روی آن را به صورت خوانا برای مخاطب نمایش دهد .

هاست ارزان

در حقیقت هاست یک بستر الکترونیکی هست که محتویات و مطالب سایت شما داخل آن ذخیره خواهد شد .

و این محتویات همان فایل و دیتابیس شما است که از طریق اتصال اینترنتی کاربران به سرور در دسترس خواهد بود .

لازم است که هاست و دامنه به یک دیگر متصل باشند که این فرآیند از طریق Name server صورت می گیرد .

بدین ترتیب اولین کاری که بعد از خرید هاست از شرکت های معتبر هاستینگ باید انجام دهید این هست که نیم سرور های هاست را بر روی دامنه خودتان ست کنید تا نهایتا بعد از گذشت ۷۲ ساعت هاست و دامنه به هم دیگر متصل شوند .

شرکت telkahost.ir ایران

شرکت تلکا هاست شرکتی با سابقه هست و از شرکت های قدیمی و معتبر و به روز هاستینگ ایران محسوب می شود .

شرکت تلکا هاست پشتیبانی بسیار خوبی دارد و از بهترین پیشنهاد ها برای خرید هاست ارزان هست .

شرکت تلکا هاست با ارائه هاست فوق ارزان بهترین و مناسب ترین قیمت ها را برای خرید هاست دارد .

از ویژگی های خوب تلکا هاست می توان به استفاده از نرم افزارهای با لایسنس اصلی  (سی پنل ، دایرکت ادمین ، CXS) استفاده از هارد پرسرعت و قوی + بهترین شرکت برای ثبت هاست ارزان + پشتیبانی خوب و ۲۴ساعته اشاره کرد.

دوستان عزیز ، می توانید برای خرید هاست ارزان به سایت شرکت تلکا هاست telkahost.ir مراجعه نمایید  .
حسام بازدید : 283 جمعه 01 فروردین 1399 زمان : 16:53 نظرات (0)

تعداد صفحات : 11

درباره ما
عشق سفر وبلاگی در زمینه سفر و گردشگری و کلیه مباحث جنبی در زمینه صنعت توریسم بوده و پایگاهی برای عاشقان سفر میباشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • کدهای اختصاصی
    ارسال لینک

    تبلیغات بنری هاست

    بک لینک رایگان - بک لینک رایگان و افزایش بازدید شما