بهترین کارتریج ایرانی کارتریج ایرانی پردیس
در این مقاله قصد داریم بهترین کارتریج ایرانی مناسب برای چاپگرهای لیزری در کشور را معرفی کنیم.
از آنجایی که گستردگی کارتریج های لیزری در بازار باعث سردرگمی بسیاری از ادارات و شرکتها شده و یکی از دغدغه های ماموران خرید و تدارکات سازمان ها و شرکت ها خرید کارتریج میباشد قصد داریم تجربیات خودمون را در معرفی یک شرکت خوب دررابطه با تولید کارتریج ایرانی با شما دوستان و همراهان سایت به اشتراک بزاریم:
ما هم مثل همه شما دغدغه خرید کارتریج برای چاپگر شرکت یکی از کلافه کننده ترین کارهای روزمره را داشتیم وقتی به بازار برای خرید کارتریج مراجعه میکردیم برای یک مدل کارتریج لیزری رقم های مختلف با کیفیتهای مختلف روبرومی شدیم و بارها و بارها کالای بی کیفیت از بازار تهیه میکردیم و خدمات پس از فروش برای گارانتی دریافت نمیکردیم ،تا با شرکت پردیس چاپگر باران یکی از تولید کننده های کارتریج در ایران برخورد داشتیم و واقعا از وقتی کارتریج های شرکت پردیس چاپگر باران را تهیه کردیم این دغدغه بزرگ از ذهن ما پاک شده و با بهترین کیفیت و خدمات پس از فروش از هر حیث خیال شرکت ما در تهیه کارتریج از شرکت پردیس چاپگر باران راحت شده و خواستم در اینجا این شرکت خوب را به شما هم معرفی کنم:
شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص) شماره ثبت430543
ساعات کار شرکت: 9صبح تا 5 بعدازظهر (9الی 17)
پنجشنبه ها:9 الی 1 بعدازظهر (9الی 13)
دفترفروش مرکزی:خیابان ایرانشهرشمالی نبش خیابان اراک پلاک 158 طبقه دوم واحد1و2
تلفن: 02188322120 خط ویژه : 02188341919
شرکت پردیس چاپگر باران وارد کننده انواع ماشینهای اداری و مواد مصرفی آنها در ایران میباشد و همچنین در سال 1391 هم راستا با فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ایی رهبر معظم انقلاب اسلامی با شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شروع به تولید کارتریج ایرانی نمود و با گذراندن آزمون و خطای بسیار با اتکا به نیروی لایزال الهی وهمچنین متخصصین زبده ایرانی ودانش روز در تاریخ13/02/ 93 پروانه کسب تولید اخذ نموده و به توفیق ثبت برند کارتریج ایرانی(پردیس) رسیدیم وتوانستیم بار دیگر ثابت کنیم ما میتوانیم.
این محصول توان رقابت با نمونه های وارداتی و اورجینال را دارا میباشد، وبا گارانتی بی قید وشرط تعویض کالا آرامش خاطر رابرای حامیان این محصول به وجود اورده ایم.
همچنین لازم به ذکر است که برای تسهیل خدمات و پشتیبانی این محصول در سراسر ایران اسلامی شعب نمایندگی کارتریج پردیس دایر میباشد.
امیـدواریم به لطف ایـزد پـاک ما را لایـق دانسته و اجازه خدمت رسانی را از ما دریـغ نفرمایید.
پیشاپیش از بذل توجه شما سپاسگزاریم.
و من الله توفیق
معروف ترین سوغاتی های کشورهای مختلف جهان را بشناسید
معروف ترین سوغاتی های کشورهای مختلف که در این لیست آنها را معرفی خواهیم کرد به شما کمک می کنند تا در یک سفر خارجی به هیچ عنوان برای خرید سوغاتی سردرگم نباشید. در ادامه با میهن پست همراه شوید.
معروف ترین سوغاتی های کشورهای مختلف ، در این لیست از کلاه گرفته تا شکلات همگی از بهترین انتخاب ها برای خرید هستند که می توانید آنها را به عنوان یادگاری ارزشمند به عزیزان خود هدیه کنید. آشنایی با این لیست پیش از سفر می تواند در هنگام خرید شما را تا حد زیادی از سردرگمی نجات دهد.
جا کلیدی برج ایفل، فرانسه:
این جاکلیدی آهنی، در سراسر جهان محبوب است و خیلی خاص نیست. اما داشتنش خالی از لطف نیز نیست.
مجسمه حضرت عیسی، برزیل: مجسمهی واقعی آن که در ارتفاعات شهر «ریو» در برزیل قرار دارد، ارتفاعش ۳۰ متر است و حتی میتوان گفت که سمبل این شهر و حتی کشور است. این مجسمه را به هر سایز و اندازهای میتوان از مغازههایی که سوغاتی میفروشند تهیه کرد.
اتوبوس های دوطبقه، انگلیس: جدا از جاذبههای مشهور این شهر اعم از «کاخ باکینگهام»، «برج بیگ بن» و پل معروف آن، پایتخت انگلیس یک چیز دیگر دارد که هر توریست و گردشگر باید آن را ببیند و از آن عکس بگیرد و آن هم اتوبوسهای دوطبقهی این شهر است. اگر به لندن رفتید فراموش نکنید یک مجسمهی کوچک از این اتوبوسها را بخرید.
عروسک های ماتریوشکا، روسیه: عروسک های ماتریوشکا تعدادی مجسمهی چوبی است که در یک مجسمه قرار میگیرند. این مجسمهها به قدری محبوباند که در دیگر کشورهای جهان نیز به فروش میروند اما طرح و نقش اصلی آن از روسیه است.
چراغ نفتی کوهستان راشمور، داکوتای جنوبی، آمریکا: داکوتای جنوبی جزو مناطق توریستی مهم آمریکا نیست اما همین ایالت منطقهای دارد که در تمام جهان شناخته شده است و باعث میشود تا ابد در ذهن شما بماند. اگر به اینجا سفر کردید، حتما چیزی که کوهستان راشمور بر روی آن حک شده است را بخرید. به عنوان مثال همین چراغ نفتی.
کشتیگیر سومو، ژاپن: یکی از شهرتهای ژاپن وجود کشتی گیری معروف بوده که مجسمهی آن کشتیگیر به اسم کشتی گیرسومو یکی از محبوبترین سوغاتیهای ژاپن است.
شکلات های موتزارت، اتریش: این شکلاتها را برای زنده نگه داشتن یاد موتزارت که در این کشور متولد شده درست میکنند. این سوغاتی شیرین و خوشمزه از شکلات تلخ ساخته شده و یکی از محبوبترین سوغاتیهای اتریش است.
لیوان دراکولا، رومانی: یکی از جالبترین چیزها در مورد رومانی این است که هر کس اسم این کشور را بیاورد، اولین چیزی که به ذهن بیشتر ما میآید، «دراکولا» است. به همین خاطر تعجبی هم ندارد که تمام مغازههایی که سوغات این کشور را میفروشند، همگی با طرح و شکل دراکولا هستند به عنوان مثال، همین لیوانهای ترسناک.
کفش های چوبی، هلند: شما در هلند مشکل خریدن سوغاتی نخواهید داشت. اما یک چیزی که بسیار محبوب و صدالبته غیر پوشیدنی است، این کفشها است که تماما از چوب ساخته شده است.
دما سنج دیوار چین، چین: دیوار چین که بسیار شناخته شده است نمادی از چین به حساب میآید از این رو وسایل تزئینی زیادی را با نماد این بنای بزرگ و جذاب ساخته شده است. به طور مثال دماسنج و یا تابلو و یا مجسمههای این دیوار، با این سوغاتی، با یک تیر دو نشان بزنید. هم شما را به یاد سفر چین میاندازد و هم دمای خانه را بهتان نشان میدهد.
درب باز کن بطری پاپ، واتیکان: همه میدانند که واتیکان منزل بزرگترین مرجع دین مسحیت، یعنی پاپ است. اگر سفری به این کشور که در قلب رم ایتالیا است بزنید، متوجه میشوید که عکس و پرترهی پاپ در همه جای شهر وجود دارد. حتی بر روی سادهترین چیزها، مثل درب باز کن بطری.
مجسمه فرعون، مصر: اهرام مصر، مجسمهی ابوالهول و صد البته، فراعنه فراموش نکنید که وقتی خواستید از مصر برگردید، چند تا از این مجسمهها در چمدانتان باشد.
کلاه وایکینگها، سوئد: سوئد منزلگاه قوم رعبآور وایکینگ است که در زمان خود جنگجویان و دریاپیماهایی قهار بودهاند و سنن آنها همچنان در این کشور حضور دارد.کاملا طبیعی است که این کلاههای شاخدار جزوی از محبوبترین سوغاتیهایی باشد که گردشگران میخواهند با خود به خانه ببرند.
شربت افرا، کانادا: کانادا بزرگترین تولیدکنندهی شربت افرا است و شاید به همین دلیل است که برگ افرا در پرچم آن نقش بسته است. پس با این حساب وقتی صحبت از سوغات میشود، هیچ چیز به اندازهی یک شربت افرا در ظرف برگ شکل خود، کانادایی نیست.
مجسمه گولم، جمهوری چک: این مجسمههایی که شبیه کشتیگیر سومو است، در واقع گولم نامیده میشود و اولین بار در قرن شانزدهم توسط یک مبلغ دین یهود ساخته شد. این مجسمهها جزو محبوبترین سوغات جمهوری چک است.
زنگوله، سوییس: کوچک بودن سوئیس باعث نشده که چیزی برای سوغات نداشته باشد. چاقوهای ارتشی، شکلات سوئیسی، ساعت سوئیسی و غیره همگی در سطح جهان شناخته شده و مورد احترام است. اما وقتی صحبت از سوغاتی میشود، هیچ چیز محبوبتر از این زنگولههای دکوری نیست.
کنسرو مه، کالیفرنیا، آمریکا: یکی از عجیبترین سوغاتیها که در این لیست از معروف ترین سوغاتی های کشورهای مختلف به آن اشاره خواهیم داشت کنسرو مه ست. کالیفرنیا دو چیز دارد که حتما باید از آنها دیدار کرد. یکی پل «گلدن گیت» مشهور آن و دیگری مههای این شهر. اگر شما مجسمهی پل «گلدن گیت» و یک قوطی از این مهها را بخرید، هر دوی آن را در خانه خواهید داشت. البته اگر واقعا چیزی در این قوطی وجود داشته باشد!
کلاه حصیری، تایلند: در سالهای اخیر تایلند یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری در آسیا بوده است و سالانه میلیونها نفر از سراسر دنیا به این کشور میروند. حالا سوغاتی از این کشور چه چیزی باید گرفت؟ یک کلاه حصیری!
مجسمه های رنگی فیلها، هند: مجسمههای فیل در جهان کم نیستند اما در هند ، این مجسمهها محبوب تر است و دلیل بسیار مهمی نیز دارد و آن این است که بیشترین تعداد فیلهای در معرض انقراض ، در هند است که در واقع این مجسمه ها نیز در ردیف یکی دیگر از معروف ترین سوغاتی های کشورهای مختلف جهان قرار می گیرد.
جمجمه های رنگی، مکزیک : اگر قصد سفر به مکزیک را داشتید، یادتان باشد یکی از این جمجمههای بامزه و ترسناک را بخرید. یکی از اصلیترین سوغات مکزیک همین جمجمههای رنگی هستند که در مراسم روز مردگان که در سراسر کشور جشن گرفته میشود استفاده میکنند
دروازه براندنبرگ، آلمان: دروازه ی براندنبرگ بنایی تاریخی و نئوکلاسیک از قرن هجدهم میلادی است و همچنان یکی از بزرگترین جاذبههای گردشگری شهر برلین حساب میشود. مردم اغلب ماکت آن را میخرند و در جلوی دروازهی اصلی با آن عکس میگیرند.
صلیب مالتی، مالت: در میان معروف ترین سوغاتی های کشورهای مختلف ، این صلیب مهم ترین سمبل ملی این کشور است که ما نیز در این لیست از معروف ترین سوغاتی های کشورهای مختلف به آن اشاره خواهیم داشت. مغازههای سوغاتی این کشور، انواع مختلف این صلیب را میفروشند.
رفتارهای یک سویه ناشی از ترس ویروس کرونا با گردشگران چینی در موزه و اماکن گردشگری موجب دلخوری چینی ها و راهنمایان آنها شده است.
ویروس کرونا برای گردشگری کشور چین یک معضل شد چه در بحث ورود گردشگر به این کشور و چه در حوزه خروج گردشگرانی که همیشه کشورها، خواهان جذب آنها بودند به خصوص در ایام جشن سال نوی چینی اما حالا دیگر همه از آنها می ترسند. حتی اگر از نزدیکی شهر ووهان چین هم رد نشده باشند بازهم هر گردشگر چینی در هر جایی به نظر عوام مردم حامل ویروس کروناست تا جایی که اکنون به خیلی از مردم چین برخورده و موجب ناراحتی آنها شده است. بسیاری از این افراد هشتگ «من ویروس نیستم» را برای نشان دادن اعتراض خود به مردم جهان ایجاد کرده اند.
در ایران نیز گاهی با گردشگرانی که تا همین چند وقت پیش برای جذب آنها عزمی جزم شده بود و برای سال نوی آنها برنامه ریزی ها صورت گرفته بود، برخوردهای فردی متعددی می شود. برخوردهایی که ناراحتی آنها و نارضایتی برخی از راهنمایان ایرانی آنها را در پی دارد.
در این زمینه احمد راستین یکی از راهنمایان گردشگری به خبرنگار مهر درباره رفتارهایی که با گردشگران چینی می شود، این طور توضیح می دهد: همراه با گردشگران چینی که مدتها قبل به ایران آمده اند به مراکز گردشگری و یا موزه ها می رویم اما با برخورد نامناسب مسئولان آن اماکن مواجه می شویم به عنوان مثال وقتی به موزه می رویم کارکنان موزه و راهنمایان نزدیک گردشگران نمی شوند و یا از ما می خواهند که مدت بازدید را کوتاه کنیم گاهی با وسواس به آنها نگاه های توهین آمیز می کنند انگار که هر کجا آنها می روند را باید ضدعفونی کنند چون حامل ویروس کشنده هستند.
بعضاً دیده شده که راهنمایان موزه ها از راه دور با ماسک و دستکش برای گروه چینی توضیح می دهند. این رفتارها بسیاری از گردشگران چینی را ناراحت می کند. آنها می گویند اگر ویروس داشتیم دولت ایران ویزای ورود به ما نمی داد. درست هم می گویند ما نباید آنها را با این رفتارها دلخور کرده و باعث شویم بار آخری باشد که به ایران می آیند.
او می گوید: در یکی از موزه ها کاغذ چسبانده و نوشته اند که گردشگران چینی باید با ماسک و دستکش وارد شوند. یک بار دیدم گروه دانش آموزی را بیرون موزه نگه داشتند تا بازدید چینی ها تمام شود شاید چینی ها متوجه زبان ما نشوند ولی حتماً می فهمند این رفتارها برای چیست.
یکی از کارکنان موزه های تهران به خبرنگار مهر می گوید: ما از چینی ها می ترسیم. آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بیشتر می شود و این نگرانی هم در ما وجود دارد. به خصوص پس از آنکه گفته شد یک مورد مشکوک در ایران شناسایی شده است. ضمن اینکه ما هر چند روز شاهد حضور تور گردشگران چینی هستیم. فضای موزه ها بسته است و ما هم تا جایی که امکان دارد از آنها فاصله می گیریم. بسیاری از آنها در فرهنگ شأن است که آب دهان و بینی خود را درون سطل می ریزند ما تنفر از این رفتار را به آنها نشان می دهیم چون از ترس شیوع ویروس می ترسیم.
برخی از راهنمایان گردشگری یکی از دلخوری ها خود را هنگام ورود به موزه ها اعلام می کنند و می گویند که فضای بسته موزه ها موجب می شود تا راهنمایان و کارکنان موزه ها با گردشگران تور ما برخورد خوبی نداشته باشند. در این باره، شهربانو جهان آرایی مدیر موزه آبگینه به خبرنگار مهر توضیح می دهد: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا موجب ناراحتی گردشگران چینی نشویم. ممکن است یک نفر چنین رفتاری داشته باشد اما نباید به حساب همه گذاشت.
به تازگی شایع شده بود که یکی دو نفر از افراد یگان حفاظت این موزه و کارمند آن مشکوک به بیماری شده که آنها را به بیمارستان انتقال داده اند. مدیر موزه آبگینه آن را تکذیب می کند و می گوید: کسی از کارکنان موزه دچار بیماری مشکوکی نشده است. تنها یک نفر به دلیل بیماری که همیشه با آن درگیر بود؛ چند روزی مرخصی گرفته است.
صنایع دستی ایران ذاتاً برند هستند
ایسنا/لرستان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: صنایع دستی ایران ذاتاً برند هستند.
افشین باباحسینی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: صنایع دستی ایران ذاتاً برند هستند و مردم سراسر دنیا صنایع دستی ایران را میشناسند.
وی با بیان اینکه متاسفانه ما به عنوان برندهای شرکتی کاری انجام ندادهایم، افزود: برند وقتی ایجاد میشود یکی از مهمترین اقدامات بعدی، معرفی آن است که مشتری متوجه تمایز آن با دیگر برندها شود.
باباحسینی با اشاره به اینکه در این مورد خلا داریم، ادامه داد: مشکل دیگر در حوزه صنایع دستی به این موضوع برمیگردد که سالهاست تولید محصولات ما به یک شکل بوده و تغییری در آنها اتفاق نیفتاده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: ما صنایع دستیمان را با فرهنگ مردم به روز نکرده و تصور کردیم اگر سالهای سال نقشه گلیم به این شکل بوده بنابراین باید همان گلیم را تولید کرده و به جلو حرکت کنیم، اما واقعیت اینست که سلیقه مردم تغییر کرده است.
وی بیان کرد: دراین صنعت همه فکر میکنند که باید تولید کنند و کسی به فکر فروش خوب نیست.
باباحسینی تصریح کرد: متاسفانه ضعف بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی مشهود بوده و این خلا مختص لرستان نیست و در کل کشور دیده میشود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان بیان کرد: هر برندی برای ساخته شدن به وقت نیاز دارد حداقل زمان برای ایجاد یک برند در سطح ملی دو تا سه سال بوده و جهت برند کردن صنایع دستی استان به زمان بیشتری هم نیاز است.
وی در رابطه با قابلیت برند شدن صنایع دستی لرستان گفت: برای این موضوع محصولاتی که کاندیدای برند شدن می شوند باید دلخواه مشتری بوده و بررسی کنیم محصولی که به عنوان برند معرفی می کنیم آیا قابلیت ارائه را دارد یا خیر؟ این قابلیت ارائه یعنی محدودیت در تولید آن نداشته باشیم.
منبع: ایسنا
با وجود اینکه برخی معتقدند بازار صنایع دستی در حال آب رفتن است اما آمارها و بررسی ها نشان می دهد که این بازار نه تنها کوچک تر از گذشته نشده است، بلکه طی دست کم دو سال گذشته این بازار جان گرفته و به سبکی جدید توانسته فروش محصولات خود را افزایش دهد و ایجاد اشتغال بیشتری نیز داشته باشد.
دنیای امروز به دنیای دیجیتالی تبدیل شده و هرکدام از ما حداقل ۲ بار خرید اینترنتی در ماه را تجربه کرده ایم. از همین رو بازار صنایع دستی نیز از این عرصه عقب نمانده و سایت های فروش اینترنتی صنایع دستی در کشور فعال شده است.
تاکنون حدود ۸۰ سایت در این حوزه فعال شده اند که به فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی مشغول هستند. محصولات این بازار دو نوع مشتری دارد که یکی از آنها مشتریان ایرانی هستند که به تازگی صنایع دستی را به عنوان کالاهای مصرفی در سبد خرید خود قرار داده اند و دیگری توریست های خارجی هستند که تنها با یک کلیک و ورود به یکی از این ۸۰ بازار مجازی می توانند محصولات مورد نظر خود را سفارش دهند.
توریست های خارجی عمده مشتریان این بخش محسوب می شوند که با فعال شدن بازار استارت آپی چالش اصلی آنها که دسترسی نداشتن درآن واحد به تمامی محصولات صنایع دستی موجود در کل کشور بوده حل شده است، در حالی که امروز با ورود به این سایت ها و تنها با ورود به سامانه اینترنتی می توانند حتی قبل از سفر خود به ایران خرید خود را برنامه ریزی کرده و سفارش دهند و به محض ورود به کشور سفارش های خود را تحویل بگیرند.
با توجه به اینکه صنایع دستی یکی از بخش های مهم فرهنگی کشور است؛ در بخش های مختلف اقتصادی همچون اشتغال زایی، ارزآوری و... از اهمیت قابل توجهی نیز برخوردار است. با گسترش فعالیت حوزه صنایع دستی فرهنگ یک کشور به سایر کشورها منتقل می شود که در ادامه موجب گفتمان سازی و میزان قابل توجهی مبادلات تجاری و بازرگانی آن کشور خواهد شد، از همین رو اغلب کشورهای پیشرفته تسخیر صادرات را در گرو صنایع دستی می دانند. تاکنون نیز در جهان ۳۰۰ محصول از صنایع دستی ایران به ثبت رسیده است که از نظر تنوع کشور ما در میان سه کشور برتر دنیا جای گرفته است.
فعالیت در حوزه صنایع دستی موجب شده حدود ۲ میلیون نفر هزینه معیشت خود را از طریق تولید چنین محصولاتی کسب کنند. در حال حاضر سهم صنایع دستی کشور از تولید ناخالص ملی بیش از ۹/ ۲ درصد است و افراد می توانند با حدود ۵۰ میلیون تومان یک شغل در بخش صنایع دستی ایجاد کنند.
یکی از طرح های تجاری سازی مربوط به گران ترین دست سازهای ایرانی(صنایع دستی) ورود به عرصه تجارت الکترونیک است تا با استفاده از شرایط حاکم در این روش میزان فروش صنایع دستی افزایش یابد و مشتریان داخلی و خارجی نیز برای دسترسی به پرطرفدارترین سوغاتی ایرانی مجبور به سفر به شهرهای مختلف جهت خرید محصولات صنایع دستی نباشند.
فعالان استارت آپ های موجود در حوزه گران ترین دست سازهای ایرانی به «دنیای اقتصاد» عنوان کردند: هدف اصلی آنها از ایجاد چنین سایت هایی افزایش میزان فروش صنایع دستی، ورود به عرصه فروش مجازی، حضور یک کسب و کار جدید در کنار کسب و کارهای قدیمی و خرید راحت از راه دور بوده است.
مسوولان این بازار های مجازی فروش صنایع دستی درخصوص تاثیر این استارت آپ ها بر میزان فروش تصریح کردند: حضور بازار مجازی فروش صنایع دستی بر افزایش مشتریان تاثیرات قابل توجهی داشته است به طوری که برخی از مشتریان نیز محصولات را از سایت های فعال انتخاب کرده و سفارش تلفنی نیز می دهند که تاکنون فروش به این سبک موجب افزایش حدودا ۸۵ درصدی فروش محصولات شده است. علاوه بر آن بورس های الکترونیکی فروش صنایع دستی موجب شده ذائقه و نیاز مشتریان نیز شناسایی و به تولیدکنندگان انتقال یابد.
در واقع با این کار تولیدکنندگان به سمت تولید محصولاتی مطابق با نیاز مشتریان حرکت می کنند که بر میزان فروش و تولید هوشمند تاثیرگذار بوده است. همچنین اغلب تولیدکنندگان پرطرفدارترین سوغاتی های ایرانی به جهت وجود تحریم ها و مشکلاتی که در گمرک وجود دارد، نمی توانند به صورت مستقل محصولات خود را به طرفداران خارجی آن عرضه کنند، بنابراین اغلب هنرمندانی که نمی توانند چنین موانعی را از میان بردارند جهت فروش محصولات خود به سامانه های الکترونیکی فروش محصولات صنایع دستی مراجعه می کنند.
بررسی های نشان می دهد ذائقه مصرف کنندگان داخلی از گران ترین دست سازهای ایرانی خرید کالاهایی با مصرف کاربردی هستند و تمایل آنها به صنایع دستی با استفاده دکوری روندی کاهشی به خود گرفته است. در واقع هدف از ایجاد بورس الکترونیکی فروش صنایع دستی ساماندهی فروش الکترونیکی، قیمت گذاری در صنایع دستی، شناسایی اجناس تقلبی، رتبه بندی کیفی محصولات تولیدی، برندسازی صنایع دستی ایران، استانداردسازی در بسته بندی، صدور شناسنامه تمبردار و... است.
بنابراین با توجه به اینکه میدان امام اصفهان به عنوان بزرگ ترین بازار صنایع دستی در جهان ثبت شده است، صنایع دستی ایران یکی از پرطرفدارترین سوغاتی ها در جهان محسوب می شوند که برای معرفی آنها به جهان نیازمند بهره بردن از فضای مجازی هستیم. علاوه بر آن نیز باید در حوزه صنایع دستی ایران هرچه سریع تر برند گردشگری شکل گیرد تا با ثبت آن روی محصولات داخلی از ورود محصولات بی کیفیت و تقلبی با نام صنایع دستی ایران جلوگیری کنیم.
منبع: دنیای سفر و گردشگری
پلاستیک، بلای جان طبیعت
پلیمرها (یا به فارسی بسپار) از دهه چهل قرن بیستم به تدریج جای خود را در زندگی روزمره جهانیان باز کردند و امروزه به طور بسیار گستردهای در اکثر صنایع بکار گرفته میشوند به گونهای که تصور جهان بدون پلیمر ناممکن به نظر میرسد. صنعت پوشاک بدون الیاف پلیاستر و نایلون، صنایع انتقال آب و گاز بدون لولههای پلیاتیلنی، صنعت خودرو بدون تایر و انواع قطعات ریز و درشت پلاستیکی و لاستیکی، صنعت ساختمان بدون مصالح پلیمری از رنگ و کلید و پریز گرفته تا لوله و پنجره، صنایع هوا-فضا بدون کامپوزیتهای مهندسی پلیمری برای ساخت بدنه مستحکم ولی سبک هواپیما و فضاپیما، صنایع بسته بندی بدون بطریهای پلاستیکی حتی قابل تصور هم نیست.
این واقعیت سبب شده است که تولید سالانه پلاستیکها از ۱.۵ میلیون تن در سال ۱۹۵۰ به ۳۴۸ میلیون تن در سال
۲۰۱۷ بالغ شود.
ایران با تولید ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال بعد از عربستان سهم دوم تولید خاورمیانه را دارد.
پلیمرها با تمام ویژگی های مثبت و کاربردهای فراوان، دارای یک وجه تاریک و نگران کننده نیز هستند و آن انباشت در محیط زیست و آلودگی ناشی از عدم تجزیه آنهاست که از دهه هشتاد قرن پیشین، توجه دوستداران محیط زیست را به شکل جدی به خود جلب کرده است و فعالان عرصه صنایع پلیمر را بر آن داشته که تمهیداتی برای مقابله با این مشکل بسیار جدی بیندیشند.
برای درک بهتر معضل پلاستیکها شاید بد نباشد بدانیم که اگر این حجم از پلاستیک که سالانه در جهان تولید میشود را بار تریلی کنیم و اگر ظرفیت هر تریلی را ۳۰ تن در نظر بگیریم، صف تریلیها ۱۲ دور به دور کره زمین میگردد.
با توجه به پایداری بسیار بالای پلاستیکها در مقابل تجزیه شدن، دور از ذهن نیست که تا دو دهه آینده کره زمین یک زباله دان پلاستیک تبدیل شود.
در این نوشتار کوشش میشود که خلاصهای از تلاشها در زمینه تولید پلاستیکهای تجزیه پذیر و میزان موفقیت آنها ارائه شود که شوربختانه با توجه به حجم بالای مصرف مصنوعات پلیمری چندان امیدوار کننده نیستند.
در ابتدا شاید بد نباشد که در مورد پلیمرها کمی بیشتر بدانیم.
پلیمر یک مولکول بسیار بلند زنجیری شکل است که از واکنش یک یا چند مونومر تشکیل میشود که در آن یک یا چند واحد تکرار شونده در طول زنجیر پلیمر با اتصالات شیمیایی به هم متصل شدهاند.
پلیمرها یا منشا طبیعی دارند که به آنها پلیمرهای طبیعی گفته میشود و یا از مشتقات نفتی تولید شدهاند که در طبقه پلیمرهای مصنوعی یا سنتزی جای میگیرند.
از مهمترین پلیمرهای طبیعی می توان به نشاسته، سلولز، پروتئینها و کائوچوی طبیعی اشاره کرد.
پر حجمترین پلیمرهای طبیعی شامل نشاسته، پروتئینها و سلولز به دلیل نوع ساختار شیمیایی و قابلیت هیدرولیز شدن با سرعت مناسب، به عنوان پلیمرهای زیست تخریب پذیر شناسایی میشوند که رهاسازی آنها در طبیعت سبب آلودگی نخواهد شد.
در عوض مشکل آلودگی زیست محیطی در مورد پلیمرهای مصنوعی بسیار جدی است.
به طور مثال پلیاتیلن که یکی از پر مصرفترین پلاستکهای عمومی است و به شکل گستردهای در تولید فیلمهای بستهبندی نظیر کیسههای پلاستیکی، لولههای انتقال آب و گاز، روکش کابل، لوازم آشپزخانه، روکش گلخانهها و بسیاری کاربردهای دیگر مصرف میشود، از نیمه عمر بیش از ۴۰۰ سال برخوردار است. این بدان معناست که با رهاسازی زباله پلیاتیلنی در طبیعت، باید حداقل ۴۰۰ سال انتظار کشید که تنها نیمی از آن تجزیه شده و به ترکیبات قابل جذب در خاک تبدیل شود. پس سختگیرانه نیست که ادعا شود اغلب مواد پلیمری تجزیه ناپذیر هستند.
تخریب زیستی پلیمرها و تبدیل آنها به مواد قابل جذب در طبیعت، یک فرایند دو مرحلهای است. در مرحله اول به کمک واکنشهای شیمیایی غیر زیستی نظیر اکسایش، اثر مخرب اشعه فرابنفش موجود در نور خورشید و هیدرولیز، کمر زنجیر پلیمر شکسته شده و تبدیل به پلیمری با زنجیرهای کوتاهتر و وزن مولکولی کمتر میشود.
در مرحله دوم که اهمیت بیشتر و سرعت کندتری دارد، میکروارگانیزمهای موجود در طبیعت به تجزیه زنجیرهای کوتاه شده پلیمر و تبدیل آن به مواد قابل جذب میپردازند.
سرعت هر دو مرحله این عملیات در درجه اول به ساختار شیمیایی پلیمر و پس از آن به افزودنیهای موجود در پلیمر، روش تولید، شرایط استفاده قبل از رهاسازی در طبیعت، نحوه رهاسازی و در نهایت شرایط محیط انباشت بستگی دارد.
تمام اقداماتی که برای زیست تخریبپذیر کردن پلیمرها صورت میگیرد در واقع با هدف تسریع بخشیدن به سرعت این دو مرحله فرایند تخریب یا حداقل شتاب دادن به مرحله نخست فرایند تخریب است.
در میان عوامل تاثیر گذار گفته شده، نوع ساختار شیمیایی پلیمر بیشترین تاثیر را بر کیفیت تخریب زیستی پلیمر داراست.
از این رو اولین تلاشها برای زیست تخریب پذیر کردن پلیمرها معطوف به تولید پلیمرهایی است که به دلیل دارا بودن برخی گروههای شیمیایی در ساختارشان، مستعد تخریب زیستی هستند. تولید پلیمرهای حاوی گروههای هیدرولیز شونده نظیر پلیاسترها در راس این تلاشها قرار دارند.
در دو دهه گذشته این پلیمرها که به پلاستیک سبز مشهور شدند به صورت تجاری تولید، عرضه و مصرف شدهاند که سهم کشور ما از تولید و مصرف این مواد تقریباً صفر است. هر چند که در خوشبینانهترین برآوردها نیز کل مصرف اینگونه پلیمرها کمتر از ۵٪ بازار جهانی پلیمرها و آن هم محدود به کشورهای توسعه یافته است.
همچنین لازم به ذکر است که این پلیمرها نه از نظر اقتصادی و نه کیفیت یارای رقابت با پلیمرهای متداول را ندارند.
گام مهم دیگر در راستای تولید پلیمرهای زیست تخریبپذیر، استفاده از فنآوری آلیاژ سازی با پلیمرهای طبیعی بود.
از آنجا که طبیعت راهکارهایی برای تجزیه پلیمرهای طبیعی دارد، اگر ما بتوانیم در بین رشتههای بسیار بلند پلیمر مصنوعی، مولکولهای پلیمر طبیعی مانند نشاسته بگنجانیم، با گذر زمان و تجزیه نشاسته، یک شکست در زنجیره پلیمرهای مصنوعی ایجاد میشود و نیمهعمر آن کاهش چشمگیری پیدا میکند. به عنوان مثال اگر در زنجیره پلیمری، در بین هر هزار مولکول اتیلن یک مولکول نشاسته قرار بگیرد، پس از چند سال که نشاسته تجزیه میشود، رشته پلیمری هم شکسته میشود و به ریز پلاستیکها تبدیل میشوند که هرچند به سختی اما قابل جذب در طبیعت هستند.
این روش هرگز نتوانست از جایگاه مناسبی در صنعت جهانی برخوردار شود چرا که علاوه بر رقابتی نبودن قیمت آن، از محدودیتهای جدی همچون رطوبتپذیری، مقاومت حرارتی کم، قابلیت گذر دهی هوا و رطوبت و گاهی حتی بوی نامطبوع برخوردار است.
همچنین لازم به ذکر است که فرایند مخلوط کردن نشاسته و پلاستیک در واحدهای تولید محصولات پلاستیکی صورت نمیگیرد.
این فرآیند صرفاً در کارخانجات آمیزه ساز (کامپاندر) که از تکنولوژی بالایی برخوردارند و تجهیزات مختص فرایند اختلاط را در اختیار دارند میتوانند انجام پذیرد که کشور ما فاقد تجهیزات لازم است.
از دیگر روشهای متداول برای کمک به زیست تخریبپذیر کردن پلیمرها، افزودن ترکیباتی شیمیایی به آنهاست.
در این روش، ترکیبات اکسید کننده فلزی به پلاستیک افزوده میشوند تا با تسریع فرایند اکسایش پلاستیک، به شتاب بخشیدن اولین مرحله تخریب زیستی که در بالا به آن اشاره شد کمک کند. این روش در میان روشهای پیش گفته از همه آسانتر است ولی چند اشکال جدی، مفید بودن آنرا با تردید مواجه میسازد.
موثرترین اکسید کنندهها از میان ترکیبات فلزات سنگین انتخاب میشوند که تردیدی در زیانبار بودن شدید آنها برای محیطزیست و سلامت انسان وجود ندارد. هر چند که امکان استفاده از ترکیبات فلزات دیگر با اثر بخشی کمتر و البته زیان کمتر وجود دارد.
فرایند اکسایش در این پلیمرها محدود به زمان پس از مصرف محصول و رهاسازی در طبیعت نیست و در حین مصرف نیز وظیفه خود را در جهت تخریب پلیمر و کاهش خواص و طول عمر محصول پلیمری انجام میدهند.
یکی از ایرادات مهم این روش این است که اثر تخریبی این مواد با دفن کردن زباله پلیمری و یا هر عملی که پلاستیک را از رسیدن اکسیژن محروم کند متوقف میشد. ضمن آنکه فقط در تسریع گام اول فرایند تخریب موثر هستند.
از اینرو علی رغم همه تلاشهای صورت گرفته به ویژه در سه دهه گذشته در عرضه پلیمرهای زیست تخریب پذیر با منشا غیر طبیعی، بنا بر محدودیتهای پیش گفته هنوز اینگونه پلیمرها سهم بسیار ناچیزی از کل بازار جهانی را در اختیار دارند و لازم است از پژوهشهایی که در این زمینه به منظور کشف راهکارهای جدید در حال انجام است، حمایت جدی صورت گیرد.
نگارنده اعتقاد دارد با توجه به شرایط کنونی شاید بهترین روش برای به حداقل رساندن اثرات زیانبار انباشت محصولات پلیمری در محیط زیست، تلاش دولتها و به ویژه گروههای مردم نهاد برای آگاهی بخشیدن به مردم در مورد خطرات زیست محیطی محصولات پلیمری است.
از طریق آگاهسازی و حساسسازی مردم میتوان به حذف یا کاهش مصارف غیر ضروری مواد پلاستیکی امید داشت.
مواردی مانند استفاده از کیسههای پارچهای بجای کیسههای پلاستیکی میتواند نقش بسزایی در کاهش مصرف پلاستیک داشته باشد.
همچنین تولید پاکتها و کیسههای کاغذی ارزان قیمت که در بسیاری کشورها رایج شده است میتواند گزینه جایگزین خوبی باشد. در حال حاضر ۵۴ کشور دنیا استفاده از نایلونهای پلاستیکی را در کشورشان ممنوع کردهاند که پیشگام آنها کشورهای شرق آفریقا مانند کنیا و اوگاندا هستند.
در ایران، در خوشبینانهترین برآوردها کمتر از ۱۰٪ پلاستیکی که بصورت زباله دور ریخته میشود بازیافت میشود که آن هم به روشهای سنتی و غیر بهداشتی صورت میگیرد.
همچنین ما فاقد تکنولوژی لازم برای بهرهبرداری مجدد از پلاستیکهای بازیافت شده هستیم و معمولاً بصورت عمده به کشور چین صادر میشود.
نیاز است تا شهرداریها نسبت به نصب سطلهای زباله جداگانه خشک و تر در محلهها اقدام کنند و همچنین کارخانههای مدرن بازیافت زباله در ایران راهاندازی شوند.
با انجام این اقداماتی بویژه تفکیک زباله از مبداء میتوان امید داشت که میزان تولید زباله پلاستیکی در کشور به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.
با تشکر از جناب مهندس وحید ولادوست و مهندس شاهرخ ساسان برای کمک و یاری شان در تدوین و ویرایش این مقاله
دریاچه فراخین یکی از دریاچههای کمتر شناخته شده در نزدیکی روستای کندلوس است. این دریاچه آنقدرها بزرگ نیست و بیشتر شباهت به تالاب دارد. اما واقع شدن در میان جنگل انبوه و تمیزی آن باعث شده است یکی از جاذبههای اصلی در نزدیکی روستای کندلوس و جاده چالوس باشد
این دریاچه در ارتفاع ۲۲۰۰ متری قرار گرفته و توسط جنگلهای پهن برگ هیرکانی احاطه شده است. آبگیری دریاچه از چشمه فراخین در بالادست آن و نزولات جوی تامین میشود
مسیردسترسی
برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید حدود ۲۰ کیلومتر داخل جنگل طی کنید و اگر راه بلد راه نباشید نمیتوان پیدا کرد دو راهی های متعددی وجود دارد و در آخر هم کمی پیاده روی ، بدون راهنما تقریبا غیرممکنه
در این مطلب قصد داریم در مورد اسپلیت های چند پنله با شما بحث کنیم .
استفاده از چند دریچه خروجی در کولرها باعث استفاده بهینه از کولر در مکان های بزرگ می شود .همانطور که می دانید سرمای کولرهای آبی را می توان توسط دریچه هایی به مکان های مختلفی هدایت کرد.برای مثال در منازلی که از کولرهای آبی استفاده می کنند با انجام کانال کشی های مختلف می توان باد کولر را به پذیرایی ،اتاق خواب و .. هدایت کرد.در کولرگازی گری انجام این کار توسط این دستگاه های چند پنله امکان پذیر است.کولرگازی ال جی با دو ،سه و پنل های بیشتری تولید شده و در بازار موجود می باشند و خریدارن بسته به نیاز خود می توانند این کولرها را خریداری کنند. پنل های مختلف را می توان در مکان های مختلفی از منزل نصب کرد و مورد استفاده قرار داد.
نصب این دستگاه ها چند پنله از نصب وسیله های معمولی امری به مراتب مشکل تر است و تخصص و مهارت بالاتری را می طلبد.همچنین قیمت این کولرها بالاتر از کولرهای معمولی می باشد.
برق مصرفی این دستگاه چند پنل از مجموع برق مصرفی کمپرسور و پنلهای داخلی بدست میآید.محاسبه ی قیمت این دستگاه چند پنل بر اساس جمع قیمت کمپرسور (پنل بیرونی) و پنلهای داخلی است. پس می توان گفت فروش کولرگازی براساس نیازهای مشتریان سخت است .
بطور کلی از کولر های اسپلیت چند پنل در شرایطی استفاده می شود که به لحاظ برخی محدودیت ها در نمای ساختمان بخواهیم برای چند پنل داخلی یک دستگاه بیرونی (کندانسینگ یونیت) نصب نماییم . در صورتیکه لوله های رابط اسپلیت از قبل بصورت توکار اجرا شده اند و یا فاصله عمودی (ارتفاع ) لوله های رابط بین پنل داخلی و کندانسور بیرونی بیشتر از ۷ متر است ، جهت انتخاب اسپلیت مناسب موضوع را قبل از خرید به اطلاع کارشناسان فروش دما تجهیز برسانید .
امیدواریم مطلب اسپلیت های چند پنله برای شما مفید باشد .
سفر گرافیکی به کشور های دیگر با پارسی طرح ایرانیان
وقتی میخواهیم درباره گرافیک در سطح مهم تری صحبت کنیم باید به جوانب مختلف آن بپردازیم و بررسی کنیم که کدام کشور ، شهر و منطقه ای گرافیک را به شیوه ای مدرن و قابل استفاده و دفاع بهره گیری میکند .
خوب می دانیم در کشورهای مختلف وقتی برای سفر اقداماتی صورت می دهیم و به آن کشور ها سفر می کنیم بیشتر برای تفریح و استفاده مراکز تفریحی لذت بخش می باشد ، اما مجموعه پارسی طرح هنگامی به کشور دیگر مسافرت های مختلفی می رود نگاه ویژه ای به سیستم های طراحی تبلیغاتی و گرافیک کشورهای مختلف است .
برای مثال کشور ترکیه ، این کشور با توجه به اینکه بخشی از ان در آسیا و بخش دیگر آن در قاره اروپا وجود دارد یک کشور میانه رده برای ارزیابی سطح کیفی طراحی تبلیغات و گرافیک می باشد . تیم کارشناس گرافیک پارسی طرح پس از انتخاب این کشور به عنوان مقصد سفر خود ، تصمیم گرفتن در مدت زمانی که ترکیه حضور دارند نسبت به بررسی و ارزیابی جنبه های مختلف نمایش آگهی در این کشور بپردازند .
ما در این مطلب نمی خواهیم این موضوع را مطرح کنیم که کدام کشور برای مسافرت خوب است یا بد ، قطعا این مطلب جدا از مطالبی است که در وب سایت ما /safaraane.ir/ منتشر می شود ، این مطلب یک مطلب خاص با این ویژگی است که به صورت متمرکز به معقوله ی گرافیک و تبلیغات در کشور ترکیه می پردازیم . turkey tasarim2020 ، در کشور ترکیه خیابان ها را قدم زدیم ، به رستوران ها رفتیم و مناطق مختلف مسکونی را تا جایی که زمان به ما اجازه می داد گشتیم .
اما خوب با توجه به اینکه ما در پایتخت ترکیه مستقر بودیم و برنامه خود را بر این اساس قرار داده بودیم که در زمان ۳ روز که این کشور مستقر هستیم به مرکز شهر برویم و سعی کنیم از فروشگاه ها و مراکز خرید دیدن کنیم و علاوه بر آن توجه ویژه ای هم به بیلبوردها لوگو های تجاری شرکت ها و سایر تبلیغات شهر داشته باشیم .
در روزهایی که سپری کردیم ، طرح های کارت ویزیت زیادی را به دست گرفتیم ، عکس های زیادی از بیلبوردها ، کاتالوگ و بروشور ها گرفته و دریافت کردیم و در مجموع این موارد به نقاط اشتراک زیادی نسبت به کشورمان دست یافتیم ، در اغلب طرح های گرافیکی مشاهده شده ، استفاده از طرح های وکتور به چشم می خورد و کمتر از ایده های نوین اختصاصی استفاده شده بود .
البته این صحبت به دین معنا نیست که تمام آگهی های کپی یا غیر اختصاصی باشند ، طبیعاتا از پس این طرح های گرافیکی طراحی ها بر اساس نیم اختصاصی پیش می رود ، به این صورت که بخشی از علائم گرافیکی و ایده های تبلیغاتی به صورت پیشفرض و از قبل آماده شده است و بخشی دیگر اختصاصی و بر اساس معیار های روز تبلیغ مورد نظر .
در مجموع با بررسی های انجام شده در پایتخت ترکیه و موارد گرافیکی آن ها ، تفاوت زیادی بین دو کشور دیده نشد . اما می توان در مواردی کشور ترکیه را در زمینه ترکیه برتر بدانیم و در برخی موارد کشور عزیزمان و طراحان داخلی را برتر بنامیم .
تعداد صفحات : 11