loading...

عشق سفر

  سفر گرافیکی به کشور های دیگر با پارسی طرح ایرانیان   وقتی میخواهیم درباره گرافیک در سطح مهم تری صحبت کنیم باید به جوانب مختلف آن بپردازیم و بررسی کنیم که کدام کشور ، شهر و منطقه ای گر

 

سفر گرافیکی به کشور های دیگر با پارسی طرح ایرانیان

 

وقتی میخواهیم درباره گرافیک در سطح مهم تری صحبت کنیم باید به جوانب مختلف آن بپردازیم و بررسی کنیم که کدام کشور ، شهر و منطقه ای گرافیک را به شیوه ای مدرن و قابل استفاده و دفاع بهره گیری میکند .

خوب می دانیم در کشورهای مختلف وقتی برای سفر اقداماتی صورت می دهیم و به آن کشور ها سفر می کنیم بیشتر برای تفریح و استفاده مراکز تفریحی لذت بخش می باشد ، اما مجموعه پارسی طرح هنگامی به کشور دیگر مسافرت های مختلفی می رود نگاه ویژه ای به سیستم های طراحی تبلیغاتی و گرافیک کشورهای مختلف است .

برای مثال کشور ترکیه ، این کشور با توجه به اینکه بخشی از ان در آسیا و بخش دیگر آن در قاره اروپا وجود دارد یک کشور میانه رده برای ارزیابی سطح کیفی طراحی تبلیغات و گرافیک می باشد . تیم کارشناس گرافیک پارسی طرح پس از انتخاب این کشور به عنوان مقصد سفر خود ، تصمیم گرفتن در مدت زمانی که ترکیه حضور دارند نسبت به بررسی و ارزیابی جنبه های مختلف نمایش آگهی در این کشور بپردازند .

ما در این مطلب نمی خواهیم این موضوع را مطرح کنیم که کدام کشور برای مسافرت خوب است یا بد ، قطعا این مطلب جدا از مطالبی است که در وب سایت ما /safaraane.ir/ منتشر می شود ، این مطلب یک مطلب خاص با این ویژگی است که به صورت متمرکز به معقوله ی گرافیک و تبلیغات در کشور ترکیه می پردازیم . turkey tasarim2020  ، در کشور ترکیه خیابان ها را قدم زدیم ، به رستوران ها رفتیم و مناطق مختلف مسکونی را تا جایی که زمان به ما اجازه می داد گشتیم .

اما خوب با توجه به اینکه ما در پایتخت ترکیه مستقر بودیم و برنامه خود را بر این اساس قرار داده بودیم که در زمان ۳ روز که این کشور مستقر هستیم به مرکز شهر برویم و سعی کنیم از فروشگاه ها و مراکز خرید دیدن کنیم و علاوه بر آن توجه ویژه ای هم به بیلبوردها لوگو های تجاری شرکت ها و سایر تبلیغات شهر داشته باشیم .

در روزهایی که سپری کردیم ، طرح های کارت ویزیت زیادی را به  دست گرفتیم ، عکس های زیادی از بیلبوردها ، کاتالوگ و بروشور ها گرفته و دریافت کردیم و در مجموع این موارد به نقاط اشتراک زیادی نسبت به کشورمان دست یافتیم ، در اغلب طرح های گرافیکی مشاهده شده ، استفاده از طرح های وکتور به چشم می خورد و کمتر از ایده های نوین اختصاصی استفاده شده بود .

البته این صحبت به دین معنا نیست که تمام آگهی های کپی یا غیر اختصاصی باشند ، طبیعاتا از پس این طرح های گرافیکی طراحی ها بر اساس نیم اختصاصی پیش می رود ، به این صورت که بخشی از علائم گرافیکی و ایده های تبلیغاتی به صورت پیشفرض و از قبل آماده شده است و بخشی دیگر اختصاصی و بر اساس معیار های روز تبلیغ مورد نظر .

در مجموع با بررسی های انجام شده در پایتخت ترکیه و موارد گرافیکی آن ها ، تفاوت زیادی بین دو کشور دیده نشد . اما می توان در مواردی کشور ترکیه را در زمینه ترکیه برتر بدانیم و در برخی موارد کشور عزیزمان و طراحان داخلی را برتر بنامیم .

حسام بازدید : 72 دوشنبه 14 بهمن 1398 زمان : 22:26 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
عشق سفر وبلاگی در زمینه سفر و گردشگری و کلیه مباحث جنبی در زمینه صنعت توریسم بوده و پایگاهی برای عاشقان سفر میباشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • کدهای اختصاصی
    ارسال لینک

    تبلیغات بنری هاست

    بک لینک رایگان - بک لینک رایگان و افزایش بازدید شما